Вижте какво са направили колегите от форума на Рено много е добро и не излиза скъпо
http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=69141.735
Аз го монтирах на моя В5 на дългите и е супер.
DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: Вто 07 сеп 2004 19:04
- Автомобил: VW PASSAT B4
- Двигател: ABF
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Колегите сериозно са се заели с производство. Аз също съм с този модул и за сега съм много доволен.Монтирах вече 4 от тях направено от колегата ditronix.
-
- Мнения: 2492
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 22:18
- Автомобил: vw mk2 Candy Blue
- Двигател:
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Вие хубави си правите дневни светлини, но някой мислил ли е за отзад? Гледам хората масово монтират некви светлинки отпред, но отзад нищо не свети
А много хора продължават и вечер да си карат така, което опира и до манталитет и памет, НО!
А много хора продължават и вечер да си карат така, което опира и до манталитет и памет, НО!
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 02 юли 2012 16:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
До колкото знам не е задължително през деня да караш със светлини отзад?
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
В закона е упоменато къси светлини,а не къси светлини и габарити отзад.Аз също съм с самоделен DRL и фаровете ми светят на 100%,но само те.Вечерно време се усещам бързо,защото таблото не свети и няма как да тръгна ейтака без габарити 

-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 02 юли 2012 16:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Да така е...пък ако някой толкова много го притеснява забравянето на габаритите нощем може да се измисли някакво фото реле или нещо подобно да пуска габаитите, когато е тъмно и светлините ще са напълно автоматизирани.
-
- Мнения: 2492
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 22:18
- Автомобил: vw mk2 Candy Blue
- Двигател:
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
mupk0 написа:В закона е упоменато къси светлини,а не къси светлини и габарити отзад.Аз също съм с самоделен DRL и фаровете ми светят на 100%,но само те.Вечерно време се усещам бързо,защото таблото не свети и няма как да тръгна ейтака без габарити
Мирко, ако ще се позовавме на закона нали знаеш, че такива монтажи не са законни.
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
По кой параграф са незаконни?
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 29 сеп 2012 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sdfhsdarfh
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Здравейте колеги! Днес се опитах да пусна някакви дневни светлини на поло 2008г. Купих един модул, който изисква свързване на плюс преди и плюс след ключа за светлините на къси. Освен тези два кабела има други, които се свързват с маса и плюс когато колата е на контакт. Все едно свързвам реле. До тук добре, обаче като разгледах буксата на ключа за светлините видях че има един червен кабел сравнително дебел, който има плюс винаги независимо дали е на контакт. Освен него има два червено черни кабели които имат плюс когато колата е на контакт. Като пусна къси се подава плюс на два жълто черни кабели - съответно къси и дълги светлини. Според вас ако трябва да свържа релето да го свържа за постоянният плюс (червения кабел) или за червено черния кабел който има плюс след контакт? От друга страна ако направя директен мост между жълто черния кабел който излиза към светлините и червено черния кабел който има плюс след контакт би трябвало да постигна същия ефект? т.е. винаги като си на контакт имаш включени къси?
Нещо прекалено елементарно ми се струва. Аз не съм в час с електричеството много, така че ще съм благодарен на всякакви съвети преди да съм оплескал нещата.
Благодаря предварително!
Нещо прекалено елементарно ми се струва. Аз не съм в час с електричеството много, така че ще съм благодарен на всякакви съвети преди да съм оплескал нещата.
Благодаря предварително!
- crashman
- Мнения: 321
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
- Автомобил: Bora
- Двигател: AUS
- Местоположение: морето
- Контакти:
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
anrus написа:По кой параграф са незаконни?
Законни са само фабрично монтираните. Това важи за България, не се сещам къде беше линка ако някой още не е разбрал.
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
В случая става дума за фабричните къси, които светят самостоятелно. За тях питам по кой параграф са незаконни.
Допълнително монтираните дневни светлини е ясно, че трябва да бъдат узаконени.
Допълнително монтираните дневни светлини е ясно, че трябва да бъдат узаконени.
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 02 юли 2012 16:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
slavi7 написа:Здравейте колеги! Днес се опитах да пусна някакви дневни светлини на поло 2008г. Купих един модул, който изисква свързване на плюс преди и плюс след ключа за светлините на къси. Освен тези два кабела има други, които се свързват с маса и плюс когато колата е на контакт. Все едно свързвам реле. До тук добре, обаче като разгледах буксата на ключа за светлините видях че има един червен кабел сравнително дебел, който има плюс винаги независимо дали е на контакт. Освен него има два червено черни кабели които имат плюс когато колата е на контакт. Като пусна къси се подава плюс на два жълто черни кабели - съответно къси и дълги светлини. Според вас ако трябва да свържа релето да го свържа за постоянният плюс (червения кабел) или за червено черния кабел който има плюс след контакт? От друга страна ако направя директен мост между жълто черния кабел който излиза към светлините и червено черния кабел който има плюс след контакт би трябвало да постигна същия ефект? т.е. винаги като си на контакт имаш включени къси?
Нещо прекалено елементарно ми се струва. Аз не съм в час с електричеството много, така че ще съм благодарен на всякакви съвети преди да съм оплескал нещата.
Благодаря предварително!
Мисля, че знам за какъв модул говориш. Той е със закъснение 15секунди нали? Ако е така трябва да вземеш + селд контакт, а не постоянен, иначе няма да изгасят фаровете въобще. А ако модула ти е някаквъ специален с чип и уууааааа дето измерва падове на напрежение и т.н. предполагам че няма значение, но аз пак бих се застраховал да взема ток от кабела с + на контакт.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 29 сеп 2012 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sdfhsdarfh
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Благодаря колега! Модула е нещо като реле, включва светлините 10 сек след като му се подаде ток над 13.5 волта и изключва след като спадне под 11.5 волта т.е. след като загасиш двигателя или пък акумУлатора започне да пада.
Все пак би било добре да имам схема на буксата на ключа на светлините. Не можах да открия в интернет ако може някой да помогне

-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 29 сеп 2012 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sdfhsdarfh
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Днес прекъснах червения кабел който имаше постоянен плюс и го свързах с червения кабел с черна ивица който има плюс след контакт. Резултата е, че при включени светлини като извадиш ключа всичко гасне т.е. не остават габарити както преди. Като вкараш ключа и дадеш на контакт светлините се палят. Това ме устройва за сега, няма забравени габарити, няма забравяне да пусна късите след като запаля. Без допълнителни модули 

-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 09 ное 2008 8:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
slavi7 написа:Днес прекъснах червения кабел който имаше постоянен плюс и го свързах с червения кабел с черна ивица който има плюс след контакт. Резултата е, че при включени светлини като извадиш ключа всичко гасне т.е. не остават габарити както преди. Като вкараш ключа и дадеш на контакт светлините се палят. Това ме устройва за сега, няма забравени габарити, няма забравяне да пусна късите след като запаля. Без допълнителни модули
Аз направих същото на Пасат, но го направих през реле за време и силово реле.Утре е наред един Сеат.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта