Бойлер в Голф2

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот ktamen » Сря 12 яну 2011 21:06


ktamen написа:За изолация вероятно ще използвам тапети от стиропор с обща дебелина поне 4 - 5 см или полиуретанова пяна.

В началото се колебаех дали да сложа пенополиуретан, но никъде не съм виждал точно каква топлопроводност има, освен това не бях сигурен дали може да използвам монтажна пяна и коя от всичките марки да избера.
Бойлера в колата вече е много сложен за експерименти, затова смятам да си направя друг бойлер от две пластмасови шишета едно в друго и между тях да тъпча всевъзможни изолации и така да си избера най-добрия вариант. Монтажната пяна различава ли се по нещо от пенополиуретана за топлоизолация и има ли значение колко плътна ще я направя (в смисъл калко да и позволя да се разшири) или да използвам от специалната дето не се разширява?




xPLOID
Мнения: 120
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 18:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот xPLOID » Сря 12 яну 2011 21:25


А на някои от вас дали му е минавала идеята маркуча за изпарителя да минава през нещо като серпентина през изпускателния колектор за по лесно затопляне но пък възниква въпросът дали принудителното охлаждане на колектора и допълнителното подгряване няма да влошат работата на мотора.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот stefan4o » Сря 12 яну 2011 22:06


xPLOID написа:А на някои от вас дали му е минавала идеята маркуча за изпарителя да минава през нещо като серпентина през изпускателния колектор за по лесно затопляне но пък възниква въпросът дали принудителното охлаждане на колектора и допълнителното подгряване няма да влошат работата на мотора.

На мен, ама моята фантазия беше да се направи трети кръг само за парното, чиято течност взема топлина само от изпускателния колектор :Mr Green Fun


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот kr1s0 » Сря 12 яну 2011 23:49


Е че каква ще да е тази течност при температура около 700-800градуса да не е умряла ? mhihi


Потребителски аватар
Don_Castelano
Мнения: 368
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 9:49
Автомобил: seat cordoba
Двигател: ABD 94
Местоположение: Русе

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот Don_Castelano » Чет 13 яну 2011 9:23




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот ktamen » Чет 13 яну 2011 18:15


Подгряването с аспуха има смисъл само ако топлината на антифриза не е достатъчна, по-рано се писа вече за това, течности подходящи има, ама не виждам никакво предимство пред антифриза.
С 220 волта е елементарно да се направи, но е напълно безполезно, ако нямаш контакт до колата, а аз нямам контакт :(


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот stefan4o » Чет 27 яну 2011 15:47


Да ти съживя малко темата с една моя констатация.
Преди време си сложих кече под капака над двигателя от дизелов голф/джета. Снощи беше -5 градуса като се прибирах към къщи от работа. Та значи въпреки намеците от колеги, че това кече е безсмислено на бензинов Мк2 се оказва, че не е баш така. Освен че шумоизолира според мен доста прилично, държи затоплен двигателя доста добре и не дава на топлината да избяга по ламарините на капака и съответно да изстине бързо. Колата ми успява да загрее до около 85-90 градуса преди да я прибера в гаража. Слизайки от нея забелязах, че по капака й сланата, която не изчистих от него преди да тръгна си седи както си е била. Имам спомени, че тая кора като я нямах още като позгрееше мотора и всичко под формата на лед и слана се стопяваше на капака. Понеже не ми се чете пак цялата тема отначало ти го давам като идея, ако вече не си го сторил, да си намериш едно такова кече, може и 1% да е ефектът, но ще има със сигурност :beer


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот mupk0 » Чет 27 яну 2011 15:54


stefan4o написа:Да ти съживя малко темата с една моя констатация.
Преди време си сложих кече под капака над двигателя от дизелов голф/джета. Снощи беше -5 градуса като се прибирах към къщи от работа. Та значи въпреки намеците от колеги, че това кече е безсмислено на бензинов Мк2 се оказва, че не е баш така. Освен че шумоизолира според мен доста прилично, държи затоплен двигателя доста добре и не дава на топлината да избяга по ламарините на капака и съответно да изстине бързо. Колата ми успява да загрее до около 85-90 градуса преди да я прибера в гаража. Слизайки от нея забелязах, че по капака й сланата, която не изчистих от него преди да тръгна си седи както си е била. Имам спомени, че тая кора като я нямах още като позгрееше мотора и всичко под формата на лед и слана се стопяваше на капака. Понеже не ми се чете пак цялата тема отначало ти го давам като идея, ако вече не си го сторил, да си намериш едно такова кече, може и 1% да е ефектът, но ще има със сигурност :beer

Прав си.На моята кола дори в движение разтапя снега :D


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот ktamen » Чет 27 яну 2011 19:34


Може би ще си измисля някакви жалузи преди да слагам кече, днес отидох от Люлин до летището (16км) без да се отвори термостата - просто в този студ и парното като е на мах в задръстванията двигателя не произвежда достатъчно топлина. Бойлера изобщо не съм се опитвал да го пълня защото помпата вчера изгоря - по-точно си е била изгоряла още като я купих, ама нали въртеше реших, че е нормално да загрява и да дърпа толкова много ток. Тока го мерих само веднъж - 15А, на светофарите като я включвах и фаровете примигваха, не ми пукаше особено защото от нея се искаше да работи по няколко минути на ден. Няколко пъти като я включвах за 20 - 30 секунди после стартера едвам въртеше просто е дърпала страшно много ток. Понякога си сменяше звука и вероятно тогава си е сменяла и консумацията. Вероятно на моменти е дърпала повече от 30А защото веднъж стартера дори не можа да завърти и се наложи да ме дърпат за да запаля. Както и да е купих си друга, новата дърпа 0,7А и има два пъти по-голям дебит. Купих си и клапани, ама не знам кога ще ги монтирам, защото трябва да си отида преди това на село (на 350км).
А иначе ефекта от бойлера е доста добър, загрява по-бързо и разхода ми падна от 13/100 на 11,8/100 при това без клапани (както беше досега) половината ефект се губи. Надявам се като сложа и четирите клапана разхода да падне още и да загрява още по-бързо.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот fox_vt » Съб 29 яну 2011 22:36


А защо не помислиш за ел подгряване на бойлера в случаите когато разстоянието е късо и не успее да стопли антифриза.


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот enigma79 » Пон 31 яну 2011 13:03


fox_vt написа:А защо не помислиш за ел подгряване на бойлера в случаите когато разстоянието е късо и не успее да стопли антифриза.

Ако кажеш и с какво,направо равен няма да бъдеш :063: Колега,как ще затоплиш такова животно и по точно с какъв акумулатор,или викаш отзаде едно ремарке с акумулатори или агрегат за ток да подава необходимото количество с ток :kissy: Или може и една камина с водна риза,хем караш,хем и една романтика от камината :seeex ,тез дръвца как си горят,може и по една свещ да сложиш,ей така за по голяма романтика :063: Както и да го погледнеш става ясно едно:
Колата е превозно средство с малки размери в сравнение с двустаен апартамент.
Да сложиш бойлер в това пространство е меко казано е ексцентрично и тук в сравнение с други по малко габаритни и по малко на брой елементи,при които риска да останеш на сухо процента е доста малък.
Да монтираш бързовар в бойлера е като да си монтираш вана+теракот и фаянсови плочки в колата.
Време е да спрем да откриваме топлата вода,че докато я открием,тя взела че замръзнала scare Имали смисъл от тези безумни решения mhihi
Едит-Забравих най важното за колегата от по горния пост
ktamen написа:Подгряването с аспуха има смисъл само ако топлината на антифриза не е достатъчна, по-рано се писа вече за това, течности подходящи има, ама не виждам никакво предимство пред антифриза.
С 220 волта е елементарно да се направи, но е напълно безполезно, ако нямаш контакт до колата, а аз нямам контакт :(

Извод,нема щепсел mhihi


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот fox_vt » Пон 31 яну 2011 15:02


Ти ма уби :shock се едно не си чел темата.Накратко колегата Ктамен иска да си инсталира съд(думата бойлер се ползва преносно) който да се затопля наравно със затоплянето на антифриза при каране на колата.На сутринта преди първото палене включва помпата и топлата вода от съда (бойлера) отива във двигателя а студената в бойлера.Палиш със загрял двигател тръгваш и да речем след 10км каране антифриза във двигателя и във бойлера стигат 90 градуса.След като спреш за през ноща на другата сутрин се повтаря същото,но ако ти трябват 10 км примерно за пълно загряване а ти минеш само 5 км кво ще стане.Бойлера и двигателя ще са загрели само наполовина да речем 50 градуса.И тук идва тънката уловка която ти не разбра-като знаеш че ще минеш по малко от нужното ти разстояние докато караш ще включиш нагревател (примерно свещ ей така за романтика) за да може системата да загрее до оптимална темп.Капиш :wink:


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот enigma79 » Пон 31 яну 2011 16:19


fox_vt написа:Ти ма уби :shock се едно не си чел темата.Накратко колегата Ктамен иска да си инсталира съд(думата бойлер се ползва преносно) който да се затопля наравно със затоплянето на антифриза при каране на колата.На сутринта преди първото палене включва помпата и топлата вода от съда (бойлера) отива във двигателя а студената в бойлера.Палиш със загрял двигател тръгваш и да речем след 10км каране антифриза във двигателя и във бойлера стигат 90 градуса.След като спреш за през ноща на другата сутрин се повтаря същото,но ако ти трябват 10 км примерно за пълно загряване а ти минеш само 5 км кво ще стане.Бойлера и двигателя ще са загрели само наполовина да речем 50 градуса.И тук идва тънката уловка която ти не разбра-като знаеш че ще минеш по малко от нужното ти разстояние докато караш ще включиш нагревател (примерно свещ ей така за романтика) за да може системата да загрее до оптимална темп.Капиш :wink:

Аз темата съм я чел,ама май ти не четеш както трябва :wink:
ktamen написа:ако нямаш контакт до колата, а аз нямам контакт :(

Ей ся и аз да кажа КАПИШ :063:
За да не става спам,колегата иска всичко да е автономно,да не е зависим от щепсел,защото такъв няма.Ако и сега не симе разбрал,мен и колегата,не знам по какъв друг начин да ти го обясня mhihi


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот fox_vt » Пон 31 яну 2011 18:11


omg абе момко кой ти говори за 220 волта бре да подгрява по време на движение с ток тва да не е тролей бе естествено че ще вземе 12 прав ток от алтернатора Капиш

пп ти изобщо прочете/осмисли ли последното ми мнение :?:


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот enigma79 » Пон 31 яну 2011 20:30


fox_vt написа:omg абе момко кой ти говори за 220 волта бре да подгрява по време на движение с ток тва да не е тролей бе естествено че ще вземе 12 прав ток от алтернатора Капиш

пп ти изобщо прочете/осмисли ли последното ми мнение :?:

И като го вземе къде ще го вдяне :?:
fox_vt написа:А защо не помислиш за ел подгряване на бойлера в случаите когато разстоянието е късо и не успее да стопли антифриза.

Тука не си обяснил за какво иде реч.То като бившимия шеф,който си ги плещеше така:
Аз исках дави кажа,ама не ви казах,забравих,ама вия гадайте какво трябваше да съм ви казъл и го изпълнете :063: :063:
Другото което,при 5литра антифриз в варел,казан или бойлер там,как смяташ да ги затоплиш :idea: :?: Ето това ми обясни,че нещо не схващам как ще стане.Ако сложим отоплителни свещи,май ефекта ще е нулев с тяхното ниско топлоотдаване.Друго,с конвертор от 12 на 220в за нагревател.Малко неясно дали няма да се подпали и да затопли освен бойлера и самата кола scare Бензинова или нафтова печка,ако е така,нуждата от бойлер отпада :deal
Едит-Има и друг начин,да прави любоФ над бойлера,така ще отделят необходимата топлина :063:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта