това не е вярно..има толедо с АБС 4 дискови спирачки и отзад има кантар на 1000%
а относно кантара карах 2 години без кантар и карането ми е малко по спортно и никога не съм имал проблем нито зимата нито когато и да било.. даже до преди половин година не знаех,че съм без кантар..сега съм с кантар и разликата е в това,че спира повече предницата понеже усещам как при по рязко спиране забива предницата леко..това са мои..
а нека някои да каже как се разбира този кантар работи ли и дали може да се ремонтира и какво му се прави..щото така като го гледам не се разглобява..а до колкото съм чувал в магазина нов струвал доволна цифра
Подобряване работоспособността на задни спирачки
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки
Някой пробвал ли е да спира само със задни спирачки? Определено не се получава. А само с предни? Там се получава. Затова и някой го е сложил там тоя кантар.
Ако всичко е наред с кантара, то той се задейства едва когато задницата е доволно повдигната и няма достатъчно усилие върху задните гуми за да се търкалят по пътя. До този момент трябва да има еднакво налягане във всака точка на системата(т.е. със или без е все тая, другото е въпрос на усещане и легенди). Еднаквото налягане обаче не значи че има еднакво спирачно усилие на предни и задни. Разликата в диаметрите на дисковете отпред и отзад, както и диаметъра на спирачния цилиндър на колелата оказват влияние и определено е взето под внимание отзад да има по-малко спирачно усилие.
Дано някой да ме е разбрал.
Ако всичко е наред с кантара, то той се задейства едва когато задницата е доволно повдигната и няма достатъчно усилие върху задните гуми за да се търкалят по пътя. До този момент трябва да има еднакво налягане във всака точка на системата(т.е. със или без е все тая, другото е въпрос на усещане и легенди). Еднаквото налягане обаче не значи че има еднакво спирачно усилие на предни и задни. Разликата в диаметрите на дисковете отпред и отзад, както и диаметъра на спирачния цилиндър на колелата оказват влияние и определено е взето под внимание отзад да има по-малко спирачно усилие.
Дано някой да ме е разбрал.
- apchih
- Мнения: 542
- Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
- Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки
Годината е 2006, колата е Сеат Ибиза 1.5 System Porsche с барабани отзад и кантар който протича. Отивам в сервиз, вариантите са 2: махане или смяна: понеже нямам нито пари нито време да търся втора употреба или да купувам нов и се решавам на временното му махане, като преди това изрично ми бе казано, че така спирането ще е почти 50/50 м/у предни и задни колела и има опастност от завъртане при по рязко спиране в завой. Ами какво да ви кажа, след интервенцията вече не ми се налагаше да дърпам ръчната за да се завъртя само навивам геврека, чуквам леко спирачката и вече поднасям, направо си беше като дрифт . После си намерих 2ръка и си го монтирах обратно, че на няколко пъти изтръпвах. Сигурноста на първо място!
- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки
Ми сигорно и зависи от колата стария ми пасат няма кантар (82г.) и никога не ми блокират задните гуми при ряско натискане на спирачката..но по новия пасат (93г.) има кантар и спирачките ми бяха слаби купих 2 чифта накладки отпреде и на 1000 км ми се пукаха от средата някаде...След това купих си 2 диска чисто нови , комплект предни накладки от Германия за 40 еuro мисля , че бяха..после изкарахме въздуха в системата един реглаж на ръчната и задните спирачки и всичко си е на реда вече , по някой път имам чувството , че колата ми има АБС Та според мен кантара като краен случай трябва да се маха
-
- Мнения: 411
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки
а аз като със с АБС имам и кантар.. кво значи,че кантара ми е излишен ли ?? за да са го сложили значи има защо
Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки
tarikat89 написа:а аз като със с АБС имам и кантар.. кво значи,че кантара ми е излишен ли ?? за да са го сложили значи има защо
Ако го няма логично е да не се "завърти" ,но спирачния път да се удължи доста.
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки
Не съм привърженик на премахване на фабрични части от колата особенно по спирачната система,имаше и подобна тема за един топуз при пасатите:(N;12 на снимката)
Имаше хора дето го махнали ама не можеха да обяснят за какво е...но въпреки това го махнали....
Та мисътами е-частите по колата колкото и да ви се струват безмислени -зад тях стоят хиляди часове тестове и изчисления за да бъдат на колата,а вие какво:
"Абе Пешо кара вече 2години без кантар,а на Гошо голфа спира от 100до0 за 5м.спирачен път откак си махна кантара"
Ако за вас това с Гошо и Пешо е равно на тестовете и изчисленията във VW..добре карайте без кантар.
Обърнати във канафката винаги е имало и ще има,било то със или без кантар,АБС,4х4,8х8 и т.н.
Просто като карате-карайте със главата си(горната) а не със топките(там се пройзвежда тестостерона,а заради него и най-голямите шматки понякога се мислят за безсмъртни).
Запомнете,една златна думичка-"ДИСТАНЦИЯ" и можеби липсата на кантар няма да ви навреди!!!
Имаше хора дето го махнали ама не можеха да обяснят за какво е...но въпреки това го махнали....
Та мисътами е-частите по колата колкото и да ви се струват безмислени -зад тях стоят хиляди часове тестове и изчисления за да бъдат на колата,а вие какво:
"Абе Пешо кара вече 2години без кантар,а на Гошо голфа спира от 100до0 за 5м.спирачен път откак си махна кантара"
Ако за вас това с Гошо и Пешо е равно на тестовете и изчисленията във VW..добре карайте без кантар.
Обърнати във канафката винаги е имало и ще има,било то със или без кантар,АБС,4х4,8х8 и т.н.
Просто като карате-карайте със главата си(горната) а не със топките(там се пройзвежда тестостерона,а заради него и най-голямите шматки понякога се мислят за безсмъртни).
Запомнете,една златна думичка-"ДИСТАНЦИЯ" и можеби липсата на кантар няма да ви навреди!!!
- vanko_VW
- Мнения: 2380
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
- Автомобил: Ford Focus
- Двигател:
- Местоположение: Враца/из България и чужбина
Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки
http://members.dslextreme.com/users/vwt ... ning4.html ей го на и тоз кантар
на стария пасат го бях махнал и аз поради причината,че беше запушен
мението ми за спирането без него е:
при нормално спиране е по-добро
при рязко,в завой или на сняг спиране не мога да кажа,малко след като го махнах продадох колата
на стария пасат го бях махнал и аз поради причината,че беше запушен
мението ми за спирането без него е:
при нормално спиране е по-добро
при рязко,в завой или на сняг спиране не мога да кажа,малко след като го махнах продадох колата
Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки
kristianatanasov написа:Не съм привърженик на премахване на фабрични части от колата особенно по спирачната система,имаше и подобна тема за един топуз при пасатите:(N;12 на снимката)
Имаше хора дето го махнали ама не можеха да обяснят за какво е...но въпреки това го махнали....
Та мисътами е-частите по колата колкото и да ви се струват безмислени -зад тях стоят хиляди часове тестове и изчисления за да бъдат на колата,а вие какво:
"Абе Пешо кара вече 2години без кантар,а на Гошо голфа спира от 100до0 за 5м.спирачен път откак си махна кантара"
Ако за вас това с Гошо и Пешо е равно на тестовете и изчисленията във VW..добре карайте без кантар.
Обърнати във канафката винаги е имало и ще има,било то със или без кантар,АБС,4х4,8х8 и т.н.
Просто като карате-карайте със главата си(горната) а не със топките(там се пройзвежда тестостерона,а заради него и най-голямите шматки понякога се мислят за безсмъртни).
Запомнете,една златна думичка-"ДИСТАНЦИЯ" и можеби липсата на кантар няма да ви навреди!!!
Много съм съгласен с теб колега!!!
- live_for_passat
- Мнения: 235
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
- Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София - Карлово
Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки
На рали машините що карантия вадят за да олекне
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки
live_for_passat написа:На рали машините що карантия вадят за да олекне
Само дето на рали машините слагат едни апарати...дето си тежат
- Nio4ak
- Мнения: 715
- Регистриран на: Чет 10 авг 2006 22:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София кв. Бояна
Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки
колега имам проблем задна дясна гума спира повече от останалите ( като намалявам по ряско тя заковава и почва да се влачи )
преди почти година сложих апарати от Г4 и си помислих да не е болкирал като предишните ми, но сложих друг апарат от кола в движение без тези проблеми и пак така.
днес ходих на валяци и ми казаха че колата си спирала идеално но като спирам рязко и си тегли на дясно
какво да правя дали е този кантар???
проверих цената в Ауто + 215лв
преди почти година сложих апарати от Г4 и си помислих да не е болкирал като предишните ми, но сложих друг апарат от кола в движение без тези проблеми и пак така.
днес ходих на валяци и ми казаха че колата си спирала идеално но като спирам рязко и си тегли на дясно
какво да правя дали е този кантар???
проверих цената в Ауто + 215лв
- stan4o_mc
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки
Не разбирам защо толкова народ си мисли, че колите с ABS нямат кантар?! Или си мислят, че половината му работа не е да настройва спирачките според натовареността на автомобила?
Когато имаш пълен багажник и трима човека отзад т.е. почти половин тон по-тежка задница... сеш' се кога с нормално разпределение на спирачното усилие отзад нещо ще спре... Да не говорим, че преди удар при който задницата да отлепи, няма да има повод ABS-а да сработи!
Когато имаш пълен багажник и трима човека отзад т.е. почти половин тон по-тежка задница... сеш' се кога с нормално разпределение на спирачното усилие отзад нещо ще спре... Да не говорим, че преди удар при който задницата да отлепи, няма да има повод ABS-а да сработи!
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки
Може би щото е вярно... поне за повечето коли с ABS.stan4o_mc написа:Не разбирам защо толкова народ си мисли, че колите с ABS нямат кантар?!
- Nio4ak
- Мнения: 715
- Регистриран на: Чет 10 авг 2006 22:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София кв. Бояна
Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки
колеги някой може ли да ми помогне??
имали ли сте моя проблем едната гума да спира повече от другите и възможно ли е да се далжи на този регулатор ( кантар)
имали ли сте моя проблем едната гума да спира повече от другите и възможно ли е да се далжи на този регулатор ( кантар)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта