подгряване на маслото

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

подгряване на маслото

Мнениеот GodLike » Вто 24 яну 2006 21:54


днес не можах да си запаля печката. всъщност превъртя два пъти и бендикса изплю. вероятно маслото е загъснало много от студа( то в тея минусови температури всичко замръзва) и натоварва много стартера. и така мина ми идеята че ако има система за подгрявае на маслото в картера много ще улесня паленето на печката си. някой правил ли е подобно нещо или поне чувал ли е? бтв да отбележе само че използвах търсачката но не намерих нищо.




Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Вто 24 яну 2006 21:59


не сам видял дизел в добро състояние(и акумолатор) да не пали в студа.има тема някъде тук за подгряване-може да е било и за водата.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Вто 24 яну 2006 22:19


Най-евтината система за подгряване на маслото в картера е вестник,запалка и един собственик облечен с топли дрехи и въоръжен с търпение :yahoo: Извини ме за шегата,но паленето на дизел през големите студове е въпрос на отлично състояние на редица неща по автомобила-най-вече компресия,стартов ток,достатъчно подгряване/изправни свещи/,качествено гориво и двигателно масло с подходящ вискозитет!Не по маловажни фактори са и правилното разпръскване от дюзите,правилно определеното предварение на впръскването,изправен стартер и чисти горивен и въздушен филтър!Има и още неща но тези са най-важните!


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Сря 25 яну 2006 0:26


веселин написа:Най-евтината система за подгряване на маслото в картера е вестник,запалка и един собственик облечен с топли дрехи и въоръжен с търпение :yahoo:!


ха ха ха , cool

веселин написа:паленето на дизел през големите студове е въпрос на отлично състояние на редица неща по автомобила-най-вече компресия,стартов ток,достатъчно подгряване/изправни свещи/,качествено гориво и двигателно масло с подходящ вискозитет!Не по маловажни фактори са и правилното разпръскване от дюзите,правилно определеното предварение на впръскването,изправен стартер и чисти горивен и въздушен филтър!Има и още неща но тези са най-важните!


за тва bowdown bowdown bowdown


Потребителски аватар
brother_Tom
Мнения: 166
Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот brother_Tom » Сря 25 яну 2006 13:47


Преди много години съм виждал VOLVO , северно изпъннение с тръбен нагревател 15W / 220V + термореле с капилярна тръбичка монтирани на дъното на картера, от вътре разбира се :wink:
На задната броня имаше контакт, а към него удължител с едно просто пружинно устройство което позволяваше дори ако забравиш да изключиш кабела при потегляне да се откачи сам. Вечер като се прибираш - включваш. на практика двигателя оставаше цяла нощ топъл.
Друг мой познат беше фиксирал една печка "ЛЪЧ" на пода в гаража точно под картера и цяла нощ грееше :lol: После започна да сипва дизел само от БДЖ и махна печката :dance:


Потребителски аватар
gogul
Мнения: 271
Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
Автомобил:
Двигател: 1989
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: подгряване на маслото

Мнениеот gogul » Сря 25 яну 2006 14:03


GodLike написа: и така мина ми идеята че ако има система за подгрявае на маслото в картера много ще улесня паленето на печката си. някой правил ли е подобно нещо или поне чувал ли е? бтв да отбележе само че използвах търсачката но не намерих нищо.

ако имаш възможност да я включваш към 220в,ще ти дам идея.Гледам че си от Варна -свързано е с корабни ДВГ.


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Сря 25 яну 2006 14:12




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 25 яну 2006 14:38


Аха..
Webasto е истината, ама 1300 лв за устройството, и още 700 за дистанционно ...
Ако искаш...
DragoCL а да знаеш други фирми които правят подобни работи..?


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Сря 25 яну 2006 22:10


идеята ми беше да е на 12в, да си го включа няколко минути преди да запаля и да нямам ядове в студовете. някой сигурно ще каже кат неискам ядове да си купя по-нова кола АМА това е положението. кинтите не се намират по улицата lupe


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Сря 25 яну 2006 22:23


не знам
вебасто им правихме офис-шоурума и от там ги знам...


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 25 яну 2006 22:46


GodLike написа:идеята ми беше да е на 12в...

Пич забрави я тази идея...
Правих наскоро една такава сметка чисто физическа, и да ти кажа резултата беше отчайващ за акумулатора на колата...
защо...
Виж какво правят тези работи дето са на Webasto:
отоплителна мощност /kW/- 1.8-7.6 (макс 9.1) - т.е.
1800 - 7600 W
та с тази отоплителна мощност, загряват има няма до около 60 градуса за нека да го кажем 15 мин .. пък може и малко повече...
Ха се га проста сметка:
1800W /12V ~ 150 A
1. К'ъв ли акумулатор трябва да имаш, че да издържи 150 А за примерно 2 минути в студ пък камо ли 10-15 :)
2. Ма какъвто и да е нека да кажем, че ще ги издържи... както сам знаеш 75АH акумулатор значи 75 АмперЧаса т.е. може да дава в продължение на 75 часа 1 А ток... това значи, че точно за 1/2 час акумулатора да предположим в идеална ситуация ще е заминал...
Има и зависимости от напрежението, че като се натовари, ще падне напрежението, и мощността ще намалее, но да продължа, та дори и да издържи на тока в реална ситуация няма да изтрае и 10 мин :)

И забележи това е сметка при най-малката мощност...!!!!

Ха сега ако искаш само за домашно смятай с 8 000 W ....

Но повярвай ми няма автомобилен акумулатор, който да издържи 150 А за 1 минута .. дори и камионен няма да издържи...

Така че с една дума ЗАБРАВИ....


Или бягаш на ~220 или тези като на Webasto...


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Сря 25 яну 2006 22:57


какви са тия сметки за ток ???
WEBASTO правят печки за подгряване на водата и на въздуха ... БЕНЗИНОВИ ! кви тоци кви пет лева
на колегата би му вършил вариант с въртене на водата за 10-15 мин прави баня ако има сняг ще се топи от колата проблема е че струва бая пари ако не си го направи сам иначе ценоразписа от по-горе е верен
успех
/търси по моргите/


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 25 яну 2006 23:11


GodLike написа:идеята ми беше да е на 12в, да си го включа няколко минути преди да запаля и д.......

Те за тва са тези сметки...
Да го откажа, преди да е започнал....
Ти да не би да си намирал по моргите?

п.п. Обърни внимание, че и Webasto харчат ток, просто все пак нещо требе да върти таз вода нали :)


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Сря 25 яну 2006 23:22


Ако си в гараж-една вентилаторна печка с термостат ще ти излезе по -евтино,иначе с вестник и запалка.....е крайния вариант!


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 25 яну 2006 23:26


Триковете със загряване на картера при положение ,че имаш капак под мотора май няма да станат, последните 2 коли дето карам са с капак. :roll:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 50 госта