Докторе чесно казано незнам дали се влияе и в каква посока. Самата термо двойка при мене е в корпус, и може би трябва да има някакво обдухване, тъй като вътре в купето също има такъв датчи и пред него има перчица за да го обдухва.
Според мене е хубаво да го сложиш на такова място като при мене как е сложен, т.е. зад него да няма дупка и да не става голямо течение покрай него.
Въпрос: термометър за външната температура
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
doktora написа:ANNIHILATOR, кажи ми как да кача 2-3 снимки на форума,както ти си качил, та да видите какво успях да сътворя в неделя и къде "турнах" сондичката за външната температура?!
ето така
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=9617
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Ето какво успях да сътворя в неделя за три часа и половина:
От вътре
Сондичката за външната температура
В крайна сметка избрах мястото на сондичката да е на предната броня, поради това че ми беше най-лесно да изведа кабелчето от купето към двигателния отсег. Ако не бяха достигнали 5 см от кабела, щеше да се наложи да търся друго място за дисплея
. Разбира се, предварително разпоих кабелчето, защото иначе е невъзможно да се прекара до където и да е извън купето.
От вътре

Сондичката за външната температура


В крайна сметка избрах мястото на сондичката да е на предната броня, поради това че ми беше най-лесно да изведа кабелчето от купето към двигателния отсег. Ако не бяха достигнали 5 см от кабела, щеше да се наложи да търся друго място за дисплея

- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Мисля че се е получило добре, но това сам ти ще установиш след време като следиш показанията и правиш съпоставки.
за съжаление аз в момента боледувам помоята любовница защото чукнах калника без да искам и се одлюпи едно пърче в размери 3Х3 мм от лака , а и днес забелазах, че ми е надрано стъклото отвътре на предна дясна врата ( най-вероятно е малкат да е щото онзи ден беше бясна нещо).
Сори за
ама просто исках да го ссподеля със някой събрат от форума. Тук баща ми брат ми (жената вече е свикнала) само ме бъзикат че съм луд по колата ми ама какво да се прави мания.
Дано всичко е наред и да си доволен.
за съжаление аз в момента боледувам помоята любовница защото чукнах калника без да искам и се одлюпи едно пърче в размери 3Х3 мм от лака , а и днес забелазах, че ми е надрано стъклото отвътре на предна дясна врата ( най-вероятно е малкат да е щото онзи ден беше бясна нещо).
Сори за

Дано всичко е наред и да си доволен.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
ANIHILATOR, много съжалявам брато че така се е случило с калника ти. Дано да случиш на добър майстор, ако въобще ще позлваш такъв!Ако имаш някакви проблеми - давай, с каквото можем ще помагаме!И за да ти стане по леко, ще ти кажа следното: " Кажи си че от лошото има и по лошо и ще видиш че това което е станало е бял кахър". Иначе и аз съм същия като теб - ако нещо не е наред с колата, до като не го оправя ходя като болен.Успех в поправката!
Така, иначе за термометъра, първите ми впечатления са следните:
1. При спрян автомобил, външната температура се отчита правилно, като това го установих със сигурност днес сутринта. Бях спрял на центъра на Г. Оряховица за 30 минутки и като се връщах към колата погледнах термометъра на сградата на общината - 1:1. След всяко потегляне, отчитаната температура спада задължително с 2 -2,5 градуса. Така беше преди да паркирам до сградата на общината и 2-3 минути след като потеглих. Това го отдавам на факта, че при движение, силната струя вятър влияе върху правилното отчитане на температурата. Поради което съм решил да преместя сондичката вътре в самата броня, за да не е изложена пряко въздействие на вятъра.
2. За вътрешната температура единствено мога да кажа, че така както сложих дисплея на таблото, има вероятност когато се стопли времето, да го напече слънцето. Но иначе там където съм го сложил в момента е на страшно удобно място, т. като се вижда от всички които пътуват в колата и е лесно да манипулирам с него, без дори да отклонявам много погледа си настрани.
Passat_bs, преди да купя термометъра си мислех че е китайско производство, но не е - пише че е произведено в Европа. Не е лошо като външен вид, според мен отчита доста точно температурите,като единствен недостатък мога да посоча недоброто осветление на дисплейчето. Така, както съм го сложил на таблото отгоре, вечер, за да видя стойностите на дисплея е достатъчно да пусна осветлението в купето за секунда.
Така, иначе за термометъра, първите ми впечатления са следните:
1. При спрян автомобил, външната температура се отчита правилно, като това го установих със сигурност днес сутринта. Бях спрял на центъра на Г. Оряховица за 30 минутки и като се връщах към колата погледнах термометъра на сградата на общината - 1:1. След всяко потегляне, отчитаната температура спада задължително с 2 -2,5 градуса. Така беше преди да паркирам до сградата на общината и 2-3 минути след като потеглих. Това го отдавам на факта, че при движение, силната струя вятър влияе върху правилното отчитане на температурата. Поради което съм решил да преместя сондичката вътре в самата броня, за да не е изложена пряко въздействие на вятъра.
2. За вътрешната температура единствено мога да кажа, че така както сложих дисплея на таблото, има вероятност когато се стопли времето, да го напече слънцето. Но иначе там където съм го сложил в момента е на страшно удобно място, т. като се вижда от всички които пътуват в колата и е лесно да манипулирам с него, без дори да отклонявам много погледа си настрани.
Passat_bs, преди да купя термометъра си мислех че е китайско производство, но не е - пише че е произведено в Европа. Не е лошо като външен вид, според мен отчита доста точно температурите,като единствен недостатък мога да посоча недоброто осветление на дисплейчето. Така, както съм го сложил на таблото отгоре, вечер, за да видя стойностите на дисплея е достатъчно да пусна осветлението в купето за секунда.
- kimbaten
- Мнения: 339
- Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Passat_bs написа:Колеги, някой да е намирал такива датчици за външна и вътрешна температура на други марки. Че туй за 10лв. никак не ми изглежда читаво.
...ммда това е огромно, някъде по автоманиите или по Симеон гледах такива само че екранчето беше около 3 х 4 см и дебело около 5 мм и се залепваше по интериора някъде вътре .. за съжаление не мога да кажа къде съм го мернал, но съм сигурен че беше за термометър.
- Passat_bs
- Мнения: 595
- Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Ако си видял наистина, значи и аз бих си взел един термометър. Но да е някой малко по-малък и по-красив, че тоя не ми се нрави много.kimbaten написа:Passat_bs написа:Колеги, някой да е намирал такива датчици за външна и вътрешна температура на други марки. Че туй за 10лв. никак не ми изглежда читаво.
...ммда това е огромно, някъде по автоманиите или по Симеон гледах такива само че екранчето беше около 3 х 4 см и дебело около 5 мм и се залепваше по интериора някъде вътре .. за съжаление не мога да кажа къде съм го мернал, но съм сигурен че беше за термометър.

сега попадам на темата и я намирам за много интересна
гледах си колата известно време (Г3) и си мисля, че аз бих сложил датчика за температурата, или сондата, както я наричате, зад блендата между мигача и халогена - защитен от пряка слънчева светлина и на подветрено място
смятам да си купя такава джаджа и да пробвам
със самостоятелно захранване ли е? ако ли не е, как я връзвате към тока, моля да обясните по-подробно
гледах си колата известно време (Г3) и си мисля, че аз бих сложил датчика за температурата, или сондата, както я наричате, зад блендата между мигача и халогена - защитен от пряка слънчева светлина и на подветрено място
смятам да си купя такава джаджа и да пробвам
със самостоятелно захранване ли е? ако ли не е, как я връзвате към тока, моля да обясните по-подробно

- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Здрасти!Термометъра е с батерийка и не е нужно да му търсиш захранване.
Относно къде е най-добре да се залепи термосондичката - след смяната на 2 места се убеждавам все повече и повече, че мястото и трябва да е на стъкло, да не бъде обдухвана пряко от вятъра при движение и да не бъде нагрявана от слънцето. Най-подходящото място според мен, отговарящо на всички тези критерии е едно от страничните огледала и не вътре в корпуса на огледалото, а на стъклената част. Защо на стъклената част ще попитате?!Ако е вътре, поради черния цвят на пластмасовия корпус и малкото въздух който влиза там, ще отичта доста по висока температура. Ако е на стъклената част: 1) Няма да се обдухва пряко от струята въздух при движение; 2) Ако го пече слънцето, огледалото ще отразява слънчевите лъчи и няма да му се нагрява повърхността; 3) Няма да е в затворено пространство, поради което ще има пряк досег с околния въздух.
Аз избрах мястото да бъде предната броня,тъй като до там беше най-лесно да прекарам сондичката, но за съжаление виждам неправилно отчитане на температурата. Първо, защото броонята се нагрява и "задушава" датчика и второ - при движение променя градусите си заради струята въздух.
Нямам си на идея как мога да прекарам този датчик до огледалото?!Ако имате такива - помагайте.
Относно къде е най-добре да се залепи термосондичката - след смяната на 2 места се убеждавам все повече и повече, че мястото и трябва да е на стъкло, да не бъде обдухвана пряко от вятъра при движение и да не бъде нагрявана от слънцето. Най-подходящото място според мен, отговарящо на всички тези критерии е едно от страничните огледала и не вътре в корпуса на огледалото, а на стъклената част. Защо на стъклената част ще попитате?!Ако е вътре, поради черния цвят на пластмасовия корпус и малкото въздух който влиза там, ще отичта доста по висока температура. Ако е на стъклената част: 1) Няма да се обдухва пряко от струята въздух при движение; 2) Ако го пече слънцето, огледалото ще отразява слънчевите лъчи и няма да му се нагрява повърхността; 3) Няма да е в затворено пространство, поради което ще има пряк досег с околния въздух.
Аз избрах мястото да бъде предната броня,тъй като до там беше най-лесно да прекарам сондичката, но за съжаление виждам неправилно отчитане на температурата. Първо, защото броонята се нагрява и "задушава" датчика и второ - при движение променя градусите си заради струята въздух.
Нямам си на идея как мога да прекарам този датчик до огледалото?!Ако имате такива - помагайте.
Най-доброто място за термосондата е като на опелите, зад бронята. Много важно за верните показания е тя да не се обдухва, за да не се получи ефекта на " температура на вятъра ". Споре дебелите книги всеки м/с от скоростта на вятъра сваля с един градус температурата. Преди вентото карах корсам която имаше изключително точен термометър със сонда зад бронята
teac5 написа:........корсам която имаше изключително точен термометър със сонда зад бронята
Незнам как е при корсата, но при астра и вектра е голяма боза, вярно отчита при движение, но не и при спрял автомобил, защото въпросният датчик се нагрява от радиатора, виждал съм невероятни температури да показва.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта