Мъча се аз с тея климатици ама ми трябва малко помощ
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Колеги ...стоически издържах да не се меся, ама тук се развиха доста весели идеи ! не визирам тези с хладилниците..... по скоро тези с изпарителя на газта....
никой не споменава нито дума за температури на изпарение , количество газ в сек , добити калории или ватове или BTU та - кой както ще , ама да ви кажа - тези неща не са баш толкова елементарни ...... 
- walentin
- Мнения: 524
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
juve написа:Колеги ...стоически издържах да не се меся, ама тук се развиха доста весели идеи ! не визирам тези с хладилниците..... по скоро тези с изпарителя на газта....никой не споменава нито дума за температури на изпарение , количество газ в сек , добити калории или ватове или BTU та - кой както ще , ама да ви кажа - тези неща не са баш толкова елементарни ......
Начи , нещо за да се изстуди , друго требе да се нагрее. И така ,ако изпарителя от едната страна го пригодим за ПАРТИ ГРИЛ, то от другата веднага става за климатроник , без никви ядове. При Мърфи има един закон за екологията , според който, за да се пречисти нещо ,друго трябва да се замърси.Тоя закон има разширение: но всичко може да се замърси , без нищо да се пречисти ! От тука следва да ПРОБАМЕ става ли от изпарителя ГАЗОВ КОТЛОН ЗА КЪМПИНГ!
А за климатроник - малко "СТРАСТ НА КРИСТАЛИ"
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
В какво ми превърнахте темата....не е истина просто
Та да се изкажа и аз по повод тоя номер с изпарителя :
От обобщената информация излиза че втория изпарител (захранващ двигателя) ще рботи в два режима в зависимост от това дали е пуснат предходния или не (в единия случай му намалява драстично входното налягане) което ще му е малко трудно.Да приемем че това го постигнем с ламбда контрол.
Същия проблем трябва да се отчете при различните обороти на двигателя което променя дебита на газта а оттам и температурата в купето ще се променя (в някакви неясни граници).
Аз съм пробвал да вържа изпарителя последователно с парното - ефекта е кажи-речи никакъв така че реално само с един изпарител няма да стане в никакъв случай.
По-скоро насоката е да се мисли другия вариант при който тръбичката на газта да се разширява рязко неколкократно и входния въздух да обтича мястото на разширението (както работи камерата на хладилника).Обаче пак остава проблема с намаляването на входното налягане на изпарителя (което е аналогично със това да ти свършва газ-та).
Иначе ако се променя дебита на охладителна течност през изпарителя може да се регулира в някакви граници охлаждането му ама пак остава проблема с различните обороти на двигателя при което ще трябва да се променя и дебита през изпарителя защото ако тропа на празен ход дебита ще е един и няма да замръзне ама при високи обороти дебита ще е друг и за да не замръзне а да запази температурата си ще трябва по-голям дебит и на топла вода.
А това че ще сдават багажа мембраните по-бързо е ясно
За да не се повиши консумацията на гориво се слага отоплител на тръбата с газ към двигателя (на изхода на изпарителя) свързана с охладителната система (както едно време отоплението на карбураторите).
Има някаква надежда че ще стане ама трябва да се експериментира.Незнам само какво ще е износването на елементите на изпарителя при подобен режим на работа.
Та да се изкажа и аз по повод тоя номер с изпарителя :
От обобщената информация излиза че втория изпарител (захранващ двигателя) ще рботи в два режима в зависимост от това дали е пуснат предходния или не (в единия случай му намалява драстично входното налягане) което ще му е малко трудно.Да приемем че това го постигнем с ламбда контрол.
Същия проблем трябва да се отчете при различните обороти на двигателя което променя дебита на газта а оттам и температурата в купето ще се променя (в някакви неясни граници).
Аз съм пробвал да вържа изпарителя последователно с парното - ефекта е кажи-речи никакъв така че реално само с един изпарител няма да стане в никакъв случай.
По-скоро насоката е да се мисли другия вариант при който тръбичката на газта да се разширява рязко неколкократно и входния въздух да обтича мястото на разширението (както работи камерата на хладилника).Обаче пак остава проблема с намаляването на входното налягане на изпарителя (което е аналогично със това да ти свършва газ-та).
Иначе ако се променя дебита на охладителна течност през изпарителя може да се регулира в някакви граници охлаждането му ама пак остава проблема с различните обороти на двигателя при което ще трябва да се променя и дебита през изпарителя защото ако тропа на празен ход дебита ще е един и няма да замръзне ама при високи обороти дебита ще е друг и за да не замръзне а да запази температурата си ще трябва по-голям дебит и на топла вода.
А това че ще сдават багажа мембраните по-бързо е ясно
За да не се повиши консумацията на гориво се слага отоплител на тръбата с газ към двигателя (на изхода на изпарителя) свързана с охладителната система (както едно време отоплението на карбураторите).
Има някаква надежда че ще стане ама трябва да се експериментира.Незнам само какво ще е износването на елементите на изпарителя при подобен режим на работа.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Шанс да стане 'нещо' винаги има , но 'нещото' в повечето случаи не е задоволително и се налагат доработки и т.н. Повярвайте, ако човек има гъдел да се занимава с разни щури разработки- ок, също трябва да му се намира и свободно време, но имайте предвид че хората които правят автомобили не спят- те имат парите и възможностите да си правят колкото си искат експерименти само за да могат да направят един автомобил по-евтин . Така че шансът да се постигне нещо преди производителите е нищожен. Послушайте колегата juve той има опит в тези неща и наистина човек трябва да направи някаква приблизителна теоретична сметка (или данни от предишен опит) преди да се хване да си губи времето.
-
psstv18rp
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Абе така е, но за производителите са важни и други неща, например за тях е важно климатика да заработва *веднага*, докато и при двата обсъждани метода (амонячен хладилник с подгряване от антифриза и газово изпарение) това не е така, отделно при газовия вариант ще работи само на газ, и то само на пропан/бутан.
Другото е че за тях е важно мощността да е достатъчна да поддържа определена температура без значение каква е външната (че разглезените клиенти искат климатроници, искат да седят с якета в колите си при 40 градуса отвън и т.н.), нещо което при тези методи явно няма да стане.
Освен това за производителите е важно решението да е стандартно и да не зависи от конкретния двигател (да работи и на дизели, и на бензин и на газ), лесно да може да се добавя като екстра, да не зависи от кубатурата и разхода (това с газта ще работи само при коли с голям разход) и т.н.
Другото е че за тях е важно мощността да е достатъчна да поддържа определена температура без значение каква е външната (че разглезените клиенти искат климатроници, искат да седят с якета в колите си при 40 градуса отвън и т.н.), нещо което при тези методи явно няма да стане.
Освен това за производителите е важно решението да е стандартно и да не зависи от конкретния двигател (да работи и на дизели, и на бензин и на газ), лесно да може да се добавя като екстра, да не зависи от кубатурата и разхода (това с газта ще работи само при коли с голям разход) и т.н.
- Велосираптор
- Мнения: 54
- Регистриран на: Сря 02 май 2007 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
-
psstv18rp
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ефекта с метана ще е дори по-слаб.
Иначе аз си монтирах климатик на пасата, достатъчно лесна работа е и мисля че е по-добър вариант.
Като гледам колко енергия дърпа климатика под формата на допълнителен товар на двигателя, определно няма никакъв шанс да стане с газта.
Единствено ако някой измисли начин да се впрегне енергията на излишната топлина в охладителната уредба би могло да стане нещо.
Иначе аз си монтирах климатик на пасата, достатъчно лесна работа е и мисля че е по-добър вариант.
Като гледам колко енергия дърпа климатика под формата на допълнителен товар на двигателя, определно няма никакъв шанс да стане с газта.
Единствено ако някой измисли начин да се впрегне енергията на излишната топлина в охладителната уредба би могло да стане нещо.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта