
Принудително охлаждане на интеркулер
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- apchih
- Мнения: 542
- Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
- Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Принудително охлаждане на интеркулер
Добреее ... пропан бутана е запалим ... дайте идея за друго вещество с което може да се напълни бутилката и също така да има такава ниска температура ... и да не забравяме да е ефтино 

- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Принудително охлаждане на интеркулер
apchih написа:Добреее ... пропан бутана е запалим ... дайте идея за друго вещество с което може да се напълни бутилката и също така да има такава ниска температура ... и да не забравяме да е ефтино
да ти кажа има едни Спрейчета с тромба за мачовете, та неговата бутилчица е с някакъв втечнен газ, ако я обърнеш наобратно и натиснеш директно замръзва мястото(нещо като течен кислород или азот) само че е негоримо

Една бутлка е 50 ст. в магазинчетата
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Принудително охлаждане на интеркулер
Хахах,ама искам да не махате тромбата при теста... Ще се радвам да чуя звука.
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Принудително охлаждане на интеркулер
apchih написа:Добреее ... пропан бутана е запалим ... дайте идея за друго вещество с което може да се напълни бутилката и също така да има такава ниска температура ... и да не забравяме да е ефтино
И сгъстен въздух да е - пак същото! При свиването на ГАЗОВЕТЕ се отделя топлина, при разширяването им - обратното!
Между другото - на Митсубиши Паджеро серийно си има вентилатор на кулера... Може би защото е с горно разположение, но си го има!
Re: Принудително охлаждане на интеркулер
Ето ви малко техническа информация относно входящия и изходящия въздух в кулера.Става дума за сериен мотор АЕВ.
С едно доста посредствено мултицетче(купено за 5 лв.)което има термодатчик към себеси измерих температурата на входа и изхода на кулера при загрял двигател и на място разбира се.
На входа влиза между 100 и 116 градуса,на изхода 50-64 градуса.Деня беше топъл и колата не се движи.
Не зная до колко може да му се вярва на това измерване,но поне мен ме ориентира до някъде.
С едно доста посредствено мултицетче(купено за 5 лв.)което има термодатчик към себеси измерих температурата на входа и изхода на кулера при загрял двигател и на място разбира се.
На входа влиза между 100 и 116 градуса,на изхода 50-64 градуса.Деня беше топъл и колата не се движи.
Не зная до колко може да му се вярва на това измерване,но поне мен ме ориентира до някъде.
- ILIYANSKY
- Мнения: 62
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 0:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Принудително охлаждане на интеркулер
Това което си измерил,за мен е пълна глупост:
1.На малки обороти,турбото "не работи"-каква е тая топлина от 115 градуса дето я измисли,че то не се знае какви температури ще докара като се развърти с 80 000 оборота.Ще стопи маркучите.
2.От къде ще дойде тая голяма разлика в температурите на вход и изход,след като колата не е в движение и няма въздушен поток през кулера.
ПС:Колеги не пишете понякога глупости,само еи така да има какво да кажете:

1.На малки обороти,турбото "не работи"-каква е тая топлина от 115 градуса дето я измисли,че то не се знае какви температури ще докара като се развърти с 80 000 оборота.Ще стопи маркучите.
2.От къде ще дойде тая голяма разлика в температурите на вход и изход,след като колата не е в движение и няма въздушен поток през кулера.
ПС:Колеги не пишете понякога глупости,само еи така да има какво да кажете:
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Принудително охлаждане на интеркулер
а как не работи турбото?! информативно питам само..
Няма вариант НЕ РАБОТИ.. има НЕ НАДУВА.. иначе си продължава да вкарва топъл въздух.. особено на място когато няма охлаждане на интеркулера
Няма вариант НЕ РАБОТИ.. има НЕ НАДУВА.. иначе си продължава да вкарва топъл въздух.. особено на място когато няма охлаждане на интеркулера
Re: Принудително охлаждане на интеркулер
ILIYANSKY написа:Това което си измерил,за мен е пълна глупост:![]()
1.На малки обороти,турбото "не работи"-каква е тая топлина от 115 градуса дето я измисли,че то не се знае какви температури ще докара като се развърти с 80 000 оборота.Ще стопи маркучите.
2.От къде ще дойде тая голяма разлика в температурите на вход и изход,след като колата не е в движение и няма въздушен поток през кулера.
ПС:Колеги не пишете понякога глупости,само еи така да има какво да кажете:
1.Не съм казал,че колата е била на малки обороти

Турбината се развърта някъде около 2000 оборота плюс минус малко,не е важно точно колко.
Така имаме спряла кола и надута турбина,достатъчно е само някой да ти казва на колко оборота си в момента.Значи аз го правих този опит между 2 и 3500.
2.По отношение на разликата лично аз си мисля,че тя идва от времето необходимо за преместване на датчика между входа и изхода.Все пак който е ровичкал по такъв мотор и такъв кулер чудесно знае къде е забутан кулера и как почти всичко трябва да се работи с пинсети...много е гадно.
Та значи докато преместя датчика минаха поне 40-50 мин.
В заключение ти казвам, че си имаш кола с кулер,надявам се,че не си за 5-10 лв.Купи си едно такова мултицетче и премери преди да наречеш някого лъжец и глупак...Хайде с здраве.
П.П.Не турбината се развърта с 2000об.а при тези обороти на двигателя вакума отваря клапана който променя посоката на изгорелите газове.
Последна промяна от siem на Пет 21 авг 2009 14:14, променено общо 2 пъти.
- ILIYANSKY
- Мнения: 62
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 0:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Принудително охлаждане на интеркулер
До:Vizor
Ти не виждаш ли че не работи е в кавички,или в тоя час по български език си отсъствал.Много ясно че работи,но се върти в "не работни" обороти
До siem
Извиняваи но просто под думата на място разбирам,на малки обороти.То много ясно че няма как да мериш колата в движение,не може да тичаш до нея с машинката в ръце .
Ако си подавал газ и мотора е бил в работни обороти на турбото,съм сагласен за тези температури,наистина наи-голямо налягане и същевременно наи-висока температура се достига при около 3500 оборота на мотора.Забелязъл съм,че понеже съм с перка на кулера,и когато не съм я пуснал няма сила след 2500,а с пусната перка има сила,което означаваче системата действа сполучливо.Но за разликата между входа и изхода на кулера има някъде грешка в меренето.Все пак полезна информация си дал.
Ще взема да направя и аз такова мерене само,че с пусната перка,да видим какво ще покаже,ще еинтересно.
Ти не виждаш ли че не работи е в кавички,или в тоя час по български език си отсъствал.Много ясно че работи,но се върти в "не работни" обороти
До siem
Извиняваи но просто под думата на място разбирам,на малки обороти.То много ясно че няма как да мериш колата в движение,не може да тичаш до нея с машинката в ръце .
Ако си подавал газ и мотора е бил в работни обороти на турбото,съм сагласен за тези температури,наистина наи-голямо налягане и същевременно наи-висока температура се достига при около 3500 оборота на мотора.Забелязъл съм,че понеже съм с перка на кулера,и когато не съм я пуснал няма сила след 2500,а с пусната перка има сила,което означаваче системата действа сполучливо.Но за разликата между входа и изхода на кулера има някъде грешка в меренето.Все пак полезна информация си дал.

Ще взема да направя и аз такова мерене само,че с пусната перка,да видим какво ще покаже,ще еинтересно.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Принудително охлаждане на интеркулер
ILIYANSKY написа:До:Vizor
Ти не виждаш ли че не работи е в кавички,или в тоя час по български език си отсъствал.Много ясно че работи,но се върти в "не работни" обороти
Е и? Я хвани сега един температурен датчик/мултицет или там кавкото имаш и замери температурата на входящия въздух и тогава говори за 115-те градуса.. Айде да не са 115 направи ги 100-тина.
Когато колата не се движи и нищо не я охлажда сещаш се къде отива температурата.
Когато колата ми работи на място температурата на входящия въздух е към 70 градуса (при мен). Когато съм на пътя температурата е близка до тази на околната среда или 35 градуса (и това е при около 0,8 бара бууст)
Нормално системата да деиства сполучливо при толкова забутан кулер дето няма какво да го обдуха като хората.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Принудително охлаждане на интеркулер
Vizor, и аз се чудя,при положение,че е толкова заврян, не е да речем като на последния транспортер и Q7,да има рефетка на бронята.Как аджеба е толкова ефективен,ами ако има обдухване какво ще стане ?
Е,някой сложи ли перка на Б5,или никой още.Не мога да си го представя,къде ще се навре тоя хеликоптер.
Е,някой сложи ли перка на Б5,или никой още.Не мога да си го представя,къде ще се навре тоя хеликоптер.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Принудително охлаждане на интеркулер
Той не е ефективен почти 
На Masserati на G60-тката колкото и пъти да съм го пипнал (и това е на суперчарджър) винаги е бил горещ!
Моя в края е практически по-хладен от околната температура.
На Б5 е долу в калника нали? Първо, че е по-далече от двигателния отсек (горещината вътре) и второ, че е малко по-фронтален и ще се обдухва сравнително по-лесно. Не си играйте с глупости според мен.. По-лесно ще е да си монтирате един фронтален.

На Masserati на G60-тката колкото и пъти да съм го пипнал (и това е на суперчарджър) винаги е бил горещ!
Моя в края е практически по-хладен от околната температура.
На Б5 е долу в калника нали? Първо, че е по-далече от двигателния отсек (горещината вътре) и второ, че е малко по-фронтален и ще се обдухва сравнително по-лесно. Не си играйте с глупости според мен.. По-лесно ще е да си монтирате един фронтален.
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Принудително охлаждане на интеркулер
Няма ли да е по-лесно да се направят внимателно едни отвори - решетка, като тази, която беше спомената на 1-ва страница, на кората на подкалника, а и такива отпред или нещо като тунинг-броня. Имам предвид специално В5-В5.5


- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Принудително охлаждане на интеркулер
С този вариант,който е на снимката,отдолу с дупки,мисля че ще пръскат калове, и мизерии ще се трупат.За фронтален,трябва да е ниско,и там става сложна ,че докато се направят тия пътища...А тоя кулер толкова гадно е забит там,зад фара че :X нямам думи.И почти няма място да се слага какъвто и да е вентилатор (от някой който го е правил до сега) аз за това толкова пъти питах,кой от тия вентилатори ще стане,и как ще се монтира там.
А и тоя вентилатор,за да е ефективен трябва да "загребва" въздух от някъде.А то там... няма от къде. Ще духа ама циркулиращия въздух няма да е пресен.Ще загребва и топлия и от двг и който е превъртял.Абе яко някой се хване и сложи на Б5/5.5 вентилаторче там,много ще ми е мерак да го видя.Дано някой излезе ентусиаст,и да не му свидят 40 лв за вентилатор,ако се провали.
А и тоя вентилатор,за да е ефективен трябва да "загребва" въздух от някъде.А то там... няма от къде. Ще духа ама циркулиращия въздух няма да е пресен.Ще загребва и топлия и от двг и който е превъртял.Абе яко някой се хване и сложи на Б5/5.5 вентилаторче там,много ще ми е мерак да го видя.Дано някой излезе ентусиаст,и да не му свидят 40 лв за вентилатор,ако се провали.
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Принудително охлаждане на интеркулер
feikot написа:С този вариант,който е на снимката,отдолу с дупки,мисля че ще пръскат калове, и мизерии ще се трупат.За фронтален,трябва да е ниско,и там става сложна ,че докато се направят тия пътища...А тоя кулер толкова гадно е забит там,зад фара че :X нямам думи.И почти няма място да се слага какъвто и да е вентилатор (от някой който го е правил до сега) аз за това толкова пъти питах,кой от тия вентилатори ще стане,и как ще се монтира там.
А и тоя вентилатор,за да е ефективен трябва да "загребва" въздух от някъде.А то там... няма от къде. Ще духа ама циркулиращия въздух няма да е пресен.Ще загребва и топлия и от двг и който е превъртял.Абе яко някой се хване и сложи на Б5/5.5 вентилаторче там,много ще ми е мерак да го видя.Дано някой излезе ентусиаст,и да не му свидят 40 лв за вентилатор,ако се провали.
Ами ако решетката е с наклонени/насочени отвори (както примерно начосваш духалките на парното) и посоката на дупките е надолу:
/
/
/
/
/
/
/
Тогава гумата ще пръска по подкалника, но калта няма как да влиза, или поне ще е съвсем малка час от нея.
Ще пръска единствено на заден ход, но все пак колко се движите назад?
А по отношение на вентилатора и 40-те лева: Дерзай и дай пример на останалите

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта