Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Съб 16 сеп 2006 18:48


steli написа:Vaskoto 1твърди, че ...


Приятелю, 100-те вата са при 12 волта,а 1400-те вата - при 220 волта променлив ток,има разлика.Не може така да ги сравняваш.Освен това ютията ти едва ли ще я сбърка нещо ако работи на 200 волта примерно,докато при халогенната лампа ако от 13 волта станат 11 осветеността и намалява чувствително,а нали целим от тия 12-13 волта максимума на крушките.




Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Съб 16 сеп 2006 19:04


steli написа:Vaskoto 1твърди, че за консуматор от 100W сечението на проводника трябва да бъде поне 2.5кв.см, защото тока е от порядъка на 10А. Питам го: Какво трябва да е сечението на кабела на ютията му, която има 1400W (14 пъти по-мощна от 100W крушка)? Това означава, че кабелът към ютията трябва да бъде дебел, колкото кюнец.

РР
Приятелю съжалявам, че с моите твъдения евентуално ще намаля твоите клиенти и по този начин ти бъркам в джоба. Не е коректно от твоя страна да им вземаш парите за работа, която е безсмислена и ти го знаеш това.


хвани сложи един кабел директно от + на акумулатора до + на крушката и виж дали няма разлика :)

и както ти казаха има разлика между AC и DC :)


4ep
Мнения: 219
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот 4ep » Съб 16 сеп 2006 19:56


steli написа: за Vaskoto1
РР
Приятелю съжалявам, че с моите твъдения евентуално ще намаля твоите клиенти и по този начин ти бъркам в джоба. Не е коректно от твоя страна да им вземаш парите за работа, която е безсмислена и ти го знаеш това.

Драги ми смехурко, закона на Ом се учи в 7 клас! Колкото до клиентите на Васко, ако намалеят такива като тебе, по лесно ще стигаме до него останалите, пък ти ще имаш повече време за учебниците може би.


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Съб 16 сеп 2006 20:36


От написаното до тук не ми стана ясно трябва ли да се преокабелява в случай,че само слагам релета без да сменям крушките???? :roll:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 16 сеп 2006 20:56


steli написа:Vaskoto 1твърди, че за консуматор от 100W сечението на проводника трябва да бъде поне 2.5кв.см, защото тока е от порядъка на 10А. Питам го: Какво трябва да е сечението на кабела на ютията му, която има 1400W (14 пъти по-мощна от 100W крушка)? Това означава, че кабелът към ютията трябва да бъде дебел, колкото кюнец.

така-а защо да не е в квадратни декари например?

РР
Приятелю съжалявам, че с моите твъдения евентуално ще намаля твоите клиенти и по този начин ти бъркам в джоба. Не е коректно от твоя страна да им вземаш парите за работа, която е безсмислена и ти го знаеш това.

що се касае до това-не мисля че точно ти имаш какво да ми кажеш по въпроса...нито сме се вижали-нито ме познаваш... недей си позволява да категоризираш преди да си си погледнал пак в учебника по електротехника! когато един ден се видиме и се ползваш от услугите ми евентуално-ще можеш да кажеш за кое какви пари взимам-а дотогава преди да пишеш-питай тези които са ги ползвали дали се чустват одрани неправомерно...


barbushev
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 08 май 2006 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот barbushev » Съб 16 сеп 2006 20:58


steli написа:Vaskoto 1твърди, че за консуматор от 100W сечението на проводника трябва да бъде поне 2.5кв.см, защото тока е от порядъка на 10А. Питам го: Какво трябва да е сечението на кабела на ютията му, която има 1400W (14 пъти по-мощна от 100W крушка)? Това означава, че кабелът към ютията трябва да бъде дебел, колкото кюнец.

РР
Приятелю съжалявам, че с моите твъдения евентуално ще намаля твоите клиенти и по този начин ти бъркам в джоба. Не е коректно от твоя страна да им вземаш парите за работа, която е безсмислена и ти го знаеш това.


АБЕ ДАГЕ от къде го измисли тва с дименсиите бе? :) без да се обиждаш ама формулката е следната:
P = U*I P-мощност [W](ват), U-напрежение [V](волт), I-ток [A](ампер) та 100W = 12V*I => I = 100/12 = 8,33 A
Това е когато захранването е 12В както е на колата, а за ютията
1400 = 220*I => I = 1400/220 = 6,5A

Tова ти е само 1ния фар. Значи 2та са ти 16,66А + още 1-2А за габарита и за съпротивлението на проводниците и ти отива към 18-19А
Е как мислиш се справя някъв ключ за фарове дето е на 20 години с тия 20А през него? Малко да му е лош контакта и да даде 2-3 Ома съпротивление и почва да грее яко.

И между другото на проводник 1.5мм2 не е препоръчително да се пускат повече от 10-12А за по дълго време. А на 2.5мм2 може да държи до 22-23А затова в инсталацията която имаш в къщи лампите са ти с 1.5мм2 проводник и 16А бушон, а контактите са ти с 2.5мм2 и бушон 25А примерно.

Някой да ме поправи ако бъркам.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Съб 16 сеп 2006 22:41


Няма да взимам страна в спора щото от електротехника разбирам колкото и от квантова физика :oops: - бях много зле с фаровете - светеха като кандило на къси и трябваше повече на дълги да карам-оказа се,че са некви чешки лампички,чиято марка не запомних,та както и да е-сложих Осрам Силвърстар H4 55/60W и съм доста доволен и поне засега не мисля да прибягвам до ново окабеляване+релета!Но ако карате предимно нощем-тогава смело инвестирайте-само за вашата сигурност ще е ! :!:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Съб 16 сеп 2006 22:49


И аз не знам за релета и т.н. /нищо, че в казармата учих електротехника :gruebel /, ама аз лично на предния си Голф сложих Philips Blue Vison и бях страшно доволен. Един приятел като се вози с мен и каза, абе ти да не караш на дълги. Наистина светят добре, светлината е почти бяла и доста добре се разлива. Като имаш и добра настройка на фаровете - ето ти добро осветление :wink: .


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Нед 17 сеп 2006 12:04


georgipass написа:От написаното до тук не ми стана ясно трябва ли да се преокабелява в случай,че само слагам релета без да сменям крушките???? :roll:



Някой ще ми даде ли отговор или аз съм единствения,който не иска да слага по-мощни крушки :roll: :?:


KENTAWAR
Мнения: 433
Регистриран на: Съб 19 мар 2005 22:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот KENTAWAR » Нед 17 сеп 2006 12:49


Сложих релета при Ваското1 преди може би една година и си останах със старите крушки 60/55 W без да подменям кабелите и бушони още не съм сложил и нямам никакви проблеми. Тъй че може без преокабеляване но с крушки 60/55 ама си сложете и бушончета за всеки случай.


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Сря 27 сеп 2006 15:11


веселин написа:Няма да взимам страна в спора щото от електротехника разбирам колкото и от квантова физика

Аз понеже съм инженер-физик разбирам и от квантова механика и от електротехника. Но както отбелязаха вече колеги от Форума - за да знаеш закона на Ом и формулата за електрическата мощност не е нужно да си физик, а да си слушал учителите си в 7-ми клас.
Преди 2 дена сложих на Джетата 4 релета, 4 предпазителя (10 А ), проводник от акумулатора 6кв.мм., който се разклонява на 4х2.5кв.мм. Смених и лампите с OSRAM SilverStar +50%.
При старата инсталация в/у акумулатора напрежението беше 14В, а върху лампите на къси - 12.3В, а на дълги 11.8В
След поставяне на релетата: в/у акумулатора 14В, върху лампите и на дълги и на къси - 13.7В
Разликата в осветеността на пътя е очевадна.
Излишно е да уточняваме, че фаровете трябва да са правилно регулирани и да се поддържат чисти стъклата им.
Така, че колеги, без да съм адвокат на vaskoto1, мисля, че коректно е свършил работата на всички, които сте ползвали услугите му.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Сря 27 сеп 2006 20:11


А някаква идея как да се изолират релетата от външни влияния, защото сега идва подходящият сезон ?


Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот Tishku » Сря 27 сеп 2006 21:09


Ами за тази цел се слагат при останалите релета под воланчето :wink: Поне на Г3 там има място...


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Сря 27 сеп 2006 23:39


Аз използвах ПВЦ разпределителна кутия с гумено уплътнение на капака и гумени тапи, през които излизат кабелите. Самите кабели поставих в топлоустойчиви шлаухи.
Освен това от автоморга намерих оригинални куплунзи за фаровете. По този начин изобщо не съм преправял съществуващата оригинална инсталация ( нито съм рязал, нито съм оголвал кабели ). Направих си "мъжки" куплунг, който се включва към куплунга на десния фар и оттам вземам управлението на релетата. Левия куплунг остана свободен.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Нед 01 окт 2006 0:56


georgipass написа:
georgipass написа:От написаното до тук не ми стана ясно трябва ли да се преокабелява в случай,че само слагам релета без да сменям крушките???? :roll:



Някой ще ми даде ли отговор или аз съм единствения,който не иска да слага по-мощни крушки :roll: :?:

Не,не трябва,нали инсталацията ти е изчислена точно за такива(55/60вата) :wink:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта