ПОМОЩ - Счупих свещ

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Мнениеот petko5 » Чет 26 юли 2007 6:19


от №3 до 1" :да: ( №3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 1/4"...1")




Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Чет 26 юли 2007 8:02


Чак се уплаших как от нищо може да стане баси и проблема :roll: вече ще си развивам свещите със две наум...

ПС темата не е ли вече за направи си сам


Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Мнениеот petko5 » Чет 26 юли 2007 19:46


Plamen_RI написа:Чак се уплаших как от нищо може да стане баси и проблема :roll: вече ще си развивам свещите със две наум...

ПС темата не е ли вече за направи си сам


И аз така мисля че е за раздела "Направи си сам" :да:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 27 юли 2007 11:10


Между другото такива "тирбушони" за вадене на скъсани болтове се намират и на достъпни цени, макар и не чак толкова маркови.
Виждал съм май в практикер или бриколаж, а може и при ташев галвинг да е било. Все се каня да си взема като ги мерна някъде и все отлагам. :-)
Полезно нещо са дори за лично ползване, защото късането на болтове особено при работа по окачването не е чак толкова рядко, а да извадиш парчето е по-добре отколкото просто да разпробиеш и да нарежеш нова резба.

Полезен трик е да се подгрее с газова горелка (силно) или направо с електрожен да се парне скъсаното парче - ако е запекло заради ръжда, ще се охлаби от температурния скок и после по-лесно ще се развие с някаво приспособление.


Потребителски аватар
gogul
Мнения: 271
Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
Автомобил:
Двигател: 1989
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот gogul » Пет 27 юли 2007 11:41


Между другото:Как е най добре да се развиват свещите-на студен или топъл мотор?
Моето лично мнение-на студен!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 27 юли 2007 16:59


Според мен - на студен, че иначе парят много. :-)


Потребителски аватар
jooorooo
Мнения: 115
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jooorooo » Нед 29 юли 2007 13:43


psstv18rp написа:Според мен - на студен, че иначе парят много. :-)


Най-добре е на леко загрят мотор, тогава се отпускат и лесно се вадят. около 50 градуса да е.


Потребителски аватар
jeronimo93
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 22:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот jeronimo93 » Нед 29 юли 2007 18:00


Аз успях да развия свещта на 4-ти цилиндър на леко загрял мотор (около 50 градуса) след като дълго време не успявах на студено и се отказвах, защото бях чувал от колеги за проблема "счупена в главата свещ". Оказа се, че на топло не е трудно.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 29 юли 2007 20:53


jeronimo93 написа:Аз успях да развия свещта на 4-ти цилиндър на леко загрял мотор (около 50 градуса) след като дълго време не успявах на студено и се отказвах, защото бях чувал от колеги за проблема "счупена в главата свещ". Оказа се, че на топло не е трудно.

На моя мотор свещите сигурно не бяха сменяни,откакто е излязъл от завода,или поне от последната гаранционна смяна.Като слагах газовата уредба газаджиите не успели да развият 2 от свещите и се отказали (големи майстори,голямо чудо).При мен,заради формата на всмукателния колектор е по-трудна смяната на свещите,затова аз си свалих колектора :arrow: здрав тръбен ключ + рамо от гедоре,леко развих свещите,малко отвиване,малко завиване,малко ВД-40 и готово.Всичко това на леко загрял мотор.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Нед 05 авг 2007 16:32


някои много ги стягат тези свещи,нали си имат дефтунги леко се стягат поносимо и край какво е това затягане като на болтовете на главата...за това не се развиват.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 06 авг 2007 12:58


Не е само до стягането - трябва и леко с графитна грес да се мажат преди да се завиват. Греста изгаря, но графита остава.


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Мнениеот kaiser666 » Пон 06 авг 2007 13:21


някои много ги стягат тези свещи,нали си имат дефтунги леко се стягат поносимо и край какво е това затягане като на болтовете на главата...за това не се развиват.

Според мен не е хубаво да са хлабави,но не трябва да се прекалява щото виждате какво става,а това с греста не съм убеден,че е най-добрия варянт. :roll:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 06 авг 2007 18:12


Графитната грес е класическия вариант. Практикувам го от както карам, а това е доста. :-) На теория при свещи с никелирана резба (всички по-нови са такива) не е нужно, но според мен не вреди.


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Мнениеот kaiser666 » Пон 06 авг 2007 18:14


МнениеПуснато на: Пон Авг 06, 2007 19:12 Заглавие: Отговорете с цитат
Графитната грес е класическия вариант. Практикувам го от както карам, а това е доста. Smile На теория при свещи с никелирана резба (всички по-нови са такива) не е нужно, но според мен не вреди.

може,може


Stif
Мнения: 705
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Stif » Чет 14 авг 2008 15:22


golfarata написа:по 1олв. на свещ взимат колега. аз късах 3 и смената ми излезна към 100лв. ама бз махане на главата. хората разбират.ако имаш интерес-лс.


Колега,

Много моля, спешно ми съобщи координатите на майстора, който ти е свършил работа, за да мога и аз да се обърна към него, тъй като имам същият проблем.

Предварително благодаря за спешният отговор.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта