Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот mupk0 » Нед 20 фев 2011 13:34


К.Одаджийски написа:Сигурно аз нещо съм глупав и не мога да разбера или .... Слагате бушон 10 - 15 или 20 ампера между акумулатора и 30 амперово реле или грешно съм разбрал!? :screwy
Ако изгори бушона преди релето оставате директно без светлините за което отговаря това реле. Аз съм сложил преди лампата по един бушон на всяка светлина т.е 4 бушона по 15 ампера, за късите и за дългите. Така ако изгори единия бушон, другия фар ще остане да свети.

Не намирам огромна разлика.Ако нямаш бушони в колата(което е глупаво),и в двата вариянта си прецакан.Вярно ,че по-малко но все пак идеята ти е добра донякъде :)




Потребителски аватар
bryanokoner
Мнения: 86
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик\София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот bryanokoner » Нед 20 фев 2011 15:33


Единия вариант е да сложите по един предпазител за всеки фар пример два за късите и два за дългите но може и по един само за късите и дългите.Но предпазителя едва ли би изгорял освен ако нещо нее направено както трябва тъй че спокойно.


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот black` » Нед 20 фев 2011 17:17


Е за какво ви е по един бушон на всеки фар? Един общо за всички релета може, но за всеки по един е безмислено. Тъй като ако стане нещо ще изгорят и 4те сигурно. Аз примерно карам без бушон откакто, хм имам релета вече 5 години. Един 20-30A на на общия + от акумулатора е напълно достатъчен. mhihi


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот red rider » Нед 20 фев 2011 17:57


Аз съм с готов комплект релета за фарове купен от пазара за 14 лв . Има си релета бушони готов е за монтаж .Купил съм си само оригиналните букси за фаровете на пасата и ги сложихме тях . Старата ми инсталация с буксата си стои , дори да ми дефектира някое реле съм вързал гащите :lol: .Какви са тия сметки за релета бушони чудесии ... халогена ми както си е оригинален беше станал на русенско варено и тръгнал да излиза през бронята , добре че тръгнах да сменям крушка и го видях :screwy там изглежда никой не е правил сметката колко ще загрява .


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот icemenn » Нед 20 фев 2011 20:19


вече и аз съм с релета на фаровете.Действах малко по различно от колегите.Например валеше дъжд и в гаража беше тъмно,хванах и от предната букса искарах всички букси фарове ,ел.машинки,халогени,мигачи и клаксоните.взех си комплекта в стаята ми и си направих всичко за около 90мин.релета сложих на къси дълги(на халогените не слагах щото са в много лошо състояние не светеят)Сложих бушон на главния кабел идващ от акумулатора...и т.н. ще кача снимки като имам време всичко съм сложил в пласмасови кутии където не може да влезе нито вода нито влага.Бушона беше 30А и е предостатъчен даже 20А мислех да сложа но тогава при задържане на ключа в горно полужение когато светят и дълги и къси е възможно да изгори.(тока не надвишава 20А но нямам вяра в точността на бушоните)


Потребителски аватар
bryanokoner
Мнения: 86
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик\София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот bryanokoner » Пон 21 фев 2011 20:53


бушони на всеки фар е добре да изгори и единия другия продължава да свети.Един общ като изгори няма грам светлини,ако са на къси и дълги прим няма къси но дълги си има и обратното.Най добре е на всеки фар да има предпазител за да имаме светлини поне и на единия фар


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот icemenn » Пон 21 фев 2011 21:40


Доообре ще знам другия път и на всеки халоген ще сложа!а и на всеки мигач да има ли? scare


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот Danny boy » Сря 23 фев 2011 22:49


Според мене е достатъчно по един за къси и един за дълги,и 1-2 резервни предпазителя в жабката и 1-2 релета резерва за всеки случай,инсталацията на бушонното табло да е лесна за достъп ,удобна за смяна на дефектиралия компонент и на сухо,ако гори да смърди да се знае.Според Vaskoto1 не е необходимо да се сменя инсталацията,ползва се наличната на колата,само кабелите от и до релетата и + и -да са не по-малко от 2,5м2


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот dushanov » Сря 02 мар 2011 19:35


Колеги, колата ми е Г3. Ако има значение АЕК мотор... искам да задам 2 въпроса:
1.Колко волта трябва да е напрежението на фар (къси светлини) при изкл. мотор (само на контакт)?
2.Колко волта трябва да е напрежението на фар (къси светлини) при работещ мотор?

п.с. Днес замерих само на контакт, напрежение на акумулатора 12,5V, на фара 10,73V.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот mupk0 » Сря 02 мар 2011 19:48


dushanov написа:Колеги, колата ми е Г3. Ако има значение АЕК мотор... искам да задам 2 въпроса:
1.Колко волта трябва да е напрежението на фар (къси светлини) при изкл. мотор (само на контакт)?
2.Колко волта трябва да е напрежението на фар (къси светлини) при работещ мотор?

п.с. Днес замерих само на контакт, напрежение на акумулатора 12,5V, на фара 10,73V.

Колега премери на запален мотор на оборот.Така на изключен мотор е супер относително.


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот dushanov » Сря 02 мар 2011 21:10


mupk0, ако си запознат би ли казал, колко трябва да е приблизителния спад от акумулатора до фара?


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот mupk0 » Чет 03 мар 2011 2:36


Колега нямам спомен за стойностите.Имаше други колеги,които са мерили по-назад в темата.Разрови се.Иначе ако си с релета,колкото зарежда генератора почти толкова стига до фаровете(с 1-2десети по-малко)


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот dushanov » Пет 18 мар 2011 10:48


Благодарности към колегата mupk0, който ми помогна. Искам само да Ви попитам колеги, а към габаритите на колата прави ли се пак нова инсталация? Голф 3 с двусекционни фарове.


Потребителски аватар
batko_miro
Мнения: 1636
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 11:37
Автомобил: VW Golf
Двигател: CHGA 2010
Местоположение: София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот batko_miro » Пет 18 мар 2011 11:00


dushanov написа:Благодарности към колегата mupk0, който ми помогна. Искам само да Ви попитам колеги, а към габаритите на колата прави ли се пак нова инсталация? Голф 3 с двусекционни фарове.

Не, няма смисъл. Новата инсталация си я правиш за светлините, на които слагаш релета.


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот IvailoOo » Пет 18 мар 2011 12:00


Хм..при мен тази работа някой ми я е свършил преди да взема колата :Mr Green Fun . И като сравня как светят фаровете на моята и 3-ките с оригинална инсталация изпадам в екстаз mhihi И даже сега с новите фарове ми пратиха и кабели за нова инсталация,на която има предпазител от 20А така че би трябвало да е достатъчно :да:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта