
DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Колега качи LAY. файла на обикновения вариант.По лесно ги печатам с програмата отколкото с PDF-a.Поздрави 

- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Bioside написа:Колега качи LAY. файла на обикновения вариант.По лесно ги печатам с програмата отколкото с PDF-a.Поздрави
Ам, да пропуснал съм го да го сложа в рар-а от предната страница.
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Мерси ,Колега.Ако има достатъчно място на платката направете с колегата създал схемата и двуканален вариант.С 2 IRF-a ще е със символични радиатори и единствен в БГ форумите 

- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
На VAG групата няма как да стане "двуканален" вариант, тъй, като релето за дългите е преди двата бушона (двата фара са паралелно свързани през двата предпазителя) .
Единствено на някой японки съм виждал бушона да е преди ключа, който е с два контакта - за единият и другият фар. Единствено там може да се ползва двуканален. При нас няма смисъл
Единствено на някой японки съм виждал бушона да е преди ключа, който е с два контакта - за единият и другият фар. Единствено там може да се ползва двуканален. При нас няма смисъл

-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пловдив
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Релизирах DRL по схемата на колегата Добромирски /пост 09.11.2012-11:40/.Както самият той казва,маломощният транзистор заедно с диода база-емитер и резистора 1к емитер-колектор,не са необходими.Също така съм махнал диода към краче 1 на TL494 и кондензатора 3,3 микрофарада защото не успях да "подкарам" функцията за гасене на ШИМ-а при използване на "светкавицата".Така единият операционен усилвател не се използва.Схемата работи прилично.Регулирането на ШИМ-а е от 0 до 100%.Сложил съм го на 30-35%,като се ориентирах по консумацията от +12V.Включва се на 13.4V плавно.Монтажът е на Голф 3,AEA,Пинк Флойд.Свързването е:+12V от клема X /+ след контакт/,"маса" към клема 58 /оветление на номера и др./ и двете от ключа за светлините.Изходът е към белият кабел от куплунга на волана за къси/дълги.Сложил съм светодиод с резистор 2.2к към изхода и клема 58 за индикация,че светлините работят.Като страничен ефект-свети лампата за дълги светлини на таблото с намален интензитет.Частите излязоха около 10 лева.Благодаря на колегата Добромирски за добрата идея.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
dimitars написа:Също така съм махнал диода към краче 1 на TL494 и кондензатора 3,3 микрофарада защото не успях да "подкарам" функцията за гасене на ШИМ-а при използване на "светкавицата".Така единият операционен усилвател не се използва
На 2-ри крак да не си обърнал диода на обратно ? Анода е към пин 2 , катода е към маса. Използвам го за ценер на 0.6V. Провери, дали напрежението на пин 2 е толкова, и възстанови елементите около пин 1 (нали си свързал резистор от 10к между пин 8 и изхода, а другият диод е между пин 8 и пин 1 ?)
Ако е нужно , замаси пин 13, но не вярвам проблема да е от това.
-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пловдив
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Всичко беше както по схемата.И върху диода към пин 2 имаше 0.6V.Получаваше се някакво влияние през диода към пин 1.Ефектът беше,че се регулираше силата на светене до към 50% и след това изведнъж се палеше 100%.Напрежението на пин 1 при това падаше до около 0.2V.Имам понятие от електроника,но не съм си играл много.Просто тази функия за мен не е толкова важна.И така "светкавицата" си работи чудесно.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Ауууу, значи все пак ще трябва да сложиш транзисторчето за запушване на IRF-a. Явно на изхода импулса не е достатъчно стръмен и продължителността му е по-голяма, получава се леко презастъпване и от там се получава този дЕфект . Можеш да промениш делителя на пин 1, или да повдигнеш напрежението на пин 2 , но е по добре да оправиш управлението на IRF-а , че в момента грее повече от нормалното.
-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пловдив
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Импулсът на изхода беше с добра стръмност.Гледах го с осцилоскоп /ако може да се нарече така руският "динозавър" на повече от 30 год
/.Транзисторът почти не грее.Има и радиатор.Не ми се променя нищо повече защото и така резултатите са добри.В крайна сметка "светкавицата" работи така,както преди.Като разглеждах типовите схеми на свързване на TL494 в различни Datasheets,никъде не видях да се използва допълнителен транзистор,подобряващ запушването на мощния.Идеята за повдигане на опорното напрежение на пин 2 е добра.Примерно ценер 3.3V вместо диода.

Последна промяна от dimitars на Нед 06 яну 2013 19:13, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пловдив
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Имах идея,като използвам втория операционен усилвател,да реализирам едно закъснение от порядъка на 10 секунди с кондензатор 22 uF между +12V и пин 1 /без диода межди пин 1 и 8 и кондензатора 3.3 uF/,по подобие на други DRL-ли.Даже постигнах известни успехи.Но така се губи плавният старт,пък и клема X на ключа за фаровете при Голф 3 няма +12V за времето на стартиране на двигателя и закъснението става излишно.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
А това закъснение е с цел ?
-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пловдив
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Повечето "интелигентни" DRL устройства с микроконтролери на пазара го имат,като целта е включване на светлините след стабилизиране работата на двигателя.Но в случая не е необходимо,защото на клема X на ключа за фаровете,се появява захранване след това.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Пак нещо не схващам
и не знам за коя клема Х говориш
. Искаш да кажеш, че VW имат клема при която се подава напрежение след запалване (започване на зареждане от алтернатора) ?
Защото , като се настрои схемата на 13.8V и се сложи кондензатор на изхода на делителя, имаш достатъчно забавяне на пускането след започване на заряда на акумулатора. Дори при изтощен акумулатор ми се е случвало да стартира след около 10-на секунди.


Защото , като се настрои схемата на 13.8V и се сложи кондензатор на изхода на делителя, имаш достатъчно забавяне на пускането след започване на заряда на акумулатора. Дори при изтощен акумулатор ми се е случвало да стартира след около 10-на секунди.
-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пловдив
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Клема X e = на клема 15 /при Голф 3/.При "контакт",там се появява +12V.При положение "стартер" то изчезва за времето за което се върти стартера.Това се прави за да се изключат другите консуматори и да се използва цялата мощност от акумулатора.И на служебният Форд Рейнджър е така.Може да има и други автомобили.Междувременно устройството отказа.
Няколко дни нямаше проблеми.Днес нямах възможност да видя за какво иде реч.

- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Пич, казваш, че разбираш от електроника, а всъщност в момента си реализирал 1/3 от идеята в устройството. Да беше поне си направил труда да прочетеш принципа на работа. И ако се изгради правилно, не е нужно да се свързва в клема Х , а се свързва към клема 30 (директен + от акумулатора и се следи напрежението върху него ) . По този начин стартира няколко секунди след като си запалил, (не като дадеш контакт ) , имаш плавно гасене ( не само палене) , както и coming home . При условие, че не си подкарал и гасенето на PWM при светкавица се чудя какво точно мислиш си направил 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта