DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Bioside » Чет 20 дек 2012 15:53


Колега качи LAY. файла на обикновения вариант.По лесно ги печатам с програмата отколкото с PDF-a.Поздрави :beer




Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Mapoka » Чет 20 дек 2012 17:14


Bioside написа:Колега качи LAY. файла на обикновения вариант.По лесно ги печатам с програмата отколкото с PDF-a.Поздрави :beer


Ам, да пропуснал съм го да го сложа в рар-а от предната страница.

Sprint layout Dataas.zip
(11.96 KиБ) Свален 294 пъти


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Bioside » Чет 20 дек 2012 18:15


Мерси ,Колега.Ако има достатъчно място на платката направете с колегата създал схемата и двуканален вариант.С 2 IRF-a ще е със символични радиатори и единствен в БГ форумите :beer


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Dobromirski » Чет 20 дек 2012 21:43


На VAG групата няма как да стане "двуканален" вариант, тъй, като релето за дългите е преди двата бушона (двата фара са паралелно свързани през двата предпазителя) .
Единствено на някой японки съм виждал бушона да е преди ключа, който е с два контакта - за единият и другият фар. Единствено там може да се ползва двуканален. При нас няма смисъл :beer


dimitars
Мнения: 282
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пловдив

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот dimitars » Чет 03 яну 2013 19:26


Релизирах DRL по схемата на колегата Добромирски /пост 09.11.2012-11:40/.Както самият той казва,маломощният транзистор заедно с диода база-емитер и резистора 1к емитер-колектор,не са необходими.Също така съм махнал диода към краче 1 на TL494 и кондензатора 3,3 микрофарада защото не успях да "подкарам" функцията за гасене на ШИМ-а при използване на "светкавицата".Така единият операционен усилвател не се използва.Схемата работи прилично.Регулирането на ШИМ-а е от 0 до 100%.Сложил съм го на 30-35%,като се ориентирах по консумацията от +12V.Включва се на 13.4V плавно.Монтажът е на Голф 3,AEA,Пинк Флойд.Свързването е:+12V от клема X /+ след контакт/,"маса" към клема 58 /оветление на номера и др./ и двете от ключа за светлините.Изходът е към белият кабел от куплунга на волана за къси/дълги.Сложил съм светодиод с резистор 2.2к към изхода и клема 58 за индикация,че светлините работят.Като страничен ефект-свети лампата за дълги светлини на таблото с намален интензитет.Частите излязоха около 10 лева.Благодаря на колегата Добромирски за добрата идея.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Dobromirski » Пет 04 яну 2013 22:07


dimitars написа:Също така съм махнал диода към краче 1 на TL494 и кондензатора 3,3 микрофарада защото не успях да "подкарам" функцията за гасене на ШИМ-а при използване на "светкавицата".Така единият операционен усилвател не се използва

На 2-ри крак да не си обърнал диода на обратно ? Анода е към пин 2 , катода е към маса. Използвам го за ценер на 0.6V. Провери, дали напрежението на пин 2 е толкова, и възстанови елементите около пин 1 (нали си свързал резистор от 10к между пин 8 и изхода, а другият диод е между пин 8 и пин 1 ?)
Ако е нужно , замаси пин 13, но не вярвам проблема да е от това.


dimitars
Мнения: 282
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пловдив

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот dimitars » Съб 05 яну 2013 10:35


Всичко беше както по схемата.И върху диода към пин 2 имаше 0.6V.Получаваше се някакво влияние през диода към пин 1.Ефектът беше,че се регулираше силата на светене до към 50% и след това изведнъж се палеше 100%.Напрежението на пин 1 при това падаше до около 0.2V.Имам понятие от електроника,но не съм си играл много.Просто тази функия за мен не е толкова важна.И така "светкавицата" си работи чудесно.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Dobromirski » Нед 06 яну 2013 13:16


Ауууу, значи все пак ще трябва да сложиш транзисторчето за запушване на IRF-a. Явно на изхода импулса не е достатъчно стръмен и продължителността му е по-голяма, получава се леко презастъпване и от там се получава този дЕфект . Можеш да промениш делителя на пин 1, или да повдигнеш напрежението на пин 2 , но е по добре да оправиш управлението на IRF-а , че в момента грее повече от нормалното.


dimitars
Мнения: 282
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пловдив

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот dimitars » Нед 06 яну 2013 18:54


Импулсът на изхода беше с добра стръмност.Гледах го с осцилоскоп /ако може да се нарече така руският "динозавър" на повече от 30 год :mrgreen:/.Транзисторът почти не грее.Има и радиатор.Не ми се променя нищо повече защото и така резултатите са добри.В крайна сметка "светкавицата" работи така,както преди.Като разглеждах типовите схеми на свързване на TL494 в различни Datasheets,никъде не видях да се използва допълнителен транзистор,подобряващ запушването на мощния.Идеята за повдигане на опорното напрежение на пин 2 е добра.Примерно ценер 3.3V вместо диода.

Последна промяна от dimitars на Нед 06 яну 2013 19:13, променено общо 1 път.


dimitars
Мнения: 282
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пловдив

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот dimitars » Нед 06 яну 2013 19:11


Имах идея,като използвам втория операционен усилвател,да реализирам едно закъснение от порядъка на 10 секунди с кондензатор 22 uF между +12V и пин 1 /без диода межди пин 1 и 8 и кондензатора 3.3 uF/,по подобие на други DRL-ли.Даже постигнах известни успехи.Но така се губи плавният старт,пък и клема X на ключа за фаровете при Голф 3 няма +12V за времето на стартиране на двигателя и закъснението става излишно.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Dobromirski » Нед 06 яну 2013 21:37


А това закъснение е с цел ?


dimitars
Мнения: 282
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пловдив

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот dimitars » Нед 06 яну 2013 23:52


Повечето "интелигентни" DRL устройства с микроконтролери на пазара го имат,като целта е включване на светлините след стабилизиране работата на двигателя.Но в случая не е необходимо,защото на клема X на ключа за фаровете,се появява захранване след това.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Dobromirski » Пон 07 яну 2013 10:49


Пак нещо не схващам :talk: и не знам за коя клема Х говориш :? . Искаш да кажеш, че VW имат клема при която се подава напрежение след запалване (започване на зареждане от алтернатора) ?
Защото , като се настрои схемата на 13.8V и се сложи кондензатор на изхода на делителя, имаш достатъчно забавяне на пускането след започване на заряда на акумулатора. Дори при изтощен акумулатор ми се е случвало да стартира след около 10-на секунди.


dimitars
Мнения: 282
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пловдив

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот dimitars » Пон 07 яну 2013 21:13


Клема X e = на клема 15 /при Голф 3/.При "контакт",там се появява +12V.При положение "стартер" то изчезва за времето за което се върти стартера.Това се прави за да се изключат другите консуматори и да се използва цялата мощност от акумулатора.И на служебният Форд Рейнджър е така.Може да има и други автомобили.Междувременно устройството отказа.:cry: Няколко дни нямаше проблеми.Днес нямах възможност да видя за какво иде реч.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Dobromirski » Вто 08 яну 2013 8:43


Пич, казваш, че разбираш от електроника, а всъщност в момента си реализирал 1/3 от идеята в устройството. Да беше поне си направил труда да прочетеш принципа на работа. И ако се изгради правилно, не е нужно да се свързва в клема Х , а се свързва към клема 30 (директен + от акумулатора и се следи напрежението върху него ) . По този начин стартира няколко секунди след като си запалил, (не като дадеш контакт ) , имаш плавно гасене ( не само палене) , както и coming home . При условие, че не си подкарал и гасенето на PWM при светкавица се чудя какво точно мислиш си направил mhihi



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта