Pepsito написа:Преди малко запалих колата в гаража, и я оставих да загрее на празен ход.Спрях парното в купето.Почнах да пипам маркучите към големия радиатор.Този след термостата, започна да се затопля някъде към 76 градуса(по таблото).Иначе колата си вдигна 90 градуса и така остана.Форсирах двигателя няколко пъти след това и си държеше 90 градуса.Не изчаках да се включи перката!Незнам, дали е нормално да отваря при тези 76/78 градуса?
Може и да е нормално. За един и същ мотор може да има два вида термостати. Образно казано - "летен" и "зимен". Летния отваря на 78, а зимния на 83 °C. Предполагам е ясно защо.
Работата ми е свързана с тежки машини. При тях почти винаги се предлагат и двата вида. Някои са с по три термостата, но това е друга тема
Не знам при теб дали е така, но на ACV (моя двигател), поне в миналото е било. Това ми каза продавача, от който го купих. Вече се произвеждал само за 83°C. Не съм се задълбавал да проверявам.
Това, че задържа на 90 градуса е добре. Но имай предвид, че колата е в покой и през радиатора не преминава въздух със скорост 90 km/h. Т.е. почти няма какво да го охлади. Поне докато не се включат перките, при 95 - 100 °C. Предполагам, че е толкова.
А това е оригиналния термостат на моята кола.

- 03.jpg (95.62 KиБ) Видяна 1905 пъти
Почти нищо му няма и малко ме е яд, че сложих менте, ама ко да праиш. Свърши вече
@
PepsitoПрегледай си личните съобщения
