:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Stefaka
Мнения: 127
Регистриран на: Съб 03 апр 2010 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот Stefaka » Вто 05 окт 2010 8:17


К.Одаджийски написа:Рано или късно ще извади ключа и ще си тръгне обаче лампичката ще задържи реленцето и фаровете ще останат да светят



Ами ако изтръгнем лампичката без да я заменяме с диод има ли вероятност пак да стават сакатлъци?




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот pas1.8mi » Вто 05 окт 2010 16:36


Stefaka написа:
К.Одаджийски написа:Рано или късно ще извади ключа и ще си тръгне обаче лампичката ще задържи реленцето и фаровете ще останат да светят



Ами ако изтръгнем лампичката без да я заменяме с диод има ли вероятност пак да стават сакатлъци?

Няма да има проблем! :idea: На габарит обаче няма да ти свети! :wink:


Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот kav4o » Чет 07 окт 2010 13:44


Някой по-нагоре попита как става работата с релетата...мисля че темата е доста полезна :mrgreen:
viewtopic.php?f=11&t=50950&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B0+%D1%84%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B5+%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%84


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот nuri_3556 » Чет 07 окт 2010 15:47


:да: :да:


Потребителски аватар
live_for_passat
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София - Карлово

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот live_for_passat » Чет 07 окт 2010 19:43


Колеги, Пасат Б3 1989 1.6 оригинално инсталацията на фаровете с какъв диаметър кабели е? Защото за релетата ще слагам 2.5 мм2 и 20А бушони... Извинявам се ако го пише някъде и не съм видял. :beer


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12124
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 07 окт 2010 22:18


Оригинално инсталацията е май от 1,5 кв.мм. 10А бушон и 2,5 квадрата кабели е нормално. Релетата 30А
Поне аз съм с такава инсталация


Потребителски аватар
live_for_passat
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София - Карлово

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот live_for_passat » Пет 08 окт 2010 6:34


30А са ми релетата и смятам да направя едно малко каелче с две клеми в краищата, ако изгърми реле, махам го и шунтирам буксата му с кабела... :beer


Потребителски аватар
live_for_passat
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София - Карлово

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот live_for_passat » Съб 09 окт 2010 19:44


Колеги сложих си релета на фаровете с лека преработка и друг модел релета, които дори да изгърмят фаровете работят през оригиналната верига, релетата имат нормално затворена и нормално отворена верига, т.е. още едно краче - 87А в центъра, ето я схемата на пейнт, дано да послужи на някой :beer
Изображение


Потребителски аватар
live_for_passat
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София - Карлово

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот live_for_passat » Съб 09 окт 2010 19:57


А с тази доработка - диодче по таблото, ще знаете ако изгори реле, иначе няма как... :D
Изображение


Потребителски аватар
vlad1.8mi
Мнения: 201
Регистриран на: Чет 18 ное 2004 12:39
Автомобил: VW Passat Variant
Двигател: 1.8T+ AEB 1999
Местоположение: ,Плевен,София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот vlad1.8mi » Съб 09 окт 2010 21:15


Релето трябва да е високоомно(поне 600 Ом),иначе светодиода ще изгори! :idea:


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот fox_vt » Съб 09 окт 2010 21:18


Абе нещо не ми харесва тая твойта схема ако там дет си писал къси/дълги идва ток от лосчето на волана то тогава фаровете ти ще присветнат за кратко време през оригиналната верига и после ще затвори през допълнителната.И как по един кабел идва ток за късите а после за дългите?


Потребителски аватар
live_for_passat
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София - Карлово

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот live_for_passat » Нед 10 окт 2010 6:01


Тази схема е с две релета за един фар (общо 4), вързани по този начин, дори и да минава ток за момент през оригиналната верига няма да нагрее контактите на лостчето, идеята е да не се натоварва фабричната верига дълго време нали така... И все пак аз съм с осрам найтбрейкър, ако са по - мощни крушки тоя първи момент на пускане може и да е от значение... :beer


toni62
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 13:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот toni62 » Вто 02 ное 2010 19:50


и аз си сложих релета на фаровете .подобрение от 11.56 стана 13.02 волта .но при три часа постоянно светене в движение / ст.загора -софия / на къси светлини стъклата на фаровете при пипане ми се сториха доста топли.кабелите нямаха загряване .въпроса ми е опасно ли е нагряването на фаровете и може ли да предизвика някакъв проблем на стъклото или рефлектора


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот pas1.8mi » Вто 02 ное 2010 21:01


Халогенните лампи добре си загряват! :idea: Нали не си с 100 Ват?Напрежението ти пак е твърде ниско!Колко измерваш на Акумулатора при запален двигател и включени фарове? 13.8-14в?


toni62
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 13:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот toni62 » Вто 02 ное 2010 21:54


крушките ми са 100w някакви " китайки" но със релетата добре светят.сложил съм и бушон след акумулатора.възможно ли е да имам проблем или да ги сменям със 60w



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта