

Започнахме с разлепяне на стъклата от фаровете на Голфа, оказа се сравнително сложна задача, тъй като ми е за пръв път. Голямо духане падна с пистолета за ТВ. Както и да е, стъклата бяха отстранени. Малко след това ми "доставиха" и донорите, които както се забелязва от снимката са с по две лупи всеки. Засега реших да ползвам по-голямата и функционалната от тях, тъй като смятам, че би ми вършила по-добра работа от другата, която така и не знам все още за къси, дълги или фар за мъгла го играе

Както и да е. Стъпка две беше да се разглобят мерцедесовите фарове, което предвид тяхната възраст не беше особено трудно, понеже силиконът все още беше като дъвка и дори не се наложи да се ползва пистолетът за ТВ, малко игра с отвертката и бяха вече на части.
След известно умуване решихме, че близо 1/3 от цялата дължина на осветителното тяло - в случая рефлектор и лупа трябва да е вътре във фара, останалото се надявам да не опре до акумулатора, където мястото е малко по-ограничено. Така или иначе се наложи да се резне малко от рефлектора на голфовския, за да може лупата да влезе спокойно в него. Частта, на която се държи Н4 крушката беше изрязана с флекс, така че да остане само никелираната част на рефлектора в чието дъно зейна дупка с диаметър около 8 см. С малко доизкусуряване и наместване успяхме за днес да завършим деня с един полуготов фар и с много питанки покрай него.
Доколкото разбрах, зад тази лупа е имало някаква ксенонова крушка, чийто модел вече забравих

Каква крушка да търся за този рефлектор? Доколкото съм запознат моята кола е с едносекционен фар =>когато се превключи на дълги, късите спират да работят. Но тук принципът не е като при халогенната крушка тъй като дългите светлини се "включват" посредством някакво ел.моторче с котвичка, която с помощта на пружинка издърпва нещо като метална преграда и освобождава по-голям сноп от светлина предвидено като "дълги", когато й се спрат 12В съответно пружинката я връща в положение къси светлини. Кой е най-добрият вариант за този случай? Ясно е, че няма да постигна толкова добра осветеност като при мерцедеския фар с ксенон, но бих бил доволен и на 80-90 процентов резултат като осветеност.
Към този момент въпросът с крушката стои на най-преден план, тъй като съм в невидение, каква точно да използвам.
Другият ми въпрос е свързан с боядисването на рефлектора на голфа в черен мат, тъй като не е желателно да има отблясъци от него при фар тип лупа, както е при останалите автомобили със заводски такива фарове. Преди да пръсна с черната боя предполагам трябва да нанеса някаква основа, кофти моментът е, че единият ми рефлектор е от алуминиева сплав, а другият - от тенекия => ще ми трябват два различни вида основи предполагам?
И последното ми (засега) питане е относно стъклата на фаровете. Тъй като са обикновени, които играят ролята на рефлектор, има ли вариант някой стъклар да ми ги "изглади" и да станат като кристални или направо да си търся вариант за кристални фарове или стъкла? Доколкото разбрах има вариант да се шлифоват по някакъв начин, но не съм съвсем сигурен дали е така наистина.
Приемам вашите критики и коментари с отворени обятия, тъй като предполагам биха спомогнали доста за осъществяването на тази моя... идея







