Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
jojo84
Мнения: 370
Регистриран на: Чет 10 мар 2005 10:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jojo84 » Пон 14 авг 2006 16:15


A за Г4 какви крушки да зема ,че жената се оплаква мн от слаби фарове?




Потребителски аватар
feb
Мнения: 174
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот feb » Вто 15 авг 2006 23:01


nickson написа:Не разбирам особенно от релета и видовете крушки, но определено Golf 2-ките имат проблем с фаровете. Сега съм с Golf2 с 2 фара и определено е голяма тъмница - и на къси и на дълги все е много зле. Та като чета тука кой какво е писал, май решението на проблема е релета + по-дебели проводници.

G2 Hella фарчета
С Osram Silverstar +50% 60/55W, на къси направо е ден.
За дългите да не говорим... :)
Нужда от промяна на инсталацията съответно няма.
Е, разбира се е хубаво да се мият честичко, иначе каквото и да сложиш, зад мръсен джам - файда никаква.


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Вто 15 авг 2006 23:46


Бре файда има и то голяма. :) Не е до джама. Има голям пад. Поне при мене имаше. :) А е редно да си има релета точно преди фара. :wink: Чак 4 мм кабел не е нужно. :wink: Тва да не ти е стартер бер? :shock Аз слагах по 2.4 за + и 1.5 или 2.0 за -. Не сложих никави бушони. :shock Сега вече втори месец търкалям на фарове без бушони и няма грижи. :shock Дано и за напред да е така. :)


Потребителски аватар
feb
Мнения: 174
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот feb » Чет 17 авг 2006 11:13


blacki написа:Бре файда има и то голяма. :) Не е до джама. Има голям пад. Поне при мене имаше. :) А е редно да си има релета точно преди фара. :wink: Чак 4 мм кабел не е нужно. :wink: Тва да не ти е стартер бер? :shock Аз слагах по 2.4 за + и 1.5 или 2.0 за -. Не сложих никави бушони. :shock Сега вече втори месец търкалям на фарове без бушони и няма грижи. :shock Дано и за напред да е така. :)

И 500 вата да сложиш, ако ти е мръсен джама чакай да видиш нещо! ;-)
А без бушони... няма да коментирам въобще!
Само дано нямаш проблеми!


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 17 авг 2006 11:23


Ей слагайте бушини бе хора... ще се запалите...
ей...!!!!
виждал съм с очите си изпепелена инсталация.. с това шега не бива....


Потребителски аватар
Cudgel
Мнения: 65
Регистриран на: Нед 29 май 2005 11:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Cudgel » Вто 22 авг 2006 16:42


wili98 написа:Ей слагайте бушини бе хора... ще се запалите...
ей...!!!!
виждал съм с очите си изпепелена инсталация.. с това шега не бива....


Колко ампера трябва да е бушона на кусите и на дулгите при голф 2 с 4 фара ?


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Нед 10 сеп 2006 22:24


vaskoto1 написа:с пасата има гъдел...
трябва да се смени крушката в ключа за фаровете със светодиод иначе ще се побъркаш!
П.С. да е жив и здрав jerrry че иначе бях превъртел тотално! mhihi mhihi


Аз мисля скоро да слагам релета,само че ще си остана със стандартните крушки,та защо трябва да се сменят крушките в ключа на фаровете,те нали са 2 едната да осветява ключа,а другата за индикация,че са пуснати фаровете :idea:


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Пон 11 сеп 2006 12:38


Всичко зависи от това какви релета ще сложиш (от параметрите им).Може да не се наложи да се преправят крушките в ключа.Става въпрос само за тази която индикира пуснати фарове.Ако релетата задържат или се получават други подобни ефекти може просто да се махне тази крушка,или да се смени със светодиод :idea:

Изображение


barbushev
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 08 май 2006 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот barbushev » Пет 15 сеп 2006 12:17


Колеги като слагаме релета, бушони, яки кабели и тн. всичко това го правим за +а, а масата сменяте ли проводниците? Защото аз не съм ги сменил и сега меря на фара + и на акумулатора - (при запален двигател и включени фарове) и ми дава 13.4 V. Толкова ми дава и като меря между + и - на самия акумулатор. Демек по веригата на +а няма пад до фара, обаче като меря + и - на самия фар ми дава 12.5V което ме навежда на мисалта че имам 1V пад от не сменения проводник на масата.


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Пет 15 сеп 2006 19:24


Сменят се и минусовите ако искаш да има ефект,директно към минуса на акумулатора.При възможност и до самата крушка.


Потребителски аватар
steli
Мнения: 166
Регистриран на: Съб 02 сеп 2006 13:48
Автомобил: Голф2
Двигател: ЕZ 1989
Местоположение: Pleven

Мнениеот steli » Пет 15 сеп 2006 20:45


Хора,спрете да правите излишни глупости.Вие сте жертва на тъпа грешка.Формулата, по която изчислявате големината на консумирания от 100W крушка ток е вярна, но дименсиите са грешни. Мощността трябва да бъде в kW, а не във W(ватове). От тук следва, че консумирания ток не е 8А, а е 0.8А.Проводник със сеяение 1кв.мм издържа ток с големина 11А. Консумиранят от 100W крушка ток е толкова малък, че е невъзможно да загрее и отвърне пластината на ключа, кето означава, че релетата са излишни. Те не са повишаващи трансформатори, за да вдигат напрежението. Пада в проводник, които издържа ток 11А е нищожно малък при ток по-малък от 1А. Надявам се, че следващите, които прочетат тази тема ще се убедят в правотата на германските производители на автомобили.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пет 15 сеп 2006 21:09


пич-недей спряга теория (виждам че си подкован) а вземи един обикновен ампермер и измери късите и дългите-ще установиш че късите дърпат около 6-7 ампера а дългите около 8-10...
та така...
а за запалени инсталации от ключове на фаровете-просто не си намерил с кого да спориш... щото съм правил повече такива отколкото изобщо си представяш... :wink:
no hard feelings-right? :D


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Съб 16 сеп 2006 7:38


Колега Steli(градски :wink: ),многократно вече е доказано,че инсталацията на фаровете не е обмислена добре.Ако разгледош по-обстойно схемата ще видиш,че целия ток преминава през ключа на фаровете.Този ток не е 0.8А,а както казва Ваското1 си е доста Ампери.От този ток започва да нагаря ключа(загуби в него).Прекалено дълги са и проводниците от фаровете до ключа и обратно(а и не са особено дебели).След подобрение с проводници 2.5кв и релета+бушони фаровете си стават "Слънце"

П.П Ако не вярваш пробвай! 8)


Потребителски аватар
steli
Мнения: 166
Регистриран на: Съб 02 сеп 2006 13:48
Автомобил: Голф2
Двигател: ЕZ 1989
Местоположение: Pleven

Мнениеот steli » Съб 16 сеп 2006 18:30


Vaskoto 1твърди, че за консуматор от 100W сечението на проводника трябва да бъде поне 2.5кв.см, защото тока е от порядъка на 10А. Питам го: Какво трябва да е сечението на кабела на ютията му, която има 1400W (14 пъти по-мощна от 100W крушка)? Това означава, че кабелът към ютията трябва да бъде дебел, колкото кюнец.

РР
Приятелю съжалявам, че с моите твъдения евентуално ще намаля твоите клиенти и по този начин ти бъркам в джоба. Не е коректно от твоя страна да им вземаш парите за работа, която е безсмислена и ти го знаеш това.


Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Съб 16 сеп 2006 18:35


vaskoto1 написа:пич-недей спряга теория (виждам че си подкован) а вземи един обикновен ампермер и измери късите и дългите-ще установиш че късите дърпат около 6-7 ампера а дългите около 8-10...
та така...
а за запалени инсталации от ключове на фаровете-просто не си намерил с кого да спориш... щото съм правил повече такива отколкото изобщо си представяш... :wink:
no hard feelings-right? :D


Здрасти,
само да те поправя малко...на къси фаровете харчат повечко отколкото на дълги...а и самото означение 60/55 или 100/90 и т.н. се дава винаги за къси/дълги светлини :wink:
Дано си ме разбрал какво имам предвид, че не съм много по обясненията :twisted:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта