:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
batko_miro
Мнения: 1636
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 11:37
Автомобил: VW Golf
Двигател: CHGA 2010
Местоположение: София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот batko_miro » Нед 15 авг 2010 12:10


ARusev написа:А твоите, batko_miro, къде бяха?

Със свински опашки бяха вързани до акумулатора.
Модерният ми автомобил няма кора под мотора.
От две години я карам колата, като мина през големи локви по-бързо... ами мокрят се. Даже и релето на динамото ми се е мокрило по този начин... mhihi




Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот mupk0 » Нед 15 авг 2010 15:25


Да де това имах в предвид.Левият фар(шофьорският) е с отрязани кабели и от там влиза сигнал към релетата.От релетата излиза 1 кабел и той тръгва към 2те крушки.Така и за 2те релета,а масата е заводската,но уви не тръгваха :( Кабелите на пасажерският фар (без масата) бяха отрязани и изолирани...Крачетата привидно не са се "вдлъбнали"


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот ARusev » Нед 15 авг 2010 19:02


От релетата излиза 1 кабел и той тръгва към 2те крушки.Така и за 2те релета,а масата е заводската,но уви не тръгваха

Ех, ако имаше снимки. :( Заводската маса (кафявия кабел) е най-добре да си остане закачена за фаровете. Ако си я отрязал и използваш за управлението на релетата, трябва да я свържеш и към съответния кабел на фара.
Но и така да е, това не дава отговор на въпроса: "Защо горят предпазителите?"
Така че направи си една внимателна проверка на работата и вярвам ще решиш проблема. И вземи ги замери тези релета, да не е проблема в някое от тях. В магазина, от който купих моите, имаше едни арменски с алуминиеви крачета и части( това едва ли е проблем за работата им, но алуминия се окислява, ако не е обработен добре, а той не беше добре обработен :D ), а кой знае какви има още.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот NovobranecGT » Нед 15 авг 2010 20:51


Изморен съм и не ми се проверява дали някъде в темата е писано, но ще е много хубаво ако се сменят и запоят кабелните обувки на захранващия/зареждащия кабел от генератора към акумулатора. Там често пак има загуби и не винаги кове 14V на акумулатора на празен ход, дори и генератора да е изправен. Все пак измерете, преди да си създавате излишни главоболия :wink:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот Winner25 » Пон 16 авг 2010 12:13


mupk0 написа:Да де това имах в предвид.Левият фар(шофьорският) е с отрязани кабели и от там влиза сигнал към релетата.От релетата излиза 1 кабел и той тръгва към 2те крушки.Така и за 2те релета,а масата е заводската,но уви не тръгваха :( Кабелите на пасажерският фар (без масата) бяха отрязани и изолирани...Крачетата привидно не са се "вдлъбнали"

За да гори бушона, най вероятно има нещо объркано :roll: Крачетата на релетата но,ерирани ли са? Сигурне ли си че правилно си вързал релетата?
Предпазители сложи ли? не видях да си писал, а трябва :wink:


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот mupk0 » Пон 16 авг 2010 12:32


Имам предпазители преди релетата.Крачетата отодлу са обозначени и едва ли бъркам нещо...единственото което се сещам е да съм объркал входа и изхода,но трудно.

Правилно ли съм разбрал:
снимка на релето:
Изображение


Крачетата са 4 броя - долно,ляво,горно,дясно.
Долното 30
Лявото 86
Горното 87
Дясното 85?


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот ARusev » Пон 16 авг 2010 13:35


Долно - горно, не зная, но те си имат номера. Ако случайно нямат, по разположението им на снимката можеш да се ориентираш. Аз бих нарекъл 30-задно, а 87-предно, 86-ляво, 85-дясно. Задното 30 е към планката за закачане на релето, ако я има.
Към 86 закачаш управляващия кабел на релето (от отрязания сноп )- "+" за дълги или къси, към 85 - минус от акумулатара или откъдето искаш, към 30 - "+" от акумулатора, кум 87-кабел към фара - свързваш го с отрязания "+" на съответните светлини - къси/дълги.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот mupk0 » Пон 16 авг 2010 16:47


Обозначаването ти ще рече:

Както в прикачената снимка.Така ли е ,защото ако е така,аз съм ги свързал по същият начин....


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот Winner25 » Пон 16 авг 2010 17:27


Ето една снимка на която се виждат обозначенията
Изображение
Ако си вързал всичко както е писал ARusev и не светят - вземаш мултицет или пробна лампа и проверяваш къде кво става :)


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот mupk0 » Пон 16 авг 2010 19:40


Ем отбелязъл съм ги правилно....тея дни ще ги гледам,че и безтова сега не ми се занимава...Може и нещо схемата да е омотана,защото навремто на колаа и се беше запалила инсталацията и някви майстори я бяха правили и кабелите в колата ми 1 с 1 не съвпадат с оригиналните(в повечето случей).

Отделно намерих и друга тема на размисъл.Според сайта:
http://auto-drl.us/index.php?option=com ... &Itemid=29
H4 крушките са 2 вида с общ + или общ -.Да не би мойте да са с общ плюс ,а не минус и да не става схемата ?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12124
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 17 авг 2010 7:37


Един съвет от мен, пусни си нова маса директно от акумулатора до фаровете 2,5 кв.мм кабел да ти е сигурна работата


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот mupk0 » Вто 17 авг 2010 9:06


К.Одаджийски написа:Един съвет от мен, пусни си нова маса директно от акумулатора до фаровете 2,5 кв.мм кабел да ти е сигурна работата

То аз първоначално пуснах 4мм ,но не тръгнаха.Там беше проблема.Днес ще си попека дупето на басейнче ,че горещо и утре ще го мъча...


iliandj
Мнения: 50
Регистриран на: Сря 05 май 2010 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот iliandj » Вто 21 сеп 2010 21:55


От къде си купувате такива релета в София ? Обиколих една камара магазини за авточасти и никъде нямат, направо смешна работа, ще кажеш, че търся Плутоний... Пуснал съм си кабели и всичко е готово, само да намеря релета.


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот theultimate » Чет 23 сеп 2010 7:11


Релета за фарове/халогени за Лада уж производство на Bosch - около 3лв в повечето магазини, примерно Ем-комплект.


iliandj
Мнения: 50
Регистриран на: Сря 05 май 2010 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот iliandj » Нед 26 сеп 2010 23:44


theultimate написа:Релета за фарове/халогени за Лада уж производство на Bosch - около 3лв в повечето магазини, примерно Ем-комплект.
Мерси, в Ем-комплект намерих релета, даже вече ги сложих и фаровете ми светят доста по-добре от преди. :)



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта