


Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
За грешката в ербега нямам идея защо е дошла, жужи релето за фаровете за мъгла, трябва леко да се промени захранването му, защото има логика да изгасват при пуснати дълги с-ни, за управление от алармата е нужен положителен импулс на белия кабел и да се активира от менюто за програмиране. Такъв импулс може да се намери когато се разглоби шофьорската врата т.е. трудно , но не невъзможно.
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
L&R написа:За грешката в ербега нямам идея защо е дошла, жужи релето за фаровете за мъгла, трябва леко да се промени захранването му, защото има логика да изгасват при пуснати дълги с-ни, за управление от алармата е нужен положителен импулс на белия кабел и да се активира от менюто за програмиране. Такъв импулс може да се намери когато се разглоби шофьорската врата т.е. трудно , но не невъзможно.
Как да се промени захранването на това реле?Нешо не разбирам!От къде точно от вратата да се хване тоз положителен импулс?
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
Да се включа и аз в темата.
Първо по въпроса със "заслепяването" от ДРЛ на дългите. Имам монтиран СмартДРЛ на дългите и на Пасата, и на Паджерото. Монтирал съм такъв и на Пасата на съдружника ми. От НИТО една от колите заслепяване на насрещно движещите се няма. Защо това е така според мен.
1. Понижената мощност, подавана към фаровете. Зависимостта на видимия интензитет на светене на крушки с нажежаема спирала, от подаваната мощност не е линейна, т.е. ако подадете към една крушка половината от номиналната и мощност тя визуално няма да свети два пъти по-слабо, а доста по-малко. Това е така, защото максимума на излъчвания спектър се измества към инфрачервената област, която, както е известно, е невидима за очите ни. Т.е. експлоатирайки ДРЛ-ите си в режим 60-70% от номиналната мощност, ние визуално намаляваме светенето им повече от два пъти и по този начин осигуряваме комфорта на движещите се срещу нас. От друга страна видимостта на фаровете съ съхрянва, заради фокусирвоката и насочеността на лъча на дългите.
2. ДРЛ светлините се използват през светлата част на деня, когато чувствителността на очите е много по-ниска и ефектът от евентуално заслепяване, дори и при 100% мощност към дългите много по-слаб.
Това е достатъчно добре обяснено в пояснителния текст към ДРЛ на сайта.
Оценявам и като изключително положително това, че в устройството си, колегата L&R е предвидил достатъчно широка скала на регулиране на подаваната мощност към фаровете, което позволява да се подбере оптимално силата на светенето им в ДРЛ режим. Така например, монтираните от мен СмартДРЛ модули на двата Пасата са настроени на 70%, което осигурява добра видимост на колата, без да има заслепяване.
При Паджерото, очевидно заради по-големите и по-ефективни фарове, 70% идваха леко в повече, затова нстройката там съм направил на 60.
Възможността за промяна на подаваната мощност би била полезна не само при различни фарове но и при използване на различни крушки.
Иска ми се да споделя и малко опит от монтажа на СмартДРЛ в автомобил с биксенонови фарове, какъвто е моят Пасат. Описвал съм вече веднъж това, непосредствено след монтажа, но това беше преди почти 4 години и вероятно темата е потънала в реката на забравата или вече е на брега и.
Биксеноновите фарове са оборудвани с допълнителен механизъм, управляван електрически, който закрива (екранира) част от светлинния поток на ксеноновата крушка в режим "къси" и го открива в режим "дълги". Освен ксеноновата крушка, във фара има и една стандартан с нажежаема спирала, която се включва само в режим "дълги" и добавя още малко светлина към ксеноновата. Всъщност наличието на тази допълнителна лампа е оправдано по-скоро от режима на светлинен сигнал ("светкавица"), за който ксенонът не е особено подходящ.
Естествено е управлението на механизма за ограничаване на ксеноновия лъч става от тока подаван към допълнителната стандартна крушка на дългите.
Ако просто свържем ДРЛ към дългите в кола с биксенон, то пониженото напрежение в "дневен" режим ще се подава и към механизма, което не е особено добре за него. За да се елиминира този ефект се налага малка намеса. Веригата на управление на механизма на биксенона се прекъсва и в нея се включват нормално отворените контакти на реле. Управлението на релето се включва във веригата на късите. Така в "дневен" режим, редуцираното от СмартДРЛ напрежение, подавано към дългите не достига до биксеноновия механизъм, тъй като отворените контакти на релето прекъсват веригата. В "нощен" режим, когато са включени фаровете, напрежението подавано към късите кара релето да сработи, като затвори веригата на управление на биксеноновия механизъм и той работи в одичайния си режим.
Токът, необходим за управление на този механизъм не е голям, затова релето може да е миниатюрно с комутируем ток 3 - 5 А. То лесно се монтира във вътрешността на фара )в задната му част), поне при мен се получи, при това монтажът стана без да се свалят фаровете. Дано съм бил полезен на някой.
Монтажът на модула "търнминатор" - комфорт-мигачи в Пасат 5.5 е сходен с описаното от топикстартера. Сигнала за заден ход, ако добре си спомням, взех от кабелен сноп, минаващ под централната конзола.
Монтажът на СмартДРЛ в Паджерото се оказа едно малко приключение, заради извратеността на мисленето и логиката, характерна за японците, в частност за японските инженери, проектирали електро-инсталацията на този, иначе превъзходен, джип.
Освен със СмартДРЛ, Паджерото се сдоби с "комфорт-мигачи" и "вежливо" интериорно осветление, което фабрично му липсваше, пак благодарение на модули - роднини по произход на СмартДРЛ. 
Използвам случая да отправя препоръка, а защо не и молба към колегата L&R да възобнови производството на модула за комфортни мигачи. Изделието е добро, екстрата - полезна и интересът към устройство, доколкото разбирам - достатъчно голям.
Първо по въпроса със "заслепяването" от ДРЛ на дългите. Имам монтиран СмартДРЛ на дългите и на Пасата, и на Паджерото. Монтирал съм такъв и на Пасата на съдружника ми. От НИТО една от колите заслепяване на насрещно движещите се няма. Защо това е така според мен.
1. Понижената мощност, подавана към фаровете. Зависимостта на видимия интензитет на светене на крушки с нажежаема спирала, от подаваната мощност не е линейна, т.е. ако подадете към една крушка половината от номиналната и мощност тя визуално няма да свети два пъти по-слабо, а доста по-малко. Това е така, защото максимума на излъчвания спектър се измества към инфрачервената област, която, както е известно, е невидима за очите ни. Т.е. експлоатирайки ДРЛ-ите си в режим 60-70% от номиналната мощност, ние визуално намаляваме светенето им повече от два пъти и по този начин осигуряваме комфорта на движещите се срещу нас. От друга страна видимостта на фаровете съ съхрянва, заради фокусирвоката и насочеността на лъча на дългите.
2. ДРЛ светлините се използват през светлата част на деня, когато чувствителността на очите е много по-ниска и ефектът от евентуално заслепяване, дори и при 100% мощност към дългите много по-слаб.
Това е достатъчно добре обяснено в пояснителния текст към ДРЛ на сайта.
Оценявам и като изключително положително това, че в устройството си, колегата L&R е предвидил достатъчно широка скала на регулиране на подаваната мощност към фаровете, което позволява да се подбере оптимално силата на светенето им в ДРЛ режим. Така например, монтираните от мен СмартДРЛ модули на двата Пасата са настроени на 70%, което осигурява добра видимост на колата, без да има заслепяване.
При Паджерото, очевидно заради по-големите и по-ефективни фарове, 70% идваха леко в повече, затова нстройката там съм направил на 60.
Възможността за промяна на подаваната мощност би била полезна не само при различни фарове но и при използване на различни крушки.
Иска ми се да споделя и малко опит от монтажа на СмартДРЛ в автомобил с биксенонови фарове, какъвто е моят Пасат. Описвал съм вече веднъж това, непосредствено след монтажа, но това беше преди почти 4 години и вероятно темата е потънала в реката на забравата или вече е на брега и.

Биксеноновите фарове са оборудвани с допълнителен механизъм, управляван електрически, който закрива (екранира) част от светлинния поток на ксеноновата крушка в режим "къси" и го открива в режим "дълги". Освен ксеноновата крушка, във фара има и една стандартан с нажежаема спирала, която се включва само в режим "дълги" и добавя още малко светлина към ксеноновата. Всъщност наличието на тази допълнителна лампа е оправдано по-скоро от режима на светлинен сигнал ("светкавица"), за който ксенонът не е особено подходящ.
Естествено е управлението на механизма за ограничаване на ксеноновия лъч става от тока подаван към допълнителната стандартна крушка на дългите.
Ако просто свържем ДРЛ към дългите в кола с биксенон, то пониженото напрежение в "дневен" режим ще се подава и към механизма, което не е особено добре за него. За да се елиминира този ефект се налага малка намеса. Веригата на управление на механизма на биксенона се прекъсва и в нея се включват нормално отворените контакти на реле. Управлението на релето се включва във веригата на късите. Така в "дневен" режим, редуцираното от СмартДРЛ напрежение, подавано към дългите не достига до биксеноновия механизъм, тъй като отворените контакти на релето прекъсват веригата. В "нощен" режим, когато са включени фаровете, напрежението подавано към късите кара релето да сработи, като затвори веригата на управление на биксеноновия механизъм и той работи в одичайния си режим.
Токът, необходим за управление на този механизъм не е голям, затова релето може да е миниатюрно с комутируем ток 3 - 5 А. То лесно се монтира във вътрешността на фара )в задната му част), поне при мен се получи, при това монтажът стана без да се свалят фаровете. Дано съм бил полезен на някой.
Монтажът на модула "търнминатор" - комфорт-мигачи в Пасат 5.5 е сходен с описаното от топикстартера. Сигнала за заден ход, ако добре си спомням, взех от кабелен сноп, минаващ под централната конзола.
Монтажът на СмартДРЛ в Паджерото се оказа едно малко приключение, заради извратеността на мисленето и логиката, характерна за японците, в частност за японските инженери, проектирали електро-инсталацията на този, иначе превъзходен, джип.


Използвам случая да отправя препоръка, а защо не и молба към колегата L&R да възобнови производството на модула за комфортни мигачи. Изделието е добро, екстрата - полезна и интересът към устройство, доколкото разбирам - достатъчно голям.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
за релето фарове мъгла
viewtopic.php?f=5&t=227360&p=2524624#p2524624
Ще пусна скоро една серия turnminator 2, проблема е, че хората трудно се ориентират в монтажа и следват безкрайни обяснения
viewtopic.php?f=5&t=227360&p=2524624#p2524624
Ще пусна скоро една серия turnminator 2, проблема е, че хората трудно се ориентират в монтажа и следват безкрайни обяснения

- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
Някой с Голф 4 свързвал ли е функцията "coming hgome-leaving home" на модула?Интересно ми е дали при някой се е получило?
- dobrev
- Мнения: 338
- Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 6:43
- Автомобил: Tiguan
- Двигател: TSI2013
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
Жуженето на релето спира като го захраниш от късите светлини.
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
dobrev написа:Жуженето на релето спира като го захраниш от късите светлини.
Мда,разбрах!Но в крайна сметка шунтирах релето!Тое за управление на халогените!Или по-точно да ги гаси като включа дълги или премигна!Сметнах,че не ми е нужно!
Re: Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
колеги аз съм с Adaptive Xenon System, като направя свързване като на октавията от първата страница, понеже и аз съм по CAN ще се регулират ли сами светлините или ще светят в неутрално положение ? И това неутрално положение, максимални долно, максимално горно или пък някакво средно е ?
Re: Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
днес започнах да работя по дневните си светлини и с изненада открих, че когато откача буксата на ключа за фаровете след подаване на контакт започват да светят, късите светлини с габаритите, осветлението на таблото, уредите, номера и т.н. Мигачи, дълги..всичко работи със самото подаване на контакт. При всички автомобили с кан система е така ?
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
Идеята на DRL е намалена консумация. Не може при подаване на контакт всичко да свети. Нещо се е омазало при монтажа или си се вързал на грешно място.
Re: Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
аз така и не започнах връзването на DRL-a просто изключих буксата от ключа на фаровете, бях на контакт и понеже го правя в тъмен гараж и всичко пред мен стана ден. Като я включа обратно си угасват и всичко си функционира. Явно е направено с цел ако се прецака ключа по подразбиране всичко да светва...
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
Има логика в това което казваш.
- froodo
- Мнения: 62
- Регистриран на: Нед 31 яну 2010 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
k_garchev написа:Някой с Голф 4 свързвал ли е функцията "coming hgome-leaving home" на модула?Интересно ми е дали при някой се е получило?
да ако става е супер...
- froodo
- Мнения: 62
- Регистриран на: Нед 31 яну 2010 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
froodo написа:k_garchev написа:Някой с Голф 4 свързвал ли е функцията "coming hgome-leaving home" на модула?Интересно ми е дали при някой се е получило?
да ако става е супер...
някой ще даде ли инфо колеги,Моля

- froodo
- Мнения: 62
- Регистриран на: Нед 31 яну 2010 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
froodo написа:froodo написа:k_garchev написа:Някой с Голф 4 свързвал ли е функцията "coming hgome-leaving home" на модула?Интересно ми е дали при някой се е получило?
да ако става е супер...
някой ще даде ли инфо колеги,Моля
http://smartdrl.com/SmartDRL6v3.pdf

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 31 госта