Става въпрос за тази джанта.

Да се върнем на полезното.
Необходими инструменти:
- звездогаечно ключе или еквивалентен камък №8 за главата на болта.
- камък №10 за гайката.
Болтчетата за 2 компонентните джанти е 7М Х 24 мм. За 3 компонентните е 7М Х 32.

Внимателно започвате едно по едно болтчетата. Със звездогаечното държа контра, а отвивам гайката. Ако джантата е доста стара, респективно болтовете може да се използва WD40 за предварителна обработка. Предполагам ще е по-лесно за отвиване и ще се намали риска от скъсване.
След отвиване на всички болтове пръстена (борда), с повечко усилие, бе отделен на ръка от джантата. Ако не иска да се разделят може с дървено трупче и чук, като равномерно се удря по обиколка на джантата.
Ето го борда.

И джантата.

Сега предстои зачистване с сравнително едра шкурка на контактните повърхности на двете части на джантата. Обезмасляване. После смятам да положа много тънък слой безцветен силикон за метал и сглобяване по обратен ред.
Дано съм бил полезен. В интерес на истината това ми е първо разглобяване и даже се бях малко стреснал дали няма да объркам нещо нещата.
Даже бях решел преди да започна да поръчам от ибей 20 резервни болтчета. Да кажа, че 1 такова му искат по 1 евро без доставка до Бг и то без гайка. Т.е. за 20 бр. цената е около 60 лв. с пътя.
Да допълня, че на BBS и гайката е със зведогаeчно ключе.

П.П. Днес отидох на вулканизатор. Гумата е качена и джантата не спада от никъде.
Имаше ефект процедурата!
