



Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- actros1846
- Мнения: 458
- Регистриран на: Нед 12 апр 2009 16:05
- Автомобил: AUDI A4 B5 1.9 TDI Avant Facelift
- Двигател: AFN 1999
- Местоположение: Кичево
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Да в грешка съм, за тромбите е реле 53 по не при мен е там. А този мост никва работа не ми върши на мен 

- judasss
- Мнения: 1484
- Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
- Автомобил: neshto nezakonno
- Двигател: 2.9 VR6
- Местоположение: в гаража
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
До сега слагах на голфа на късите , и определено има разлика , доволен съм ! 

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
След последната нощна разходка от Търново да Варна, проблема за поставяне релета на фаровете излезе на дневен ред. Монтирах ги миналата седмица и още не съм ги изпитал нощем, но падът на напрежението е показателен - от 1,4V стана 0,2V. А разликата в светенето се забелязва и през деня. Използвах 30А релета, 2,5 и 4 мм2 силиконови кабели и метален шлаух за защитата им над радиатора ( въпреки силиконовата изолация).
Макар да снимах нарочно с GSM, ограниченията при качване на снимки ме затрудняват, по-скоро ядосват, но ще се постарая..
Ще трябва да потърся по-качествени гнезда за предпазители и да поставя по-слаби предпазители ( тези се търкаляха в Пасата). За гнездата съм малко песимист обаче - навсякъде са "Чаени".
Макар да снимах нарочно с GSM, ограниченията при качване на снимки ме затрудняват, по-скоро ядосват, но ще се постарая..
Ще трябва да потърся по-качествени гнезда за предпазители и да поставя по-слаби предпазители ( тези се търкаляха в Пасата). За гнездата съм малко песимист обаче - навсякъде са "Чаени".
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
ARusev написа:След последната нощна разходка от Търново да Варна, проблема за поставяне релета на фаровете излезе на дневен ред. Монтирах ги миналата седмица и още не съм ги изпитал нощем, но падът на напрежението е показателен - от 1,4V стана 0,2V. А разликата в светенето се забелязва и през деня. Използвах 30А релета, 2,5 и 4 мм2 силиконови кабели и метален шлаух за защитата им над радиатора ( въпреки силиконовата изолация).
Макар да снимах нарочно с GSM, ограниченията при качване на снимки ме затрудняват, по-скоро ядосват, но ще се постарая..
Ще трябва да потърся по-качествени гнезда за предпазители и да поставя по-слаби предпазители ( тези се търкаляха в Пасата). За гнездата съм малко песимист обаче - навсякъде са "Чаени".
Колега релетата какви са?Би ли ми казал?Отделно отдолу по коя схема ги връзва?
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Схемата е на първа страница на тази тема, четвъртата отгоре надолу. Плюса съм го вързал само към акумулатора.
Релетата, за съжаление, не съм им направил снимки на номера, но са уж Руски, 30 Ампера,могат да са с 4 или 5 пина, около 3 лв..На страница 9 на темата има снимка, но както и при мен, надписа не се вижда. НО, за целта може да се ползва всяко силово автомобилно реле, и даже е добре да не е руско, т.к. руснаците признават, че тяхните не са добре влагозащитени ( те и немските са толкова защитени според мен, поне тези в моя Пасат). Тези релета ги има по магазините за електроника и части за руски автомобили и къде ли не. Ако ги поставяш, като мен, в двигателния отсек, добре е да са на чисто място и по-високо.
Релетата, за съжаление, не съм им направил снимки на номера, но са уж Руски, 30 Ампера,могат да са с 4 или 5 пина, около 3 лв..На страница 9 на темата има снимка, но както и при мен, надписа не се вижда. НО, за целта може да се ползва всяко силово автомобилно реле, и даже е добре да не е руско, т.к. руснаците признават, че тяхните не са добре влагозащитени ( те и немските са толкова защитени според мен, поне тези в моя Пасат). Тези релета ги има по магазините за електроника и части за руски автомобили и къде ли не. Ако ги поставяш, като мен, в двигателния отсек, добре е да са на чисто място и по-високо.
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Колега релетата какви са?Би ли ми казал?
Релетата са 75.3777 или 113. 3747 – с 4 или 5 пина, също 112.3747 – с 5 пина.
- batko_miro
- Мнения: 1636
- Регистриран на: Сря 31 окт 2007 11:37
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: CHGA 2010
- Местоположение: София
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
До сега бях с релета, само че в моторния отсек. Два-три пъти се мокреха и оставах без фарове.
Днес си поиграх да ги сложа при бушониерата, по скоро над нея.
И аз като колегата използвах 4 мм2 кабел от акумулатора към релетата. Минах го през 2x25А бушони(един за късите и един за дългите). Командни и силови "+" ги направих с по 2.5 мм2, като за късите си пуснах един от релето им, а за дългите два, заради малките фарчета. Поиграх си няколко часа и в един момент всичко изгасна. Няма ни къси, ни дълги, ни мигачи... Гледам-всичко ОК, кабели закачени, маса има, почнах много да псувам. След един час мотане видях, че съм откачил буксата на лостчето за мигачи(къси/дълги). Закачих я и светна. Турих и един зумер, да свири и той

Доволен съм, че вече няма да ми се мокрят релетата и махнат октопода от кабели, който се беше заформил около тях
Днес си поиграх да ги сложа при бушониерата, по скоро над нея.
И аз като колегата използвах 4 мм2 кабел от акумулатора към релетата. Минах го през 2x25А бушони(един за късите и един за дългите). Командни и силови "+" ги направих с по 2.5 мм2, като за късите си пуснах един от релето им, а за дългите два, заради малките фарчета. Поиграх си няколко часа и в един момент всичко изгасна. Няма ни къси, ни дълги, ни мигачи... Гледам-всичко ОК, кабели закачени, маса има, почнах много да псувам. След един час мотане видях, че съм откачил буксата на лостчето за мигачи(къси/дълги). Закачих я и светна. Турих и един зумер, да свири и той


Доволен съм, че вече няма да ми се мокрят релетата и махнат октопода от кабели, който се беше заформил около тях

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12126
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Ако са на един бушон късите светлини на двата фара, ако изгори оставаш без светло, за дългите светлини е същото, а е доста кофти карайки със стотина км в тъмното да ти изгаснат дългите да речем. Аз съм сложил 4 бушона, към всеки фар по един за късата и един за дългата светлина. Преди релетата няма бушони!
- batko_miro
- Мнения: 1636
- Регистриран на: Сря 31 окт 2007 11:37
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: CHGA 2010
- Местоположение: София
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Прав си. Ама каква е вероятността да изгорят и двата бушона едновременно?...
Ще го обмисля това със бушоните за всяка светлина. Някой знае ли къде се продават готови бушониери?
Би ми било полезно ако има и примерно някакви кутиики тип "бушониера", които може да се сложат до акумулатора.
На мен ми трябва, понеже имам допълнително вързани консуматори към акумулатора и искам да си ги направя културно, а не да ми висят бушоните по кабелите
На платки ли са, на какво са, знам ли ги... Някой ако знае, моля нека сподели
Ще го обмисля това със бушоните за всяка светлина. Някой знае ли къде се продават готови бушониери?
Би ми било полезно ако има и примерно някакви кутиики тип "бушониера", които може да се сложат до акумулатора.
На мен ми трябва, понеже имам допълнително вързани консуматори към акумулатора и искам да си ги направя културно, а не да ми висят бушоните по кабелите

На платки ли са, на какво са, знам ли ги... Някой ако знае, моля нека сподели

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12126
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Не и двата бушона едновременно, но може да се случи като караш на дълги да изгори бушона и веднага гаснат и двата фара. Черната дупка докато отреагираш да минеш на къси може да е доста опасна!
За бушониера, може да се ползва от моргата някоя стара, има примерно по италиянските дизели такива малки с по 7-8 бушона и няколко релета. На капките опелите и по - старите кадети бушониерата е малка и прибрана и също би свършила работа!
За бушониера, може да се ползва от моргата някоя стара, има примерно по италиянските дизели такива малки с по 7-8 бушона и няколко релета. На капките опелите и по - старите кадети бушониерата е малка и прибрана и също би свършила работа!
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
До сега бях с релета, само че в моторния отсек. Два-три пъти се мокреха и оставах без фарове.
Карах Москвич около 17 години и никога не съм оставал без фарове заради мокро реле. Вярно, че релетата и предпазителите са монтирани високо на калника, под капака. Скоро гледах един колега, който ги е закачил непосредствено за отрязаните кабели, зад фаровете. Не мисля, че ще издържат дълго, даже и "американски" да са. То там е най-ниското място, където могат да се "монтират". А твоите, batko_miro, къде бяха?
Вярно, добре е да са в купето, по много причини, изредени от колегите в този форум. Но това увеличава "приклякването" около автомобила, а в тази жега навън - не завиждам на ентусиаста, който го прави.
Има и друго, което малко ме учудва, в мнението на колегите от форума - добре било да "подушиш, когато някой предпазител се нагрее..." , та затова да са в купето предпазителите

Имаше някога едни Фолксвагени, чиито предпазители ( не помня имаха ли и релета) бяха на "челно" място върху таблото. Много удобно за обслужване! Но едва ли на някой сега ще му хареса това разположение.
Между другото, макар и в купето, релетата и предпазителите на нашите автомобили НЕ са на такова удобно място, че да се обслужват, докато си в купето - при дъжд или други неблагоприятни условия , така или иначе, се налага да излезеш и даже да клечиш пред тях. Е, тогава защо да не са, както на БМВ например, в двигателния отсек. Поне не се налага клечене в локвите и снега. И защо, по тази логика, да си усложняваме живота с нашите, допълнително монтирани релета и предпазители. Много по-добре ще е да помислим за някаква влагоустойчива и лесна за обслужване кутия за тях. Ако някой колега намери такова лесно достъпно решение, нека го сподели, с радост ще се възползваме.

И всъщност, една от целите на промяната с монтирането на релетата е и скъсяване до минимум дължината на кабелите от източника да консуматора. И максимално опростяване на системата за захранване на фаровете.
Доста май се отплеснах, дано тези мисли помогнат на някой, да се замисли.

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Аз да споделя моят неуспех.Свързан всичко с 4пинови релета руски 30Амперови по схемата горе,но уви фаровете и не тръгваха,даже за мой ужас изгорих 3-4 бушона под номер 10 със стойност 10ампера на бушониерата.Явно някъде има проблем,което никак не ми харесва ;( Идея какво може да съм объркал?Входовете за релетата ги взех от десният фар,а левият е с отрязана напълно букса.Масите пробвах да е отделна или тази на фаровете(крушките) но нищо не помогна.
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Еее, не се притеснявай, mupk0, всеки може да сгреши, особено ако работи при температура 34 градуса. Вярвам, че владееш една от най-интелигентните технологии на работа - "Проба-Грешка". Продължи по същата технология.
Гориш вече 3-4 пъти предпазителя за лява дълга светлина, а си отрязал там всички кабели. Да не опират отрязаните кабели към купето?
За минус на лампите е най-лесно да оставиш оригиналния кабел ( вярвам че е кафяв) и само ако има проблем, тогава да слагаш нов. В такъв случай не е трябвало да режеш всички кабели на буксите, а само двата - плюсовете за къси и дълги светлини.Но нали има "проба-грешка" - всичко се оправя.Само търпение, дебела сянка и студена бира са необходими.
Пък ако имаш път към морето ( в момента във Варна е прекрасно), дай знак (но не пали огньове на върховете на планината, като през Априлското въстание
) и ще се видим и оправим фаровете.
Успех!

Гориш вече 3-4 пъти предпазителя за лява дълга светлина, а си отрязал там всички кабели. Да не опират отрязаните кабели към купето?
За минус на лампите е най-лесно да оставиш оригиналния кабел ( вярвам че е кафяв) и само ако има проблем, тогава да слагаш нов. В такъв случай не е трябвало да режеш всички кабели на буксите, а само двата - плюсовете за къси и дълги светлини.Но нали има "проба-грешка" - всичко се оправя.Само търпение, дебела сянка и студена бира са необходими.

Пък ако имаш път към морето ( в момента във Варна е прекрасно), дай знак (но не пали огньове на върховете на планината, като през Априлското въстание

Успех!

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Утре ще си правя задният мост,но понеделник ще ги слжа пак на четене
Трябва да имам плюс и минус към релето,вход и изход на сигнала като цяло.Всяка една от жичките на фаровете беше изолирана поотделно и такива работи като хвърчащи кабели нямаше
кабелите на десният фар бяха отрязани и изорлирани.Сигнала приемаше само от 2те релета.Същото важи и за десният фар,като неговите кабели влизат към релетата,а не да стоят изолирани и хвърчащи.
Идеята ми беше да намаля товара над акумулатора,не че 14.05v е ниско напрежение при включени дълги ,но все пак


Идеята ми беше да намаля товара над акумулатора,не че 14.05v е ниско напрежение при включени дълги ,но все пак

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Сигнала приемаше само от 2те релета.Същото важи и за десният фар,като неговите кабели влизат към релетата
Провери дали някое краче на релетата не е потънало в корпуса им - все пак са руски


.Идея какво може да съм объркал?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта