Смяна на реле регулатор на алтернатор BOCSH 70A - снимки

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Смяна на реле регулатор на алтернатор BOCSH 70A - снимки

Мнениеот venll-vr » Нед 15 мар 2009 12:59


Понеже алтернатора ми даваше напрежение 14,7V реших да разглобя и сменя реле-регулатора.
Автомобила е Голф 3 1.6 mi
1. Откачаме клемата + или - на акумулатора
2. Ето алтернатора
Изображение
3. развиваме гайката и откачаме клемaтa
Изображение
4. Сваляме кожуха на алтернатора - той се държи на три болтчета и три скоби
Изображение
5. Вече виждаме реле-регулатора. Той се държи на два винта
Изображение
6. Вече сваленият реле-регулатор
Изображение
Изображение
7. Сменяте и по обратния път монтирате всичко.
НЕ СЕ НАЛАГА ДЕМОНТАЖ НА АЛТЕРНАТОРА. Аз специално моя не го смених защото по-магазините предлагаха реле-регулатори HUKO-28 лв. и някакви други /не си спомням марката/ с каталожен номер VR-B200H за 21 лв., които след справка в интернет даваха изходно напрежение 14,5 V. За сега смятам да карам с моя, докато си намеря някой по-добър. Поздрави!!!




Потребителски аватар
ADJ
Мнения: 109
Регистриран на: Пон 02 окт 2006 22:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Смяна на реле регулатор на алтернатор BOCSH 70A - снимки

Мнениеот ADJ » Сря 18 мар 2009 12:12


Браво :applause:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Смяна на реле регулатор на алтернатор BOCSH 70A - снимки

Мнениеот L&R » Сря 18 мар 2009 12:14


Има модели при които алтернатора е доста заврян и не става без свалянето му.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Смяна на реле регулатор на алтернатор BOCSH 70A - снимки

Мнениеот Anbuch » Сря 18 мар 2009 12:16


и аз и аз

Anbuch написа:В доста теми в подфорума са разисквани четките и регулатора на напрежение в алтернатора , и затова няма да се спирам на признаците ,които се появяват при тяхната неизправност. Съмнявах се в състоянито на четките си и пружинките под тях ,и затова им направих едина бърза проверка.
Има тема за смяна на четките на алтернатор на поло 2F ,
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 5%F2%EA%E8
ама при 6N регулатора не е отвън и затова нащраках няколко снимчици.....
Това е моят алтернатор :

Изображение

За да стигнете до регулатора на напрежение трябва да свалите пластмасовият капак от дясно

Изображение

За целта : ПЪРВО, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОТКАЧАТЕ ПЛЮСОВАТА КЛЕЙМА НА АКУМУЛАТОРА , после откачате черната букса с тънкия син кабел, развивате трите болтчена на капака, развивате и голявата гайка която държи дебелият кабел (ако е прекалено ръждясала не напъвайте силно ,а първо я пръснете със спрей за ръждясали болтови съединения и след 10 мин развивайте). Ако не сте откачили плюса на акумулатора и този кабел се опре в корпуса на каквото и да било ще станете свидетел на явлението заварка :lol: . Накрая не е задължително ,но ще ви е по-лесно ако развиете и малката гайчица която държи скобата на дебелият кабел от другата страна на алтернатора.

После остава и да се справите с трите копки ,като ги повдигните с отверка

Изображение

Дърпате капака и ей го и самият регулатор на напрежение ,който се държи на 2 болта

Изображение

За да развиете тези 2 болта ,трябва да извадите напълно пластмасовият капак ,ама той опира в масленият филтър и неще да излезне :evil: . Вариянтите са : или да свалите масленият филтър :lol: (шегувам се), или да разхлабите алтернатора от болтовете на стойката си,да махнете ремъка му и да го вдигите нагоре или да завъртите пластмасовият капак по такъв начин ,че голямата дупка през която минаваше шпилката на която беше хванат дебелият кабел да застане точно срещу болтовете на регулатора (този трети начин го открих след доста :censored :lol: ) Ето така:

Изображение

Изображение

На последната снимка съм налетял на грешното болтче! Целта са двато болта срещу стрелките

И регулатора е навън....

Изображение

Това дето стърчи от него са четките му. Ако те са прекалено изхабени или пружинките под тях са омекнали , четките не правят хубав контакт с колектора на ротора и от алтернатора не излиза и грам напрежение. Съвсем нормално е ако едната е по-износена от другата :!:

Изображение

По дебелите книги пише ,че допустимата дължина на четките е 5 мм ,но от личен опит ви казвам ,че и с не-помалко от 3 мм няма проблем. Моята късата беше 6 мм и пружинките ми бяха хубави (натискаха четките навън достатъчно силно) - затова и си сглобих всичко обратно и сега търся проблема си другаде


Потребителски аватар
ceci4
Мнения: 885
Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
Автомобил: VW Golf V TDI 16V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Плевен

Re: Смяна на реле регулатор на алтернатор BOCSH 70A - снимки

Мнениеот ceci4 » Нед 14 фев 2010 12:04


А някой ще помогне ли за моя случай
Стойката на обтегача за пистовия ремък ми пречи да сваля пластмасовото капаче на генератора. А дори да сваля горния болт на генератора и да се опитам да го наклоня напред, нямам достатъчно място :banghead:
Изображение
Изображение


darkmoor
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 16:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Смяна на реле регулатор на алтернатор BOCSH 70A - снимки

Мнениеот darkmoor » Сря 08 фев 2012 21:55


На алтернатора ми черната букса е счупена, а синия кабел е омотан с тиксо. Някакви идеи? В това време не мога и да я запял за да разбера какво е напрежението на акумулатора и дали изобщо има някакво входящо такова. Алтернатора е Бош 70А от Голф 3 2.0 115к.с.


Потребителски аватар
poliboy
Мнения: 131
Регистриран на: Съб 13 ное 2010 21:00
Автомобил: VW Lupo
Двигател: 2001 AMF 1422cm3 TDI PD 75Hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на реле регулатор на алтернатор BOCSH 70A - снимки

Мнениеот poliboy » Чет 08 дек 2016 9:48


venll-vr написа:Понеже алтернатора ми даваше напрежение 14,7V реших да разглобя и сменя реле-регулатора.
......
......, които след справка в интернет даваха изходно напрежение 14,5 V. За сега смятам да карам с моя, докато си намеря някой по-добър. Поздрави!!!


Къде мерите колко волта изходно напрежение ви дава алтернатора? Моя на акумулатора под товар (вкл. фарове, парно, радио) даваше към 13,3V, което е малко и като карам на къси разстояния не ми се зарежда добре колата и сутрин в студено време (при сменени подгревни свещи - Lupo 1,4TDI PD) няма палене, а акумулатора е на 2г. Varta silver dynamik 63Ah 640A.
ще разгледам и при мен състоянието на четките тия дни пък ще видя дали мога нещо да променя!



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта