подгряване на маслото
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- GodLike
- Мнения: 2133
- Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: CRKB 7DSG Highline
- Контакти:
подгряване на маслото
днес не можах да си запаля печката. всъщност превъртя два пъти и бендикса изплю. вероятно маслото е загъснало много от студа( то в тея минусови температури всичко замръзва) и натоварва много стартера. и така мина ми идеята че ако има система за подгрявае на маслото в картера много ще улесня паленето на печката си. някой правил ли е подобно нещо или поне чувал ли е? бтв да отбележе само че използвах търсачката но не намерих нищо.
- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Най-евтината система за подгряване на маслото в картера е вестник,запалка и един собственик облечен с топли дрехи и въоръжен с търпение
Извини ме за шегата,но паленето на дизел през големите студове е въпрос на отлично състояние на редица неща по автомобила-най-вече компресия,стартов ток,достатъчно подгряване/изправни свещи/,качествено гориво и двигателно масло с подходящ вискозитет!Не по маловажни фактори са и правилното разпръскване от дюзите,правилно определеното предварение на впръскването,изправен стартер и чисти горивен и въздушен филтър!Има и още неща но тези са най-важните!

- madcap
- Кенанския лъв
- Мнения: 6685
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
- Автомобил: 1990 VW Golf 2
- Двигател: APP turbo
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
веселин написа:Най-евтината система за подгряване на маслото в картера е вестник,запалка и един собственик облечен с топли дрехи и въоръжен с търпение!
ха ха ха , cool
веселин написа:паленето на дизел през големите студове е въпрос на отлично състояние на редица неща по автомобила-най-вече компресия,стартов ток,достатъчно подгряване/изправни свещи/,качествено гориво и двигателно масло с подходящ вискозитет!Не по маловажни фактори са и правилното разпръскване от дюзите,правилно определеното предварение на впръскването,изправен стартер и чисти горивен и въздушен филтър!Има и още неща но тези са най-важните!
за тва bowdown bowdown bowdown
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Преди много години съм виждал VOLVO , северно изпъннение с тръбен нагревател 15W / 220V + термореле с капилярна тръбичка монтирани на дъното на картера, от вътре разбира се
На задната броня имаше контакт, а към него удължител с едно просто пружинно устройство което позволяваше дори ако забравиш да изключиш кабела при потегляне да се откачи сам. Вечер като се прибираш - включваш. на практика двигателя оставаше цяла нощ топъл.
Друг мой познат беше фиксирал една печка "ЛЪЧ" на пода в гаража точно под картера и цяла нощ грееше
После започна да сипва дизел само от БДЖ и махна печката 

На задната броня имаше контакт, а към него удължител с едно просто пружинно устройство което позволяваше дори ако забравиш да изключиш кабела при потегляне да се откачи сам. Вечер като се прибираш - включваш. на практика двигателя оставаше цяла нощ топъл.
Друг мой познат беше фиксирал една печка "ЛЪЧ" на пода в гаража точно под картера и цяла нощ грееше


- gogul
- Мнения: 271
- Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
- Автомобил:
- Двигател: 1989
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: подгряване на маслото
GodLike написа: и така мина ми идеята че ако има система за подгрявае на маслото в картера много ще улесня паленето на печката си. някой правил ли е подобно нещо или поне чувал ли е? бтв да отбележе само че използвах търсачката но не намерих нищо.
ако имаш възможност да я включваш към 220в,ще ти дам идея.Гледам че си от Варна -свързано е с корабни ДВГ.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
GodLike написа:идеята ми беше да е на 12в...
Пич забрави я тази идея...
Правих наскоро една такава сметка чисто физическа, и да ти кажа резултата беше отчайващ за акумулатора на колата...
защо...
Виж какво правят тези работи дето са на Webasto:
отоплителна мощност /kW/- 1.8-7.6 (макс 9.1) - т.е.
1800 - 7600 W
та с тази отоплителна мощност, загряват има няма до около 60 градуса за нека да го кажем 15 мин .. пък може и малко повече...
Ха се га проста сметка:
1800W /12V ~ 150 A
1. К'ъв ли акумулатор трябва да имаш, че да издържи 150 А за примерно 2 минути в студ пък камо ли 10-15

2. Ма какъвто и да е нека да кажем, че ще ги издържи... както сам знаеш 75АH акумулатор значи 75 АмперЧаса т.е. може да дава в продължение на 75 часа 1 А ток... това значи, че точно за 1/2 час акумулатора да предположим в идеална ситуация ще е заминал...
Има и зависимости от напрежението, че като се натовари, ще падне напрежението, и мощността ще намалее, но да продължа, та дори и да издържи на тока в реална ситуация няма да изтрае и 10 мин

И забележи това е сметка при най-малката мощност...!!!!
Ха сега ако искаш само за домашно смятай с 8 000 W ....
Но повярвай ми няма автомобилен акумулатор, който да издържи 150 А за 1 минута .. дори и камионен няма да издържи...
Така че с една дума ЗАБРАВИ....
Или бягаш на ~220 или тези като на Webasto...
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
какви са тия сметки за ток ???
WEBASTO правят печки за подгряване на водата и на въздуха ... БЕНЗИНОВИ ! кви тоци кви пет лева
на колегата би му вършил вариант с въртене на водата за 10-15 мин прави баня ако има сняг ще се топи от колата проблема е че струва бая пари ако не си го направи сам иначе ценоразписа от по-горе е верен
успех
/търси по моргите/
WEBASTO правят печки за подгряване на водата и на въздуха ... БЕНЗИНОВИ ! кви тоци кви пет лева
на колегата би му вършил вариант с въртене на водата за 10-15 мин прави баня ако има сняг ще се топи от колата проблема е че струва бая пари ако не си го направи сам иначе ценоразписа от по-горе е верен
успех
/търси по моргите/
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
GodLike написа:идеята ми беше да е на 12в, да си го включа няколко минути преди да запаля и д.......
Те за тва са тези сметки...
Да го откажа, преди да е започнал....
Ти да не би да си намирал по моргите?
п.п. Обърни внимание, че и Webasto харчат ток, просто все пак нещо требе да върти таз вода нали

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта