Въпрос: термометър за външната температура

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
ceenik
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 12 сеп 2006 15:51
Автомобил: VW Touran
Двигател: BXE
Местоположение: София

Мнениеот ceenik » Чет 05 окт 2006 8:57


Могат, разбира се.....
Те са просто декоративни капачки, които крият дупките за копчетата.
Взимаш една отверка и смело от едната страна...... натискаш и готово.
Иначе целия панел се сваля с шест винта, четири като махнеш декоративната капачка за парното и два като извадиш пепелника.
Но ако идеята ти е да сложиш термометърчето на мястото на двете копчета, ще се наложи да го срежеш, да го лепиш и т.н. Успех!!! 8)




Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 05 окт 2006 14:36


Благодаря ти за изчерпателния отговор Изображение
Определено ще мисля как да сложа термометъра там, защото горе го пече слънцето и когато е много топло направо му потъмнява дисплея.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 09 окт 2006 23:57


2 SMEL - къде точно си видял във Варна за 40 лв., и какво точно представлява ?

2 Citrofen - може ли малко повече инфо как точно си го е направил сам човека ?

Аз съм нов във този форум, но ползвам Volkswagen отдавна. Такъв TERMO___ имам от 2002 г. - подариха ми го за Джета-та. Тогава ги нямаше много-много. Мерак имах голям, ама датчика /за външна темп./ го сложих в предната дясна врата - определено лъжеше /показваше няколко градуса по-висока температура/, и най-важното - влияеше се от температурата в купето /т.е. парното/. Така му отпада най-важната функция - да те уведоми дали не се е заледило навън. После на Пасат-а /2000 г./ сложих датчика в предната броня - както е на повечето коли. Но работи съвсем малко време, и започна да показва нереални температури - както външни, така и вътрешни. Възможно е да е батерия, възможно е да се е скапало нещо по връзката до датчиика, а може и устройството като цяло. Мисълта ми беше да не им се надявате много на тези устройства - особено след напичане през лятото & изстудяване през зимата.
Много ми харесва един безжичен термометър с 2 части - вътре-вън. Е, малко е по-големичък, ама и място в Пасат-а - бол. Лошото е, че вече никъде ги няма /навремето май в Метро ги е имало/. Ако някой има инфо, да пише. Ако искате, мога да снимам да ви покажа какво имам предвид.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 10 окт 2006 8:06


[quote="gr_kanev"]Много ми харесва един безжичен термометър с 2 части - вътре-вън. Е, малко е по-големичък, ама и място в Пасат-а - бол. Лошото е, че вече никъде ги няма / Ако някой има инфо, да пише. quote]

Питай в Конрад. Преди 2-3 години ги имаше но кутията на дисплея беше от порядъка на 7-8 см х 7-8 см и дисплей с големи цифри. По спомени май показваше едновременно и 2 те температури.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Вто 10 окт 2006 8:51


В Практикер на щанда за автомобилни чарколаци има термометри .


Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Сря 11 окт 2006 10:45


gr_kanev написа:Много ми харесва един безжичен термометър с 2 части - вътре-вън. Е, малко е по-големичък, ама и място в Пасат-а - бол. Лошото е, че вече никъде ги няма /навремето май в Метро ги е имало/. Ако някой има инфо, да пише. Ако искате, мога да снимам да ви покажа какво имам предвид.

Има ги по ТСМ-те, но са за ползване в дома а не в колата. За колата по-подходящи са стандартните.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 12 окт 2006 10:27


Да, така ми казаха и на мен "капацитети". Ще се мъча да оправям този, а ако не - 10 лв. не са кой знае какво за нов. Но датчика ще е в колонката пред предната врата.
Извинявам се за тъпия въпрос, ама какво е ТСМ ?


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Чет 12 окт 2006 18:20


TCM-марка/фирма/ която произвежда почти каквото ти дойде наум.


Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Чет 12 окт 2006 21:10


gr_kanev написа:Извинявам се за тъпия въпрос, ама какво е ТСМ ?

Магазини с немски / поне така пише/ стоки на евтини цени. В София са по 3 на кръщовище, за Търговище не знам.


Потребителски аватар
oSViRePql
Мнения: 1735
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот oSViRePql » Пон 22 яну 2007 11:32


Виждам че по темата не е писано много отдавна но дано някой ми даде съвет... Преди няколко дни купих такъв термометър само че сив с черни копчета. Вчера беше много хубаво времето реших да го сложа... свалих кората под волана и при бушоните за да прекарам кабела от там и какво да видя :shock няма место да се прекара от никъде... 30мин търсих и няма от къде :roll: Въпроса ми е по кой път сте го прекарали до двг.? Също така си мислех дали да не сложа сондичката на предната лява колона там при пантите... ето къде: Изображение


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Пон 22 яну 2007 12:33


Няма проблем, защото аз я бях сложил там, но.... Сутрин всичко е ОК, обаче после като я напече слънцето и дава отклонение, понеже се нагряват ламарините, а и няма добро обдухване при движение.

Ако не си много прецизорен - действай! :да:

Има отвори към двигателя, но са доста навътре под таблото / зад уредите с километража / и са уплътнени добре. Най-добре се виждат откъм двигателя. Огледай хубаво около сервото и малко вдясно от него. Представляват малки гумени кръгчета които при необходимост се пробиват, но може да използваш и пробити вече. Доста проводници откъм двигателя влизат в купето така че търси тях. Като откриеш някакъв отвор може да пробваш с една по-дълга тел (внимателно) и виж къде ще се появи вътре под таблото и т.н.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 22 яну 2007 16:38


Petyoffy,
при теб къде е датчика /сондата/ ? Питам, защото мисля да местя моя от бронята - или мястото му не е подходящо, или при удължаването нещо не е таман /интересно, че отначало работеше, после спря, и сега е по-скоро изключение да покаже външна температура/, и след твоите думи се чудя къде да бъде.
На някой друг случвало ли му се е да му показва вместо число за температурата "L" /при мен най-често това показва за външна температура, вътрешната е ОК, батерията е сменена/ ?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 22 яну 2007 16:57


И аз сложих моя над пантите.Верно че като се нагрее дава отклонение ама аз пък няма да правя метео прогнози :lol: Иначе удобното е че можеш да го сложиш в горната част на капачето на бушоните/самия термометър/и да прекараш кабела по самия капак и айде в пантите.Спестяваш си доста главоболия,а и там самия термометър трудно може да го напече слънцето.


Потребителски аватар
ceenik
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 12 сеп 2006 15:51
Автомобил: VW Touran
Двигател: BXE
Местоположение: София

Мнениеот ceenik » Пон 22 яну 2007 17:48


Понеже не съм доволен от този термометър, дето го монтирах си навих на пръста да търся някакъв друг дето отчита правилно и да бъде по-читав.
Ето какво открих в каталога на Conrad:

Ето страничката:
http://www1.int.conrad.com

Това е каталожният номер: Article No.: 854714 - I5
CHECK-TEMP II

chek temp II - ми изглежда много удобен и мисля че ще върши чудесна работа на колегите дето имат и климатици (защото ще ги превръща в климатроници) :) . Предполагам, че все пак е читав, а и има доста настройки...... проблемът му е в цената!!! Но според мен си заслужава, зависи от гледната точка!!!


Потребителски аватар
oSViRePql
Мнения: 1735
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот oSViRePql » Пон 22 яну 2007 18:07


Rabbit_TDI написа:И аз сложих моя над пантите.Верно че като се нагрее дава отклонение ама аз пък няма да правя метео прогнози :lol: Иначе удобното е че можеш да го сложиш в горната част на капачето на бушоните/самия термометър/и да прекараш кабела по самия капак и айде в пантите.Спестяваш си доста главоболия,а и там самия термометър трудно може да го напече слънцето.


Както казваш не правиме метео прогнози ;) Ще го сложа там и съм избрал друго място в купето ще направя и снимки но това ще стане събота/неделя... Да те питам като е студ(като не се напича) вярно ли си показва?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта