двубутален компресор с водно охлаждане

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
beky1
Мнения: 238
Регистриран на: Съб 24 окт 2009 23:21
Автомобил: VOLVO V70
Двигател: B5202S.
Местоположение: varna

двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот beky1 » Чет 01 апр 2010 21:33


Здравейте момчета, :drinking: по една щастлива случайност се сдобих с един полу-готов компресор от мерцедес(ABS)който искам да го довърша като цяло.Но за целта липсват доста части без които едва ли ще мога да го довърша.За това искам да се обърна към вас за помощ като идеи и ненужни някому части.А те са:Ел.мотор от1.5-2.2кв.или по голям но да е монофазен,Пресостат,възвратен клапан,клапан отсекател и други дреболии.Най - трудно ще ми е с опредлянето на предавателното число на компресора :drinking: защото нямам никаква информация за неговото КПД.Но всички ми казват че е мн.добър и го определят като мощен двуцилиндров компресор,като знаем че е от автобус(пътнически мерцедес).Искам да спомена че ми е подарак от един мой нов познат,който остана много доволен от моите услуги. :bowdown :bowdown :bowdown
Моля за предложения и идеи,:talk: :talk: тук ще следя темата, за да отговарям и дискутираме тези интересни и полезни апарати за въздух. :drinking:
Благодаря на всички предварително за идеите и помоща. :drunk :drinking: :beer :063:

Моля модераторите,ако сметнат че темата не е на правилното място да я преместят,като ме уведомят къде ще я сложат. heavy metal zork heavy metal zork




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот bobocamaro » Чет 01 апр 2010 22:06


Колега кпд на компресора ти е най-малкия проблем.Като имаш предвид че на автобуса 2500 оборота му е червения сектор избираш си 1250 като начални и от там те интересуват диаметрите на оригиналните шайби в рейса за да имаш коефициента и да си нагодиш твоите спрямо ел.мотора.Монофазен мотор става и от Перла 05 с 22мф кондензатор,бутилка ще ти трябва със релси за захват на мотора и компресора с ремъка.Аксесоарите които си изброил ги има навсякъде,предпазен клапан на самия съд да не забравиш на 12 бара.И сега ми кажи какво ще правиш с охлаждането?Нали се сещаш че компресора ползва водната риза на рейса за да се охлажда.Съответно ти трябва и водната помпа от пералнята в добавка радиатор от автомобилно парно,вентилатор и разширителен съд също от кола-за да направиш охлаждащия кръг?Усещаш ли с какво си се захванал?
Edit:забрави за перлата,слаб е двигателя.


Потребителски аватар
beky1
Мнения: 238
Регистриран на: Съб 24 окт 2009 23:21
Автомобил: VOLVO V70
Двигател: B5202S.
Местоположение: varna

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот beky1 » Чет 01 апр 2010 22:33


здравеи,като за начало ще отложа да се занимавам с охлаждането по простата причина че ако тръгне компресора добре,тои ще работи няколко минути докато зареди с въздух и ще почива повече.Следователно мисля че няма да загрява критично.Но има начини които обмислям и по точно с автомобилно радиаторче за парно и помпичка за циркулация без разширителен съд защото ще е отворен тип.А колкото до оборотите първо ми трябва ел.мотор пък и компресора си доиде с шаиба на главата(на компресора).А вече имам и 80 литрова бутилка за сгъстен въздух.
Колега според теб,каде е наи удачно да монтирам клапана(предпазния) на бутилката? :drunk :beer :drinking:


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот bobocamaro » Чет 01 апр 2010 23:49


Няма много варианти или на единия или на другия технологичен отвор които са с шестограмени тапи.Но не си играй да я дупчиш,не е хубаво.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот fox_vt » Пет 02 апр 2010 0:22


Ако имаш по бутилката поне три технологични отвора единият ти е за предпазния клапан другия за вход от агрегата а третия за потребителя демек теб.Ако са по малко тетки коленца и клапана може да бъде на входа на бутилката,то ще ти трябва и манометър и редуцир вентил абе без ВиК няма да минеш.


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот moimoimoi » Пет 02 апр 2010 7:00


Колега двигател монофазен по голям от 2.2киловата няма да намериш
търси го да е с 2800-3000 оборота, а шайбите ба двигателя и компресора за начало да са едно към едно като размер/диаметър, така на компресора се предава мошност колкото е двигателя
съответно ако намалиш шайбата на двигателя,намаляш оборотите към компресора но увеличаваш предаваната мощност


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот The_Machine » Пет 02 апр 2010 14:59


moimoimoi - има 3 кW монофазни - аз си купих такъв за моя компресор:

Изображение

Колкото до пича, който ще си сглабя компресор - в оффроуд форума има много хубава тема от около 40 страници по въпроса :)
Снимай мерцедесовия компресор да го видим - може някой да го знае от какво е...


Потребителски аватар
g06ko
Мнения: 90
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 13:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот g06ko » Нед 04 апр 2010 0:32


Ето я и нея: http://forum.offroad-bulgaria.com/showt ... hp?t=42895
Относно оборотите, не е сигурно с какво предавателно число е била на автобуса така, че 2500-3000 да не и дойдат много. Питай в офроад форума там има доста хора които могат да ти помогнат. Успех.


Потребителски аватар
beky1
Мнения: 238
Регистриран на: Съб 24 окт 2009 23:21
Автомобил: VOLVO V70
Двигател: B5202S.
Местоположение: varna

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот beky1 » Вто 06 апр 2010 18:50


Здравеите и благодаря за ценните съвети които ми давате,но покраи празниците не съм имал време да се занимавам с компресора,ще се опитам да кача снимки малко по късно,засега съм монтирал компресора към бутилката и съм заговил стоиката на ел.мотора също и кранче за изходящия въздух от бутилката,където възнамерявам да монтирам и редуцил вентил от кислородна бутилка.Само че чакам стругаря да ми направи преходник.Днес разбрах и някои цени.пресостат-28лв.клапан отцекател-16лв.редуцил-16лв.ел.мотор монофазен 1.9кв.277лв.това са цени в мосьо бриколаж.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот emo-gar » Вто 06 апр 2010 18:59


Колега,предполагам компресора да не е безмаслен?То охлаждането-добре,ами мазането как ще става?Сложното идва ако е ползвал маслена магистрала от двигателя.


Потребителски аватар
beky1
Мнения: 238
Регистриран на: Съб 24 окт 2009 23:21
Автомобил: VOLVO V70
Двигател: B5202S.
Местоположение: varna

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот beky1 » Вто 06 апр 2010 19:32


маслената магистрала е затворена с едно плексигласово стъкло и се получило нещо като картерче :drunk :beer :drinking:
а ето и обещаните снимки:
пролет 2010 001.jpg
пролет 2010 002.jpg
пролет 2010 003.jpg
пролет 2010 004.jpg
Прикачени файлове
пролет 2010 005.jpg


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот bobocamaro » Сря 07 апр 2010 12:44


Ти си готов,маниашка работа!И не ти трябва водна риза.Той си има ребра за охлаждане на цилиндрите,само един вентилатор да добавиш като този на снимката на The_Machine,ако намериш и изходната серпентина зад перката още по-добре.Чакам видеоклип със звук!


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот emo-gar » Сря 07 апр 2010 21:53


Хубаво се е образувало "картерче",но на тоя вид машинки на биелата отдолу има една опашчица-тя плицика маслото,иначе кел'файда от него.От опит с такива машинки-700-800 об/мин на вала ти трябват.Аз винаги съм бил привърженик на по-ниските,но точно това "плицикане" на маслото не се получава добре при описания горе начин и ниски обороти :idea:
По отношение на автоматиката:Пълниш бутилката(ресивера) през "обратен" клапан,като при спиране е необходимо да се "разтовари" в атмосферата налягането в тръбата м/у изхода на компресора и обр.клапан.Това позволява на мотора да стартира леко при следващия пуск(пусков момент!).Обикновено,предвидените за целта пресостати имат вграден такъв разтоварващ клапан(самата механика на пресостата го активира при изключване)
Предполагам тия щуцери с надпис "VIZ" да е било водното на главата.И виж там входната филтрация какще модернизираш(под секрет:на оригиналните широко-разпространени буталки филтърът си е една проста дунапренена гъба).По отношение на охлаждането(както споменаха)-може да се монтира пропелер на самата ремъчна шайба-хем върти,хем духа :wink:


Потребителски аватар
beky1
Мнения: 238
Регистриран на: Съб 24 окт 2009 23:21
Автомобил: VOLVO V70
Двигател: B5202S.
Местоположение: varna

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот beky1 » Пет 09 апр 2010 23:16


Здравеите,вече няколко дни обикалям пунктовете за скрап и магазините и се надявам да си намеря ел. мотор,но все удрям на камък няма и няма това е.emo-gar не знам как е и по какъв начин е вала но мисля че мазането ше е ок.Това което се вижда на снимките е нещо като нивомер на компресора.Което ме подсеща да питам какво масло се ползва за компресори .По важното е дали тези обороти ще бъдат достатъчни за нормална работа на машинката,в смисал ще набавя ли въздух и как ще почива комресора при постоянна работа с гаиковерт и пистолет за обдухване. :drunk ,,Филтрацията"сега ми идва като идея да използвам автом.филтърна кутия,с някои евтин въздушен филтър може би от лада,жигули.Ще видя от какво. :beer Охлаждането ще е на по късен етап,за сега се занимавам с пневматиката и се чудя тез пресостати клапани и др,които се продават в мосьо бриколаж колко са качествени. :drunk :beer :drinking:
bobocamaro много съм далеч то видеото,но спецялно за теб ще има.Ако си забравил за темата,ще ти пусна видеото на л.с :drunk :beer :drinking: :applause:

Последна промяна от beky1 на Съб 10 апр 2010 13:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот bobocamaro » Съб 10 апр 2010 8:50


beky1 написа: bobocamaro много съм далеч то видеото,но спецялно за теб ще има.Ако си забравил за темата,ще ти пусна видеото на л.с :drunk :beer :drinking: :applause:

Не съм я забравил, всеки ден те дебна с интерес. По-скоро двигател ще намериш на някой битак или от сорта. На вторичните суровини ги връщат разфасовани. Ще стане машинката, стискам палци :drunk :drinking:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта