Идея за стоп светлини стил порше къп?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
RANOPILE
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
Автомобил: VW Polo 2F
Двигател: AAU 1994
Местоположение: София, жк Лагера

Re: Идея за стоп светлини стил порше къп?

Мнениеот RANOPILE » Пон 07 ное 2011 16:59


Ето идеята реализирана и вече се продава на пазара ;)
http://rheamp.bg/magazin/MagicSafe_ABL100.htm




Потребителски аватар
ZeroCool
Мнения: 1840
Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
Автомобил: ImamDa
Двигател: sVatreshnoGorene
Местоположение: Горна Оряховица
Контакти:

Re: Идея за стоп светлини стил порше къп?

Мнениеот ZeroCool » Пон 07 ное 2011 23:24


RANOPILE написа:Ето идеята реализирана и вече се продава на пазара ;)
http://rheamp.bg/magazin/MagicSafe_ABL100.htm


Убеден съм че тука има дори повече от един човек който може да реализира идеята с в ПЪТИ по-малко пари.......


Потребителски аватар
BLADE8209
Мнения: 500
Регистриран на: Чет 24 май 2007 0:09
Автомобил: Polo 6N2 2001
Двигател: AMF + remap
Местоположение: Дупница, Благоевград

Re: Идея за стоп светлини стил порше къп?

Мнениеот BLADE8209 » Пон 07 ное 2011 23:46


Ама то идеята е не да присветват а да присветват в точния момент а той е когато се спира екстремно.


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Идея за стоп светлини стил порше къп?

Мнениеот Bucket » Вто 08 ное 2011 8:45


RANOPILE написа:Ето идеята реализирана и вече се продава на пазара ;)
http://rheamp.bg/magazin/MagicSafe_ABL100.htm

scare scare 203лв :dummy: Mайко мила, диаманти ли има в тази кутийка? Какви толкова скъпи компоненти са вложени вътре?
И колеги тези стоп светлини не са направени нарочно да мигат, диодите нямат честота ;)
Светодиодите се управляват импулнсо с т. нар. ШИМ (англ. PWM) по този начин през диодите се пропуска в пъти по-голям ток и се постига по-голям интезитет на светене. Като цяло си го представете, че за 10ms (това е и минималното време за "светване" на светодиод ) и след това има да кажем 200ms пауза, след това нов импулс и т.н.
На този принцип и нещо което е всеки ден в ръцете ви ;) Дистанционното на ТВ, приемници и всичката битова техника. Някога да сте се питали как така батерийте издържат години а същевременно дистанционното работи и от три метра, а всъщност в предната си част има един единствен инфрачервен светодиод :)


Потребителски аватар
BLADE8209
Мнения: 500
Регистриран на: Чет 24 май 2007 0:09
Автомобил: Polo 6N2 2001
Двигател: AMF + remap
Местоположение: Дупница, Благоевград

Re: Идея за стоп светлини стил порше къп?

Мнениеот BLADE8209 » Вто 08 ное 2011 22:03


Е добре де като има толко специалисти които разбират от тънка електроника дайте схемичка как стоповете да примигват когато се задейства ABS-a и да светят постоянно когато не се е задействал ABS-а. Това да речем че крушките са светлодиодни а не с нажежаема спирала, шото явно няма да има дълъг живот иначе.


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Идея за стоп светлини стил порше къп?

Мнениеот Bucket » Вто 08 ное 2011 23:13


BLADE8209 написа:Е добре де като има толко специалисти които разбират от тънка електроника дайте схемичка как стоповете да примигват когато се задейства ABS-a и да светят постоянно когато не се е задействал ABS-а. Това да речем че крушките са светлодиодни а не с нажежаема спирала, шото явно няма да има дълъг живот иначе.


Колега ШИМ и импулсно управление са неприложими за лампи с нажежаема жижчка, те са интертни, т.е. имат доста голям период на светване и угасване в сравнение със светодиодите (разбирай, отнема доста време от момента на подаване на ел. ток към жичката до момента в който тя е достатъчно нагрята, че да отдава номиналния си светлинен поток, респективно при прекъсване на този ел. ток и трябва време да "изстине" т.е. да спре да свети). Схемата за мигане като цяло няма как да е универсална за диоди и лампи ;)
А и все още не разбирам защо трябва да си навличате неприятности с контролните органи, в България ясно пише в закона, че автомобилите не могат да имат светлини имитиращи по някакъв начин автомобилите със специален режим на движение.


Потребителски аватар
BLADE8209
Мнения: 500
Регистриран на: Чет 24 май 2007 0:09
Автомобил: Polo 6N2 2001
Двигател: AMF + remap
Местоположение: Дупница, Благоевград

Re: Идея за стоп светлини стил порше къп?

Мнениеот BLADE8209 » Сря 09 ное 2011 1:12


Това ми е ясно затова казах случея да се разглежда като все едно крушките са диодни. А колкото до мигането някаде пишеше че коли след 2011г задължително излизат с такъв вид известяване защото е установено че времето за реакция се намалява и спирачния път намалява с около 5-6 метра. И идеята е да присветва само когато е нужно а не постоянно.


Потребителски аватар
valyo_v
Мнения: 367
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Идея за стоп светлини стил порше къп?

Мнениеот valyo_v » Пон 14 ное 2011 1:22


На много от новите автомобили, светлините са светодиодни. При тях не се използват съпротивления за всяка подверига със светодиоди ( както при познатите афтър-маркет китайски крушки или цели стопове), а си имат импулсни захранвания, от тук следва, че реално диодите не светят постоянно, а премигват с честота над 50HZ и така лъжат окото, че светят постоянно, а живота им се удължава. Камерите обаче олавят това мигане и затова изглежда, че мигат.. Същото става и когато се опитате да снимате екрана на стар телевизор.

Относно аварийните, има го не само при пежо 307 и разни лимузини.. Много нови модели на Форд, киа, тойота и други имат функцията, при задействане на ABS системата, да се активират няколко бързи премигвания на всички мигачи с цел привличане вниманието на другите участници в движението. Според мен това може да се реализира ако се познава ABS системата на дадена кола и се извлече сигнал от управлението ( предполагам, че от почти всички системи може да се направи) и от там да се управлява релето на аварийните или да се сложи контролер който да управлява реле, прекъсващо стоп светлините. ВАЖНО е да се знае, че това изпълнение на коли които не са със диодни стопове, е много опасно, защото на обикновенна крушка времето за светване и изгасване е доста дълго и общо взето просто ще направите така, че да не се виждат стоповете на 100% когато спирате рязко...


Потребителски аватар
RANOPILE
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
Автомобил: VW Polo 2F
Двигател: AAU 1994
Местоположение: София, жк Лагера

Re: Идея за стоп светлини стил порше къп?

Мнениеот RANOPILE » Пон 14 ное 2011 18:36


Колега като си тръгнал да коментираш, първо прочети темата и тогава се изказвай. Това, което казваш в първата си част от мнението е коментирано още в първата страница.
И незнам дали аварийките мигат на новите коли, ама на едно клипче ясно се вижда, че стоповете мигат така(за кратко с висока честота). И е ясно че неможе да се приложи при лампи с нажежаема жичка, защото периода на светване-изгасване е твърде бавен за тази цел.


Потребителски аватар
BLADE8209
Мнения: 500
Регистриран на: Чет 24 май 2007 0:09
Автомобил: Polo 6N2 2001
Двигател: AMF + remap
Местоположение: Дупница, Благоевград

Re: Идея за стоп светлини стил порше къп?

Мнениеот BLADE8209 » Пон 14 ное 2011 18:48


Добре тогава щом всеки само се ослушва.
Компа подава сигнал към лампа на таблото която е предполагам на 12V следователно това може да се подаде като сигнал към някакво реле което от своя страна да затваря някаква верига с последователни три премигвания. Да речем че се преработи третия стоп със диодни светлини може тая верига да е премигваша. МОЛЯ някой да даде (измисли) подобаваща схема.


Потребителски аватар
RANOPILE
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
Автомобил: VW Polo 2F
Двигател: AAU 1994
Местоположение: София, жк Лагера

Re: Идея за стоп светлини стил порше къп?

Мнениеот RANOPILE » Вто 15 ное 2011 15:14


С един друг колега от форума го мислихме да става с Акселерометър - да измерва скоростта/ускорението с което се натиска спирачния педал и когато е над дадена стойност да задейства чрез някаква схема третия стоп(задължително светодиоден, пък може и всички ако и те са светодиодни и схемата е изчислена за тях) за няколко секунди.


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Идея за стоп светлини стил порше къп?

Мнениеот Bucket » Нед 20 ное 2011 22:06


А, някой има ли идея при сработване на този ABS или като цяло каква е големината на отрицателното ускорение 1,5-2g? С този параметър може да се започне да се тъси подходящ акселерометричен сензор, има доста може да се поръчат от Farnell през Комет.
Това което се чудя е мисля, че една ос е достатъчна, все пак имаме нужда само от отчитане на ускорението в посока на движение...
Ето например

http://bg.farnell.com/jsp/search/browse ... 3%2B204541
Повече от приемливи цени за такова прототипно приложение.


Потребителски аватар
Тhe_Game
Мнения: 12
Регистриран на: Пет 27 юли 2007 9:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Идея за стоп светлини стил порше къп?

Мнениеот Тhe_Game » Нед 26 фев 2012 15:09


На моя Фиат оригинално има такава сигнализация обаче е с мигачите. Включват се и мигат с доста по-голяма честота от нормалното на клипа се вижда след 0.36мин и към края също http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... mzK8#t=37s
И крушките са най-обикновенни.

Системата според мен е свързаа със спирачния асистент.
Когато той се включи се включват и мигачите до момента в който не отпусна спирачките.
Примерно ако карам с 80км/ч и си подържам скоростта и ритна педала на спирачката мигачите се включват.
Същото нещо но с плавно натискане на спирачката и последвано от задействане на АБС-а не води до премигване на мигачите.
Втори пример карам по заснежен път с 50км/ч почвам да спирам плавно но се включва абс-а след няколко секунди от спирането, отново нищо не светва.
Обаче ако натисна малко-по ряско педала започва да премигва.


Казвам това, защото според мен с акселеро метър няма да стане.
На сух асфалт можеби, но тогава шанса този зад вас да спре е голям.
Системата е най-полезна на хлъзгави настилки където стойности над 1.5G са непостижими.


Потребителски аватар
dimov75
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 07 авг 2011 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dobrich

Re: Идея за стоп светлини стил порше къп?

Мнениеот dimov75 » Сря 29 фев 2012 23:57


kcars написа:Блиц ефекта се продава готов,остава да се монтира и свърже.
Elimex Kit Blitz Effect
http://www.youtube.com/watch?v=a5QjNlKp4Zg
Elimex Kit Dual Chanel Power LED Blitz -Тук може да се избира межу няколо режима.
http://www.youtube.com/watch?v=TTbNlp43r6E


Колеги днес си купих от блиц диодите от втория тип за 13,90 и смятам да ги монтирам в трети стоп и да ги свържа към спирачките.Мисля че ще се получи добре


Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Идея за стоп светлини стил порше къп?

Мнениеот deversant » Чет 08 мар 2012 0:02


Bucket написа:А, някой има ли идея при сработване на този ABS или като цяло каква е големината на отрицателното ускорение 1,5-2g? С този параметър може да се започне да се тъси подходящ акселерометричен сензор, има доста може да се поръчат от Farnell през Комет.
Това което се чудя е мисля, че една ос е достатъчна, все пак имаме нужда само от отчитане на ускорението в посока на движение...
Ето например

http://bg.farnell.com/jsp/search/browse ... 3%2B204541
Повече от приемливи цени за такова прототипно приложение.


Eкстремна аварийна сигнализация се включва в случайте когато ABS сработи повече от 2 сек. и отрицателното ускорение е над -7м/сек в течение на 700милисек.
http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewt ... &start=135
Така е поне при Skoda...octavia 2



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 41 госта