Почистване на нагара в двигателя

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
[steeN]
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 01 юли 2005 13:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: там някъде

Мнениеот [steeN] » Вто 02 авг 2005 14:26


prj, всички крайности водят до отрицателни резултати...

jtk, напълно съм съгласен с теб, това е една от причините, водата да се вкарва през всмукателния колектор...

R@do, Точно това е ефекта :lol:, честито :!: . Нормално е маслото да е по-черно, една от функциите му е да почиства двигателя :)

PACO
Не мислиш ли, че звучи несериозно това, че твой приятел състезател не го е чувал? Като се замисля, нормално е. На ладите след всяко състезание им се хвърля двигателя...




Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Вто 02 авг 2005 15:03


...
Мнението не ти е обоснователно и поста ти ще бъде изтрит.
Тук сте не за да се карате и да си налагате епитети един друг, а да се аргументирате с доводи.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Сря 30 авг 2006 0:31


и аз пробвах на няколко коли и метода с водата върши работа, а сега се двоумя за помпа-диуза мотор;даите мнения и за по новите мотори.то е ясно риск пе4ели ама....


[steeN]
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 01 юли 2005 13:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: там някъде

Мнениеот [steeN] » Пет 01 сеп 2006 23:01


на дизел не съм пробвал, но чесно да ти кажа не бих и пробвал, защото там степентта на сгъстяване е доста по-голяма(тамън два пъти) и може да стане някой фал ;) но ефекта е 1 път...


Потребителски аватар
asskoGTI
Мнения: 778
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот asskoGTI » Съб 02 сеп 2006 0:45


айде да помоля някой който е почиствал миналото лято да каже след една година дали има отрицателен ефект от почистването с вода???

замислям се дали дали да не се тествам и аз??или направо про баш майстора :)))


[steeN]
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 01 юли 2005 13:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: там някъде

Мнениеот [steeN] » Нед 03 сеп 2006 22:36


до сега не съм чул за проблеми. след като мислиш, че няма да се справиш сам, по-добре помоли някой, който е по-навътре в нещата ;)


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пон 18 сеп 2006 17:30


RadoSi написа: Ефета от водата в двигателите с ватрешно горене бил за прав път използват още през 40 години по време на втората световна вона и още тогава било установено 4е освен че двигателя даботи по добре и е добре охладен от изпаряването на водата, е идеално чист и няма никакви нагари.


Aко пък беше и наясно кога точно и за колко време се е правло това впръскаване :D :D :D
Това се е правло на самолетни двигатели с компресор, който се е включвал за много кратко максимум 1-2 минути. Водата се е впръскавала САМО докато работи компресора за да намали темп да вкарвания въздух и за да няма детонации.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пон 18 сеп 2006 17:32


jtk написа:... даже един приятел си беше играл да утаява и изчислява количеството на водата в един литър бензин, беше останал потресен...


Я обясни как се утаява вода от бензин, че ми е много любопино :D

А междудругото това тук е форум VW а не москал, дето в ГМТ разстоянието от буталото до горивната камера е 1 пръст :D


[steeN]
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 01 юли 2005 13:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: там някъде

Мнениеот [steeN] » Пет 22 сеп 2006 21:12


Водата се е впръскавала САМО докато работи компресора за да намали темп да вкарвания въздух и за да няма детонации.


ами и на теб не ти е напълно ясно, водата при изпаряването си охлажда горивната камера, не постъпващия въздух... за детонациите си прав -> резултат от охлаждането на горивната камера.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Съб 23 сеп 2006 16:03


asskoGTI написа:айде да помоля някой който е почиствал миналото лято да каже след една година дали има отрицателен ефект от почистването с вода???

Е, моят опит не е от миналото лято, а от миналата зима. Само че не с вода в смукателния тракт, а с вода в… бензина. С активното съдействие на OMV в гр. Видин. По-подробно бях писал тук.
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... 6&start=15

Иначе ефектът след интервенцията беше идеално чисти запалителни свещи (като нови, които току що си купил и вадиш от опаковката) и по-равномерна и тиха работа на двигателя на празен ход. Но можеше да бъде и друг, например такъв:
Изображение
Последното при бензиновите двигатели може да се получи при определено, макар и рядко случващо се стечение на обстоятелствата.

Колкото до водата, тя сама по себе си не е антидетонатор. Както споменаха по-горе колеги, впръскана в горивната камера, нейните пари намаляват температурата на камерата, с което се намалява скоростта на особен вид окислителни процеси, които както казват някой научни светила предшествали появата на детонациите. Доказано е, че двигател екипиран със система за впръскване на вода, може да работи безпроблемно с бензин с 8-10 единици по-ниско октаново число. Но специално за двигатели на леки автомобилни гореописания подход никога не е излизал от рамките на експеримента. Вероятно заради бурното развитие на електронните системи за управление през последните 20-тина години, които се справят с детонациите много по-ефективно и без излишен риск за повреда на двигателя.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Вто 26 сеп 2006 8:45


[steeN] написа:ами и на теб не ти е напълно ясно, водата при изпаряването си охлажда горивната камера, не постъпващия въздух... за детонациите си прав -> резултат от охлаждането на горивната камера.


Сериозно ли бе тц, тц тц! Не знаех че си говоря с Вили Месершмит :shock

Водата се впръсква колектора и постъпва вече изпарена в горивната камера. Има Ср 4600 кJ/kgK и охлажда много ефективно, както горивната смес, така и горивната камера.

Последна промяна от yossarian на Вто 26 сеп 2006 17:20, променено общо 1 път.


[steeN]
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 01 юли 2005 13:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: там някъде

Мнениеот [steeN] » Вто 26 сеп 2006 16:18


yossarian написа:Я обясни как се утаява вода от бензин, че ми е много любопино :D


не съм месершмит, но и децата знаят, че водата е по-тежка от бензина, не се смесва с него и затова се утаява на дъното на съда.

другото няма да го коментирам :D


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Вто 26 сеп 2006 16:42


[steeN] написа:
yossarian написа:Я обясни как се утаява вода от бензин, че ми е много любопино :D


То не съм те и питал, ама кат се вреш като муле. ".. правил експерименти и утаил от 1 литър бензин незнам си колко вода..."

Та съм любопитен с какви експерименти е утаил водата, щото както дори ти си отбелязал тя и сама си се утаява. :D

Друг е въпроса ако искаш да се заяждаш... Нямаш проблем, на разположение съм :Mr Green Fun




[steeN] написа:[другото няма да го коментирам :D


Не съм и очаквал да си в състояние :Mr Green Fun Впръсканата в колектора вода охлажда горивната смес, в резултат на което и се намалява обема, т.е. водата изпълнява ролята на интеркулер. Ако се впръсква директно в горивната камера ще се получи нещо като снимката по-горе. :Mr Green Fun
всички вече са наясно че умееш да се заяждаш... както и че си в сферата на науката. излишно е да изостряш повече тона на форума-спри вече! mod edit: vaskoto1


Потребителски аватар
naka_76
Мнения: 107
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот naka_76 » Вто 26 сеп 2006 18:00


Това от снимката по-горе се получава при така наречения воден стълб. От две капки вода не става. За да се огъне биела така , водата трябва да запълни цялата горивна камера при ГМТ, и понеже водата не се свива като гриво-въздушната смес , потдава елемента отдолу - криви биели , усукан колянов вал , сцепени бутала.


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот don hose » Пет 06 окт 2006 13:28


Изрових темата щото научих нещо наистина интересно може ида има голяма доза истина в тая работа с водата.А какво имам предвид в тежката металургия за почистване на високоякостни стомани използат ВОДА да
така е при нагряване на стоманата преди валцоване са пливат елементите като вече свръх високата температура е изкарала примесите по повърхно-
стта.При половане с вода под налягане при допира с нажежения метал
се получават микроексплозии които отстраняват и полират метала факт :idea:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта