Как се разглобява многокомпонентна джанта.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Как се разглобява многокомпонентна джанта.

Мнениеот brabus » Съб 22 яну 2011 13:42


Описвам набързо за RH ZW1 17 цола двукомпонентна. Причина за разглобяването е че в един сектор изпускаше въздух от болтовете. Спадаше за около 3 дни. Пробвах със силикон от вършената страна по снадката, но като застудя времето през октомври миналата година отново започна да спада.
Става въпрос за тази джанта.
Изображение

Да се върнем на полезното.
Необходими инструменти:
- звездогаечно ключе или еквивалентен камък №8 за главата на болта.
- камък №10 за гайката.
Болтчетата за 2 компонентните джанти е 7М Х 24 мм. За 3 компонентните е 7М Х 32.

Изображение

Внимателно започвате едно по едно болтчетата. Със звездогаечното държа контра, а отвивам гайката. Ако джантата е доста стара, респективно болтовете може да се използва WD40 за предварителна обработка. Предполагам ще е по-лесно за отвиване и ще се намали риска от скъсване.

След отвиване на всички болтове пръстена (борда), с повечко усилие, бе отделен на ръка от джантата. Ако не иска да се разделят може с дървено трупче и чук, като равномерно се удря по обиколка на джантата.

Ето го борда.

Изображение

И джантата.

Изображение

Сега предстои зачистване с сравнително едра шкурка на контактните повърхности на двете части на джантата. Обезмасляване. После смятам да положа много тънък слой безцветен силикон за метал и сглобяване по обратен ред.

Дано съм бил полезен. В интерес на истината това ми е първо разглобяване и даже се бях малко стреснал дали няма да объркам нещо нещата.
Даже бях решел преди да започна да поръчам от ибей 20 резервни болтчета. Да кажа, че 1 такова му искат по 1 евро без доставка до Бг и то без гайка. Т.е. за 20 бр. цената е около 60 лв. с пътя.

Да допълня, че на BBS и гайката е със зведогаeчно ключе.

Изображение

П.П. Днес отидох на вулканизатор. Гумата е качена и джантата не спада от никъде.
Имаше ефект процедурата! :да:




Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта