Затъмняване на стъкла - как?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- simbion
- Мнения: 42
- Регистриран на: Сря 03 дек 2008 15:58
- Автомобил: VW Golf 1.8 ABS
- Двигател:
- Местоположение: София
правят проблеми гадовете
но искам да попитам как така видях един мерцедес на една мутра която няма да споменавам.. беше спрял пред работата ми и излизам аз за цигарки и го гледам тоя мерцедес целия с тъмни джамци като пластмасови яка работа
и си викам как така на него никой за нищо не му прави проблеми а на мен ще ми откъснат главата заради проклетото фолио 



- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Затъмняване на стъкла - как?
добре господа , всичко по фолиата е ясно , ама имаше едно изказване за "тониране"
искам да попитам колегите които говорят за въпросното "тониране" да обяснят за каква процедура става въпрос , технологично как се изпълнява
Тонирането , което аз познавам и което е най качествено от всички видове фолиа барабар с майсторите е вакуумното покритие. Ще обясня как се прави , но принципа е различен от пигмента в стъклото който слагат при заводското тониране (този зеленикавия, или кафеникавия)
Вакуумното покритие се прави във вакуумна камера (по последни данни които получих преди година , единствените две вакуумни камери които са били на Технически университет софия са извън строя и няма други такива или поне с такива размери , поради какви прочини и зашо няма да обяснявам... Принципа на действие е ясен , има си камера, има си и помпи които работят последователно защото всяка помпа си има диапазон на работа ...(дълга тема .... някои във форума знаят добре за какво говоря...) , та във тая вакуумна среда на дълбок вакуум който се постига , се поставя вана с определен метал или в-во от което ще се прави покритието... над ваната на определено разстояние се поставя детайла който ще покриваме , ваната както и детайла се поляризират (защо ли ??? ... ) метала във ваната се нагрява до разтапяне , щом се разтопи , започват да летят молекулите на метала (изпарява се ) и полепват по повърхноста на детайла, а поляризацията допълнително ускорява процеса.... Защо? ???? защо вакуум???? ами много просто , във вакуум няма пречка пред летящите молекули , няма съпротивление на въздуха,+ това във вакуум няма топлообмен така че избегнете коментари от типа стъклото ще се спука щото над метала е горещо .... няма го замърсяването и т.н. подробности които в случая са не толкова важни... Та покритието което се получава може абсолютно да се коригира като плътност и дебелина, това покритие е по качествено от всички видове покрития на метали и детайли , всички видове електролиза и галванични покрития просто бледнеят пред това .... Но тези покрития по стъклата не се правят за Гъзария, а точно за повишаване кпд на машината или на сградата съответно върху която са монтирани стъкла с вакуумно покритие , което както през лятото така и през зимата спестява 5-10% процента енергия за отопление и охлаждане!!! На този принцип се прави и оловното стъкло ....... А, щях да забравя да спомена , че при този вид покритие , то "полепва" по всички страни на обекта !!!
Както и да е , камерата в ТУ се ползваше по скоро за екструдиране на стъклена вата ... но това е един друг процес
Дано съм бил полезен , ако някой има инфо за работеща вакуумна камера на територията на БГ да се обажда , това е голяма машина!!!
искам да попитам колегите които говорят за въпросното "тониране" да обяснят за каква процедура става въпрос , технологично как се изпълнява
Тонирането , което аз познавам и което е най качествено от всички видове фолиа барабар с майсторите е вакуумното покритие. Ще обясня как се прави , но принципа е различен от пигмента в стъклото който слагат при заводското тониране (този зеленикавия, или кафеникавия)
Вакуумното покритие се прави във вакуумна камера (по последни данни които получих преди година , единствените две вакуумни камери които са били на Технически университет софия са извън строя и няма други такива или поне с такива размери , поради какви прочини и зашо няма да обяснявам... Принципа на действие е ясен , има си камера, има си и помпи които работят последователно защото всяка помпа си има диапазон на работа ...(дълга тема .... някои във форума знаят добре за какво говоря...) , та във тая вакуумна среда на дълбок вакуум който се постига , се поставя вана с определен метал или в-во от което ще се прави покритието... над ваната на определено разстояние се поставя детайла който ще покриваме , ваната както и детайла се поляризират (защо ли ??? ... ) метала във ваната се нагрява до разтапяне , щом се разтопи , започват да летят молекулите на метала (изпарява се ) и полепват по повърхноста на детайла, а поляризацията допълнително ускорява процеса.... Защо? ???? защо вакуум???? ами много просто , във вакуум няма пречка пред летящите молекули , няма съпротивление на въздуха,+ това във вакуум няма топлообмен така че избегнете коментари от типа стъклото ще се спука щото над метала е горещо .... няма го замърсяването и т.н. подробности които в случая са не толкова важни... Та покритието което се получава може абсолютно да се коригира като плътност и дебелина, това покритие е по качествено от всички видове покрития на метали и детайли , всички видове електролиза и галванични покрития просто бледнеят пред това .... Но тези покрития по стъклата не се правят за Гъзария, а точно за повишаване кпд на машината или на сградата съответно върху която са монтирани стъкла с вакуумно покритие , което както през лятото така и през зимата спестява 5-10% процента енергия за отопление и охлаждане!!! На този принцип се прави и оловното стъкло ....... А, щях да забравя да спомена , че при този вид покритие , то "полепва" по всички страни на обекта !!!
Както и да е , камерата в ТУ се ползваше по скоро за екструдиране на стъклена вата ... но това е един друг процес
Дано съм бил полезен , ако някой има инфо за работеща вакуумна камера на територията на БГ да се обажда , това е голяма машина!!!
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Чет 20 мар 2008 22:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Затъмняване на стъкла - как?
просто който иска да кара с такива жамове има два варианта отпред да са по светли да се вижда силоета на човека и да се издаде нов талон на колата кадето да се позволява лепенки и тамни стакла забравих как беше точно сакращението
- jonn_krissy
- Мнения: 689
- Регистриран на: Пет 09 яну 2009 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Гоце Делчев
Re:
simbion написа:правят проблеми гадоветено искам да попитам как така видях един мерцедес на една мутра която няма да споменавам.. беше спрял пред работата ми и излизам аз за цигарки и го гледам тоя мерцедес целия с тъмни джамци като пластмасови яка работа
и си викам как така на него никой за нищо не му прави проблеми а на мен ще ми откъснат главата заради проклетото фолио
Всеки може да кара сас затамнени стакла по цялата кола просто след като ги затамниш отиваш в КАТ плащаш около 200 лв да ти ги регистрират че са заводски такива и няма да имаш ядове.
Re: Затъмняване на стъкла - как?
Или си издаваш документ за инкасо за колата -- т.е. че се използва от фирма за превозване на пари! Трябва и да е регистрирана на фирма де... Иначе много скъпи коли като гледам са със затъмнени задни прозорци, но на нас "простосмъртните" ще ни скъсат дупетата заради такова нещо !
Скоро мисля да слагам на Полото, но ако може някой да обясни как да го подпъхна под гумата под стъклото, за да не го набира като се сваля прозореца. Ясно, че е най-добре със сваляне на цялото стъкло от вратата, но съм сигурен, че с по-сръчни ръце и помощник ще стане и без
Скоро мисля да слагам на Полото, но ако може някой да обясни как да го подпъхна под гумата под стъклото, за да не го набира като се сваля прозореца. Ясно, че е най-добре със сваляне на цялото стъкло от вратата, но съм сигурен, че с по-сръчни ръце и помощник ще стане и без

- vankata__098
- Мнения: 619
- Регистриран на: Вто 15 май 2007 17:42
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ALH 1999g.
- Местоположение: Самоков, с.Говедарци
Re:
Vizor написа:longora написа:В КАТ според мен са се заяли ... на мен това ми се случи на канала и за малко да ме върне .... А как ще му преча на видимостта ? Според мен това може да падне веднага ... ама не съм сигурен де, но нали в закона си пише че можеш да си затъмниш задните стъкла .. тогава не би трябвало да има проблем ....
значи до колкото аз знам.. можеш да си ги затъмниш ако имаш странични огледала.. ама за задния (3/5-тата врата) мисля че ако се заядът могат да ти напишат акт
да пише се по чл.105 от Закона за Движение по Пътищата, след като ограничаваш видимостта през задното панорамно стъкло. За задните странични няма да имаш акт ако имаш 2 странични огледала. Ако имаш багаж в колата и ти пречи на средното огледало пак се пише акт!!!!
- vankata__098
- Мнения: 619
- Регистриран на: Вто 15 май 2007 17:42
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ALH 1999g.
- Местоположение: Самоков, с.Говедарци
Re:
DiMiTaR_k написа:LuIS написа:за да не ви правят проблем куките.. отивате в кат.. и си сменяте талона.. на него се пише ,че колата е с тъмни стъкла.. нещо от тоя род..
Много голяма разправия е.Питал съм и ми казаха,че има доста изисквания, за да може колата да е със затъмнени прозорци.
За задното стъкло е позволено да е затъмнено само когато има странични огледала за задно виждане.Тва го има и в ЗЗДП-то.
прочети хубаво закона и тогава пиши, че така лъжеш хората!!!!
- vankata__098
- Мнения: 619
- Регистриран на: Вто 15 май 2007 17:42
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ALH 1999g.
- Местоположение: Самоков, с.Говедарци
Re:
slance написа:http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=4306
Много добре колега, за това говорех: Който е решил да си затъмнява колата да погледне адреса, който е пуснал колегата и тогава да прави това което е решил и да не казва ако го глобят, че правилника го разрешава а куките го глобяват!!!
- slavi_tdi
- Мнения: 165
- Регистриран на: Съб 16 яну 2010 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Vurshetz
Re: Затъмняване на стъкла - как?
Здравеите колеги.И на мен много ми се ще да си затамня стаклата.Но всички без предното.Няма ли някакав начин да стане това с нещо по различно от фолио.То тук в БГ полицаите тарсят фолио и те карат да го разлепваш на патя.Пак и аз сам карал задните с фолио и с времето от сланцето се разлепя.надрасква се от отварянето на стаклата та и след време се разлепя.Чувам че някаде във Варна ги правели с нещо.Опушвали или нещо такова.
Та мисалта ми е ако някои колега знае как и каде могат да се затамнят без фолио нека сподели.
Поздрави на всички.
Та мисалта ми е ако някои колега знае как и каде могат да се затамнят без фолио нека сподели.
Поздрави на всички.
- didyss
- Мнения: 88
- Регистриран на: Вто 21 юли 2009 22:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Re: Затъмняване на стъкла - как?
И нам мен ми се иска да затамня всички стъкла без предното,но все не мога да се престраша, защото знам, че ще имам проблеми рано или късно. Иначе съм го измислил, за да не е прекалено нагло и очевадно ще го направя с наи светлото фолио. Има едно американско и наи светлия му тон е екстра, т.е. като се затамнят всичките стъкла има страхотен ефект, а и при това се от вън на вътре през деня се виждат силуетите на шофьора и пътниците евентуално. Вечер от вътре на вън се вижда идеално (почти като да нямаш фолио), но ако ме спрат и ако решат трябва да се отлепя на място
Имам един приятел с голф 4-ка, който си затъмни всички стълка с въпросното фолио , без предното ест. и си кара без проблем, не само градско а и извън градско... явно е голям късметлия
Та така ... най- много се изнервям че големите джипове си карат така без проблем, а за нас това е невъзможно ... кофти но факт
и все пак ако я затъмня моята колица ще ви пиша и ще покажа как ще стане с фолиото
поздрави и леко навън че е ад ...

Имам един приятел с голф 4-ка, който си затъмни всички стълка с въпросното фолио , без предното ест. и си кара без проблем, не само градско а и извън градско... явно е голям късметлия

Та така ... най- много се изнервям че големите джипове си карат така без проблем, а за нас това е невъзможно ... кофти но факт
и все пак ако я затъмня моята колица ще ви пиша и ще покажа как ще стане с фолиото
поздрави и леко навън че е ад ...

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта