Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?

Мнениеот Negramoten » Съб 31 яну 2009 0:36


Здравейте, какво реле се слага след "-" клема на акумулатора, така че когато не карам колата по-дълго време, с ключе да отварям контактите на релето? И как се вързва?




Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?

Мнениеот golfer » Съб 31 яну 2009 1:08


предполагам за "ключ маса" питаш?
ако да той е механичен.


Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?

Мнениеот Negramoten » Съб 31 яну 2009 1:40


Аха, а може ли да се прекара до купето?


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?

Мнениеот venll-vr » Съб 31 яну 2009 3:49


Може, но по-лесно е да се монтира до акумулатора. Имай в предвид, че кабелите които ще са от "-" до ключ-масата трабва да са много яки.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?

Мнениеот jagler » Съб 31 яну 2009 12:51


ключ маса като на зиловете военните.. :lol:


Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?

Мнениеот Negramoten » Съб 31 яну 2009 21:59


А от къде мога да си взема такъв ключ, и трябва ли да издържа на стартовия ток на акумулатора - 720 А?


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?

Мнениеот _SUN_ » Съб 31 яну 2009 22:26


Трябва да издържа естествено а тия ампери дето си посочил ги има при застопорен ротор на стартера, при пускане на двигателя тока е около 350 - 450 А.Има едни превключватели издържащи на такъв ток, монтират ги на някои камиони с два акомулатора, чийто стартер работи с напрежение 24 В, а бордовот захранване им е на 12 В, т.е. тези превключватели свързавт паралелно и успоредно двата акомулатора в зависимост от режимите.Но по- добре виж тук :http://www.tech-co.net/read.php?option=products&inc=81&lang=bg
Тези клеми също не са лоши осигуряват многократно и бързо разединяване на проводниците от акомулатора.


Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?

Мнениеот Negramoten » Съб 31 яну 2009 23:17


С клемите изглежда по-лесно, но все пак, къде продават ключ-маса? И дали има такива с възможност за управление от купето (би било доста удобно в зимните месеци)?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?

Мнениеот zfa159 » Нед 01 фев 2009 2:11


Реално погледнато на теб ти трябва реле,което да не се стопи при протичане на този ток....понеже релано когато то сработва няма да има сериозна консумация....т.е. няма да му натоварваш контактите а самите проводници до контактите и самите метални части по контактите.
Можеше да ползваш контактор за ел.мрежа ама те са само на 24V....иначе има такива с по 4 контака за по 100А всеки,което на теб ти е идеално....ама не можеш да го управляваш при 12V.
Виждал съм преди разни яки релета за захранване на разни огромни ел.мотори и т.н.....иначе с едно яко реле и едно фиино и елегантно ключе в купето си е най-добрия вариант.
Може да ползваш и дост апо-маломощно реле ако гасиш плюса и то само към инсталацията на колата...т.е. без дебелата жица за към стартера (тя е бая дебела така или иначе и не е добре да имаш снадки по нея защото тече наистина голям ток от сорта на 400А....и дори дребните съпротивления водят до сериозни нагрявания на връзката).Реално тогава едно реле за 40-50А е напълно достатъчно а такива има колкото искаш с управление на 12V.
Реално каква е причината да искаш да е направено - акумулатора се саморезрежда или чисто защитно ако реши да се пали инсталацията?
Понеже и в двата случая релето също ще те пази....прекъсваш всички възможни жици без една - най-дебелата ама и най-здраво изолираната от всички.Ще се разхожда само едно тънко кабелче с + от акумулатора до вътрешното ключе и оттам обратно до релето.Ама реално ако си сложиш едно предпазителче на 20см от акумулатора си решаваш проблема ако това кабелче опре някъде да не се запали....или ако изгори релето и окъси.
Успех!


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?

Мнениеот parno » Нед 01 фев 2009 8:55


аз махам клемите :shock
в по-сериозни студове и по-дълъг застой на място съм си го качвал и у нас


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?

Мнениеот L&R » Нед 01 фев 2009 9:31


Изображение

Изображение


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?

Мнениеот zfa159 » Нед 01 фев 2009 12:41


Примерно ;)


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?

Мнениеот poni » Нед 01 фев 2009 22:13


има такива,които се управляват от купето.руски са.Газелата е с такава ключ-маса.и е добре направена.цена не мога да ти кажа


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?

Мнениеот velinsl » Пон 13 апр 2009 17:42


На идея ли ти е всеки път при изкючване на ключ масата ще трябва да си сверявяш часовника. Ако питащ мен решението е по-голям капацитет на акумулатора...



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта