Мъча се аз с тея климатици ама ми трябва малко помощ

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
BUT
Мнения: 24
Регистриран на: Пон 25 юли 2005 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Климатик от пелтие елемент ?

Мнениеот BUT » Вто 14 авг 2007 11:47


Климатик от пелтие елемент ? Отдавна съм го замислил.Проблем ми е че като сложа охладителя топлоотделящия радиатор трябва да е на прилично разстояние за и то в двигателния отсек ( пелтието трябва да е на филтъра на вентилатора)




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 14 авг 2007 15:20


"Тука трябват около 2 киловата охладителна мощност а не ватове"

Абе поне аз бих бил доволен само да духа леко охладен въздух от вентилацията, колкото да не се потя в жегата. :-)
Изобщо не ми трябва да охлаждам цялото купе. Но конструктивно много трудно ще стане така или иначе с хладилник.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Чет 16 авг 2007 10:57


Абе поне аз бих бил доволен само да духа леко охладен въздух от вентилацията, колкото да не се потя в жегата.


Ами леко охладен значи 2-3 градуса по-малко от този който влиза. При 40 гр. жега , да не говорим че ако колата е оставена на слънце за малко може да стигне и до 60+ , познай какво е да те духа например 37 градусов въздух. Пак ще има да се потиш :)
При големите жеги при мен климата докато смогне да охлади цялото купе, гърба ми пак се е изпотил щото седалката се е нагряла докато е на паркинг.


Потребителски аватар
G3CL_AEE_1.6FI
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 14 сеп 2005 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот G3CL_AEE_1.6FI » Чет 16 авг 2007 12:41


Stenly написа:СЛагай две замразени литрови пластмасови бутилки под 90 градуса около мястото където смуче вентилатора и си готов за лятото. Един колега го беше предложил това пробвах го и СТАВА.


Това МЯСТО вътре в купето ли е (някъде под жабката) или аз нещо не разбирам??? :roll:


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Пет 17 авг 2007 17:46


Мястото е отпред като вдигнеш капака някъде вляво гледано отпред. Може да е под разни пласмаси.


Потребителски аватар
G3CL_AEE_1.6FI
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 14 сеп 2005 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот G3CL_AEE_1.6FI » Пон 20 авг 2007 6:40


dandan написа:Мястото е отпред като вдигнеш капака някъде вляво гледано отпред. Може да е под разни пласмаси.


Това място за което говориш е всъщност под въздушния филтър за купето !
Там да сложиш 2 бутилки на кръст е малко пресилено - то за една няма, па камо ли за 2 ????????!!!!!!!!!!!!!!!
Въпроса ми беше дали някой НАИСТИНА е пробвал ???


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 20 авг 2007 16:05


Абе все пак си мисля че идеята има смисъл.
Явно с стандартен хладилник не става - не само заради ниската мощност, ами и зарад многото конструктивни проблеми.
Но все пак, в колата винаги разполагаме с много енергия която просто се изхвърля от охладителната уредба в околната среда, макар че си я плащаме. :-)
Би трябвало да има начин тази енергия да се впрегне за охлаждане.
Безкомпресорните хладилници използват нагревател всъщност, т.е. подобен метод.
Интересно е все пак. Трябва да може, и ще е практически безплатно. :-)
Ще има и недостатък разбира се - ще работи чак след като позагрее колата, и може би заради това не се работи в такава посока от производителите на коли.


Потребителски аватар
galingochev
Мнения: 18
Регистриран на: Пон 25 юни 2007 11:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот galingochev » Пон 03 сеп 2007 13:17


Плевенчанин измисли климатик за лада
Повреда подсказала на Христо Стоянов идеята за изобретението


Плевенски инженер измисли как най-масовите руски автомобили - “Лада” и “Москвич”, с газови уредби да се сдобият с климатици. При това собствениците им няма да се охарчат много. 30-годишният Христо Стоянов доскоро специализирал в комуникационните технологии. Сега обаче събира от роднини и приятели по някой лев, за да реализира идеята си за серийно производство на евтина климатична уредба. Той стигнал до откритието случайно. Неговата лада, която се движи с пропан-бутан, се повредила. Оказало се, че изпарителят от уредбата й просто е останал без вода. И веднага замръзнал. Последвала кратка консултация с бащата на Христо, който е хладилен техник. Двамата установили, че движейки се по тръбите към този изпарител, горивото се охлажда. Така младият човек уредил със саморъчен климатик личната си кола. Сега само с натискане на бутон вентилаторът в ладата духа към пасажерите топло през зимата и хлад в жегата. Системата работи извън купето, с което изобретателят изключва риска от обгазяване на шофьора и пътниците. Няма лоша миризма вътре, няма екозамърсяване навън. С плъзгача на парното отопление струята студен въздух се увеличава и намалява.
Работещият двигател на колата играе ролята на компресора на един обикновен хладилник, обяснява технологията Христо. Изпарител в машината вече има. От кондензатор системата не се нуждае, защото газта заминава в горивната камера на автомобила, където изгаря, за да го задвижи. С отклонена вода от охлаждащата система на мотора се предотвратява запушване на тръбите вследствие на натрупване на скреж.
Този климатик превъзхожда фирмените системи, категоричен е плевенчанинът. Допълнението към газовата уредба на практика представлява още един изпарител с малки размери. Много е важно, че няма да се увеличи разходът на гориво както при класическите климатици, твърди Христо Стоянов. Използва се компресорът на мотора на автомобила, втори би натоварил с допълнителна работа буталата. Климатикът на Христо не работи с фреон като битовите. Използваната газ изгаря. При процеса се отделя вода и кислород и технологията не нанася никаква вреда на околната среда.
Христо е подал заявка в патентното ведомство и го е авторизирал. Подобни изобретения вече имало в Япония. Регистриран аналог на българския вариант обаче няма. Домашни хладилници с пропан-бутан пък се произвеждат и работят в Чехия. Голямата болка на Стоянов е, че идеята му се приема неохотно от големите фирми. Според него те усложняват инсталациите, за да оправдават високите си цени. Няма кой знае какъв проблем и неговата уредба да се управлява от процесор и да й се задават различни режими, но от това тя също ще поскъпне. Плевенчанинът е пратил офертата си по интернет до всички членове на Асоциацията на вносителите на автомобили в България. Изобретението на Христо ще струва максимум до 150 лева, докато фабричните са поне 4 пъти по-скъпи.

Последна промяна от galingochev на Пон 03 сеп 2007 13:19, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
galingochev
Мнения: 18
Регистриран на: Пон 25 юни 2007 11:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот galingochev » Пон 03 сеп 2007 13:18


замислете се и за това защото си е яко


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Вто 04 сеп 2007 0:58


Щях да ви пиша за метода с пропан-бутана, но виждам че вече някой ме е изпреварил.Въпреки всичко, не мисля че в колата ще е като с климатик...това "духа хладно" не звучи задоволително.Въпреки всичко, това е най-лесния и удачния вариант спрямо изписаните осега работи за прозоръчния климатик, хладилника с амоняк(това е истинска антика) и други такива :D


Потребителски аватар
galingochev
Мнения: 18
Регистриран на: Пон 25 юни 2007 11:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот galingochev » Вто 04 сеп 2007 19:11


Доста си мислих за това с пропан бутана и ако се направи така че да не замръзват трабичките през който минава гаста като го е направил този човек ще стане доста добре ако сте виждали как замръзва изпарителя (той напражо си става на ледена топка).


Потребителски аватар
galingochev
Мнения: 18
Регистриран на: Пон 25 юни 2007 11:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот galingochev » Вто 04 сеп 2007 20:01


Намерих нещо доста интересно

Климатик за кола

Изобретението се отнася до метод за охлаждане, работещ на основата на вече съществуваща уредба за работа на двигател с вътрешно горене с горивна газ, системата предвижда допълнителното поставяне на изпарител на пътя на газта, която захранва двигателя при работата му и така чрез изпарение на течната газ се постига охлаждащ ефект, като не се повишава разходът на гориво.
. Използва се свойството на газта при изпарение да охлажда изпарителя, през който преминава. Към съществуващата система се добавя допълнителен изпарител, който охлажда водата, която преминава през него и я подава на радиатор в купето на автомобила. Допълнителният изпарител е известно устройство съставено от две камери с обща стена, като през едната преминава газта, която се изпарява и го охлажда а през другата преминава водата, която се охлажда. В работен режим при работа на двигателя с вътрешно горене охлаждането се постига като газта преминава през допълнителния изпарител преди да влезе в изпарителя, който захранва двигателя. Охладената вода от допълнителния изпарител посредством помпа циркулира между него и радиатора в купето на автомобила. Методът включва и управляем двупътник, който променя пътя на газта веднъж през допълнителния изпарител или подава газта направо в изпарителя, който захранва двигателя с газ. Методът предвижда и водни съединения, които свързват топлата вода от двигателя с допълнителния изпарител, което го предпазва от замръзване. Количеството вода от водните съединения, попадащо в допълнителния изпарител може да се регулира и по този начин се регулира и температурата на охладената вода, която отива към радиатора в купето на автомобила. Например колкото по-голямо е количеството на топлата вода, постъпваща в допълнителния изпарител, толкова по-малко ще е охлаждането в купето на автомобила. Това регулиране се извършва от винтил на водните съединения, който подават топла вода към допълнителния изпарител.

Реферат

Методът за охлаждане на основата на съществуваща уредба за работа на двигател с вътрешно горене с горивна газ предвижда поставянето на допълнителен изпарител на пътя на газта и по този начин се постига ефект на охлаждане на течността преминаваща през изпарителя. Методът постига охлаждане на купето на автомобил като не използва компресори и газ фреон. Методът работи с газта, използвана за работа на двигателя и е екологично чист.

Ако някой разбере нещо повече или успее да реализира това ще съм благодарен да го чуя.
Аз нямам много време да седна да мисля.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 05 сеп 2007 11:14


Това с газта е много стара идея. Писано е много. Но явно не става, поне не за обикновена лека кола. Става за двигатели с голяма консумация на гориво, примерно газифицирани бензинови камиони доколкото още ги има. Просто количеството изпарявана газ за единица време е твърде малко.
А и ще има проблемчета с настройката на газовата, ще се наложи вероятно и основния изпарител да се модифицира. Като минимум ще трябва ламбда контрол, за да се избегнат ядовете.
Ще трябва и тръбата между този допълнителен изпарител и основния да е по-дебела (обема на газта се е увеличил след изпарението), а това е трудно осъществимо.

По-разумно ми се вижда да се ползва основния изпарител, но водата циркулираща през него да се пропуска през парното да речем. Но трябва допълнителна циркулационна помпа, трипътни вентили и т.н. Ако не е сигурно че ще работи е прекалена работа.


ikonoma
Мнения: 419
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот ikonoma » Сря 05 сеп 2007 22:37


psstv18rp написа:...Ще трябва и тръбата между този допълнителен изпарител и основния да е по-дебела (обема на газта се е увеличил след изпарението), а това е трудно осъществимо.


Не става с два изпарителя. Не може с изпарена газ да се захрани втория изпарител. Просто няма да работи. Ако се прави трябва да е с един, който, ако се охлади прекалено много да се подгрява. И пак не е добре, защото студения изпарител не работи добре. Ще има преразход на гориво, мембраните ще се скапват бързо.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 06 сеп 2007 16:05


Ще работи с изпарена газ, но ще му трябва друга регулировка, а може и да се наложи да се вземе изпарител за по-голяма мощност (те имат и по-голямо сечение на отворите). Иначе просто първата степен вероятно няма да участва в играта.

Като ми беше паднала сондата в бутилката и изпарителя смучеше изпарена газ над течната (изпарението ставаше в бутилката и тя се потеше и замръзваше), докато изгоря газта си бях просто пренастроил изпарителя и си вървеше прилично. :-)

Поради колебанията в температурата и оттам характеристиките на изпарителя ще трябва обаче ламбда контрол и при двата варианта.

Но най-важното е че от това което съм чел няма да работи. Някъде някой беше смятал колко топлина се поглъща при изпарение на литър газ и т.н.

Иначе би могло да се пробва да се върже изпарителя в отделен кръг с циркулационна помпа някаква, и някакво радиаторче та да се види какво ще стане напрактика.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта