Как най-безболезнено да направя бутон за АБСа

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Чет 14 дек 2006 11:02


musura написа:а именно, че без АБС ще спирам по-бързо от 50 до 0 на сухо, отколкото с АБС :wink:

ще спреш ако знаеш ,че трябва да спреш и няма да скочиш на педала с ряз, а ако не знаеш?!




Потребителски аватар
ChampioN
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 17 сеп 2006 14:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот ChampioN » Чет 14 дек 2006 17:10


То4но за това ти е АБС - като не може6 да остане6 в екстремна ситуация хладнокръвен и да си усе6та6 сам колата.

Готи4ески - айде малко се образовай на тая тема и тогава да изказва6 мнение и мусура ви го каза, 4е дори в Ф1 където се използва Активно ока4ване и редуцира разбалансирането на купето даже и там за супер екстремно спиране АБС се изклу4ва ! По-нагоре написах, 4е не АБС ти помага а ЕСП и другите подобни... Много елементарно и плоско е да си мисли6, 4е 6том е нова технология тя 6те ти пази живота по-добре от самият ти. Затова 6те виждаме и теми от рода поредният претрепал се голфер в центъра на СФ, 6тото с газта големи майстори ама за спирането и как се спира правилно никой не сяда да се нау4и...


Потребителски аватар
Goti4eskiq
Мнения: 77
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 11:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Goti4eskiq » Чет 14 дек 2006 17:52


Шампионе не го приемай лично просто спорим.Всеки с мнението си,просто реагирах по бурно защото ти отричаш тази система и изказа мнение че е само за жени ако не се лъжа.Еми не всички са състезатели - значи тази система помага.А и тези голфари които катастрофирали ако имаха АБС сигурно нямаше да се случва това :) А и точно тези състезатели рядко са с хубави гуми и хубави спирачки както и повечето коли в БГ за това едно натискане на спирачките води до завъртания и глупости.АБС-а донякъде компенсира и това.Да не съм много добре запознат говоря от опит.А и АБС-а ми се включва след определена скорост мисля.През това време ми свети лампичката за АБС не знам как е при Масура или при теб примерно.

И не се сърди,извинявам се за реакцията си,да не се караме.


Потребителски аватар
ChampioN
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 17 сеп 2006 14:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот ChampioN » Чет 14 дек 2006 19:17


Тука 2 мнения не може да има - АБС е система, която на опитен и добър шофиор ще попречи, докато ЕСП и тракшъна даже и Шумахер не може да постигне такъв резултат. Всичко по-нагоре съм обяснил как действа системата АБС и с какво пречи и къде помага. Това е с общовалидни правила и физични закони, който и от 20 год и до днес не са се изминили. Щом спирате по-бързо и безопасно с АБС отколкот без на сухо значи имате проблем, ако искате да сте по-безопасни за себе си на пътя идете потринирайте - ще ви спаси живота някой ден. Предварително е ясно, че не всеки може остане хладнокръвен и да има кординацията например преди сблъсък с препятствие да пусне спирачката и тогава да завие вместо да го направи с натисната спирачка и да отнесе препятствието. Ето защо и се налага системата, за да помогне на 100-на въпреки, че ще попречи на 10-ма.
Че всеки си има мнението дали да я използва или не, няма спор. Въпроса е да се знае, че човек може постигне повече без нея, ако потренира.
Оттук нататък всеки сам си решава :)


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Чет 14 дек 2006 20:04


Хора, оказа се, че неможе да се спре АБС-а само от бушона и засега остава активен при мен. Просот ще спазвам по-голяма дистанция, докато не намеря разумно решение.


Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Чет 14 дек 2006 21:56


Не може да бъде.....сигурен ли си? Защото според мен няма логика да е така. Като извадиш бушона спираш тока който отива към управляващия блок на ABSa :?


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 15 дек 2006 14:34


musura написа:Хора, оказа се, че неможе да се спре АБС-а само от бушона и засега остава активен при мен. Просот ще спазвам по-голяма дистанция, докато не намеря разумно решение.

пробвай да прекъснеш кабела на някой от датчиците!


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пет 15 дек 2006 19:33


Засега си изправих джантите, че се оказа, че са почти идеален квадрат :shock Възможно ли е да са били толкова криви, а да нямам никакво усещане за това от волана?

Мисля, че те също са обърквали АБС-а :hmmmm


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Пет 15 дек 2006 20:48


musura написа:Засега си изправих джантите, че се оказа, че са почти идеален квадрат :shock Възможно ли е да са били толкова криви, а да нямам никакво усещане за това от волана?

Мисля, че те също са обърквали АБС-а :hmmmm
не-неможе даго побъркаш АБС-а от джанти.


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мнениеот FELIPE » Пет 15 дек 2006 21:09


не-неможе даго побъркаш АБС-а от джанти

Може и още как... :lol: сложи на кола с АБС различни по цолаж(или гуми с различна височина) джанти опред и отзад и си гледай сеира при спиране :lol: .


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пет 15 дек 2006 21:14


Ами аз съм чувал, че криви джанти, различни гуми по цолаж и такива неща бъркат доста АБС-а, демек включва не когато трябва :wink:

Надявам се да нямам ядове сега.

Между другото, мастера каза, че не е проблем да се прекъсне бушона, но щяло да бичи грешки, което пък не знам как ще се отрази? Бърка ли ме, че ще дава грешки компа?


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 15 дек 2006 21:49


крива джанта наистина е в състояние да ти обърка АБС.. за амортесьор да не говорим...
ма чак пък много....


Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Съб 16 дек 2006 2:34


Когато гумите са с различна големина лъжат управлението на ABSa, че се движат с различна скорост. Едната ще показва 50, а другата 51 и той ще почне да ги изравнява, а това дефакто не е необходимо и става мазало.
Криви гуми, криви джанти и скапан амортисьор са аналогични злини за управлението на ABSa.
Мисля, че грешката ще се самоизтрива като включиш ABSa, но ще трябва да го включваш на угасена кола, и след това да палиш, за да може управлението на ABSa да си направи самопроверката на спокойствие. (нали си забелязал, че като запалиш лампата на ABSa изгасва чак след няколко секунди).


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Съб 16 дек 2006 10:00


само да попитам т къде взима сигнал АБС за да контролира спирачното усилие,и какво общо има крива джанта и т.н.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Съб 16 дек 2006 10:21


Логично ,,квадратните'' и кръглите джанти ,когато са с един размер гуми да правят еднакъв брой обороти-демек да не оказва влияние.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта