


Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
nickson написа:Не разбирам особенно от релета и видовете крушки, но определено Golf 2-ките имат проблем с фаровете. Сега съм с Golf2 с 2 фара и определено е голяма тъмница - и на къси и на дълги все е много зле. Та като чета тука кой какво е писал, май решението на проблема е релета + по-дебели проводници.
G2 Hella фарчета
С Osram Silverstar +50% 60/55W, на къси направо е ден.
За дългите да не говорим...

Нужда от промяна на инсталацията съответно няма.
Е, разбира се е хубаво да се мият честичко, иначе каквото и да сложиш, зад мръсен джам - файда никаква.
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Бре файда има и то голяма.
Не е до джама. Има голям пад. Поне при мене имаше.
А е редно да си има релета точно преди фара.
Чак 4 мм кабел не е нужно.
Тва да не ти е стартер бер?
Аз слагах по 2.4 за + и 1.5 или 2.0 за -. Не сложих никави бушони.
Сега вече втори месец търкалям на фарове без бушони и няма грижи.
Дано и за напред да е така. 








blacki написа:Бре файда има и то голяма.Не е до джама. Има голям пад. Поне при мене имаше.
А е редно да си има релета точно преди фара.
Чак 4 мм кабел не е нужно.
Тва да не ти е стартер бер?
Аз слагах по 2.4 за + и 1.5 или 2.0 за -. Не сложих никави бушони.
Сега вече втори месец търкалям на фарове без бушони и няма грижи.
Дано и за напред да е така.
И 500 вата да сложиш, ако ти е мръсен джама чакай да видиш нещо!

А без бушони... няма да коментирам въобще!
Само дано нямаш проблеми!
- georgipass
- Мнения: 1061
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
vaskoto1 написа:с пасата има гъдел...
трябва да се смени крушката в ключа за фаровете със светодиод иначе ще се побъркаш!
П.С. да е жив и здрав jerrry че иначе бях превъртел тотално!![]()
Аз мисля скоро да слагам релета,само че ще си остана със стандартните крушки,та защо трябва да се сменят крушките в ключа на фаровете,те нали са 2 едната да осветява ключа,а другата за индикация,че са пуснати фаровете

-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Всичко зависи от това какви релета ще сложиш (от параметрите им).Може да не се наложи да се преправят крушките в ключа.Става въпрос само за тази която индикира пуснати фарове.Ако релетата задържат или се получават други подобни ефекти може просто да се махне тази крушка,или да се смени със светодиод



-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 08 май 2006 10:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колеги като слагаме релета, бушони, яки кабели и тн. всичко това го правим за +а, а масата сменяте ли проводниците? Защото аз не съм ги сменил и сега меря на фара + и на акумулатора - (при запален двигател и включени фарове) и ми дава 13.4 V. Толкова ми дава и като меря между + и - на самия акумулатор. Демек по веригата на +а няма пад до фара, обаче като меря + и - на самия фар ми дава 12.5V което ме навежда на мисалта че имам 1V пад от не сменения проводник на масата.
- steli
- Мнения: 166
- Регистриран на: Съб 02 сеп 2006 13:48
- Автомобил: Голф2
- Двигател: ЕZ 1989
- Местоположение: Pleven
Хора,спрете да правите излишни глупости.Вие сте жертва на тъпа грешка.Формулата, по която изчислявате големината на консумирания от 100W крушка ток е вярна, но дименсиите са грешни. Мощността трябва да бъде в kW, а не във W(ватове). От тук следва, че консумирания ток не е 8А, а е 0.8А.Проводник със сеяение 1кв.мм издържа ток с големина 11А. Консумиранят от 100W крушка ток е толкова малък, че е невъзможно да загрее и отвърне пластината на ключа, кето означава, че релетата са излишни. Те не са повишаващи трансформатори, за да вдигат напрежението. Пада в проводник, които издържа ток 11А е нищожно малък при ток по-малък от 1А. Надявам се, че следващите, които прочетат тази тема ще се убедят в правотата на германските производители на автомобили.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
пич-недей спряга теория (виждам че си подкован) а вземи един обикновен ампермер и измери късите и дългите-ще установиш че късите дърпат около 6-7 ампера а дългите около 8-10...
та така...
а за запалени инсталации от ключове на фаровете-просто не си намерил с кого да спориш... щото съм правил повече такива отколкото изобщо си представяш...
no hard feelings-right?
та така...
а за запалени инсталации от ключове на фаровете-просто не си намерил с кого да спориш... щото съм правил повече такива отколкото изобщо си представяш...

no hard feelings-right?

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Колега Steli(градски
),многократно вече е доказано,че инсталацията на фаровете не е обмислена добре.Ако разгледош по-обстойно схемата ще видиш,че целия ток преминава през ключа на фаровете.Този ток не е 0.8А,а както казва Ваското1 си е доста Ампери.От този ток започва да нагаря ключа(загуби в него).Прекалено дълги са и проводниците от фаровете до ключа и обратно(а и не са особено дебели).След подобрение с проводници 2.5кв и релета+бушони фаровете си стават "Слънце"
П.П Ако не вярваш пробвай!

П.П Ако не вярваш пробвай!

- steli
- Мнения: 166
- Регистриран на: Съб 02 сеп 2006 13:48
- Автомобил: Голф2
- Двигател: ЕZ 1989
- Местоположение: Pleven
Vaskoto 1твърди, че за консуматор от 100W сечението на проводника трябва да бъде поне 2.5кв.см, защото тока е от порядъка на 10А. Питам го: Какво трябва да е сечението на кабела на ютията му, която има 1400W (14 пъти по-мощна от 100W крушка)? Това означава, че кабелът към ютията трябва да бъде дебел, колкото кюнец.
РР
Приятелю съжалявам, че с моите твъдения евентуално ще намаля твоите клиенти и по този начин ти бъркам в джоба. Не е коректно от твоя страна да им вземаш парите за работа, която е безсмислена и ти го знаеш това.
РР
Приятелю съжалявам, че с моите твъдения евентуално ще намаля твоите клиенти и по този начин ти бъркам в джоба. Не е коректно от твоя страна да им вземаш парите за работа, която е безсмислена и ти го знаеш това.
vaskoto1 написа:пич-недей спряга теория (виждам че си подкован) а вземи един обикновен ампермер и измери късите и дългите-ще установиш че късите дърпат около 6-7 ампера а дългите около 8-10...
та така...
а за запалени инсталации от ключове на фаровете-просто не си намерил с кого да спориш... щото съм правил повече такива отколкото изобщо си представяш...![]()
no hard feelings-right?
Здрасти,
само да те поправя малко...на къси фаровете харчат повечко отколкото на дълги...а и самото означение 60/55 или 100/90 и т.н. се дава винаги за къси/дълги светлини

Дано си ме разбрал какво имам предвид, че не съм много по обясненията

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта