Фарове с 1 и с 2 рефлектора = светене ? Решено!
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- marinero`
- Мнения: 84
- Регистриран на: Чет 16 авг 2007 13:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови пазар
Двусекционни фарове
Колеги има решение и то е много лесно.Както някой по горе каза,че е чувал за мостче това е най-лесния начин.Преди няколко дни го направих.Просто посете Основен форум-темата е"Въпрос за двусекционните фарове".Има и снимки.Успех!
- G3CL_AEE_1.6FI
- Мнения: 93
- Регистриран на: Сря 14 сеп 2005 16:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: Двусекционни фарове
marinero` написа:Колеги има решение и то е много лесно.Както някой по горе каза,че е чувал за мостче това е най-лесния начин.Преди няколко дни го направих.Просто посете Основен форум-темата е"Въпрос за двусекционните фарове".Има и снимки.Успех!
Днес и аз направих същата физзарядка от едносекционни към двусекционни от Г3 Вр6-ца с ел.регулиране и по същия начин с едно мостче на пин 2 и 6 накъсо и всичко е ок...работа за 2 мин. без да се разглобява нищо.
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: Пет 24 юни 2005 8:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: veliko tyrnovo
- Контакти:
Re: Двусекционни фарове
Ronin написа:marinero` написа:Колеги има решение и то е много лесно.Както някой по горе каза,че е чувал за мостче това е най-лесния начин.Преди няколко дни го направих.Просто посете Основен форум-темата е"Въпрос за двусекционните фарове".Има и снимки.Успех!
Днес и аз направих същата физзарядка от едносекционни към двусекционни от Г3 Вр6-ца с ел.регулиране и по същия начин с едно мостче на пин 2 и 6 накъсо и всичко е ок...работа за 2 мин. без да се разглобява нищо.
имаш в предвид за мостче на предпазителите ли? къде точно се прави, че тази тема не "Въпрос за двусекционните фарове" не я намерих, прерових целия форум тема по тема. Отне ми около час и половина, но я няма, къде е пин 2 и пин 6, малко тъпо, ноникога не съм си отварял бушоните? питам за да не направя беля и после да пускам нова тема "как да оправя...."

- Skruji
- Мнения: 1150
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... E%ED%ED%E8
Ето ти решение, как пък точно тази стара тема изрови
Ето ти решение, как пък точно тази стара тема изрови

- MasteR_G
- Мнения: 220
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 10:00
- Автомобил: AUDI A3 1.8T
- Двигател: AGU 1999
- Местоположение: Русе
Re: Фарове с 1 и с 2 рефлектора = светене ????? РЕШЕНО !!!
Добре де,днеска и аз реших да направя това,но когато направя всичко както трябва и като дам от къси на дълги(аз съм с ксенон на късите и на дългите/фара си е двусекционен с Н1/) едната крушка на дългите светва за 2-3 секунди премигва и изгасва и това всеки път или пък вообще не светва.Защо може да се получава това? Ксенона си е наред и е хубав не ми прави никакви проблеми по по принцип. ??? Помогнете моля.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Фарове с 1 и с 2 рефлектора = светене ????? РЕШЕНО !!!
Вариант 1: Акумулаторът ти е слаб! (по-рядко срещано)
Вариант 2: Само си мислиш, че ксенонът ти е хубав (по-вероятната причина)!
Баластите и инсталацията нямат сила да държат 2 ксенонови крушки запалени и да запалят още 2 нови в същия момент.
Решение: Лишаваш се от ксенон на дългите и си слагаш нормални крушки там!
Вариант 2: Само си мислиш, че ксенонът ти е хубав (по-вероятната причина)!
Баластите и инсталацията нямат сила да държат 2 ксенонови крушки запалени и да запалят още 2 нови в същия момент.
Решение: Лишаваш се от ксенон на дългите и си слагаш нормални крушки там!
- White Arrow
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 09 апр 2006 17:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Фарове с 1 и с 2 рефлектора = светене ????? РЕШЕНО !!!
Благодаря много на всички колеги, които се включиха в темата
и най-вече на колегата Vento за инфото както и на Ronin за точните снимки.
Понеже и аз съм на тема смяна на едносекционен фар с двусекционен Ейнджъл айс и имах същия проблем сега си избрах варианта с мостчето при конзолата с предпазителите, че ми се стори по-лесен
Благодарско още веднъж спестихте ми още играчка за допълнително реле!!!



-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Чет 08 яну 2009 15:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re:
Vento написа:Реших си много лесно и бързо проблема! Без никакво рязане и преправяне на заводската инсталация...
Благодарности на didodi_, че дойде в подходящ момент - тъкмо се бях изнервил яко и даде морална подкрепа...
![]()
Значи, както стигнахме логично до извода, че няма никаква друга разлика в ключа за фаровете и в лостчето за къси/дълги (не можах да набарам ГТ за сравнение, но по ЕТКА са с 1 номер), единствената разлика според ЕТКА е в снопа с кабели, влизащ в лостчето за къси/дълги (букса 10 на скицата по-горе).
Тази букса има 5 пина, след замерване с мултицет разбрах, че пин 1 и 5 са за аварийните мигачи, по пин 3 идват +12V- при включване на къси светлини от ключа. Ролята на лостчето на мигачите е да сменя двете вериги - при подаден плюс то прехвърля ту на къси, ту на дълги (като гаси късите). Както разбрах от Никси, на GT влизат 4, не 5 кабела в тази букса. Явно инсталацията там е направена така, че от ключа за късите +12V- отива директно в бушоните и заминава за фаровете - т.е. късите светят винаги при пускане от ключа... Ролята на лостчето при GT е само да пали и гаси дългите.
Затова извадих внимателно пина за късите (има нормалните контрички - с тънка отверка или шило излиза лесно) и през 1 бушон му подадох директен +12V- от входящия кабел, идващ от ключа за фаровете. Така при положение къси винаги ми светят късите, а дългите се пускат от лостчето. Точно както е на GT. Супер елементарно, бързо и без никакви инвестиции (1 предпазител, 2 кабелни обувки - мъжка и женска, 7-8см термошлаух 8mm и 1-2 кабелни превръзки - "свински опашки" - таван 1,50-2лв. от магазина).
Идеята е да се махне пин 2 от буксата и да се даде накъсо с пин 3, желателно през предпазител.
ЗАДАЧА: Къси и дълги светлини да светят заедно, да не гаси къси при преминаване на дълги!
ИЗПЪЛНЕНИЕ:
Ако решите да си правите късите да не гаснат като включите дълги, ето какво следва да направите:
(ВНИМАНИЕ! НЕ СЕ ПРЕПОРЪЧВА НА ФАРОВЕ С 1 РЕФЛЕКТОР, ЗАЩОТО ИМА ВЕРОЯТНОСТ ДА ИЗГОРИ ОТ ВИСОКАТА ТЕМПЕРАТУРА)
Използва се при конверсия от фарове с 1 на такива с 2 рефлектора или при монтаж на допълнителни светлини, които да светят винаги с включени къси:
1. Махнете пластмасите около волана - това става като се развият 2 винтчета от долната страна и внимателно се освободят пластмасовите зъбчета на горната и долната кори.
2. Изкарайте буксата, която влиза в лостчето за мигачите - номер 10 на скицата по-горе - плоска букса с 5 пина и номер по VW 1H0 953 637.
Буксата има 5 пина, номерирани от едната й страна, както следва:
- 1. За мигачите - проводник жълто с бяло;
- 2. Изход за късите светлини (след затваряне на веригата) - жълт проводник;
- 3. Вход +12V- от ключ фарове в положение "къси светлини" (през контакт) - проводник бяло с черно;
- 4. Изход за дългите светлини (след затваряне на веригата) - бял проводник;
- 5. Пак за мигачите - проводник червено с жълто;
3. С много тънка отверка или шило освободете контричките от двете страни на пин номер 2 (изход за къси светлини);
4. Сложете му термошлаухче на това пинче, така, че да влиза само предпазителя в него и да не даде някъде на късо (има плюс по него все пак).
5. Направете си късо кабелче с 2 кабелни обувки - мъжка и женска от двата му края. На женската сложете пак термошлаух така, че да може да влиза само предпазител и да не даде на късо. Мъжката вкарайте от задната страна на пин номер 3 (вход +12V-) и я вържете с изолирбанд или кабелна превръзка така, че да дава добър контакт и да не се измъква.
6. Сложете предпазител по ваша преценка (аз сложих 7,5А, който вероятно е слаб и ще изгори, но предпочитам да го сменя, отколкото да се запаля... Може и 10А, но не повече!) в създалото се вече гнездо за предпазител - от една страна от извадения пин номер 2, от друга страна женксата кабелна обувка на късото кабелче.
7. Изпробвайте дали всичко функционира правилно - къси/дълги...
8. Сглобете си горната и долна пластмасови кори ВНИМАТЕЛНО, че се чупят лесно....
ТОВА Е! Винаги, когато решите, че вече не ви кефи - махате предпазителя и кабелчето и си връщате пин 2 на мястото и нещата стават постарому! Успех на тунингистите и се надявам моето тридневно блъскане и четене да е полезно на някой и да му спестя нерви, чудене и недай си боже запалване...![]()
ЕТО снимки как изглежда (извинявам се за ужасното качество, но си прецаках апарата, а GSM не може да хване фокус наблизо):
П.П. МНООООООУУУУУУУУ се кефя.......... Сега ще имам зверски фарове.... като сложа и 2та чифта XENON и ...... не ми се мисли![]()
![]()
![]()
Резултата при мен беше лек пожар... Бушона даже не изгоря а се стопи... Някакви идеи?
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Фарове с 1 и с 2 рефлектора = светене ????? РЕШЕНО !!!
Свързал си погрешни проводници - аз карам така вече над година и си го проверявам от време на време - дори не се е стопил, а съм сложил 7,5А. Или ти е бил много фалшив бушона (от тия негоримите
)!
Пробвай по другия начин ако искаш - с мостче в таблото на бушоните. Желателно е пак да е с бушон.

Пробвай по другия начин ако искаш - с мостче в таблото на бушоните. Желателно е пак да е с бушон.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 137 госта