Релета за Фаровете на Голф 3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Вто 09 окт 2007 8:57


Колегата (тоест аз) въобще не знае колко струва ключа за фаровете, защото не го е сменял. Сложил съм си релета преди фара, но не съм се занимавал със "силови кабели и инсталации", защото нужда няма.

Принципа за "ако не можеш да помогнеш поне не пречи", се опитвам да го спазя с всичка сила като обеснявам нагледно с примери защо няма нужда от "силови кабели" поне за който иска малко да си размърда мозъка и да си спести ненужен труд.

Чел съм "голямата тема", чел съм и тази. Има хора които са се опитали да кажат че няма смисъл от кой знае колко дебели кабели, но естествено приказки от рода на "слагайте дебели кабели, за да не се запалите" звучат особенно красиво и хората веднага се лепват за тях, без въобще да помислят. Интересно тези коли когато са били нови и е нямало голямо съпротивление в оригиналната инсталация (релета и ключове) как са успяли да не се запалят.

Освен това много от приказките и снимките на хора които са "пуснали силови кабели" въобще не показват да са сменили кабела от крушката до маса, което е леко в разрез с нуждата от дебели кабели.

И едно последно нещо - погледнете си кабелните обувки влизащи в релетата. С изненада ще откриете една доста тънка част точно в средата им. Доста по-тънка дори от оригиналните кабели. Да се чуди човек как не прегаря там (особенно като се засили тока по 2.5 квадрата mhihi ) ...

Хайде успех, слизам долу да си подменям инсталацията по веригата алтернатор-стартер-акумулатор. Не можах да намеря 5 пъти по дебел кабел и затова ще сложа водопроводна тръба, дано удържи, че и там Ханс не е сметнал правилно дебелините...




Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 09 окт 2007 12:00


rmk написа:Колегата (тоест аз) въобще не знае колко струва ключа за фаровете, защото не го е сменял. Сложил съм си релета преди фара, но не съм се занимавал със "силови кабели и инсталации", защото нужда няма.



Искам само да попитам като си сложил релета до фаровете без да пускаш нова инсталация, взел ли си директен '+' и '-' от акумулатора, който да захранва крушката?


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Вто 09 окт 2007 15:06


Зависи какво разбираш под "нова инсталация"?
Това което горе съм писал е, че не са нужни силови кабели.
Директен + съм взел от акумулатора за крушките.
Директен - също съм взел, но не за крушките, а управлението на релетата.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 09 окт 2007 17:39


Ами хубаво е и ' - ' за силовата част ( за крушките ) да е от акумулатора.Сам спомена, че е важно да има добра маса.

Ти си преценяваш все пак.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Сря 10 окт 2007 8:04


Днес премерих дебелината на кабела (оригиналния) който е захранвал фаровете при мен с шублера. Оказа се с диаметър малко под 1мм. Ако използвам форумулата за лице на окръжност се получава, че е 0.78 квадрата, като съм почти сигурен, че в случая формулата е неприложима защото това не е плътна окръжност, а сбор от малки окръжности (многожилен кабел). Според мен реално е не-повече от 0.5 квадрат. Та щом немеца е пуснал такъв кабел, за какво ми е да се правя на герой и да пускам 2.5. Сега ще кажеш "еми за да се осигурим, всеки сам си режава". Ок може и така да е - осигури се. Обаче не си мисли, че това е причината за нарасналото напрежение във веригата! Освен това ти посочих и разни други места където връзката става много по-тънка въпреки 2.5 квадрата кабел които си сложил. Освен това сега се сещам за още един пример, макар и малко по-различен (защото става сума за променливо напрежение). Ами у нас имам бойлер, който вече близо 10 години се захранва през 2.5 квадрата мостов кабел, а е 3000 вата! Нямам наблюдения кабела да се нагрява, да прегаря, да пуши......


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Сря 10 окт 2007 9:54


rmk написа:Ами у нас имам бойлер, който вече близо 10 години се захранва през 2.5 квадрата мостов кабел, а е 3000 вата! Нямам наблюдения кабела да се нагрява, да прегаря, да пуши......

Идеята да сложиш по-дебел кабел е да не се запали той самия, а да изгори бушона при евентуално натоварване. За това говорим за подсигуряване, не за загуби. А загубите ги има, в малка или голяма степен... зависи как е направено.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 10 окт 2007 19:15


Явно не си запознат с тази формула ( или си я забравил ): P=U*I или I=P/U

Дал си пример с бойлера ... тока, който консумира бойлера е 3000/220 = 13.63 А.Сам казваш, че кабела не се нагрява и няма проблеми.А и в този случай става въпрос за променлив ток и бойлера ти е вързан с мостовак, а не с многожилен кабел.

При автомобилна инсталация напрежението е 14V при работещ двигател.Имаш 2 крушки по 55 W = 110. I= 110/14 = 7.85 A.

Поразрови се из други форуми и виж според БДС дават ли проводник 0.75 квадратни милиметра да понася големина на тока 7.85 А.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Сря 10 окт 2007 19:53


Ами опитах се да потърся из форумите, но не намерих нищо конкретно.
Най-много данни и числа има тук:
http://comexgroup.com/forums/lofiversio ... 27894.html
но и самите хора нещо се съмняват в истинноста.

Държа да отбележа, че този 0.75мм2 или колкото е, за който съм писал горе си е кабела от оригиналната ми инсталация. Тоест немеца е решил такъв да сложи. Аз не съм си купил чисто нова кола, а стара - на 14 години. Ако не е бил достатъчно дебел, май до сега е имал достатъчно време да се запали, ама знае ли човек...

