DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
bgeorgiev
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 14:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот bgeorgiev » Вто 11 сеп 2012 7:13


Вижте какво са направили колегите от форума на Рено много е добро и не излиза скъпо
http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=69141.735
Аз го монтирах на моя В5 на дългите и е супер.




Danailov
Мнения: 118
Регистриран на: Вто 07 сеп 2004 19:04
Автомобил: VW PASSAT B4
Двигател: ABF
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Danailov » Съб 22 сеп 2012 8:47


Колегите сериозно са се заели с производство. Аз също съм с този модул и за сега съм много доволен.Монтирах вече 4 от тях направено от колегата ditronix.


Калоян Крумов
Мнения: 2492
Регистриран на: Нед 13 апр 2008 22:18
Автомобил: vw mk2 Candy Blue
Двигател:

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Калоян Крумов » Съб 29 сеп 2012 12:29


Вие хубави си правите дневни светлини, но някой мислил ли е за отзад? Гледам хората масово монтират некви светлинки отпред, но отзад нищо не свети
А много хора продължават и вечер да си карат така, което опира и до манталитет и памет, НО!


pav4omed
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 02 юли 2012 16:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот pav4omed » Съб 29 сеп 2012 12:38


До колкото знам не е задължително през деня да караш със светлини отзад?


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот mupk0 » Съб 29 сеп 2012 13:02


В закона е упоменато къси светлини,а не къси светлини и габарити отзад.Аз също съм с самоделен DRL и фаровете ми светят на 100%,но само те.Вечерно време се усещам бързо,защото таблото не свети и няма как да тръгна ейтака без габарити :D


pav4omed
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 02 юли 2012 16:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот pav4omed » Съб 29 сеп 2012 13:34


Да така е...пък ако някой толкова много го притеснява забравянето на габаритите нощем може да се измисли някакво фото реле или нещо подобно да пуска габаитите, когато е тъмно и светлините ще са напълно автоматизирани.


Калоян Крумов
Мнения: 2492
Регистриран на: Нед 13 апр 2008 22:18
Автомобил: vw mk2 Candy Blue
Двигател:

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Калоян Крумов » Съб 29 сеп 2012 15:24


mupk0 написа:В закона е упоменато къси светлини,а не къси светлини и габарити отзад.Аз също съм с самоделен DRL и фаровете ми светят на 100%,но само те.Вечерно време се усещам бързо,защото таблото не свети и няма как да тръгна ейтака без габарити :D


Мирко, ако ще се позовавме на закона нали знаеш, че такива монтажи не са законни.


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот anrus » Съб 29 сеп 2012 15:33


По кой параграф са незаконни?


slavi7
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 29 сеп 2012 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sdfhsdarfh

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот slavi7 » Съб 29 сеп 2012 19:00


Здравейте колеги! Днес се опитах да пусна някакви дневни светлини на поло 2008г. Купих един модул, който изисква свързване на плюс преди и плюс след ключа за светлините на къси. Освен тези два кабела има други, които се свързват с маса и плюс когато колата е на контакт. Все едно свързвам реле. До тук добре, обаче като разгледах буксата на ключа за светлините видях че има един червен кабел сравнително дебел, който има плюс винаги независимо дали е на контакт. Освен него има два червено черни кабели които имат плюс когато колата е на контакт. Като пусна къси се подава плюс на два жълто черни кабели - съответно къси и дълги светлини. Според вас ако трябва да свържа релето да го свържа за постоянният плюс (червения кабел) или за червено черния кабел който има плюс след контакт? От друга страна ако направя директен мост между жълто черния кабел който излиза към светлините и червено черния кабел който има плюс след контакт би трябвало да постигна същия ефект? т.е. винаги като си на контакт имаш включени къси?
Нещо прекалено елементарно ми се струва. Аз не съм в час с електричеството много, така че ще съм благодарен на всякакви съвети преди да съм оплескал нещата.
Благодаря предварително!


Потребителски аватар
crashman
Мнения: 321
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
Автомобил: Bora
Двигател: AUS
Местоположение: морето
Контакти:

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот crashman » Съб 29 сеп 2012 22:29


anrus написа:По кой параграф са незаконни?


Законни са само фабрично монтираните. Това важи за България, не се сещам къде беше линка ако някой още не е разбрал.


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот anrus » Нед 30 сеп 2012 5:16


В случая става дума за фабричните къси, които светят самостоятелно. За тях питам по кой параграф са незаконни.
Допълнително монтираните дневни светлини е ясно, че трябва да бъдат узаконени.


pav4omed
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 02 юли 2012 16:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот pav4omed » Нед 30 сеп 2012 10:43


slavi7 написа:Здравейте колеги! Днес се опитах да пусна някакви дневни светлини на поло 2008г. Купих един модул, който изисква свързване на плюс преди и плюс след ключа за светлините на къси. Освен тези два кабела има други, които се свързват с маса и плюс когато колата е на контакт. Все едно свързвам реле. До тук добре, обаче като разгледах буксата на ключа за светлините видях че има един червен кабел сравнително дебел, който има плюс винаги независимо дали е на контакт. Освен него има два червено черни кабели които имат плюс когато колата е на контакт. Като пусна къси се подава плюс на два жълто черни кабели - съответно къси и дълги светлини. Според вас ако трябва да свържа релето да го свържа за постоянният плюс (червения кабел) или за червено черния кабел който има плюс след контакт? От друга страна ако направя директен мост между жълто черния кабел който излиза към светлините и червено черния кабел който има плюс след контакт би трябвало да постигна същия ефект? т.е. винаги като си на контакт имаш включени къси?
Нещо прекалено елементарно ми се струва. Аз не съм в час с електричеството много, така че ще съм благодарен на всякакви съвети преди да съм оплескал нещата.
Благодаря предварително!



Мисля, че знам за какъв модул говориш. Той е със закъснение 15секунди нали? Ако е така трябва да вземеш + селд контакт, а не постоянен, иначе няма да изгасят фаровете въобще. А ако модула ти е някаквъ специален с чип и уууааааа дето измерва падове на напрежение и т.н. предполагам че няма значение, но аз пак бих се застраховал да взема ток от кабела с + на контакт.


slavi7
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 29 сеп 2012 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sdfhsdarfh

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот slavi7 » Нед 30 сеп 2012 11:55


Благодаря колега! Модула е нещо като реле, включва светлините 10 сек след като му се подаде ток над 13.5 волта и изключва след като спадне под 11.5 волта т.е. след като загасиш двигателя или пък акумУлатора започне да пада. :lol: Все пак би било добре да имам схема на буксата на ключа на светлините. Не можах да открия в интернет ако може някой да помогне


slavi7
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 29 сеп 2012 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sdfhsdarfh

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот slavi7 » Съб 06 окт 2012 16:10


Днес прекъснах червения кабел който имаше постоянен плюс и го свързах с червения кабел с черна ивица който има плюс след контакт. Резултата е, че при включени светлини като извадиш ключа всичко гасне т.е. не остават габарити както преди. Като вкараш ключа и дадеш на контакт светлините се палят. Това ме устройва за сега, няма забравени габарити, няма забравяне да пусна късите след като запаля. Без допълнителни модули :lol:


naydenov69
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 09 ное 2008 8:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот naydenov69 » Пон 08 окт 2012 15:24


slavi7 написа:Днес прекъснах червения кабел който имаше постоянен плюс и го свързах с червения кабел с черна ивица който има плюс след контакт. Резултата е, че при включени светлини като извадиш ключа всичко гасне т.е. не остават габарити както преди. Като вкараш ключа и дадеш на контакт светлините се палят. Това ме устройва за сега, няма забравени габарити, няма забравяне да пусна късите след като запаля. Без допълнителни модули :lol:

Аз направих същото на Пасат, но го направих през реле за време и силово реле.Утре е наред един Сеат.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта