Anbuch написа:В доста теми в подфорума са разисквани четките и регулатора на напрежение в алтернатора , и затова няма да се спирам на признаците ,които се появяват при тяхната неизправност. Съмнявах се в състоянито на четките си и пружинките под тях ,и затова им направих едина бърза проверка.
Има тема за смяна на четките на алтернатор на поло 2F ,
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 5%F2%EA%E8
ама при 6N регулатора не е отвън и затова нащраках няколко снимчици.....
Това е моят алтернатор :

За да стигнете до регулатора на напрежение трябва да свалите пластмасовият капак от дясно

За целта : ПЪРВО,
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОТКАЧАТЕ ПЛЮСОВАТА КЛЕЙМА НА АКУМУЛАТОРА , после откачате черната букса с тънкия син кабел, развивате трите болтчена на капака, развивате и голявата гайка която държи дебелият кабел (ако е прекалено ръждясала не напъвайте силно ,а първо я пръснете със спрей за ръждясали болтови съединения и след 10 мин развивайте). Ако не сте откачили плюса на акумулатора и този кабел се опре в корпуса на каквото и да било ще станете свидетел на явлението заварка

. Накрая не е задължително ,но ще ви е по-лесно ако развиете и малката гайчица която държи скобата на дебелият кабел от другата страна на алтернатора.
После остава и да се справите с трите копки ,като ги повдигните с отверка

Дърпате капака и ей го и самият регулатор на напрежение ,който се държи на 2 болта

За да развиете тези 2 болта ,трябва да извадите напълно пластмасовият капак ,ама той опира в масленият филтър и неще да излезне

. Вариянтите са :
или да свалите масленият филтър 
(шегувам се), или да разхлабите алтернатора от болтовете на стойката си,да махнете ремъка му и да го вдигите нагоре или да завъртите пластмасовият капак по такъв начин ,че голямата дупка през която минаваше шпилката на която беше хванат дебелият кабел да застане точно срещу болтовете на регулатора (този трети начин го открих след доста

) Ето така:


На последната снимка съм налетял на грешното болтче! Целта са двато болта срещу стрелките
И регулатора е навън....

Това дето стърчи от него са четките му. Ако те са прекалено изхабени или пружинките под тях са омекнали , четките не правят хубав контакт с колектора на ротора и от алтернатора не излиза и грам напрежение. Съвсем нормално е ако едната е по-износена от другата

По дебелите книги пише ,че допустимата дължина на четките е 5 мм ,но от личен опит ви казвам ,че и с не-помалко от 3 мм няма проблем. Моята късата беше 6 мм и пружинките ми бяха хубави (натискаха четките навън достатъчно силно) - затова и си сглобих всичко обратно и сега търся проблема си другаде