Интериорно тарикатско осветление

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Нед 19 сеп 2004 8:58


у пък и ти какъв си черноглед, нека човека да опита, не го разколебавай още преди да е започнал




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 19 сеп 2004 9:03


ми аз и на него му писах ма лично-като направиш сметката за капацитета на кондензатора и консумацията на крушката се съмнявам първия да се събере в багажника-е тавана ще го издържи де... :lol: :lol: :lol:
събудете се и помиришете кафето ееееййй-туй не е светодиод.... :lol: :lol: :lol:


maxx
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 03 авг 2004 13:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Интериорно тарикатско осветление

Мнениеот maxx » Нед 19 сеп 2004 9:27


didodi написа:Как да си накарам лампичката , до огледалото за задно виждане , да изгасва със закъснение , и не само това ами и да изгасва плавно (като дисплея на любимия сиеменс) .Това го правят петаците на БМВ и някои СЕАТи , някой да има идея какво трябва си добавя по веригата на лампиона?

провери дали не ти е ина теб оригинално плавното загасване
защото при мен беше и се развали
свали плафончето там има едни пластини където правят контакт
явно с времето се разместват нещо
трябва да има и една платка на плафона тя забавя загасването


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 19 сеп 2004 9:36


значи дайте да се разбереме!
тука въпроса не е да спреме тока и нещо да му даде още малко да свети а имаме някаква схема-за краткост ще я нарека полупроводников елемент ПЕ-която засича затварянето на вратата-натиснат е бутона и масата е прекъсната-включва алтернативна маса и прехвърля захранването на нещо като друг ПЕ който се натоварва и има съответен праг на "отпушване" при който се подава ток към елемент прекъсващ захранването. щрак-мрак.а ако искаме това да става плавно трябва да се съобрази товара и да се прехвърли така, че да осигури пад на напрежението върху крушката а не директно прекъсване на захранването.
ей туй си мисля аз-ако има спецове да прояснят още картинката-ще се радвам. змейооооууу дека си?


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Нед 19 сеп 2004 10:05


vaskoto1 написа:змейооооууу дека си?


ми ей ма'в'на... :lol:

За осветлението, и по-точно за закъснението - ще стане, при това елементарно, ама няма само с кондензатор, дето вика Ваското. Трябва ключов елемент, демек някакво транзисторче (може и 2 за по-гот :wink: ), а закъснението се прави елементарно с една RC-верижка. Всъщност кажи ми как точно са ти навързани ключовете сега (за да има минимален брой 'пресвързвания'), и каква е мощността на лампичката, ще ти спретна някаква схемичка... Всъщност въпросът ми е дали ключа превключва 'плюса' или 'минуса'... Само дето няма да гаси плавно, ако искаш плавно - по-сложно... :wink:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 19 сеп 2004 10:53


дидоди, да го мериш на свалена крушка ей момкоооо!
щото иначе може да кажеш + а то през крушката и после -.
умната-размера има значение... :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
VR666
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 19:38
Автомобил: VW Jetta
Двигател: CFFB 2011
Местоположение: Ботевград

Мнениеот VR666 » Нед 19 сеп 2004 11:42


Айде отваряйте учебниците от електротехникумите и се разберете!
Спретнете някоя-друга платчица и дайте схемата!
Зора е да стане плавно изгасването (както на GSM-а).
Закъснението си го имам. :lol:


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Нед 19 сеп 2004 17:23


При мене (големия плафон с една гоооляма лампичка 10 W ) + играе цялата работа , поне така го виждам аз. Утре ще ви покажа как изглежда от вътре.
Май тая работа е по-сложна отколкото трябваше да бъде : Прекъсвача на вратата май играе голяма роля в цялата работа и към него трябва да има бая кабелак? При моя са само 3 жички :stll think: Работата загрубя и май няма да стане само с един нов плафон :?:


Потребителски аватар
folci
Мнения: 95
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот folci » Пон 20 сеп 2004 16:41


гледам, 4е темата е стари4ка, но все пак...
ако не си намериш фабри4ен димър (или там к'вото се казва) може да си го направиш. това което ти трябва е: 8 битов ЦАП (и 8-битов е много), един таймер, един осцилатор (по-ниско 4естотен) и няколко резистора (ще стане малка платчица :wink: ). идейка просто... може и да има по-просто решение, ама не ми се напъва да мислим :lol:

ако те интересува или имаш въпроси, насреща съм, но сам не мога да го направа, щото не знам какви тоци и напрежения има, къде е релето и тн.


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Вто 21 сеп 2004 9:16


ей,тази тема стана доста дискутирана!
folci,недей така приятелю!защо толкоз сложно?
има и много по-лесни начини.
ако има сериозна агитка,да почвам да мисля сериозно? :idea:


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Вто 21 сеп 2004 9:37


Като си отворих плафончето за да видя какво има из вътре и кво да видя: Изображение
Вчера моя агент ми даде неговия двоен плафон и сега вече изгасвам с 4 сек. по-късно bowdown Beer Drunk Господ здраве да му дава :lol:


Потребителски аватар
folci
Мнения: 95
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот folci » Вто 21 сеп 2004 17:40


WDW написа:....

както писах това е само идея (първата която ми дойде за димер) и тъй като не видях някой да е предложил реално решение преди мен я постнах.


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Пет 01 окт 2004 22:36


Още ли не се знае как да накарам плафончето да изгасва постепенно или си правите тихо??? :P


Потребителски аватар
Bojo
Мнения: 324
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 9:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково '89 Golf 2 GT 1.8 RP

Мнениеот Bojo » Съб 16 окт 2004 11:57


niksisoft написа:Не, така си е фабрично. Нещо като потенциометър е, и си е вътре в самия плафон.


И моя така гаснеше. влизам и 5-6 секунди горе долу свети и после си гасне <от веднъж>. Ама от как ми сложиха алармата гасне веднага. :banghead: И не стига това ами <казвал съм го май> ами и диода на ламбда сондата взе да свети по супер странен начин. Колата на място- свети постоянно или не свети, обаче като тръгна колкото по-бързо карам толкова по-бързо запо4ва да мига и към 60-70 ве4е свети постоянно. :( то това не е болка за умиране . по-ме е яд за плафона. значи вътре в плафона било. аиде ще видя- дано стане.
ГТ2 РП 89 г. е колата


Потребителски аватар
~None~
Мнения: 690
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 14:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: EU

Мнениеот ~None~ » Съб 16 окт 2004 13:21


Bojo написа:Ама от как ми сложиха алармата гасне веднага. :banghead: .... по-ме е яд за плафона. значи вътре в плафона било. аиде ще видя- дано стане.
ГТ2 РП 89 г. е колата


Това за изгасването по-късно е направено с цел да може да намериш къде да поставиш ключа преди да запалиш. Но в момента в който го поставиш - вднага гасне. Та си мисля в тзи връзка да няма нещо при теб, като са ти слагали алармата, а не от потенциометри и т.н.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта