pe6kata написа:Това с различната консумация на различните свещи обяснява много неща
milmar написа:P=U*I=14*45=630W общо по сметки. Всъщност е малко повече....
Значи по 200-230W на свещ.
Но общата топлинна мощност добавена в мотора е около 3 пъти повече, т.е. около 2000W, пак по теоретически сметки.
Единственото което ми идва на ум относно написаното е, че за да генерира около 500W двигателя, се залагат грубо 30% КПД на мотора , а останалата енергия от изгаряне на горивото , основно под формата на топлинни загуби, отива пак в антифриза и оттам получаваш общата топлинна мощност в мотора при включване на подгрев?
Малка поправка: генератора отдава 600W, но той загрява (също има КПД различно от 1), значи мотора отдава механична енергия около 650-700W, за което изгаря гориво при КПД хайде 40% да е при дизел, от това изгаряне 60% е топлина пак в антифриза и т.н.
А за другото, че имаш съмнения в достоверността на измерванията ми, прав си, съобразно заобикалящия ни свят

.
Но нямам намерение да доказвам и т.н., няма какво повече да коментирам по това ....
Колегата е писал за свещите какъв номинален ток имат - но това са свещи, подгревни за цилиндрите, нали? Ами те ако не им се намали тока ще се разтопят, не могат да разсеят толкова топлина във флуид газ (в цилиндрите). Затова там е заложена термозависима характеристика на тока (и мощността), с цел бързо загряване с голям ток и после спадане на тока. Но с антифриза е друго, там много лесно отдават, особенно ако антифриза циркулира. На огасен мотор ако ги включиш, за секунди чайника започва да клокочи

.