Покажи ми къде съм го написал това.
Ти си измисли нещо в твоята глава и сега се опитваш да го вкараш в моята уста/клавиатура.
Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- ktamen
- Мнения: 6357
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
На предната страница написах ето това:
Следващия пост в темата е ето този:
Ако си го написал като отговор към мен, значи си искал да ми докажеш, че все пак германеца би сложил 50А бушон на 1,5мм2 кабел. Поне аз така го разбрах.
Или е станало някакво недоразумение?
ktamen написа:Много силно се съмнявам, че германеца би сложил 50А бушон на 1,5мм2 кабел.
Следващия пост в темата е ето този:
Кайзен написа:
Типично съпротивление на подгревните свещи: 1Ω
Общо съпротивление на 4 паралелно свързани подгревни свещи: 1Ω/4 = 0,25Ω
I = U/R = 12V/0,25Ω = 48A
Съпротивление във веригата при добавено вътрешно съпротивление на акумулатора: 0,25Ω + 0,03Ω = 0,28Ω
По този начин във веригата протича ток от 43А, вместо 48А.
Пад на напрежението в акумулатора по време на максимално подгряване: ΔU = Ri x I = 0,03Ω х 43A = 1,3V
Ако акумулатора ви е напълно зареден и напр. показва 12,4V без товар, то по време на подгряване ще показва 12,4V - 1,3V = 11,1V
След като вътрешното съпротивление на свещите е само 1Ω, общото съпротивление на веригата е 0,28Ω и тока през веригата е 43A, то единствения въжможен предпазител може да е 50А.
Ако си го написал като отговор към мен, значи си искал да ми докажеш, че все пак германеца би сложил 50А бушон на 1,5мм2 кабел. Поне аз така го разбрах.
Или е станало някакво недоразумение?
- Кайзен
- Мнения: 1629
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Не е ли ясно?
Ако те интересува точно какво сечение кабел е сложено след 50А бушон, то предполагам че можеш и сам да го откриеш.
Ако се вгледаш в електрическата схема на 2.7 TDI (BPP, BSG, CANB, CAND, CANA, CANC) и
3.0 TDI (ASB, BMK, BNG, BNK,CDYA, CDYB, CDYC), ще видиш 80А предпазител и кабел със сечение 10мм2 (S125, горе в ляво). Сега интерполирай видяното в схемата за 1.9TDI, но с 50А предпазител и кабел със сечение (напр.) 8мм2.
Под "предпазителя" да се разбира 50А бушон. Преполагам, че там кабела е със сечение 8мм2. Или най-много 10мм2.Кайзен написа:Позицията на предпазителя е между акумулатора и управляващия модул, където както вече стана ясно (съгласно Закон на Ом) протича ток от порядъка на 40-45А.
Ако те интересува точно какво сечение кабел е сложено след 50А бушон, то предполагам че можеш и сам да го откриеш.
Ако се вгледаш в електрическата схема на 2.7 TDI (BPP, BSG, CANB, CAND, CANA, CANC) и
3.0 TDI (ASB, BMK, BNG, BNK,CDYA, CDYB, CDYC), ще видиш 80А предпазител и кабел със сечение 10мм2 (S125, горе в ляво). Сега интерполирай видяното в схемата за 1.9TDI, но с 50А предпазител и кабел със сечение (напр.) 8мм2.
- ktamen
- Мнения: 6357
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Демек тези сметки колко ампера консумират 4 свещи не са били отговор към твърдението ми, че с 50 ампера бушон не може да се предпази 1,5мм2 кабел?
А просто си ги написал в темата за да се знае колко ампера дърпат свещите?
Така или иначе, очевидно си съгласен, че 1,5мм2 кабел не може да се пази от 50А бушон, ако е така, значи няма за какво да спорим.
ПП Кабелът след 50 амперовия бушон е 6мм2, отбелязано е на твоята схема. 8мм2 май не съществува.
А просто си ги написал в темата за да се знае колко ампера дърпат свещите?
Така или иначе, очевидно си съгласен, че 1,5мм2 кабел не може да се пази от 50А бушон, ако е така, значи няма за какво да спорим.
ПП Кабелът след 50 амперовия бушон е 6мм2, отбелязано е на твоята схема. 8мм2 май не съществува.
- stefan4o
- Мнения: 19282
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Извинявайте, че се намесвам в дебата, но не се отчита още нещо. А именно разликата от вгражданите оригинално "медни" проводници и тези, които продават в нашата магазинна мрежа. Доколкото съм запознат медта става все по-малка част в сплавта при днешните "медни" проводници. Което не е в плюс за проводника. Сигурно повечето от вас са забелязали дори разликата в цвета на примерно проводник вложен в кола от 90-те и тези, купени от кварталната бакалия.
- ktamen
- Мнения: 6357
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Това е легенда и аз много пъти съм я чувал, ама колкото пъти съм мерил реалното съпротивление винаги е отговаряло на 99,99 - електролитна мед. Мерил съм всякакви проводници, включително и ПКИ на 80 години.
А иначе измама с жиците все пак има, кабел, купен за 1,5мм2, при измерване се оказва 1,38мм2. И за другите размери измамата си е подобна. Бай Тошовите кабели и те не отговарят на размера.
А иначе измама с жиците все пак има, кабел, купен за 1,5мм2, при измерване се оказва 1,38мм2. И за другите размери измамата си е подобна. Бай Тошовите кабели и те не отговарят на размера.
Последна промяна от ktamen на Нед 05 яну 2020 11:22, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8944
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Не знам защо е този спор. Вероятността да стане "тотално" късо в свещите е много малка . По-вероятно е просто да отпадне от системата. А дори и да стане късо в някоя свещ, не е драма , ще изгори предпазителя. Нека не забравяме, че в този момент другите свещи си имат консумацията и предпазителя е "почти" на ръба да изгори и съвсем малко му трябва да се прескочи тази граница ( от някоя свещ дала пълно късо да го кажем просто ) . Не вярвам някой да кара само с една свещ и точно тя да окъси тотално и да скапе точно този кабел до нея преди да изгори предпазителя.
- ktamen
- Мнения: 6357
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
По тази логика, при 90% от колите, 90% от предпазителите са излишни. Защото така и никога не се налага да изключват тока и да предотвратяват пожар. Както ги е сложил производителя, така си заминават към моргата заедно с цялата кола. Вероятността от проблем е малка, но съществува, а икономията е стотинки.
Аз съм карал само с една здрава свещ, по форумите съм чел за доста хора без нито една здрава свещ и разбират за това съвсем случайно.
Предпазителят се слага за непредвидими ситуации и никога не е излишен.
Аз съм карал само с една здрава свещ, по форумите съм чел за доста хора без нито една здрава свещ и разбират за това съвсем случайно.
Предпазителят се слага за непредвидими ситуации и никога не е излишен.
- samo_pechka
- Мнения: 8944
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Как стигна до този извод? От кабели за свещи, да преминем на предпазители по кола?!
Проблема е, че такива кабели са сложени оригинално или, че ние слагаме с такава дебелина кабели?
Аз заставам зад думите си, че не е чак проблем до свещ да се сложи и 1.5 квадрата, стига да е със силиконова изолация. Лично слагам 2.5 на която и да е кола ( и на моя стар джип съм сложил 2.5 )
П.п. в моята 22-23 годишна "кариера" с дизелаци не съм случвал на вътрешно окъсена свещ.
Не казвам, че няма, а, че е рядкост ( и то доста голяма )
Проблема е, че такива кабели са сложени оригинално или, че ние слагаме с такава дебелина кабели?
Аз заставам зад думите си, че не е чак проблем до свещ да се сложи и 1.5 квадрата, стига да е със силиконова изолация. Лично слагам 2.5 на която и да е кола ( и на моя стар джип съм сложил 2.5 )
П.п. в моята 22-23 годишна "кариера" с дизелаци не съм случвал на вътрешно окъсена свещ.
Не казвам, че няма, а, че е рядкост ( и то доста голяма )
- ktamen
- Мнения: 6357
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
samo_pechka написа:Как стигна до този извод? От кабели за свещи, да преминем на предпазители по кола?!
Логиката е същата, ти написа, че вероятността е малка - да малка е, но съществува. Логиката и за другите бушони в колата е пак такава.
Силиконов кабел би носил 2 пъти по-голям товар при едно и също сечение, ама са рядкост тези, дето биха сложили силиконов. През цялото време съм имал предвид популярни кабели с ПВЦ изолация.
Поне аз бих сложил 4мм2, пък ако ще не със силиконова, а с минерална изолация да е, с 30ст няма да обеднея.
- samo_pechka
- Мнения: 8944
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Не, за другите, особено на задния капак на комбита, вероятността да направи късо е 100 ( да не кажа 1000 ) пъти по-голяма . Или пък перката на климатика, или кабели по и на врати и т.н.
Така, че това с логиката е, че няма логика .
Нека не изпортваме и тази тема ....
Аз спирам дотук, ще снимам едни кабели към края на месеца , правени от мен ( само да дойде колата тогава ) . Просто е и всеки ще се справи.
П.п. и твоето решение с 4кв кабел не мисля, че е правилно, но трябва човек сам да го направи и да види защо не е добро . Прекаленото презастраховане , по-тежкия и дебел кабел , изолацията му , гъвкавостта му , създават предпоставки за непредвидени ситуации . Примерно да се измъкне от свещите , сега ще кажеш ,че и буксите ще бъдат еди какви си , че няма вариант да се измъкне, ок , не ми се спори.
П.п. 2 още в началото споменах, че
Така, че това с логиката е, че няма логика .
Нека не изпортваме и тази тема ....
Аз спирам дотук, ще снимам едни кабели към края на месеца , правени от мен ( само да дойде колата тогава ) . Просто е и всеки ще се справи.
П.п. и твоето решение с 4кв кабел не мисля, че е правилно, но трябва човек сам да го направи и да види защо не е добро . Прекаленото презастраховане , по-тежкия и дебел кабел , изолацията му , гъвкавостта му , създават предпоставки за непредвидени ситуации . Примерно да се измъкне от свещите , сега ще кажеш ,че и буксите ще бъдат еди какви си , че няма вариант да се измъкне, ок , не ми се спори.
П.п. 2 още в началото споменах, че
samo_pechka написа:Не се карайте момци. Принципно наистина е по-добре да е 2.5 квадрата, но като няма и 1.5 ще стане , само нека е със силиконова изолация ( и двата варианта е по-добре да е с такава ) .
....
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Всичко стана паприкаш.
По случай спора мога да кажа един виц.
Когато бай Ганьо за пръв път отишъл на зоологическа градина и видял жирафа, седял и го гледал 1 час. Накрая казал, те такова животно нема!
Всяка прилика с лица и събития не е случайна.
Сега по темата. Има ли някой колега от София ампер клещи за DC ток да премерим консумацията, че нещата станаха легендарни.

По случай спора мога да кажа един виц.
Когато бай Ганьо за пръв път отишъл на зоологическа градина и видял жирафа, седял и го гледал 1 час. Накрая казал, те такова животно нема!
Всяка прилика с лица и събития не е случайна.
Сега по темата. Има ли някой колега от София ампер клещи за DC ток да премерим консумацията, че нещата станаха легендарни.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7897
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
ktamen написа: твърдението ми, че с 50 ампера бушон не може да се предпази 1,5мм2 кабел?
.
Пич, вземи парче кабел квадрат и половина , и с 50А бушон си направи късо съединение на акумулатора! Залагам 20ст, че бушона ще изгори брз дори да се затопли кабела, камо ли да се запали.
- ktamen
- Мнения: 6357
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Заложи 2000лв и ще ти направя и клипче.
50А бушон има 1,2мм2 жица вътре, която трябва да се загрее до 1000 градуса за да се стопи и да прекъсне, ако мислиш че такъв ток не е достатъчен за да се загрее съседния кабел 1,5мм2 до 250гр щото бил една идея по-дебел, значи е просто безнадеждно да ти обяснявам.
Пробвал съм какво ще стане, ако сложа 40А автоматичен прекъсвач на 2,5мм2. Пуснах му 80А. След около минута кабелът се оголи, прекъсвачът изключи след още 40 секунди.
50А бушон има 1,2мм2 жица вътре, която трябва да се загрее до 1000 градуса за да се стопи и да прекъсне, ако мислиш че такъв ток не е достатъчен за да се загрее съседния кабел 1,5мм2 до 250гр щото бил една идея по-дебел, значи е просто безнадеждно да ти обяснявам.
Пробвал съм какво ще стане, ако сложа 40А автоматичен прекъсвач на 2,5мм2. Пуснах му 80А. След около минута кабелът се оголи, прекъсвачът изключи след още 40 секунди.
- samo_pechka
- Мнения: 8944
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
ktamen написа:Пробвал съм какво ще стане, ако сложа 40А автоматичен прекъсвач на 2,5мм2. Пуснах му 80А. След около минута кабелът се оголи, прекъсвачът изключи след още 40 секунди.
А каква е била целта? Предпазител се слага, ако не дай си стане нещо "късо". 80А не е късо...ясно, че така направен , този експеримент не важи. Може ли да снимка линк да видя какво представлява автоматичен прекъсвач 40А, че нещо не се сещам да съм виждал по МПС таквоз чудо
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта