свързване на ел стъкла ?! мк2 .

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

свързване на ел стъкла ?! мк2 .

Мнениеот alpine » Нед 28 окт 2007 15:58


Въпроса ми е следния , как да си вържа ел стъклата ?! Проблема е че нямам инсталация и :arrow: трябва сам да си я изградя .
Имам механизмите както и 5те копчета отпред . Копчетата са с букси и стърчащи кабели отзад , който ги е свалял ме е "улеснил" поне да правя букси :)
Идеи ? Някой ако има готова инсталация най лесно , но пък ако си я направя аз ще съм най доволен :lol:
МЕрси предварително на отзовалите се , ако има такива :) :!:




Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Нед 28 окт 2007 16:39


Аз имах само машинки купих си 2 бутоне един за левия и един за десния прозорец и съм ги сложил пред скоростния лост. Пуснах си кабели до машинките... при мен са две жици + и - Копчето обръща + и - и по този начин се движи в двете посоки.... кабелите ги хванах с свински опашки под таблото, иначе си минават в дупката на вратата където минават и останалите за централно и т нт... ;)


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Нед 28 окт 2007 17:33


прокарването и правенето на самата инсталация ми е ясно как ще стане . Но от къде да се вземе тока ? трябва ли да минава през бушонерата , някакво реле там ? бутоните са ми оригиналните 5бр(единия заключващ не държа на него :) ) .
мястото за монтаж съм си го измислил .

от кабелите на копчетата плюсовете се събират в един кабел както и за масата .


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Нед 28 окт 2007 18:49


Ами вместо да се занимаваш да слагаш бушони и т нт.. аз взех ток от запалката тя си е на бущон и няма проблеми....


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Нед 28 окт 2007 18:52


Tinko написа:Ами вместо да се занимаваш да слагаш бушони и т нт.. аз взех ток от запалката тя си е на бущон и няма проблеми....


лошото е че не го знам кой е кабела за запалката но ще го намеря . Той проводника до запалката не е ли прекалено тънък ? за стъклата трябва дебеличък да е ?!
ако го взема от акомулатора с бушон там не е ли по добре ? Но пък ще имам напрежение през цялото време...С някакъв ключ ли да го направя или как да го вържа за да пускам ток там когато е на контакт примерно ... еладжийството не е ми силно много много :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Нед 28 окт 2007 18:57


Как ще са слаби кабелите на запалката... бтв стоковите кабели на ел джамовете не са никак дебели няма страшно, виж кое е плюса и минуса.... и тегли от запалката, може да ползваш устер клейма.... и да изтеглиш кабели-те но незнам какви са ти ключетата


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Нед 28 окт 2007 19:09


Tinko написа:Как ще са слаби кабелите на запалката... бтв стоковите кабели на ел джамовете не са никак дебели няма страшно, виж кое е плюса и минуса.... и тегли от запалката, може да ползваш устер клейма.... и да изтеглиш кабели-те но незнам какви са ти ключетата


понеже сменях таблото и запалката не съм я свързвал ще го намеря кабела и направо ще ги вържа от нея :) мерси ! бутоните са ми оригинални от мк2 които седят под пепелника .
Мерси много тези дни ще се хващам на работа :lol:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Нед 28 окт 2007 19:32


Самите бутони знаеш ли кое каде седи? :)
Аиде и успех, после снимки да видим как е станало


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Нед 28 окт 2007 19:38


Tinko написа:Самите бутони знаеш ли кое каде седи? :)
Аиде и успех, после снимки да видим как е станало

е за какво да ги пипам бушоните като тя запалката си има сложен . само ще го проверя него :)


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Нед 28 окт 2007 20:18


Колега и на мен ми се спи.... :lol: :lol: :lol: :lol: написах бутони...
Копчетата за вдигането знаеш ли как да ги вържеш?


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 28 окт 2007 20:21


ако искаш солидна инсталация която няма да ти дава ядове и всичко да работи-мога да ти кажа как съм го направил при Bratt.
трябват ти 8 релета и малко кабели.


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Нед 28 окт 2007 20:37


vaskoto1 написа:ако искаш солидна инсталация която няма да ти дава ядове и всичко да работи-мога да ти кажа как съм го направил при Bratt.
трябват ти 8 релета и малко кабели.


На 8 релета, малко кабели хи х хи х

Направо казвай да се знае


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Нед 28 окт 2007 21:19


ами васко казвай . мисля да го правя веднъж :)
Сигурно ще трябва да показвам поста ти на някой който разбира повече но един принт и с мен :lol:
Благодарности !


п.с. на бутоните отзад си има букси с кабели 20рина санта :lol:


пропуснах . 4 врати ... 4 прозореца :lol:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 28 окт 2007 22:42


дам-а таман! аз говоря за 5 бутона-4 стъкла (чайлд лок бутона)
сега, малко е длъжко...
за всяко стъкло има назначени по 2 релета.
силовата им част е съставена от един общ контакт, един нормално затворен и един нормално отворен.
стъклото има 2 извода от моторчето. те се свързват на 2та общи контакта на релетата за съответното стъкло. подават се: на НЗ контактите един минус и на НО един плюс на всяко реле съответно хубави дебели кабели.
резултата е че като е в покой системата моторчето получава 2 минуса и не тръгва, като цъкне едното реле моторчето на стъклото получава разнополюсен сигнал и тръгва в някоя посока.
силовия плюс може да се хване от най дебелия червен кабел на ел таблото през бушон поне 30А или директно от акумулатора-пак през бушон!.

силовата верига е това-дотука е много лесно.
релетата-всичките 8 бройки се събират много префектно под задната седалка на Г2 под челната ламарина-има много перфектна нишичка и на нищо не пречат и нищо не може да ги натисне.

сега за оперативната верига:
всяко реле иска по един + и един - за да цъкне. минусите ги събираш на едно за всички релета, можеш и за силовата част заедно но на място с много добър контакт към маса-най добре ухо, дупка и болт 6мм. някъде.
плюсовете на оперативната верига трябва да се извадят от клемореда линия 15 или единствения черен кабел на клемореда. това ако искаш да има стъкла само на контакт-ако не-дърпаш си ги заедно със силовата верига през бушона! оттам през копченцата и на релетата.
понеже релето разтоварва оперативната верига-копчетата стават вечни!

снимай ми моля те една букса с кабелите защото се мъча да си спомня разположението ама нещо не мога... и ще продължиме.


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Нед 28 окт 2007 23:04


vaskoto1 написа:...

Васко много благодаря. Така ми го обясни че май го разбрах и като гледам сам ще си го направя :lol:
Ще гледам утре да снимам копчетата с буксите ,
и кажи какви релета да купя от конрад .
надявам се тези идните почивни дни да помайсторя и да поснимам ;)



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта