
Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Рефлекторите са пластмасови и е опасно да не ги разстопят лампите-ментаци!
Измери ли напрежението при запален двигател?

-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 13:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
измерих при запален двигател и включени къси светлини напрежението на фара е 13.02 волта
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
toni62 написа:измерих при запален двигател и включени къси светлини напрежението на фара е 13.02 волта
Питах за напрежението измерено на Акумулатора!

-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 13:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
при включени къси светлини напрежението на акумулатора е 13.95 волта
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 13:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
когато замервам плюса и минуса на щекера на лампата уреда ми показва 13.02 волта а когато замервам плюса на щекера и слагам минус на акумулатора ми показва повече. при слагането на релетата не пуснах отделен минус от акумулатора до щекерите/буксите/на лампата и може би затова има разлика. опитах при светеща лампа на къси светлини и подадох директен минус от акумулатора но нямаше видимо подобрение на светенето.
но и така съм доволен от светенето единствено ме притеснява нагряването на фара и въпроса ми е да сменям ли 100 ватовите крушки със 60 ватови страхувам се да не изгорят рефлекторите и да почернеят
но и така съм доволен от светенето единствено ме притеснява нагряването на фара и въпроса ми е да сменям ли 100 ватовите крушки със 60 ватови страхувам се да не изгорят рефлекторите и да почернеят
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Препоръчвам ти да си пуснеш допълнителни минуси до Фаровете, и да си сложиш стандартните Лампи 55/60Ват!Дори и само да си върнеш стандартните Лампи ще измериш вече по-високо напрежение на конекторите им! 

-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 21:27
- Автомобил: passat b5 variant
- Двигател: afn 1999
- Местоположение: София
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Колеги Понеже и аз Направих Малко подобрение на Голфето ще ви пусна малко снимков матерял Как хем да запазите Оригиналната инсталация хем да приберете релетата и претпазителите в купето на сухо 
Ето и необходимите неща:
Релета 2бр. - 4,50 за брой (Бош 30Ампера)
Готова букса за релетата 2бр. - 2,50 за брой.
Кабелче с поставка за предпазител и капаче 2бр. - 2,50 за брой.
Бушончета 2бр. 10Ампера. неазная по колко ст.
Кабел 2,5м2 около 2метра. - погледнете в гаража или мазето
Кабелни обувки женски 4бр.
Кабелни обувки мъжки 2бр.
Кабелни обувки с кръгло ухо 2 бр.
Поялник и консумативите му,Търпение малко мисъл и старание.

Ето и необходимите неща:
Релета 2бр. - 4,50 за брой (Бош 30Ампера)
Готова букса за релетата 2бр. - 2,50 за брой.
Кабелче с поставка за предпазител и капаче 2бр. - 2,50 за брой.
Бушончета 2бр. 10Ампера. неазная по колко ст.

Кабел 2,5м2 около 2метра. - погледнете в гаража или мазето

Кабелни обувки женски 4бр.
Кабелни обувки мъжки 2бр.
Кабелни обувки с кръгло ухо 2 бр.
Поялник и консумативите му,Търпение малко мисъл и старание.
Последна промяна от rgivod на Вто 30 ное 2010 19:17, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 21:27
- Автомобил: passat b5 variant
- Двигател: afn 1999
- Местоположение: София
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
След което:
Разглобявате купешките клеми за релетата с помоща на малка (-) или така наречената "Права" отверка.
Крайният резултат е това:
Разглобявате купешките клеми за релетата с помоща на малка (-) или така наречената "Права" отверка.
Крайният резултат е това:
Последна промяна от rgivod на Вто 30 ное 2010 18:57, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 21:27
- Автомобил: passat b5 variant
- Двигател: afn 1999
- Местоположение: София
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Запоявате по една мъжка и една женска кабелна обувка на свободният край На зелените и съоветно сините кабелчета с което мъжките кабелни обувки се изчерпват.Запоявате кабелни обувки от единия край на вече срязаните кабели с бушончетата които предварително сте поставили на местата им ( да не се чудите защо не работи веригата после
),Събирате оголените други два края на кабелите от двете бушончета и ги запоявате едно за друго, след което запоявате оголеният и калайдисан край на кабела с сечение 2,5м2,за всеки случай му слагате буксичката с кръглото уше (без да я стискате с клещи)и я издърпвате максимално до горе да не се загуби,навивате кабела.
От комлекта с клемите за релетата взимате черните кабели и ги запоявате в оголеният край едно за друго така че после да може да поставим и втората буксичка с кръгло уше.Пиете Бира...,поставяте и тази буксичка( с круглото уше)
Резултатът е това:
Сега започвате да редите кабелите в клемите за релетата по посочената схема, като поставяте сините или зелените каблели с Мъжка обувка на позиция 87( на картинката единият е червен а другият зелен)Черните кабели на позиция 85, червените кабели барбар с бушоните и запоеният дълъг кабел 2,5м2 на позиция 30 а синия и зелен кабел с по две женски кабелни обувки на позиция 86 .
След което слизате до колата,взимате си 2-ра бира и я отваряте,разглобявате корите около волана и пред бушоното табло, без да чупите нищо.Изваждате най-горната букса от ляво (една мъничка.изваждате от нея с помоща навече познатата Ви (-) отверка последната дясна клема(при мен кабела беше БЯЛ)Тя би трябвало да е за дългите поставяте в нея мъжката кабелна обувка на синият кабел, поставяте женската кабелна обувка от другият син кабел на местото което току що сте освободили в буксата.
Същата процедура извършвате и за зелените кабели от другото реле,като изваждате съседната букса до крайната дясна при мен беше ЖЪЛТА.
Трябва да се получи нещо такова:
Прекарвате дебелият кабел от бушоните(предварително сваляте климичката с кръглото уше)през някоя дупка с гумен маншон,виждате колко кабел ви трябва и от каде ще мине до акомулаторната клема със знак (+)режете кабела оголвате го и стискате клемичката,закачате клемичата за (+)-са като я стягате добре предполагам с ключе 10, връщате се в купето закачате черните кабели с кръглото уше някаде на ламарините по купето. запалвате фаровете и правите първи и успешен тест на фаровете (проверявате с мултицет разликата от предишно замерване изолирайте Връзките между добавената и старата инсталация там кадето закачихте нашите мъжки клеми с женските от букста на фаровете.
приберете релетата в таблото:
Нещо Такова:
Закачате разглобените пластмасарии.
Викате приятели и мятате Мръвките на скарата.... Успех.

От комлекта с клемите за релетата взимате черните кабели и ги запоявате в оголеният край едно за друго така че после да може да поставим и втората буксичка с кръгло уше.Пиете Бира...,поставяте и тази буксичка( с круглото уше)
Резултатът е това:
Сега започвате да редите кабелите в клемите за релетата по посочената схема, като поставяте сините или зелените каблели с Мъжка обувка на позиция 87( на картинката единият е червен а другият зелен)Черните кабели на позиция 85, червените кабели барбар с бушоните и запоеният дълъг кабел 2,5м2 на позиция 30 а синия и зелен кабел с по две женски кабелни обувки на позиция 86 .
След което слизате до колата,взимате си 2-ра бира и я отваряте,разглобявате корите около волана и пред бушоното табло, без да чупите нищо.Изваждате най-горната букса от ляво (една мъничка.изваждате от нея с помоща навече познатата Ви (-) отверка последната дясна клема(при мен кабела беше БЯЛ)Тя би трябвало да е за дългите поставяте в нея мъжката кабелна обувка на синият кабел, поставяте женската кабелна обувка от другият син кабел на местото което току що сте освободили в буксата.
Същата процедура извършвате и за зелените кабели от другото реле,като изваждате съседната букса до крайната дясна при мен беше ЖЪЛТА.
Трябва да се получи нещо такова:
Прекарвате дебелият кабел от бушоните(предварително сваляте климичката с кръглото уше)през някоя дупка с гумен маншон,виждате колко кабел ви трябва и от каде ще мине до акомулаторната клема със знак (+)режете кабела оголвате го и стискате клемичката,закачате клемичата за (+)-са като я стягате добре предполагам с ключе 10, връщате се в купето закачате черните кабели с кръглото уше някаде на ламарините по купето. запалвате фаровете и правите първи и успешен тест на фаровете (проверявате с мултицет разликата от предишно замерване изолирайте Връзките между добавената и старата инсталация там кадето закачихте нашите мъжки клеми с женските от букста на фаровете.
приберете релетата в таблото:
Нещо Такова:
Закачате разглобените пластмасарии.
Викате приятели и мятате Мръвките на скарата.... Успех.
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Колега, така го направих и аз, но не постигнах резултатът който исках. Заради по малките кабели на оригиналната инсталация до фаровете напрежението се повиши на 13.3v, а като го пробвах с по- дебели кабели до фаровете беше 14.00v. Но и така е по- добре отколкото 12.6v. Ето линк към руснаците как са го направили:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=52045
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=52045
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Сложих Руските релета,който по-рано в темата бях поставил.Този пък се справиш отлично и намерих грешката си в предният опит.Сега фаровете светят с по-голям интензитет и свалят по-малко от напрежението на акумулатора.Сега търся поста за сигнализация при неработещо реле... 

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
live_for_passat написа:А с тази доработка - диодче по таблото, ще знаете ако изгори реле, иначе няма как...![]()
Колега видях ти схемата,но не разбрах момента с диода.Откъде се връзва на релето и само от твоя тип релета ли може да се направи сигнализация с диод?
- actros1846
- Мнения: 458
- Регистриран на: Нед 12 апр 2009 16:05
- Автомобил: AUDI A4 B5 1.9 TDI Avant Facelift
- Двигател: AFN 1999
- Местоположение: Кичево
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Ето ви една идея каде да сложите релетата за фаровете
- live_for_passat
- Мнения: 235
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
- Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София - Карлово
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Диода на релето както е на схемата не е добре, а релето си е нормално за 3лв с две вериги отворена и затворена, ето я корекцията работеща от 3 месеца с нормално реле:

Ползвал съм 1,8мм зелено диодче, като включиш фаровете и то си свети (имам две за къси и дълги и две за степените на перката на радиатора), ако изпляска релето гасне, с малко мерак и едно пиезопищялче може да се сложи да измяква като изгори релето, както и като си гасиш фаровете
Само да не забравиш едно резисторче 1 килоом да сложиш последователно на диода... След време съм планувал едно микроконтролерче да нахакам да си следи фаровете, перката и още нещо ако се сетя, да отреагирва адекватно със различен звук ако има нещо, но това си е вече щуротия ей така за спорта


Ползвал съм 1,8мм зелено диодче, като включиш фаровете и то си свети (имам две за къси и дълги и две за степените на перката на радиатора), ако изпляска релето гасне, с малко мерак и едно пиезопищялче може да се сложи да измяква като изгори релето, както и като си гасиш фаровете



- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Благодаря колега
Ще си го направя в най-скоро време.На изхода на релето прас по 1 диод
И за къси и за дълги.Иначе идеята за перката е също доста добра.


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта