Най-вероятно не си свързал стоп-машинката на спирачката. Провери колко жици излизат от нея. За коли без темпомат излизат само 2. А при тези които са с темпомат излизат 4.
При мен точно там беше проблема - всички бутони се отчитаха на Ваг-кома-а, темпомата беше активиран, но не искаше да тръгне докато не открих това липсващо кабелче идващо от стоп-машинката.
Провери и пиши да видим какво ще измислим.
Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Сря 21 окт 2015 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: с.Красен
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
_Ka3aKa_ написа:Така моя опит доведе до там, че монтирахме ръчки и кабели като единия кабел черния не го свързвах с черно бял ами с черно жълт (жълтата букса пин10), Колата е Пасат Б5 AFN, на Vag-com реагират всички копчета и каквото може да реагира освен машинката на съединителя откачах мерих пробвах и с друга неще да проработи седи си 0 и това е. Въпроса ми е може ли от нея да не работи това чудо наречено темпомат :D
Чено/бял е при голф 4,при пасат б5 е черно/жълт!
Провери буксата горе на лоста дали е щракнала добре!(напръскай я с контактен спрей)
Провери дали си взел добре 12V от бушона...
После провери кабела за SET,дали контактува добре!
Стоп машинката на съединителят,не позволява включването на темпомата само при колите с CAN след 2000-2001-ва!
При другите няма проблем,докато стоп машинката на спирачката,е за всички години...не работи ли тя,темпомат не можеш да пуснеш!
Ако не можеш да се справиш:
Тихомир: 0885786269
Болид ауто,във Варна е иди ще ти реши проблема!
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
Колата ми е 98г. и Жоро в Пазарджик като ми монтира темпомата -стопмашинката на спирачките даваше сигнал, но на съединителя-Не. Завира се отдолу и нещо я намести и тя започна да дава сигнал. Иначе темпомата не тръгва.
- _Ka3aKa_
- Мнения: 38
- Регистриран на: Вто 28 авг 2007 23:53
- Автомобил: TDI
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
dane58 написа:_Ka3aKa_ написа:Така моя опит доведе до там, че монтирахме ръчки и кабели като единия кабел черния не го свързвах с черно бял ами с черно жълт (жълтата букса пин10), Колата е Пасат Б5 AFN, на Vag-com реагират всички копчета и каквото може да реагира освен машинката на съединителя откачах мерих пробвах и с друга неще да проработи седи си 0 и това е. Въпроса ми е може ли от нея да не работи това чудо наречено темпомат :D
Чено/бял е при голф 4,при пасат б5 е черно/жълт!
Провери буксата горе на лоста дали е щракнала добре!(напръскай я с контактен спрей)
Провери дали си взел добре 12V от бушона...
После провери кабела за SET,дали контактува добре!
Стоп машинката на съединителят,не позволява включването на темпомата само при колите с CAN след 2000-2001-ва!
При другите няма проблем,докато стоп машинката на спирачката,е за всички години...не работи ли тя,темпомат не можеш да пуснеш!
Ако не можеш да се справиш:
Тихомир: 0885786269
Болид ауто,във Варна е иди ще ти реши проблема!
Кабела за SET сивият ли е ??? Защото момчето от което взех кабела с буксата (от Русе е) ми каза да го проверя всичко изглежда наред но нещо да работи ..... На компа като е изключен изписва 0.0, като го включа става 1.0 и съответно в полето с нулите всяко едно копче и стоп машинката променя нещата от 0 на 1. Ако не контактува добре ще ги отчита ли на Vag-com-a ???
jordancho написа:Най-вероятно не си свързал стоп-машинката на спирачката. Провери колко жици излизат от нея. За коли без темпомат излизат само 2. А при тези които са с темпомат излизат 4.
При мен точно там беше проблема - всички бутони се отчитаха на Ваг-кома-а, темпомата беше активиран, но не искаше да тръгне докато не открих това липсващо кабелче идващо от стоп-машинката.
Провери и пиши да видим какво ще измислим.
Буксата на стоп машинката ми е с 4 кабела и работи даже и с друга съм пробвал хаха. Грешки на компа няма никакви ! :)
Иначе свързването съм го направил по следния начин; сив кабел - червено/сив от кафява букса пин1, син кабел - син жълта букса пин1, червен кабел - червено жълт черна букса пин8, черен кабел - черно жълт жълта букса пин10
Последна промяна от _Ka3aKa_ на Вто 26 яну 2016 10:29, променено общо 1 път.
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
betaserk написа:Проверката става с Vag-comвлезте с VAG-COM и като натиснете спирачка се променя от 000 на 011 на функция 08 група 006 2ро поле, като натиснете съединителя от 000 става на 100! Ако едно от двете не стане така значи спирачния или на съединителя прекъсвачи са за сменяне или побългаряване кой както иска. Също така както вече е писано в темата в функция 08 група 006 4-то поле от 0.0 като пуснете темпомата от копчето става на 1.0
Така ли го пробва?
- _Ka3aKa_
- Мнения: 38
- Регистриран на: Вто 28 авг 2007 23:53
- Автомобил: TDI
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
точно така обаче на съединителя машинката не реагира (пробвах и с друга) и неще да стана 1 :) .... но доколкото разбирам сега тя не е фактор за коли преди 2000г
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
Аз съм я свалял и разглобявал тая машинка, пробвай с ръката да я цъкнеш и ако става така значи не достига до педала да я докосне, аз наврях една шлауфка за да стане по-дълга тоя пишка на машинката, после се сетих, че може да се намести доколкото си спомням де, но не ми се занимаваше повече, за сега си работи безотказно.
- _Ka3aKa_
- Мнения: 38
- Регистриран на: Вто 28 авг 2007 23:53
- Автомобил: TDI
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
не той самият проблем не е от нея явно има някъде откачен/прекъснат кабел, защото като пробвах да откача буксата пак нищо не се променя стой си 0, а като откачих стоп машинката и стана на 1, но на съединителя не помръдва. Прекодирах я на ръчна кутия но пак никаква разлика стой си така и това е, замръзнала е на 0 но не би трябвало да не работи, защото реално няма да може да се изключи от съединителя, но трябва да се включи ... според мене
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
Не ми се разглобява сега да видя на моята как беше, но на съединителя и да махаш буксата нищо не правиш, защото действа като пуснеш педала и той натиска машинката която затваря веригата. Дай на късо двете жици на машинката на съединителя, нали там са две? Ако стане, значи е от копчетата, ако не, значи някъде имаш прекъснат кабел.
- _Ka3aKa_
- Мнения: 38
- Регистриран на: Вто 28 авг 2007 23:53
- Автомобил: TDI
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
да и това направих никаква реакция .........
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Сря 21 окт 2015 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: с.Красен
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
gancho написа:Колата ми е 98г. и Жоро в Пазарджик като ми монтира темпомата -стопмашинката на спирачките даваше сигнал, но на съединителя-Не. Завира се отдолу и нещо я намести и тя започна да дава сигнал. Иначе темпомата не тръгва.
Няма да споря,аз не съм сложил много темпомати...Най-много да съм монтирал 300,пък да съм продал 800 :)
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
Аз също с никого не искам да споря.
Мога да твърдя само за моята кола-като натисна или "чукна"леко спирачка или съединител и темпомата спира.
Пассат б5, 98г.,АФН.
Мога да твърдя само за моята кола-като натисна или "чукна"леко спирачка или съединител и темпомата спира.
Пассат б5, 98г.,АФН.
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Сря 21 окт 2015 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: с.Красен
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
Съединителя дезактивира да,но не пречи на активацията на темпомата!И пак казвам,това е само за коли преди 2000-та година!
На Passat b5.5 ако не е изправна стоп машинката на съединителят,темпомат изобщо не се включва!
На Passat b5.5 ако не е изправна стоп машинката на съединителят,темпомат изобщо не се включва!
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
Според схемата в AutoData, машинката на съединителя ти взима + от бушон F1 и когато съединителя ти е отпуснат, го подава на 46-ти пин на ЕКУ-то. При мен това кабелче го нямаше и се наложи да си го прекарам от машинката до ЕКУ-то. Сиреч, за да ти тръгне темпомата, когато си на "контакт", на 46-ти пин на ЕКУ-то трябва да имаш +, провери дали е така.
Друго - стоп-машинката на спирачката ти е с 4 кабела - по два от тях идва +, единият + идва от F1 когато си на контакт, а другия + идва от F13 (това е бушона за стоп-светлините). От другите два кабела които излизат от стоп-машинката, единия отива на 9-ти пин на ЕКУ-то и му подава + когато НЕ натискаш спирачката, а другия отива към стоп-светлините и им подава + когато натискаш спирачката. Но тук трябва да има още един кабел - кабел между стоп-светлините и 20-ти пин на ЕКУ-то. Чрез този кабел като натискаш спирачката подаваш + на 20-пин на ЕКУ-то, а когато НЕ натискаш спирачката, през крушките на стоп-светлините подаваш "минус" на 20-ти пин на ЕКУ-то. Поради това, ако стоп-светлините са ти диодни, смени ги с обикновени крушки. Провери дали имаш нещо свързано на 20-ти пин на ЕКУ-то, при мен този кабел го нямаше и от там ми идваш целия проблем - всички бутони и стоп-машинки се отчитаха на VAG-COM-а, дори и тази на съединителя, но темпомата не тръгваше, докато не открих, че ми липсва това кабелче.
Да обобщим, за да ти сработи темпомата, освен лоста с копчетата, трябва да имаш + на 9-ти и 46-ти пин и "минус" на 20-ти пин на ЕКУ-то.
Успех :)
Друго - стоп-машинката на спирачката ти е с 4 кабела - по два от тях идва +, единият + идва от F1 когато си на контакт, а другия + идва от F13 (това е бушона за стоп-светлините). От другите два кабела които излизат от стоп-машинката, единия отива на 9-ти пин на ЕКУ-то и му подава + когато НЕ натискаш спирачката, а другия отива към стоп-светлините и им подава + когато натискаш спирачката. Но тук трябва да има още един кабел - кабел между стоп-светлините и 20-ти пин на ЕКУ-то. Чрез този кабел като натискаш спирачката подаваш + на 20-пин на ЕКУ-то, а когато НЕ натискаш спирачката, през крушките на стоп-светлините подаваш "минус" на 20-ти пин на ЕКУ-то. Поради това, ако стоп-светлините са ти диодни, смени ги с обикновени крушки. Провери дали имаш нещо свързано на 20-ти пин на ЕКУ-то, при мен този кабел го нямаше и от там ми идваш целия проблем - всички бутони и стоп-машинки се отчитаха на VAG-COM-а, дори и тази на съединителя, но темпомата не тръгваше, докато не открих, че ми липсва това кабелче.
Да обобщим, за да ти сработи темпомата, освен лоста с копчетата, трябва да имаш + на 9-ти и 46-ти пин и "минус" на 20-ти пин на ЕКУ-то.
Успех :)
- _Ka3aKa_
- Мнения: 38
- Регистриран на: Вто 28 авг 2007 23:53
- Автомобил: TDI
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
малко по късно или утре ще ги проверя тия неща който казваш и ще пиша резултати какви са :)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта