въпросче за чиповете в ключовете

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
LORD_OF_PAIN
Мнения: 134
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 22:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

въпросче за чиповете в ключовете

Мнениеот LORD_OF_PAIN » Сря 21 юли 2010 20:03


Здравейте колеги!
Имам въпрос относно тези чипове в контактните ключове. Как точно работят, какво контролират и как?
Предполагам че има колеги които са наясно с електрониката и ще могат да ми разяснят това :lol:




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: въпросче за чиповете в ключовете

Мнениеот fox_vt » Сря 21 юли 2010 22:55


Здравей колега предполагам имаш предвид чипа на иммото ако е така ще ти кажа моето виждане пък ако не е така здраве да е.
Значи това е защитен механизъм против запалване на колата без съответния ключ,ако запалиш и няма чип в ключа след 1-2 сек угасва.Контролния блок е в самото ЕКУ и от там се спира съответно горивоподаване и нз още какво.Около патрона на контактния ключ има бобина която според мен излъчва импулс който се индуктира в чипа в ключа и се излъчва обратно(посредвтвом някакъв трептящ кръг може би..) друг строго индивидуален сигнал който се приема от същата бобина и се разпознава от ЕКУ то.Ако греша нека ме поправят по квалифицираните еладжии :oops: .


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: въпросче за чиповете в ключовете - Малка поправка.

Мнениеот sashot » Чет 22 юли 2010 6:58


Попаравка. Бобината наистина излъчва електромагнитно поле, което индуктира електричество е чипа, осигурявайки захранването му. Този чип от своя страна излъчва ЦИФРОВ сигнал, който се приема от бобината, която в този случай играе ролята на приемна антена. Този сигнал се препраща към ЕКУ-то, което го декодира и анализира. Ако той не е "правилният", то компютърът блокира работата на двигателя и индицира на таблото сигнал за грешка. Така замислена системата е доста надеждна, но разбира се има начини да бъде преодоляна.


Потребителски аватар
LORD_OF_PAIN
Мнения: 134
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 22:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: въпросче за чиповете в ключовете

Мнениеот LORD_OF_PAIN » Чет 22 юли 2010 18:59


Следващите ми въпроси са: може ли според вас тази схема да се промени малко. По принцип идеята ми е да си направя колата да се пали с дистанционно. Варианта който мисля е, палиш си колата с дистанционно, обаче като система за сигурност ако не сложиш клуча преди потегляне, колата да изгасва. Та този чип да се изполва за тази цел


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: въпросче за чиповете в ключовете

Мнениеот Bai Sando » Чет 22 юли 2010 19:35


Колега,когато си правих голфа да пали със старт бутон,понеже нямам ключалки вече никакви и ми беше останал само ключа за палене...та така и така контактния не работеше (и палех от отделен бутон)и реших да го махна изцяло :screwy Всички ме убеждаваха че съм луд,че щяли да е откраднат и т.н.но все пак я направих така.И зада пали понеже и аз имам имобилайзер фабрично,извадих чипчето от ключа и го залепих за оная гривна дето е около конт. ключ и излиза черен кабел от нея.Само
така пали колата.Иначе някво реле цъка и тя гасне след 1 сек :да: Ако си решил да е палиш с дистанционно тва е най лесния начин.Обаче като защита си направи да речем ловиш ток от бутона на ръчната,и когато тя е дръпната само тогава да пали колата :да: И не забравяй за един скрит бутон някъде,който да прекъсва + от бубината за твоя сигурност,който само ти си знаеш къде е :012:
И още нещо след като е запалила колата един път с чипа и да го махнеш тя продължава да си работи докато не я изгасиш.Демек явно компа прави някакъв тест дали чипа е същия и после спира да излъчва сигнал до него,докато не я изгасиш и тръгнеш пак да е палиш :wink:


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: въпросче за чиповете в ключовете

Мнениеот lent » Чет 22 юли 2010 19:53


Здравейте!Предварително се извинявам,че пиша в темата на колегата,но искам да попитам как може да се изключи функцията "имобилайзер",защото мисля да правя едно "побългаряване",колата е пълна инжекция,или иначе казано Skoda Felicia 1.3MPI 50kW с компютър SIEMENS Simos-2P?


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: въпросче за чиповете в ключовете

Мнениеот sashot » Пет 23 юли 2010 6:56


Лорд, добре би било да споменеш каква е колата. Първата идея за реализация на това което искаш, която ми идва на ум, е промяна на софтуера в ЕКУ, което обаче си е доста сложна задачка. Така или иначе по някакъв начин автоматиката трябва да разбира движи ли се колата или не. Дали по някакъв начин ще следиш натоварването на двигателя или ще вземаш сигнал от датчиците на АБС-а. Изобщо, според мен си се заел със сложна задачка.

Лент, най-лесният начин за това, което искаш да постигнеш е вграждането на чипчето от ключа в близост до намотката около ключалката. По-сложният - модификация на софтуера. Но, надявам се разбираш, че и в двата случая, това е доброволен пробив в системата за сигурност на колата.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: въпросче за чиповете в ключовете

Мнениеот fox_vt » Пет 23 юли 2010 11:56


Е все пак близко съм бил до истината mhihi на същия принцип мисля работят тея лепенки които лепят на марковите питиета в ЦБА.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: въпросче за чиповете в ключовете - Малка поправка.

Мнениеот Ljubon » Пет 23 юли 2010 12:41


sashot написа:Попаравка. Бобината наистина излъчва електромагнитно поле, което индуктира електричество е чипа, осигурявайки захранването му. Този чип от своя страна излъчва ЦИФРОВ сигнал, който се приема от бобината, която в този случай играе ролята на приемна антена. Този сигнал се препраща към ЕКУ-то, което го декодира и анализира. Ако той не е "правилният", то компютърът блокира работата на двигателя и индицира на таблото сигнал за грешка. Така замислена системата е доста надеждна, но разбира се има начини да бъде преодоляна.

И аз да допълня, за да работи ключът, макар и с правилния чип, трабва да е регистриран в компютъра.


Потребителски аватар
LORD_OF_PAIN
Мнения: 134
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 22:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: въпросче за чиповете в ключовете

Мнениеот LORD_OF_PAIN » Пет 23 юли 2010 13:12


:oops: аз май съм пропуснал да пиша каква е колата. поло 96, пълна инцекция, 1,4 АЕХ без АБС


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: въпросче за чиповете в ключовете

Мнениеот Vladko » Пет 23 юли 2010 21:48


Ако ще използваш готово решение(аларма с дистанционно палене),то тогава се реализира по следният начин-взима се още един четец който се свързва паралено на оригиналния,но се монтира на скрито и далечно място от оригиналният.Вадиш си чипа от ключа и го облепяш стабилно около вторият четец.Така при палене системата разпознава чипа и позволява паленето.После чрез блокажа на алармата прекъсваш вторият четец и така докато е активирана алармата е активна и оригиналната защита на автомобила-чипа :idea:


rado_b
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 06 яну 2010 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: въпросче за чиповете в ключовете

Мнениеот rado_b » Чет 26 авг 2010 15:15


здр и аз да дам мнение има си устроиство което се поставя и играе ролятя на чипа които е в ключа


Потребителски аватар
LORD_OF_PAIN
Мнения: 134
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 22:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: въпросче за чиповете в ключовете

Мнениеот LORD_OF_PAIN » Вто 05 фев 2013 22:58


да съживя малко темата
въпреки че мина много време откакто я почнах. направих си накрая схемата колата пали и гасне, (не ме питайте защо ми отне толкова време) обаче имам друг проблем. залепих чипа на ключалката. единственото положение в което работеше е точно по средата на бобината, обаче след като поседя така няколко часа (не знам точно колко мое би 2 - 3) при проба да я заля не стана. махах слагах чипа - не. след около 20 минути в които чипа не беше на ключалката тогава запали. Доста хора се опитваха да ме убедят че на моята кола това е невъзможно, но...... явно може. та как мога да реша този проблем, но по културен начин. да го направя така че, утре ако реша да си махна "подобренията" да е възможно


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: въпросче за чиповете в ключовете

Мнениеот dandan » Сря 06 фев 2013 19:33


Владко ти е обяснил как става. Този четец най общо представлява кутийка с няколко намотки където се поставя направо ключът(в твоя случай чип). Още една намотка която е проводник който се намотава около ключалката. Двете намотки са свързани с реле, което се управлява от дистанционното запалване. Някъде в къщи имам, ако ти представлява интерес ще го снимам да видиш за какво става въпрос.
Ето един пример:http://www.ebay.com/itm/JBS-Bulldog-Security-791-Universal-Bypass-Module-for-Remote-Start-Starter-NEW-/221178964479?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item337f4b29ff&vxp=mtr


Потребителски аватар
LORD_OF_PAIN
Мнения: 134
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 22:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: въпросче за чиповете в ключовете

Мнениеот LORD_OF_PAIN » Съб 09 фев 2013 14:56


така
днес пак се зарових в кабелите. разглобих това онова. не мога със сегашните си знания да изключа или применя функцията на този имобилайзер. има ли колега тук които може да ми помогне със практически съвети? теорията вече ми е ясна.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта