Автомобилът ви не загрява бързо - решение !
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Автомобилът ви не загрява бързо - решение !
Колега разликата със и без подгревни свещи мога да ти гарантирам че е огромна,вярно е че алтернатора и двг се товарят повече ама има физичен закон който грубо казано гласи-неможе да получиш повече енергия отколкото си дал-ако ме разбирате кво искам да кажа.Друго това подгряване е за дизелова кола разликата м/у акумолатор на бензинова и дизелова кола са две различни работи.Наистина дизела на място по бавно загрява но стоенето на място има за цел две неща-да изчистиш снега и скрежта и да достигне масло до всяка точка на двг-безмислено е да чакаш на място да загрее.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Автомобилът ви не загрява бързо - решение !
гледам я тая тема от няколко дни и все не знам какво да напиша
а ве хора вие нормални ли сте да си кичите изолация за тръби по колите
не, сериозно?
мозък нещо да ви се намира?повечето от вас карате сравнително нови коли ако видя някой да закичи кашон на решетката ще умра от смях!
балатум с копчета като едно време?
колата ако е изправна си загрява бързо и си подържа температура!
ако карате 500 метра до работа не очаквайте парно. на мен в дъждовете ми се налага да ходя на работа с колата, приблизително 1 км, не стига че съм сух ами и парно искам а
тези пластмаси които колегата е снимал около радиатора и аз ги имам, и ги махнах...
нищо не топлят спомагат въздушния поток минаващ през решетката да се прецежда през радиатора и от там по-добро охлаждане
подгревни свещи на антифриза, печка , дистанционно палене на колата и други глупости...
викате си такси
то идва топло
а ве хора вие нормални ли сте да си кичите изолация за тръби по колите

не, сериозно?
мозък нещо да ви се намира?повечето от вас карате сравнително нови коли ако видя някой да закичи кашон на решетката ще умра от смях!
балатум с копчета като едно време?
колата ако е изправна си загрява бързо и си подържа температура!
ако карате 500 метра до работа не очаквайте парно. на мен в дъждовете ми се налага да ходя на работа с колата, приблизително 1 км, не стига че съм сух ами и парно искам а

тези пластмаси които колегата е снимал около радиатора и аз ги имам, и ги махнах...
нищо не топлят спомагат въздушния поток минаващ през решетката да се прецежда през радиатора и от там по-добро охлаждане

подгревни свещи на антифриза, печка , дистанционно палене на колата и други глупости...
викате си такси

-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Автомобилът ви не загрява бързо - решение !
Пласмасата помага. Спира въздуха който духа директно в двигателя. Откакто я сложих парното идва още по-бързо.
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Автомобилът ви не загрява бързо - решение !
Доста хора са писали в темата, но никой не си е направил труда да поразучи как стоят нещата в "Белите страни"
Топлата вода е открита много отдавна и се казва: Автономен отоплител
http://www.stankoff-bg.com/opencms/expo ... r_Info.pdf
http://rheamp.bg/pdfs/Webasto_prospect.pdf
Това са двете най-известни фирми.
Накратко казано тази "печка" ви подгрява предварително двигателя и купето, като за целта ползва гориво от резервоара. Има си собствена помпа и консумацията на електроенергия е колкото лампите на двата стопа.
Най-големия проблем е цената. Нова печка е от порядъка на 1700 лв, но се намират и втора употреба и в И-бей на цени около 200-400 лв. Мисля че инвестицията си заслужава.
За хора които карат на къси разстояния това е единствения смислен вариант.
Например моят път от вкъщи до работа е около 3 км. Живея в малък град и няма никакви задръствания.Ако трябва да чакам парното да ми стопли и най-важното да ми разледи прозореца ще трябва да паля колата половин час по-рано, така че вечерно време си настройвам печката да се включи 20 минути преди да тръгна за работа и като вляза в колата ми е приятно и прозореца ми е разледен.
Консумацията на гориво на печката е сравнима с консумацията на двигателя, дори по-ниска, а пък ако се снабдите и с готино дистанционно може да си следите температурата в колата и да се качите като се стопли достатъчно.
Ако искате да си стоплите само в купето то тогава може да си вземете суха печка.Тогава ще са ви нужни около 10 минути за да направите жега вътре и да карате по блуза.
В общи линии това са реалните неща които могат да се направят за да заграват и стоплят по-бързо колите.Дори всички CDI-та на Мерцедес излизат от завода фабрично с печка, но тя се командва от електрониката на двигателя и няма начин да се запали предварително.
Там печката се казва доотоплител и служи за по-бързо загряване на двигателя понеже като цяло съвременните дизело двигатели са с високо КПД и отделят малко топлина.
Топлата вода е открита много отдавна и се казва: Автономен отоплител
http://www.stankoff-bg.com/opencms/expo ... r_Info.pdf
http://rheamp.bg/pdfs/Webasto_prospect.pdf
Това са двете най-известни фирми.
Накратко казано тази "печка" ви подгрява предварително двигателя и купето, като за целта ползва гориво от резервоара. Има си собствена помпа и консумацията на електроенергия е колкото лампите на двата стопа.
Най-големия проблем е цената. Нова печка е от порядъка на 1700 лв, но се намират и втора употреба и в И-бей на цени около 200-400 лв. Мисля че инвестицията си заслужава.
За хора които карат на къси разстояния това е единствения смислен вариант.
Например моят път от вкъщи до работа е около 3 км. Живея в малък град и няма никакви задръствания.Ако трябва да чакам парното да ми стопли и най-важното да ми разледи прозореца ще трябва да паля колата половин час по-рано, така че вечерно време си настройвам печката да се включи 20 минути преди да тръгна за работа и като вляза в колата ми е приятно и прозореца ми е разледен.
Консумацията на гориво на печката е сравнима с консумацията на двигателя, дори по-ниска, а пък ако се снабдите и с готино дистанционно може да си следите температурата в колата и да се качите като се стопли достатъчно.
Ако искате да си стоплите само в купето то тогава може да си вземете суха печка.Тогава ще са ви нужни около 10 минути за да направите жега вътре и да карате по блуза.
В общи линии това са реалните неща които могат да се направят за да заграват и стоплят по-бързо колите.Дори всички CDI-та на Мерцедес излизат от завода фабрично с печка, но тя се командва от електрониката на двигателя и няма начин да се запали предварително.
Там печката се казва доотоплител и служи за по-бързо загряване на двигателя понеже като цяло съвременните дизело двигатели са с високо КПД и отделят малко топлина.
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 19:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Бг- Монтреал.Canada
Re: Автомобилът ви не загрява бързо - решение !
[quote="milenski_77"]Доста хора са писали в темата, но никой не си е направил труда да поразучи как стоят нещата в "Белите страни"
Топлата вода е открита много отдавна и се казва: Автономен отоплител
http://www.stankoff-bg.com/opencms/expo ... r_Info.pdf
http://rheamp.bg/pdfs/Webasto_prospect.pdf
Това са двете най-известни фирми.
Накратко казано тази "печка" ви подгрява предварително двигателя и купето, като за целта ползва гориво от резервоара. Има си собствена помпа и консумацията на електроенергия е колкото лампите на двата стопа.
Най-големия проблем е цената. Нова печка е от порядъка на 1700 лв, но се намират и втора употреба и в И-бей на цени около 200-400 лв. Мисля че инвестицията си заслужава.
За това съм съгласен..
Топлата вода е открита много отдавна и се казва: Автономен отоплител
http://www.stankoff-bg.com/opencms/expo ... r_Info.pdf
http://rheamp.bg/pdfs/Webasto_prospect.pdf
Това са двете най-известни фирми.
Накратко казано тази "печка" ви подгрява предварително двигателя и купето, като за целта ползва гориво от резервоара. Има си собствена помпа и консумацията на електроенергия е колкото лампите на двата стопа.
Най-големия проблем е цената. Нова печка е от порядъка на 1700 лв, но се намират и втора употреба и в И-бей на цени около 200-400 лв. Мисля че инвестицията си заслужава.

- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Автомобилът ви не загрява бързо - решение !
дистанционно палене на колата и други глупости...
Не са глупости колега. Живея в държава където в момента е -15гр а снощи беше -20. Тия дни не се очакват температури по-високи от -8. Такива студове май в БГ ги има само по високите места. Тука почти всяка кола го има това нещо, ама щом си решил че е глупост си е твоя работа. Освен тази си функция да палиш колата от разстояние има и такава която да ти я пали през 5 часа например за по 15 минути ако температурата е -30 да речем и си решил че сутринта ще ти е трудно да я подкараш. Устройството е доста интелигентно и следи доста неща като оборотите и изключва стартера веднага щом запали, както и прави три опита и ако не се получи се "отказва".
Като цена не е нищо особено и си го монтирах сам.
Другия вариант е със нагревателя в двигателя на 110V - също много срещано.
Не откривам топлата вода, само гледам какво правят хората...
Има си собствена помпа и консумацията на електроенергия е колкото лампите на двата стопа.
Забравяш че трябва да върти и вентилатора за да се затопли купето
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: Автомобилът ви не загрява бързо - решение !
Всичко помага, стига да спира притока на въздух.Сега отпред на решетката ми има лед, който не мисля да го махна
Загрява доста по-бързо. 


-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Съб 27 юни 2009 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Автомобилът ви не загрява бързо - решение !
А на по-старите Москвичи, Опели и т.н. от 60-70 години имаше жалузи /или жалюзи/ - метална щора която механично се отваряше и затваряше вкл със степени посредством дръжка в купето, а за лятото имаше маслен радиатор за охлаждане
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Автомобилът ви не загрява бързо - решение !
[/quote]
Забравяш че трябва да върти и вентилатора за да се затопли купето[/quote]
За всичко е помислено.
Има реле което се управлява от електрониката на печката и то ти включва вентилатора.Трябва само предварително да си включил копчето на 1 или 2.
Забравяш че трябва да върти и вентилатора за да се затопли купето[/quote]
За всичко е помислено.
Има реле което се управлява от електрониката на печката и то ти включва вентилатора.Трябва само предварително да си включил копчето на 1 или 2.
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Автомобилът ви не загрява бързо - решение !
parno написа:гледам я тая тема от няколко дни и все не знам какво да напиша
а ве хора вие нормални ли сте да си кичите изолация за тръби по колите![]()
Абе на тебе ти е много забавно,но на мен не ми е. Я си представи малка кола с малък мотор какво става? Колкото и да караш дори и градско над 70 градуса забравяш,смених термостата,същата работа и при други колеги е така,нямам избор и ще слагам нещо пред радиатора.И не става въпрос само да ти е топло а да се чисти джама и да се достигне работна температура,а не да ти простива мотора.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Автомобилът ви не загрява бързо - решение !
За всичко е помислено.
Има реле което се управлява от електрониката на печката и то ти включва вентилатора.Трябва само предварително да си включил копчето на 1 или 2
Това ясно колега, само че консумацията тогава не е колкото двата стопа, може би колкото 4.
Има си собствена помпа и консумацията на електроенергия е колкото лампите на двата стопа.
- zdravko
- Мнения: 241
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Автомобилът ви не загрява бързо - решение !
Искам да попитам някой, който има кола с двигател 2Е - нормално ли е при темп. малко над 0 да са необходими цели 9-10 км. извънградско каране, за да загрее напълно? Става въпрос за каране със скорост 70-90 км./ч
- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Автомобилът ви не загрява бързо - решение !
kaiser666 написа:parno написа:гледам я тая тема от няколко дни и все не знам какво да напиша
а ве хора вие нормални ли сте да си кичите изолация за тръби по колите![]()
Абе на тебе ти е много забавно,но на мен не ми е. Я си представи малка кола с малък мотор какво става? Колкото и да караш дори и градско над 70 градуса забравяш,смених термостата,същата работа и при други колеги е така,нямам избор и ще слагам нещо пред радиатора.И не става въпрос само да ти е топло а да се чисти джама и да се достигне работна температура,а не да ти простива мотора.
Да ти кажа и моята е с малък мотор, но пък си загрява нормално. Прави си ги 80-85 градуса без да я ръчкам за около 3 км каране. Става дума за ABU, който конструктивно го слагат в графа "малки", редом до 1.3. Нямам кашони и други подобрения пред или зад радиатора.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Автомобилът ви не загрява бързо - решение !
че каква е разликата голям мотор, малък мотор?
и 5 кашона да сложиш все тая ако е - 10 градуса
ще се посмеят пешеходците това ще е единственото което си постигнал.
и 5 кашона да сложиш все тая ако е - 10 градуса

ще се посмеят пешеходците това ще е единственото което си постигнал.
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Автомобилът ви не загрява бързо - решение !
stefan4o написа:kaiser666 написа:parno написа:гледам я тая тема от няколко дни и все не знам какво да напиша
а ве хора вие нормални ли сте да си кичите изолация за тръби по колите![]()
Абе на тебе ти е много забавно,но на мен не ми е. Я си представи малка кола с малък мотор какво става? Колкото и да караш дори и градско над 70 градуса забравяш,смених термостата,същата работа и при други колеги е така,нямам избор и ще слагам нещо пред радиатора.И не става въпрос само да ти е топло а да се чисти джама и да се достигне работна температура,а не да ти простива мотора.
Да ти кажа и моята е с малък мотор, но пък си загрява нормално. Прави си ги 80-85 градуса без да я ръчкам за около 3 км каране. Става дума за ABU, който конструктивно го слагат в графа "малки", редом до 1.3. Нямам кашони и други подобрения пред или зад радиатора.
Същото само че с 1.6 PN. 3-4км и е на 90 градуса. Като имате проблем с колите си не пишете глупости че те малките голфове и полота са си такива - не са.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта