
Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12116
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Понеже не съм много в час с климатичния ръкав и устройството му, но няма ли да си стане, само като му се извадят климатичните вътрешности, радиаторче ли има там, какво ли!? Вентилаторите мисля също са различни, а и така ще си остане клапата за рециркулация, която е доста удобно нещо при каране зад силно смрадлива дизелова ИФА да речем /или пежо 405
/ .

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Двете кутии нямат нищо общо.Сменят се и те.
Напротив,възможно е.Но пак си е играчка голяма.
JC написа:snaiperisto написа:демек - без да сваля таблото ?
е те това нема как да стане
Напротив,възможно е.Но пак си е играчка голяма.
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Кои две кутии. Тази с клапите и тя ли трябва да се смени? При мен климатика е слаган и е малко нагласена работата. Кутията в която е радиатора на климатика е малко преправяна явно за да пасне с кутията с клапите. Изляли са нещо като пласмаса и с него за захванали правоъгълната част която се закрепва към кутията с клапите със скобички. И така тази кутия не може да се отваря (освен със флекса) и няма как да извадя климатичния радиатор, а като го пипам е доста задръстен. За това искам да я разкарам. Другата кутия и тя има клапа, но не прави рециркулация ами просто спира входящия въздух, стои по средата на ръкава и се задвъжва със жило. Вентилатора, незнам, изглежда ми еднакъв, но може и да не е
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Поразтърси се с търсачката,за да не го правя аз.Кутиите с клапите мисля са еднакви,само задвижването им е различно.Това,което съм срещал в темите е,че вентилаторите и ръкавите са различни.Та ако ще си махаш климатика ти трябват нови неща
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Моята кутия не прилича на нито една от двете, може би е някакъв микс между тях. Тази отдясно съм виждал абсолютно същата на Голф 3-ка с фабричен климатик, там вече вентилатора е различен. А тази от ляво би трябвало да пасне при мен, и на кутията с клапите и на вентилатора и отвора към двигателя е същия. Вчера даже намерих в една морга такава, но пича като не ме послуша да развие двете гайки от към двигателя и като напъва напъва и я счупи.
П.П Климатика вече съм го свалил. Дразнеше ме че е с гумени маркучи и радиатора беше малък. Трябваше да слагам по-голям воден, климатичен, прототии и се отказах. Ще го пускам из форума ако има мераклии за него
П.П Климатика вече съм го свалил. Дразнеше ме че е с гумени маркучи и радиатора беше малък. Трябваше да слагам по-голям воден, климатичен, прототии и се отказах. Ще го пускам из форума ако има мераклии за него
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Утре ще вадя кутията с клапите за смяна на радиатор на моя Б4.Скоро правих упражнени по облепянето им но не ме задоволява топлината която произвежда.Та ще опитам упражнението без да свалям таблото и ще ви информирам с резултата,но очаквам да е положителен.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Успях,радиаторчето сменено без да се сваля таблото.Манипулацията е следната-двете лавички се свалят,ръкава от дясно,капака пред кутията,пластмасите около педалите.Когато е оголено всичко о тстраната на шофьора има една видия,която сврзва главната кутия с ръкавите за краката.Като се развие тя,кутията се повдига 1 пръст да излезе от ръкавите.Естествено първо трябва да сме развили 2 гайки от двигателния отсек и да сме я дръпнали малко навътре с цел,да се приберат тръбите на радиаторчето.Самите ръкавки за краката се издърпат и махат и кутията сега може да слезе надоло и да се извади от дясно.
Сложих някво менте,парното се подобри чувствително но не е като оригинала.Старото радиаторче го плакнах час и нещо и все пускаше ръжда.Явно е позатлачено но мисля да си го промия и върна пак на мястото му.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Успях,радиаторчето сменено без да се сваля таблото.Манипулацията е следната-двете лавички се свалят,ръкава от дясно,капака пред кутията,пластмасите около педалите.Когато е оголено всичко о тстраната на шофьора има една видия,която сврзва главната кутия с ръкавите за краката.Като се развие тя,кутията се повдига 1 пръст да излезе от ръкавите.Естествено първо трябва да сме развили 2 гайки от двигателния отсек и да сме я дръпнали малко навътре с цел,да се приберат тръбите на радиаторчето.Самите ръкавки за краката се издърпат и махат и кутията сега може да слезе надоло и да се извади от дясно.
Сложих някво менте,парното се подобри чувствително но не е като оригинала.Старото радиаторче го плакнах час и нещо и все пускаше ръжда.Явно е позатлачено но мисля да си го промия и върна пак на мястото му.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Te това ако го направиш на кола със климатик аз ще се кръстя Махмуд
Колко време ти отне? Личният ми рекорд за смяна на радиаторче на кола със климатроник е 120 минути. От отварянето на шофьорската врата със отвертка в ръка до изричането на думите готова е.
п.п.със сваляне на таблото

Колко време ти отне? Личният ми рекорд за смяна на радиаторче на кола със климатроник е 120 минути. От отварянето на шофьорската врата със отвертка в ръка до изричането на думите готова е.
п.п.със сваляне на таблото

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Въобще не говорим за кола с климатик.Имаше много питания дали става без сваляне на таблото ,без конкретен отговор.Аз отдавна се канех но ме спираше вече ЕГН-то ли от части и въпросното лагерче на кормилния прът също.Тая тема съм я чел доста пъти,но истински проблясък получих от темата в Голф форума.
Цялата манипулация ми отне почти 6 часа,в които влизат и поне 2 часа плакнене и промиване на радиаторчето и 30 минути търсене на една пластинка по калдъръма без резултат.Да се има предвид,че по принцип пипам бавно и внимателно.
Цялата манипулация ми отне почти 6 часа,в които влизат и поне 2 часа плакнене и промиване на радиаторчето и 30 минути търсене на една пластинка по калдъръма без резултат.Да се има предвид,че по принцип пипам бавно и внимателно.
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
И аз да се похваля. Вече и в моята кола е жега. Дори и на 4 да пусна духа яко топло. Тая сутрин направо се поцепих на път към рабора. Ръкава го намерих в една морга, 3 пасата обиколихме но не оставих пича докато не извади здрав ексемпляр. Пасна абсолютно точно. Само да добавя, че на 3 места съм лепил дунапрени, и ефект от тях определено има. Едното е на снадката на кутията с клапите и таблото (за обдухване на стъклата), другото е ръкава на парното с двигателния отсег и третото е на кутията с клапите и пластмасата за насочване наляво надясно и към централния въздуховод.
П.П не знам как го правите за 2,3 или 5 часа, но на мен и двата пъти ми отне по 2 дни, даже сега 3 дни го правих ..
П.П не знам как го правите за 2,3 или 5 часа, но на мен и двата пъти ми отне по 2 дни, даже сега 3 дни го правих ..
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Ако смъкнеш като мен 100 радиаторчета и ти ще почнеш да ги правиш по за 2 часа
На голф 2 без климатик най-късно на 25-тата минута е навън 


- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
На голф 2 май е най-лесно.Отделно моето е Б4 с еърбег в дясно,който отнема доста повече време от една жабка.На практика има към 9 видии за развиване,част от които са отвътре и трябва голямо залягане.После едни щипки,които също бавят вадене и слагане.И все пак си е пипкава работа манипулацията,все пак и таблото пречи.Предполагам за същото време щях да сваля цялото табло с подходящи инструменти.
Искам да попитам знайнайнай с какво да си промия изваденото радиаторче за да се отпуши?Разглабя ли се и може ли да се сглоби отново?
Искам да попитам знайнайнай с какво да си промия изваденото радиаторче за да се отпуши?Разглабя ли се и може ли да се сглоби отново?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12116
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
znainainai написа:Ако смъкнеш като мен 100 радиаторчета и ти ще почнеш да ги правиш по за 2 часаНа голф 2 без климатик най-късно на 25-тата минута е навън
На пасат без климатик последния път го докарах до 2 часа и половина, но имах дертове, някой беше шунтирал радиаторчето душманската, и входящия и изходящия маркуч бяха отрязани и събирани с други маркучи намъкнати един в друг с тръбички в средата, та сигурно половин час и повече ми отне да разплета мистерията и да я направя като хората да не тече от никъде

Iezekil написа:....
Искам да попитам знайнайнай с какво да си промия изваденото радиаторче за да се отпуши?Разглабя ли се и може ли да се сглоби отново?
Горното казанче с тънка и здрава отверка, се откопчава от алуминия и се вади внимателно, като извадиш от вътре всичките серпентини се оправя работата, после внимателно с почукване затягаш казанчето обратно и става. Първия път може и да не ти се получи, но мисля с тия радиаторчета по 20 кинта не си заслужава чак толкова много мъката, понеже както е запушено рано или късно като го монтираш обратно ще протече и ще е по- скоро рано
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Момци,я кажете как са закачени жилата от врътките към клапите.Че моята кочина е с присаждан климатроник Диав(р)ия,на които предния собственик е махнал моторчетата за клапите.Стои само това за рециркулация.
Взех врътки и жила,но жилата са три,а намирам само две места за закачане.
А,и да понахалствам още малко-някой да има ел схема,че трябва да превържа и инсталацията за степените на вентилатора.
Взех врътки и жила,но жилата са три,а намирам само две места за закачане.
А,и да понахалствам още малко-някой да има ел схема,че трябва да превържа и инсталацията за степените на вентилатора.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Врътки и жила за климатик или за без климатик?Трябва да са 4 за без.
имаш предвид легенчето ли?А всъщност дали няма да протече от тая манипулация,от там дето е разглабяно да протече?Искам да си го оправя,не става въпрос за 20 лв а това,че е оригиналното.Нищо не може да топли като него.К.Одаджийски написа:Горното казанче
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Колега аз съм го разглобил моето радиаторче, ще го снимам да видиш как е. Има едни пластини които са огънати и държат горното казанче, като се изправят то излиза. Отдолу има нещо като гумено уплътнение, ако се затвори кадърно предполагам няма да тече. И мен много ми се иска да промия моето, защото е оригинално Валео, но не знам точно как. Пробвах с една тел да ръгам (при мен нямаше серпентини) но успях да отпуша само едно каналче, много яко задръстени бяха. При мен 7 от 8 каналчета бяха запушени. Бащата разправяше че едно време ги варели във сода каустик и светвали като нови. Но така гумената гарнитура ще замине. Друг вариант е да е вари в оцет. Може и с кислол да се пробва. За друго не се сещам.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта