Как се свалят тези скоби на маркучите?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Как се свалят тези скоби на маркучите?

Мнениеот stypkata » Вто 09 дек 2008 16:42


Гледам,че повечето гумени маркучи в двигателният отсег на колата ми са стегнати със скоби,които виждам за пръв път и не знам как се свалят - със специален инструмен или с обикновени клещи? Имат 2 стърчащи края.Мисля,че знаещите ще се сетят за какво говоря. Другия въпрос е - за да източа антифриза от охладителната система трябва ли да изкарам долния край на маркуча,който излиза от долната част на радиатора или има някъде пробка в самия радиатор ,каквато аз не можах да видя.

Изображение

Последна промяна от stypkata на Вто 09 дек 2008 16:47, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 09 дек 2008 16:45


Скобите се свалят най добре с клещи от тези, които им се променя големината на захващане. Или с по яки големи клещи. Стискаш и издърпваш скобата назад. Нека някой по запознат да ти обясни за антифриза, че при мен по друг начин се маха... :roll:


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Мнениеот Golf_Diesel_ » Вто 09 дек 2008 16:45


Антифриза се източваше от съединенията там.А тия скоби се изваждат със специални клещи,забравих им името.Но пробвай с керпеден или някакви други клещи, но може малко трудно да ги изкараш тия скоби.И после вече при стягането си сложи обикновенни скоби. ;)


iceto
Мнения: 397
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот iceto » Вто 09 дек 2008 16:46




Потребителски аватар
dbanchev
Мнения: 358
Регистриран на: Чет 28 юни 2007 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dbanchev » Вто 09 дек 2008 16:47


Здравей колега! Скобите се свалят като стиснеш двата края със клещи и в напрегнато съсътояние преместиш скобата. За източването на антифриза трябва да откачиш долния маркуч на радиатора!


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 09 дек 2008 16:50


dbanchev написа:Здравей колега! Скобите се свалят като стиснеш двата края със клещи и в напрегнато съсътояние преместиш скобата. За източването на антифриза трябва да откачиш долния маркуч на радиатора!
Така източва само големия кръг.... :roll:
Най добре колега, ако ти е чиста течността. На студен мотор изкарай маркуча, които налива течността в разширителното казанче и така източи 3 литра течност и налей концентрат 3 литра и си готов. Но ако не е чиста по добре я изкарай цялата и си я налей наново. Ако разреждаш ползвай дестилирана вода! ;)

Последна промяна от Tinko на Вто 09 дек 2008 16:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
chicki
Мнения: 1401
Регистриран на: Нед 03 авг 2008 14:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как се свалят тези скоби на маркучите?

Мнениеот chicki » Вто 09 дек 2008 16:50


stypkata написа:Гледам,че повечето гумени маркучи в двигателният отсег на колата ми са стегнати със скоби,които виждам за пръв път и не знам как се свалят - със специален инструмен или с обикновени клещи? Имат 2 стърчащи края.Мисля,че знаещите ще се сетят за какво говоря. Другия въпрос е - за да източа антифриза от охладителната система трябва ли да изкарам долния край на маркуча,който излиза от долната част на радиатора или има някъде пробка в самия радиатор ,каквато аз не можах да видя.


Колега аз преди 2 седмици се мъчих така сам да си го сменя,и имах същата скоба на долния маркуч.
1-во свалих кората отдолу че иначе немога да бръкна отгоре така е сложена скобата.След това 1 приятелче с отверка натисна едната част на скобата надолу,че иначе клещите не хващаха и 2-та края.
После извадих маркуча,източих водата(само4е при мен се оказа че съм имал антифриз и то хубав ,ама кой да гледа).После бръмнах до най-близката железария и си купих неколко обикновенни скоби mhihi mhihi mhihi .Сложих си сичко по старо му-сипах си 3 бутилки антофриз долях малко водичка,запалих мотора,пуснах парното да духа,и доливах докат се напулни до горе почти и те така.
Дано съм ти бил малко поне полезен.Успех!

Последна промяна от chicki на Вто 09 дек 2008 16:53, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 09 дек 2008 16:52


Само за любопитните оригиналнмия инструмент за тези скоби е този:

Изображение


Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8857
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Вто 09 дек 2008 16:54


клещи гарга
Изображение


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 09 дек 2008 17:02


Ако скобите са здрави и държат, по добре не ги сменяй колега... Тези новите дето се стягат с винт, има много ментета от тях. :roll:

L&R написа:Само за любопитните оригиналнмия инструмент за тези скоби е този:

Изображение


Аз съм от любопитните, знаеш ли колко струват. Струва ми се много по удобно от новите скоби пък и са си яка работа.... :roll:


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Вто 09 дек 2008 17:38


Има едни специални клещи за такива скоби които като стегнеш не пускат,но не знам откаде се купуват.


Потребителски аватар
daniel_gpower
Мнения: 182
Регистриран на: Съб 01 дек 2007 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

....

Мнениеот daniel_gpower » Вто 09 дек 2008 17:44


с гарвите е много лесно а този специалния е около 180-200 лева така ми каза един приятел който има сервиз. а и слагай старите скоби другите са менте


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Вто 09 дек 2008 19:23


Аз ги свалям с клещи- чирак... или "трета ръка" му викаме при нас.
Нямаш си на представа, колко лесно става- стискаш, наместваш, освобождаваш.
Работиш си с двете ръце, а клещите си стискат скобата, колкото ти е необходимо.


skoti

Мнениеот skoti » Вто 09 дек 2008 19:57


Изображение

На моя майстор са подобни и са много удобни. Могат да се пъхат почти навсякъде . Имат място за дупките на скобата и имат доста широк захват .

ПС тези на снимката са за други цели да не си вземете :lol: само да покажа на какво приличат .


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 09 дек 2008 19:58


чирака е най-добре за 3td парти туул :) иначе оригинала е незаменим за завряни на майната си скоби, за съжаление не съм виждал майстор с такива и незнам къде се продават БГ



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта