Я да посъбудим малко тази тема, защото с намаляването на продължителността на деня ще се налага все по-често да караме на къси (а не само на DRL).
Колега L&R докъде стигна с разработката на новото устройство? Предложението ми за бета-тестване остава в сила.
Използвам случая да подхвърля една идея за лек ъпгрейд на софтуера както на DRL от настоящата версия, така и евентуално за новата разработка. При изключване на запалването и работа в режим "DRL с габарит", когато устройството започне да изпълнява функция "изпрати ме до вкъщи" габаритите да се гасят веднага. Така ще се избегне описаният от мен в по-горен постинг страничен ефект на пищене на зумера по време на таймаута. Такава актуализация има смисъл за през зимния период, когато режим "DRL с габарит" е оправдан, ако не и задължителен.
ел схема за фарове с фотоклетка?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Да това с габарита може да се направи, първо той да се гаси.
Засега имам готови някакви прототипи ALC(automatic light control).
1/Автоматични светлини със силов ключ реле
2/Aавтоматични светлини със силов електронен ключ при втория има плавни процеси , ако не си с ксенон разбира се, вграден ДРЛ на 100% с късите.
3/На същата база има съвсем прост DRL за къси светлини с реле с програмируеми времена за задържане при палене и гасене на двигателя.
Тоест около 3 нови джаджи, но трябва да се монтират и на други коли освен моята за да кажа че работят
Засега имам готови някакви прототипи ALC(automatic light control).
1/Автоматични светлини със силов ключ реле
2/Aавтоматични светлини със силов електронен ключ при втория има плавни процеси , ако не си с ксенон разбира се, вграден ДРЛ на 100% с късите.
3/На същата база има съвсем прост DRL за къси светлини с реле с програмируеми времена за задържане при палене и гасене на двигателя.
Тоест около 3 нови джаджи, но трябва да се монтират и на други коли освен моята за да кажа че работят

- krauser
- Мнения: 138
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 17:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Привет на всички. Аз използвам от 4месеца "autolight" готов модул от пазара.22лв. С малко подобрения защото китайците са спестили някой части като например 3 канала за габарити ляв,десен, и осветление на контролните уреди 3-те канала трябва да са отделени за да не се включва всичко като пуснеш паркинг светлина -примерно това става с диоди и готово. Модула има две релета 1 за фаровете(къси и дълги) другото за габарити и тн. Направен е даработи по следния начин.
Има постоянно захранване от акумолатора
Свързан е с контакта
Свързн е с бутона на ръчната спирачка и с фаровете както казах
когато се подаде контакт започва да работи ,ако сензора каже че е тъмно включва всичко,ако до като е на контакт и свети се дръпне ръчната фаровете изгасват и остава на габарити и обратното.
Тъй като не ми хареса този начин го направих така.
Има постоянно захранване от акумолатора
Свързах го не с контакта, а с режима на радиото
канала за ръчната го закачих за една клема под таблото на която има маса когато двигателя не работи и обратното
Сензора за светлина е на предния прозорец над огледалото на него е копчето за вкл./изкл.
Чуствителноста се настройва от модула с отверка
Резолтата е:
Ако е тъмно
Когато ключа е на контакта (радиото работи) светят габаритите
Давате контакт светват фаровете , ако не запалите дв. до3сек. изгасват като запалите светват .
Като изгасите дв. без да вадите ключа светат габаритите.
Изваждате ключа и изгасва всичко.
4 месеца не съм го изключвал много добре работи светва за около 2сек. и гасне за около 30сек. не се бърка с изкуственна светлина най-много да светне някой пат когато е много мрачно и влезеш под навес.
ще ви кача и снимки.
P.S На този принцип работят и оригиналните афтоматични светлини на мерцедес C 200
Има постоянно захранване от акумолатора
Свързан е с контакта
Свързн е с бутона на ръчната спирачка и с фаровете както казах
когато се подаде контакт започва да работи ,ако сензора каже че е тъмно включва всичко,ако до като е на контакт и свети се дръпне ръчната фаровете изгасват и остава на габарити и обратното.
Тъй като не ми хареса този начин го направих така.
Има постоянно захранване от акумолатора
Свързах го не с контакта, а с режима на радиото
канала за ръчната го закачих за една клема под таблото на която има маса когато двигателя не работи и обратното
Сензора за светлина е на предния прозорец над огледалото на него е копчето за вкл./изкл.
Чуствителноста се настройва от модула с отверка
Резолтата е:
Ако е тъмно
Когато ключа е на контакта (радиото работи) светят габаритите
Давате контакт светват фаровете , ако не запалите дв. до3сек. изгасват като запалите светват .
Като изгасите дв. без да вадите ключа светат габаритите.
Изваждате ключа и изгасва всичко.
4 месеца не съм го изключвал много добре работи светва за около 2сек. и гасне за около 30сек. не се бърка с изкуственна светлина най-много да светне някой пат когато е много мрачно и влезеш под навес.
ще ви кача и снимки.
P.S На този принцип работят и оригиналните афтоматични светлини на мерцедес C 200
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
L&R написа:, ако не си с ксенон разбира се
С ксенон съм, фабричен, би.

...но, знаеш ли какво си мисля. На моят, а и на другите подобни пасати има една много приятна екстра - самозатъмняващо се огледало, на което, по мои впечатления, самозатъмняването работи само като е тъмно. Дали не е уместно да се използва сигналът от там за палене на късите?
Вярно, че ще е приложимо само за коли с тази гъзария, обаче пък ще остане да се добави само едно реле, евентуално с управляващ го транзистор. Трябва да се докопа схемата на електрониката, управляваща огледалото, разбира се.
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Именно. И моята идея беше да се използва сигналът от този датчик за управление на светлините. По този начин се избягва необходимостта от допълнителен фотодатчик, който, ако не друго, е интервенция в интериора.
Какво мислите за идеята да се направи една дискусия на тема "Какво искаме от DRL (+ автоматични светлини) като функционалност и дизайн".
Започвам аз.
1. DRL да е на дългите с макс. 50-60% мощност, така се решава въпроса с ксенона.
2. Плавно палене (удължава живота на крушките).
3. Плавно палене и на габаритите. Техните крушки също са подложени на шок, в началния момент . Цената им е ниска, в сравнение с тези на дългите, но за сметка на това самата им смяна, понякога, е доста трудоемка, так че има смисъл да им се удължава живота.
4. Бързо гасене на габаритите при "изпрати ме до вкъщи" - избягва се пищенето на зумера за забравени светлини.
5. Меко (забавено макар и за къс интервал) палене на дългите при превключване къси->дълги. Друг вариант, който би постигнал този ефект е спиралите на дългите да се държат топли, т.е. когато сме на къси, DRL на дългите да не се изключва, а само да преминава на намалена, например 20-30% мощност. Разбира се това ще повиши консумацията на ток, но едва ли 2-3-4 ампера са от съществено значение. В този случай обаче, според мен, ще възникне проблем с блендите на биксенона.
6. Автоматично палене на светлините (късите) при стъмняване с две възможност - меко (забавено светване за крушки с нажежаема спирала) или твърдо за ксенон.
7. Програмируемост на всички функции.
8. Екстри като "mad-mode",регулируемо като време послесветене ("изпрати ме до вкъщи").
9. Минимална необходимост от намеса в инсталацията и инетриора на автомобила. Мнимум или по възможност пълна липса на допълнителни копчета, бутони, датчици и кабели. Програмирането чрез лоста на светкавицата на настоящия DRL на L&R за мен е едно много добро попадение.
10. Естествено приемлива цена.
Какво мислите за идеята да се направи една дискусия на тема "Какво искаме от DRL (+ автоматични светлини) като функционалност и дизайн".
Започвам аз.
1. DRL да е на дългите с макс. 50-60% мощност, така се решава въпроса с ксенона.
2. Плавно палене (удължава живота на крушките).
3. Плавно палене и на габаритите. Техните крушки също са подложени на шок, в началния момент . Цената им е ниска, в сравнение с тези на дългите, но за сметка на това самата им смяна, понякога, е доста трудоемка, так че има смисъл да им се удължава живота.
4. Бързо гасене на габаритите при "изпрати ме до вкъщи" - избягва се пищенето на зумера за забравени светлини.
5. Меко (забавено макар и за къс интервал) палене на дългите при превключване къси->дълги. Друг вариант, който би постигнал този ефект е спиралите на дългите да се държат топли, т.е. когато сме на къси, DRL на дългите да не се изключва, а само да преминава на намалена, например 20-30% мощност. Разбира се това ще повиши консумацията на ток, но едва ли 2-3-4 ампера са от съществено значение. В този случай обаче, според мен, ще възникне проблем с блендите на биксенона.
6. Автоматично палене на светлините (късите) при стъмняване с две възможност - меко (забавено светване за крушки с нажежаема спирала) или твърдо за ксенон.
7. Програмируемост на всички функции.
8. Екстри като "mad-mode",регулируемо като време послесветене ("изпрати ме до вкъщи").
9. Минимална необходимост от намеса в инсталацията и инетриора на автомобила. Мнимум или по възможност пълна липса на допълнителни копчета, бутони, датчици и кабели. Програмирането чрез лоста на светкавицата на настоящия DRL на L&R за мен е едно много добро попадение.
10. Естествено приемлива цена.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 62 госта