И въпреки това идеята ми беше да обърна внимание върху други неща, а именно: реалната причина за покачването на напрежението, както и че тока не тече само по веригата "плюс - крушка", но също и по веригата "крушка - маса" (която май някои колеги са пропуснали да подменят), като втората е обща за късите и дългите. На двусекционните фарове при режим дълги светят и късите, е тогава ако тока до крушките е закаран по 2.5мм2 ми се струва, че по тази логика масата трябва да бъде 5мм2. Дали някой е сложил такава?

Та такива някакви размисли ...


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 10 окт 2007 20:51


Тука всеки мята мисли айде и една от мен, Хансовия кабел 0,75mm2 от чиста мед e нашенски поне 1,0mm2 :wink:, за изолацията пък да не говорим.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 10 окт 2007 21:01


Не се опитвам да открия топлата вода.И аз споделям мнението, че масата е много важна, особено в инсталацията на автомобил.
Дано има смисъл от тези мнения.

Спирам, че "оспамихме" на колегата темата :)


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Мнениеот PASSAT » Сря 10 окт 2007 21:09


Предварително се извинявам на колегата за спама :oops: :oops:
На бащата пасата все още няма релета на фаровете при запален двигател напрежението на акумулатора е 14,5 V, на единия фар е 11,4; на другият е 11,6 V. Пада на напрежение е приблизително 3 V :shock :shock :shock . Веднага след копчето за пускане на фаровете му сложих реле за автоматично пускане на фаровете (по схемата на L&R) и напрежението на фаровете се покачи едва с 0,5 V. Колега rmk може ли едно по-подробно обяснение къде тогава се губи напрежението :?: :?:

П.П. при запален двигател напрежението на кабела по който има + при контакт на копчето за пускане на фаровете е 14,1 V. По просто казано при пуснати фарове и запален двигателзагубата на напрежение до ключа е 0,4 V.

П.П.2 По примера за бойлера консумацията му е 13,63 А - захранен с 2,5 квадрата;
фарове консумацията им е 7,85 А захранени с
Според мен реално е не-повече от 0.5 квадрат.

Защо не опиташ да захраниш бойлера с един (1) квадрат - според теб трябва да издържи :) :) :)

Поздрави и успех на всички


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Сря 10 окт 2007 22:01


Виждам, че е приложена простата формулка на Закона на ОМ.За правотокова верига е идеално щот не се намесват други енергии.
Та на въпроса на колегата естествено съм си монтирал и 2,5 мм кв. и за масите към двата фара щото другото няма никакъв смисъл.Кабелите се пресмятат по пад на напрежение има такъв допустим по някакъв стандарт така, че немеца е сложил минимално допустимото сечение да икономиса материал.От там кабела топли и губи тия части от волта така важни за доброто захранване и отдаване на енергия пълна на халогенната крушка.Колегата забравя че участъка на кабелната обувка е много къс и пренебрежимо малък спрямо цялата верига освен това е свързан с доста обемисти материали които да отвеждат топлината от този участък.Не бих ползвал кабелни обувки поради лошите връзки ама нямам лесно приложима алтернатива.
В справочник за кабели и проводници с поливинилхлоридна изолация за 1 мм. кв. дават 16 ампера продължително токово натоварване -виждал съм бойлери захранени с такъв проводник - естествено той след време посинява от приложения ток.Къде е истината тогава.
За да не се запали инсталацията все пак има предпазители оразмерени да я пазят.
Не мисля че темата е оспамена а просто се води размишление.
Истината е някъде там.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Чет 11 окт 2007 8:21


L&R написа:... Хансовия кабел 0,75mm2 от чиста мед e нашенски поне 1,0mm2 :wink:, за изолацията пък да не говорим.

С други думи, не толкова количеството, колкото качеството, а? :)
Веселба...

Май тук е мястото и аз да се извиня на колегата за оспамването на темата.

PASSAT, трудно ще ми е да ти диагностицирам проблема дистанционно без да се заровя и да меря, пък и да си призная не знам инсталцията на изуст и само предполагам как е изградена. Освен релето за "+12V след контакт" и ключа за фаровете, тока предполагам минава и през бушони, цокли за бушони и разни други връзки. Прегледай ги ако толкова те интересува. Ако се опитаваш да ми намекнеш, че 3 волта са изчезнали по метър-метър и половина кабел - знам ли? Малко ми е трудно да повярвам. Ако не си имал това предвид - извинявам се.

Колкото до връзката между ампери и дебелини, тук ще изразя едно малко еретично мнение с което съм наясно, че няма да се съгласите и затова не задължавам никого. Както се забелязва из разни справочници дават доста големи ампери на квадрат сечение и понякога нещата хич не се връзват. Според мен формулката не е толкова проста (в смисъл: "за толкова ток - толкова дебелина"). Според мен мошността (ватовете) също играят роля, а от там и косвено и напрежението. Най-вероятно има значение и дали става дума за променливо или право напрежение.

И въпреки това аз не съм си играл да смятам дебелини по никаква формула. Просто смятам, че щом един кабел е сложен от немеца и е издържал поне 14 години значи е добре подбран.

Хайде и аз спирам да пиша, че станаха фермани...


kotata75
Мнения: 39
Регистриран на: Нед 20 май 2007 16:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

за релетата

Мнениеот kotata75 » Сря 23 яну 2008 8:24


активиращия ток на релетата каде се вързва за ключа от кадето се пускат фаровите ли.


Потребителски аватар
dangera
Мнения: 118
Регистриран на: Чет 03 май 2007 13:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот dangera » Нед 26 апр 2009 10:33


А какви са тия релета SSR или квото е там...?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта