Класическата с релето я изключваме понеже зарядното не тръгва при по малко от 10,5v.Схема на работещо зарядно за акумулатори
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- dontaskdontsay
- Мнения: 1468
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Предложете схема за защита при обръщане на полюсите
Класическата с релето я изключваме понеже зарядното не тръгва при по малко от 10,5v.
Класическата с релето я изключваме понеже зарядното не тръгва при по малко от 10,5v.- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
dontaskdontsay написа:Предложете схема за защита при обръщане на полюситеКласическата с релето я изключваме понеже зарядното не тръгва при по малко от 10,5v.
Виж назад в темата, страница 6.
- Vasseto
- Мнения: 2715
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Новото ми зарядно за акумулатори. 3лв от битака. 2лв щипки. Вече в завършен вид.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1468
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
samo ra4na na zavoite написа:dontaskdontsay написа:Предложете схема за защита при обръщане на полюситеКласическата с релето я изключваме понеже зарядното не тръгва при по малко от 10,5v.
Виж назад в темата, страница 6.
Това с бушона не ми се струва много надеждно. Времето за стопяване дали е дастатъчно? Да не се окаже че за тези части от секундата докато се стопи предпазителя и белята ?
http://diodnik.com/wp-content/uploads/2 ... a24_11.jpg При схемата с релето има ли начин да се преработи така че при откачването на акумулатора да се прекъсне подаващото напрежение ?
В сегашния случай веднъж активира ли се релето то остава постоянно затворено и на клемите има напрежение въпреки че няма акумулатор. Може ли да се измисли нещо по въпроса примерно с още едно реле или нещо др. ?
Реших да използвам сехмата с релето като и добавя едно копче за принодително активиране на релето при силно разредени акумулатори.
-
maptod
- Мнения: 13
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lqskovets
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Да повдигнем малко темата...
Имам желание да си направя зарядно за мотоциклетни акумулатори по подобие на схемата на batVenci.
След необходимия траф и напрежение + грец, нататък каква схема да изпълня? Предложения?
Имам желание да си направя зарядно за мотоциклетни акумулатори по подобие на схемата на batVenci.
След необходимия траф и напрежение + грец, нататък каква схема да изпълня? Предложения?
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
То трудното е точно в началото, при трансформатора. Струва почти колкото зарядно от Лидл, 30 лв...
-
maptod
- Мнения: 13
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lqskovets
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Имам трафа ТС 180-2, подходящи кутии, ще го направя и комбинирано за 12в за автомобил. Лошото е, че сега разбрах че имало и 12в мотоциклетни.
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Няма проблем, то схемата спира заряда, щом на акумулатора имаш около 14,4 Волта. Нищо че акумулатора е малък, мотоциклетен...
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Проблема е в тока,до 0.5-0.8 Ампера
-
maptod
- Мнения: 13
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lqskovets
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Ще го правя с токоограничение. В тази схема, С= 2200(микрофарада) и потенциометъра е = 100(килоома). Вярно ли съм разбрал?
- Прикачени файлове
-
- Копие от St115_13SN5.jpg (46.43 KиБ) Видяна 4869 пъти
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
По скоро 22 микрофарада
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Да на схемата кондензатора е 22 микроФарада, а потенциометъра е 100 килоОма. Токоограничението беше преди добавянето на схемата за ограничение на волтажа на изхода до около 14,4 Волта. Оттогава токоограничението не си спомням да съм ползвал, вече 7-8 години. По скоро токоограничението е необходимо не толкова при свързване на маломощни акумулатори, а при ползване в схемата на маломощни, или със слабо вътрешно съпротивление трансформатори. При мен трансформатора е наследство от старото пернишко зарядно, а този трансформатор е далеч от посочените слабости. Затова токоограничителната схема не ми се налага да ползвам, дори когато се налага да зареждам маломощни акумулатори...
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Ето моята интервенция е лидълското зарядно,тръгва винаги в режим мотор.Така и искам.
https://youtu.be/WN5Nj19R1SQ

Цялата работа става с добавянето на един кондензатор за 0.30 лв Това измислих като за 5 мин.в гаража
https://youtu.be/WN5Nj19R1SQ

Цялата работа става с добавянето на един кондензатор за 0.30 лв Това измислих като за 5 мин.в гаража
-
maptod
- Мнения: 13
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lqskovets
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
По схемата от предния пост, крак 2 и 3 на потенциометъра, къде трябва да са вързани?
- Прикачени файлове
-
- TB2n5HIdVmWBuNjSspdXXbugXXa_!!2272182030.jpg_430x430.jpg (33.6 KиБ) Видяна 4744 пъти
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Angel_ и 34 госта