Централно заключване

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Централно заключване

Мнениеот mad_doctor » Пон 13 сеп 2004 22:01


Става дума пак за пустото централно заключване! Искам да го свържа към алармата, но понеже е пневматично му трябва поне 3-4 секунден импулс, за да си свърши работата. Еее да, ама не! Алармата дава съвсем кратък импулс, който е крайно недостатъчен!
Кажете някой ако е правил или знае къде правят или има готови схеми на таймер/закъснител, за да може да накарам релето да остава включено за повече време! Нещо като схемата от следния линк -

http://www.satcure-focus.com/tutor/page9.htm

Помогнете нещо, че толкоз труд хвърлихме с Vaskoto1 по туй централно, че ще е грях да не го направя :)




mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Нед 19 сеп 2004 20:17


Оправих се :) Купих си съвсем проста схемичка реле за време с три транзистора, кондензаторче и още нещо :) Имаше и по-сложна с итегралка (lm555), но и тази простата свърши работа..иначе за централното (поне за мойто - пневматично) си трябва баш 4 секунден импулс иначе помпата отзад в багажника неможе да заключи нищо :)
След малко умуване, и цял ден свръзки стана като фабрично :)


Потребителски аватар
Todor_S
Мнения: 29
Регистриран на: Пон 09 фев 2009 19:04
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PL
Местоположение: Кърджали

Re: Централно заключване

Мнениеот Todor_S » Пет 18 фев 2011 11:25


колега здравей . ще ти използвам темата за да не се трупан други ненужни.
моя проблем е следния имам аларма с пневматично заключване, машинката която е на шофиорската врата е електрическа и когато алармата подаде сигнал дасе зключи задейства пневматиката. проблема е че пуска сигнал от 30-45сек . и машинката изгаря :mrgreen: . искам да скъся този импулс на около 1-2сек. ако трябва и с допълнителна схема. алармата е модел serpi star gr54 нищо не намерих в нета че да я настроя.дайте някаква идея.


Потребителски аватар
ivanbl
Мнения: 293
Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Централно заключване

Мнениеот ivanbl » Съб 19 фев 2011 11:54


Todor_S написа:колега здравей . ще ти използвам темата за да не се трупан други ненужни.
моя проблем е следния имам аларма с пневматично заключване, машинката която е на шофиорската врата е електрическа и когато алармата подаде сигнал дасе зключи задейства пневматиката. проблема е че пуска сигнал от 30-45сек . и машинката изгаря :mrgreen: . искам да скъся този импулс на около 1-2сек. ако трябва и с допълнителна схема. алармата е модел serpi star gr54 нищо не намерих в нета че да я настроя.дайте някаква идея.


хммммм интересно....
по принцип голф 2 (за джета предпоклагам е същото) няма вакуум машинка в шофьорската врата, затова когато се слага аларма се слага електрическа машинка която се управлява директно от алармата.... а алармата обикновено подава импулс 0.7 или 4 секунди (зависи как е програмирана).... та откаде идва тоя 30-45сек импулс? нещо не е свързано както трябва.... макар че и 4секунди са много за ел.машинка и довеждат то изгарянето и.... ако бръмчи помпата 30-45сек то това не означава че алармата дава толкоз дълъг импулс, а че нещо издиша... провери от каде свисти и уплътнявай...
та като се замисля и двамата ви проблема е в програмирането на времето на импулса....


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Централно заключване

Мнениеот jordancho » Съб 19 фев 2011 14:26


Колеги, този импулс от 30 сек. е функция на алрмата, нарича се дълго заключване, и в някои случаи се използва за управление на комфорт-модул (ако има такъв) с цел вдигане на стъклата при заключване. Значи, трябва да си намериш книжката на алармата и да си изключиш тази функция. Трябва да има и настройка на импулса на заключване (0,7 / 4 сек.), значи правиш го на импулс 4 сек. и няма да имаш проблем, на баща ми мрецедеса е по същия начин с пневматика и ел.машинка на шофьорската врата, настроил съм му импулса на 4 сек. и вече 8 години няма проблеми.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Централно заключване

Мнениеот znainainai » Съб 19 фев 2011 21:57


Ай стига бе даже на голф 2 и късия импулс стига за да заключи и отключи. И преди да скочи някой да каже че не е възможно нека пробва и пак ше говорим :!:
Лично аз съм го правил на познат на колата :012:

ivanbl написа:
хммммм интересно....
по принцип голф 2 (за джета предпоклагам е същото) няма вакуум машинка в шофьорската врата, затова когато се слага аларма се слага електрическа машинка която се управлява директно от алармата....

Я да не пишеш глупости има си машинка във вратата. Понеже алармаджиите се праят на голяма ралта я махат и слагат електрическа а само трябва да се закачат към нея :evil:
Та със късия импулс също става не се оставяйте да ви подвеждат.


Потребителски аватар
ivanbl
Мнения: 293
Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Централно заключване

Мнениеот ivanbl » Нед 20 фев 2011 11:34


бих се съгласил че има машинка в шофьорската врата само ако видя вакуум маркуч в маншона на вратата.... е нека някои колеги с Голф 2 да кажат...


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Централно заключване

Мнениеот jordancho » Нед 20 фев 2011 11:59


Да, може и с късия (0,7 сек.) импулс да работи, но не е сигурно, аз на Vento-то като си слагах алармата я бях настроил на 0,7 сек., и наистина заключваше, но за съжаление не всеки път. Включих си дългия импулс и от тогава никакви ядове. Може би има значение с колко врати е колата, на Vento-то имам машинки на 4-те врати, на багажника и на капака на резервоара, това са си 6 машинки и всичките искат въздух, а ако колата е само с 2 врати + багажник, тогава може и да няма проблеми дори и с късия импулс.
А колкото до
"Я да не пишеш глупости има си машинка във вратата. Понеже алармаджиите се праят на голяма ралта я махат и слагат електрическа а само трябва да се закачат към нея
Та със късия импулс също става не се оставяйте да ви подвеждат."

Колега, аз лично се занимавам с аларми, и бъди сигурен, че ако има машинка на врата и съответно начин да я управлявам с алармата, ще предпочета да свържа няколко жички, вместо да свалям оригиналната машинка и после да се чудя как да захвана другата. А и не всички коли имат задвижващи машинки, по старите с оригинално централно заключване (имам в предвид от времето когато централното се водеше екстра) са предвидени да се отключват само от шофьорската врата, и съответно инженерите са решили, че на тази врата не и е нужно задвижване (понеже ще се отключва с ключа), и са и сложели машинка, която единствено отчита дали е отключено или заключено, и подава команда на управляващия модул.


Потребителски аватар
ilia3
Мнения: 171
Регистриран на: Вто 04 дек 2007 16:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Централно заключване

Мнениеот ilia3 » Нед 07 авг 2011 21:15


Простете за сравнително глупавия въпрос, но този импулс не служи ли само за да каже на централното да се включи, а пък то само решава колко време да върти компресорчето? Защото по вашата логика ключа трябва да се държи в позиция заключване докато се заключат всички врати... освен ако на голфовете и джетите централното не е на друг принцип. На моя пасат б3 компресора продължава да върти дори когато съм извадил ключа от ключалката.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Централно заключване

Мнениеот jordancho » Пон 08 авг 2011 12:30


Така е колега, компресора си върти и без ключа, само че когато ти завъртиш ключа, вътре в бравата механиката се задвижва и натиска едно микроключе, което остава натиснато постоянно (или поне достатъчно дълго) дори и след като извадиш ключа, това подава сигнал на централното и от там то си решава колко време да върти компресора; но като заключваш с алармата чрез дистанционното, първоначално го няма това преместване на механиката и микроключето остава ненатиснато, за това се налага образно казано алармата да "излъже" централното че това микроключе е натиснато, и за да е по-убедително се налага да се използва дългия импулс.
Просто не знам как да го обясня по друг начин.


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Централно заключване

Мнениеот racing_team_vidin » Вто 09 авг 2011 22:52


jordancho написа:... вътре в бравата механиката се задвижва и натиска едно микроключе, което остава натиснато постоянно (или поне достатъчно дълго) дори и след като извадиш ключа, ....

Пич, какви са тия филми дето разправяш...... микро ключе има, но работи, завъртян ключ-1, в позиция 0-0 т.е ако ти го държиш има, ако само заключиш импулса е около 0,5-1 сек, ако го задържиш импулса вече се удължава и това води до активиране на комфорт функцията.

П.П темата е от 2004


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Централно заключване

Мнениеот jordancho » Сря 10 авг 2011 15:53


racing_team_vidin написа:
jordancho написа:... вътре в бравата механиката се задвижва и натиска едно микроключе, което остава натиснато постоянно (или поне достатъчно дълго) дори и след като извадиш ключа, ....

Пич, какви са тия филми дето разправяш...... микро ключе има, но работи, завъртян ключ-1, в позиция 0-0 т.е ако ти го държиш има, ако само заключиш импулса е около 0,5-1 сек, ако го задържиш импулса вече се удължава и това води до активиране на комфорт функцията.

П.П темата е от 2004


Пич, съгласен съм с теб, за това микро ключе за което говориш, но съм сигурен, че там някъде има още едно, което не следи дали въртиш ключа, а следи дали вратата е заключена (механиката е "завъртяна" в заключено положение) или не, в противен случай нямаше да ти работи централното като натиснеш бутона от вътре, та точно за това микро ключе съм написал, че е натиснато "постоянно ИЛИ достатъчно дълго", че да се задейства нормално компресора.
Просто се опитах образно да обясня на колегата каква е разликата между заключване с ключ и с аларма, не твърдя че за всеки модел централно е точно така.
Но е факт (пробвал съм лично на моята кола), че когато централното е пневматично, а алармата е настроена на къси заключващи импулси (0,7 сек), не винаги успява да задейства компресора и съответно да заключи вратите. Та нали точно за това в алармите са предвидили и дълги заключващи импулси (3,5 сек) - специално за пневматични централни заключвания - пише го във документацията на всяка аларма.


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Централно заключване

Мнениеот racing_team_vidin » Сря 10 авг 2011 22:05


късият импулс 0,7 сек. е достатъчен да активира, пак пиша да активира компресора, . Микро ключето за което казваш, образно казано, си е най- обикновен бутон, който казва на компресора заключи- отключи,на дъното на компресора има една платка (управлението), на която има едни мембрани който следят дали е постигнал необходимото нялягане или вакуум.
С алармата ти просто имитираш ключето във бравата, нищо повече.
Найстина ти пожелавам успех, ако си си вързал пневматичното централно по схемата от алармата :wink:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта