vaskoto1 написа:от мосьо бриколаж се взима една сиренка за светлини-2-3лева беше на щанда за автоаксесоари.
тя има 2 полюса които трябва да бъдат задължително спазени!!
от тука има 2 варианта:
1 по прост-но на мене не ми харесва-връзваш черното кабелче на маса, която се взима от бутона на вратата (за да може все пак да бръмка само при отворена врата), изваждаш ключа за фаровете и мериш на кой кабел има ток при включени габарити-там връзваш червения кабел.
ефект-като си на габарити или фарове и отвориш вратата-пищялката пищи.
минус-пищи винаги-без значение дали работи мотора или не-е точно това ме дразни най много.
2 по сложен вариант-връзваш черното кабелче на маса, която се взима от бутона на вратата, взима се едно реленце, малко, електронкаджийско, и се връзва червеното кабелче на пищавицата на нормално затворения му контакт, на основния се връзва + от ключа за фаровете описан по горе. намотката (котвата) на релето се връзва единия край на маса а другия се връзва на контактния ключ на положението АСС в което обикновено свири и касетофона.
ефект-когато двигателя е загасен или не на контакт релето не е захранено и контактите дават накъсо зумера и ключа на фаровете и ако си на фарове (габарити) пищи, а ако си подал контакт или работи мотора релето се захранва и разпада пищавицата и дори да си на фаровете-не реве.
повече ми харесва щото вечер ако излезеш нещо от колата и си на фарове и работеща моторетка не плаче и не ме нервира.е това е...ух!
ще ви го включа в сметката-така да знаете!!!
и кво по точно изчете че не мога да се сетя?