UV осветление на километража-инструкции,съвети,снимки и цени
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: UV осветление на километража-инструкции,съвети,снимки и цени
Според мен ще станат много по лесно стрелките и цифрите с UV химикалка или флумастер вместо да се облепва, би трябвало да има същия ефект 

Re: UV осветление на километража-инструкции,съвети,снимки и цени
браво за усилията, гЪзарско е станало, но само един въпрос имам, тъй като е лепено, оцветявано, захващано със "скобки" - на тези жеги от порядъка на 40 градуса тва лепило тия работи не се ли влиаят и в нашите "хубави и оправени" пътища ако нацелиш по голяма дупка няма ли да се размести тва побългарено табло и по-скоро самата лампичка . Да няма после пак 1 час разглобяване на табло
Иначе евала за усилията , надявам се да не случат тия неща за които си мисля аз









- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: UV осветление на километража-инструкции,съвети,снимки и цени
Здравейте на толедото си направих такова осветление на таблото със светодиоди,стрелките са боядисани със флуоресцентен спрей.
значи на циферблата е залепено изцяло оранжево флуоресцентно самозалепващо фолио (като надписите на колите)и върху него е залепено сивото фолио със предварително изрязани на плотер цифри и символи.
Незнам защо но направих 18 снимки по две от всяка възможна опция на фотоапарата (10 мегапиксела)и тази снимка най се доближава до реалното виждане макар и светлината да не е толкова очертана и рязка.Осветява се със 3 насочени и 2 разсейващи диода (тея разсейващите се едно ги няма нищо не светят),оригиналната червено оранжева бленда в таблото е сменена с прозрачна от бутилка лимонада е изрязана
и мината със финна шкурка за да се матира.За съжаление оригиналния замисъл на инЖинерите за осветяването на таблото е много калпав и принципно няма начин да се освети цялото табло равномерно.Часовника е със обърната слюда (мноого пипкаво занимание)и син насочен диод отдолу.Като цяло съм доволен а относно ултравиолетовите лъчи не би трябвало да има пробле поради това че един път минават през блендата в таблото и после през плексигласа отпред а както знаем те се спират от обикновенното стъкло така че би трябвало и плексигласа да ги възпира малко.
значи на циферблата е залепено изцяло оранжево флуоресцентно самозалепващо фолио (като надписите на колите)и върху него е залепено сивото фолио със предварително изрязани на плотер цифри и символи.
Незнам защо но направих 18 снимки по две от всяка възможна опция на фотоапарата (10 мегапиксела)и тази снимка най се доближава до реалното виждане макар и светлината да не е толкова очертана и рязка.Осветява се със 3 насочени и 2 разсейващи диода (тея разсейващите се едно ги няма нищо не светят),оригиналната червено оранжева бленда в таблото е сменена с прозрачна от бутилка лимонада е изрязана

Re: UV осветление на километража-инструкции,съвети,снимки и цени
Колега дай малко инфо къде може да се намери такова флуоресцентно самозалепващо фолио и това сиво фолио какво представлява
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: UV осветление на километража-инструкции,съвети,снимки и цени
Ами в рекламните агенции имат каталог,там има обикновенно фолио каквото е примерно по витрините на магазините или по рекламните коли,а имат и каталог за 6-7 цвята флуоресцентно такова.Принципно на мен идеята ми беше върху обикновенно фолио да се напечатат символите както е на оригиналните циферблати но никой в бг не работи със флуересцентно мастило (иначе това е най добрият вариант).След това мислих върху флуоресцентното фолио да се отпечата негативно изображение на циферблата като на празните места ще се вижда долния цвят но се оказа че не може да се покрие оранжевото фолио отдолу(тук варианта е флуоресцентното да е бяло и да се покрие например с черно).И накрая остана само този вариант но плотера трябва да е доста прецизен че са доста малки символите.
пп абе на вас отваря ли ви снимките ми на голям екран че на мен неще?
пп абе на вас отваря ли ви снимките ми на голям екран че на мен неще?
Re: UV осветление на километража-инструкции,съвети,снимки и цени
отваря снимките, на голям и отделен екран 

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: UV осветление на километража-инструкции,съвети,снимки и цени



-
- Мнения: 37
- Регистриран на: Чет 14 май 2009 23:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: UV осветление на километража-инструкции,съвети,снимки и цени
Колега fox_vt не става ли с тръба както са направили другите колеки,тогава осветеността щеше да е равномерна ,а не както е сега да се отличават 3те диода .
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: UV осветление на километража-инструкции,съвети,снимки и цени
Ами може и да стане ама диодите ми бяха под ръка но тя снимката малко лъже нз що се получава така на живо не толкова отсечено.
Re: UV осветление на километража-инструкции,съвети,снимки и цени
Колеги зачетох се доста сериозно в тая остаряла вече тема и ми направи впечатление, че доста късно се запитахте "не е ли вредна UV светлината?" Ще се опитам да бъда полезен и ще ви копи-пейстна кратко материалче. Дано да ви е от ползва : )
1. Откриване на ултравиолетовите лъчи- През 1801г. Йохан Ритер, независимо от англичанина У.Х.Уоластън открива невидими за човешкото око лъчи, намиращи се непосредствено до виолетовата част на видимия спектър, които подобно на останалите познати видими лъчения се отразяват и пречупват. По-късно се изяснява, че тези лъчи, наречени ултравиолетови, заемат една твърде обширна зона от оптическата част на спектъра на електромагнитните вълни, граничеща с рентгеновите лъчи. Ултравиолетовото лъчение е разновидност на лъчистата енергия, което има дължина на вълната от 9 до 400 nm.
2. -Защита от вредното въздействие на УВ- Необходимо е също очите да се пазят от облъчване, за да се избягнат сериозни увреждания от яркостта на ксеноновата лампа, която е твърде голяма (яркостта на лампа с мощност 20 kW достига 1010 cd/m2).
Спектърът на UV светлина от изкуствените източници се различава от спектъра на слънчевото UV лъчение. Атмосферата пропуска най-много UV лъчи с по-голяма дължина на вълната, докато спектърът на UV лампи съдържа лъчение и от трите зони. Зотова лечението и профилактиката с изкуствена UV светлина изисква по-голяма предпазливост. Преоблъчването е свързано с риск от увреждания на кожата (изгаряния, рак), на роговицата и лещата на очите (катаракта) и на имунната система. UV светлина се поглъща главно в роговицата и лещата, но достига и до ретината.
Няма да пействам повече, едва ли някой иска да чете лекций точно тук. Успех с начинанието.
1. Откриване на ултравиолетовите лъчи- През 1801г. Йохан Ритер, независимо от англичанина У.Х.Уоластън открива невидими за човешкото око лъчи, намиращи се непосредствено до виолетовата част на видимия спектър, които подобно на останалите познати видими лъчения се отразяват и пречупват. По-късно се изяснява, че тези лъчи, наречени ултравиолетови, заемат една твърде обширна зона от оптическата част на спектъра на електромагнитните вълни, граничеща с рентгеновите лъчи. Ултравиолетовото лъчение е разновидност на лъчистата енергия, което има дължина на вълната от 9 до 400 nm.
2. -Защита от вредното въздействие на УВ- Необходимо е също очите да се пазят от облъчване, за да се избягнат сериозни увреждания от яркостта на ксеноновата лампа, която е твърде голяма (яркостта на лампа с мощност 20 kW достига 1010 cd/m2).
Спектърът на UV светлина от изкуствените източници се различава от спектъра на слънчевото UV лъчение. Атмосферата пропуска най-много UV лъчи с по-голяма дължина на вълната, докато спектърът на UV лампи съдържа лъчение и от трите зони. Зотова лечението и профилактиката с изкуствена UV светлина изисква по-голяма предпазливост. Преоблъчването е свързано с риск от увреждания на кожата (изгаряния, рак), на роговицата и лещата на очите (катаракта) и на имунната система. UV светлина се поглъща главно в роговицата и лещата, но достига и до ретината.
Няма да пействам повече, едва ли някой иска да чете лекций точно тук. Успех с начинанието.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: UV осветление на километража-инструкции,съвети,снимки и цени
Колега едва ли няколко маломощни диода ще са проблем,за тези които слагат лампа нз но диодите едва ли.И искам да ти обърна внимание на това което си написал с удебелен шрифт-като го имаш предвид това има напредвид че светлината от диодите минава първо през бяла матирана бленда отразява се един път и осветява циферблатите,пак се отразява от циферблатите и минава през плексигласа на самото табло и след като мине 50 те см до очите доста разсеяната светлина трябва да мине през роговицата през лещата и да достигне ретината.Е как да стане това ако караш всеки ден нощем по 5-6 часа може би но и без такова осветление нощното каране доста уморява и натоварва очите тай че танто за тинто.
- adelante
- Мнения: 51
- Регистриран на: Нед 01 авг 2010 19:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sliven
Re: UV осветление на километража-инструкции,съвети,снимки и цени
Здравейте колеги, имам такава лампа и мисля да започна и аз проекта на Вентото и искам да попитам мога ли направо върху циферблатите да боядисвам без да слагам нови циферблати и докато боядисвам ако допусна малко боя и в черния фон ще свети ли и то ?
- starkey
- Мнения: 12
- Регистриран на: Чет 11 ное 2010 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: UV осветление на километража-инструкции,съвети,снимки и цени
здравейте колеги и от мен интересуваше ме дали и диодите ув вършат същата работа като лампите ув
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта