Пускам тук темата за да я видят повече колеги и да обсъдим два мои въпроса.
И двата са свързани с темата от къде да взема плюс за осветление.
Свалих си корите и направих осветление на дръжките за отваряне на вратата. Следващия проблем е, че искам да свети през цялото време докато колата е отключена. Не мога да се сетя нищо под напрежение през това време освен да има извод от алармата, но не съм запознат за това питам. От клема 15 (ако не се лъжа) не ме устройва защото като махна ключа и ще се гаси.
Следва по-трудното. Светлина в краката. Искам когато отворя вратите да светват. (може и когато се отключи колата - тоест може да се прекара от плафона) , но другото ми условие е като запаля колата светлината плавно да намаля до някаква степен, че да не се забелязва с периферното зрение. Някоя проста схема ако ми предложите ще ме улесните.
Свързване на допълнително осветление Passat B5
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Свързване на допълнително осветление Passat B5
В тоя случaй точно ,търси нaпрежението от плaфонa то те устройвa!
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Пон 20 авг 2007 20:54
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 125hp
- Местоположение: Пловдив
Re: Свързване на допълнително осветление Passat B5
Е устройва ме докато не запаля колата и плафона изгасне
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Варна
Re: Свързване на допълнително осветление Passat B5
Реле и трафче ще те оправят. Трафчето да ти сваля напрежението до 4-5 волта и да има плюс след контакт. А на релето единия контакт е нормално отворен, другия - нормално затворен. Другия вариант е без реле. Вместо него слагаш две ламби. Едната идва от плафона, а другата плюс при контакт и през трансформатор. Това е, за което се сещам в момента.. :
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Пон 20 авг 2007 20:54
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 125hp
- Местоположение: Пловдив
Re: Свързване на допълнително осветление Passat B5
Колега дай ми точни стойности за трафа и релето. Мисля, че пак не удовлетворява напълно желанията ми. Искам да се намаля плавно светлината...
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Свързване на допълнително осветление Passat B5
Bro0z3r написа:Реле и трафче ще те оправят. Трафчето да ти сваля напрежението до 4-5 волта :
Какъв траф бълнуваш на постоянно напрежение ???
- radonsa
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 16 мар 2009 23:09
- Автомобил: VW Passat B5.5 [] VW Passat B3
- Двигател: ALZ 2002 [] RP 1988
- Местоположение: Пловдив
Re: Свързване на допълнително осветление Passat B5
Колега, аз минах през тази процедура. Направих ги така:
-осветление в краката- + и - тръгват от централния плафон и под радиото някъде на широко снадки и кабели към всяко място,Правих ги с диодни плочки по 12 диода който залепих с двойнозалепваща лента съответно под жабката,под волана,а отзад на седалките има едни метални рамки дебели перпендикулярни на централната конзола. Тяхните кабелчета минават по централната конзола и излизат там където седалката е най-близо до конзолата.Оставих ги по дълги заради местенето на седалката.
Резултат:
Как работи: Отключвам колата,всички плафони светват,осветлението в краката също. Влизам паля,всичко изгасва.Спирам гася вадя ключа всичко светва!
Колата е Пасат Б5.5 2002г. при теб трябва да е същото.Когато са вързани към плафона е важно да са ти здрави микроключетата които отчитат отварянето на вратата за да сработят.
-Осветление в дръжките на вратите-Тях ги направих като взимах ток от копчетата на прозорците. А в самите отвори на дръжките правя малка дупка с горещ шиш колкото да влезе диода.
Най-добре е диода да е добре скрит от самата дръжка за да се получи ефекта на скритата светлина,и диода да не ти блести докато караш. На шофьорската врата взех ток от джойстика за външните огледала.
Как работи: Светват с пускане на фаровете,когато светват и копчетата на прозорците всъщност.
Довечера ще ти снимам как изглежда.
Лично на мен много ми хареса след като направих всичко. Да не говорим,че който влезне в колата и ахва и разпитва.
Трябва да имаш минимални,но все пак някакви познания по електротехника. Да си замериш къде има 12V и да запояваш.Съвета ми е в тоя студ да не я разглабяш,че се чупят пластмаси,а детайлчетата са финни .
Не съм изпозлзвал никакви трансформатори,трафчета или каквото и да било.Само кабели,диодни плочки и лампички и поялник. Общо ми излезна около 30-тина лева всичко.
Ако имаш въпроси,пиши,ще ти обясня и снимам всичко което те интересува! Виждам ,че си и от Пловдив,мога да ти ги покажа някой ден.
-осветление в краката- + и - тръгват от централния плафон и под радиото някъде на широко снадки и кабели към всяко място,Правих ги с диодни плочки по 12 диода който залепих с двойнозалепваща лента съответно под жабката,под волана,а отзад на седалките има едни метални рамки дебели перпендикулярни на централната конзола. Тяхните кабелчета минават по централната конзола и излизат там където седалката е най-близо до конзолата.Оставих ги по дълги заради местенето на седалката.
Резултат:
Как работи: Отключвам колата,всички плафони светват,осветлението в краката също. Влизам паля,всичко изгасва.Спирам гася вадя ключа всичко светва!
Колата е Пасат Б5.5 2002г. при теб трябва да е същото.Когато са вързани към плафона е важно да са ти здрави микроключетата които отчитат отварянето на вратата за да сработят.
-Осветление в дръжките на вратите-Тях ги направих като взимах ток от копчетата на прозорците. А в самите отвори на дръжките правя малка дупка с горещ шиш колкото да влезе диода.
Най-добре е диода да е добре скрит от самата дръжка за да се получи ефекта на скритата светлина,и диода да не ти блести докато караш. На шофьорската врата взех ток от джойстика за външните огледала.
Как работи: Светват с пускане на фаровете,когато светват и копчетата на прозорците всъщност.
Довечера ще ти снимам как изглежда.
Лично на мен много ми хареса след като направих всичко. Да не говорим,че който влезне в колата и ахва и разпитва.
Трябва да имаш минимални,но все пак някакви познания по електротехника. Да си замериш къде има 12V и да запояваш.Съвета ми е в тоя студ да не я разглабяш,че се чупят пластмаси,а детайлчетата са финни .
Не съм изпозлзвал никакви трансформатори,трафчета или каквото и да било.Само кабели,диодни плочки и лампички и поялник. Общо ми излезна около 30-тина лева всичко.
Ако имаш въпроси,пиши,ще ти обясня и снимам всичко което те интересува! Виждам ,че си и от Пловдив,мога да ти ги покажа някой ден.
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Пон 20 авг 2007 20:54
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 125hp
- Местоположение: Пловдив
Re: Свързване на допълнително осветление Passat B5
Колега radonsa ,
Благодаря за обяснението. На мен това което си направил ми беше ясно, но аз искам да допълня твоя проект.
Осветлението в краката искам да свети и докато карам, но съвсем слабо за да не дразни окото. Чудя се защо след като има предвидено място за плафон в краката на шофьора няма кабели до там.
Моята идея въпреки, че не съм голям електротехник е да взема + от плафона и да свържа осветлението, но преди лампата да сложа един диод. Също от клема 15 да взема + и той също с диод да отива до лампата но това напрежение да го намаля с един резистор примерно 4-500 Ohm. Диодите ги слагам за да не връща ток към плафона когато дам на контакт и той да светва, и обратното, което не знам дали ще има поражения всъщност, защото ако отиде напрежение към клемата там няма нищо общо взето, но ще сложа за пробата. Представям си го така: отключвам и към лампата отива 12V от плафона. Давам на контакт и плафона плавно изгасва, но в същото време към лампата отива значително по-малко напрежение, което да поддържа лампата да свети след като плафона напълно изгасне. Въпроса ми към разбиращите от електроника - Ще се получи ли както аз си го представям. Ще има ли премигвания и липсва ли и нещо на схемата ми?
Въпроса за осветлението в дръжките също виси и там някой разбиращ от аларми може да се включи.
Мисля, че ще стане интересна и полезна тема не само за мен.
Благодаря за обяснението. На мен това което си направил ми беше ясно, но аз искам да допълня твоя проект.
Осветлението в краката искам да свети и докато карам, но съвсем слабо за да не дразни окото. Чудя се защо след като има предвидено място за плафон в краката на шофьора няма кабели до там.
Моята идея въпреки, че не съм голям електротехник е да взема + от плафона и да свържа осветлението, но преди лампата да сложа един диод. Също от клема 15 да взема + и той също с диод да отива до лампата но това напрежение да го намаля с един резистор примерно 4-500 Ohm. Диодите ги слагам за да не връща ток към плафона когато дам на контакт и той да светва, и обратното, което не знам дали ще има поражения всъщност, защото ако отиде напрежение към клемата там няма нищо общо взето, но ще сложа за пробата. Представям си го така: отключвам и към лампата отива 12V от плафона. Давам на контакт и плафона плавно изгасва, но в същото време към лампата отива значително по-малко напрежение, което да поддържа лампата да свети след като плафона напълно изгасне. Въпроса ми към разбиращите от електроника - Ще се получи ли както аз си го представям. Ще има ли премигвания и липсва ли и нещо на схемата ми?
Въпроса за осветлението в дръжките също виси и там някой разбиращ от аларми може да се включи.
Мисля, че ще стане интересна и полезна тема не само за мен.
Re: Свързване на допълнително осветление Passat B5
вземи си един модул за дневни светлини. Направи си дългите да ти светят на 20% а от допълнителните плюсови изводи на модула захрани осветлението в граката, дръжките и т.н. всичките шукарийки ще ти светват след като модула получи 14 волта (демек при работещ ДВГ) след определено време което се програмира с присветване на ключа на дългите, ще ти гасне след определено време (отново се програмира) , може да светва при отключване с алармата и да гасне след време като comming home/leaving home.
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Пон 20 авг 2007 20:54
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 125hp
- Местоположение: Пловдив
Re: Свързване на допълнително осветление Passat B5
Супер предложение, но идеята ми беше да мина по-тънко като ползвам нещо налично. Модулите почват от 20 лв.
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Пон 20 авг 2007 20:54
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 125hp
- Местоположение: Пловдив
Re: Свързване на допълнително осветление Passat B5
Други идеи? Поне кажете моята дали ще стане. Какво съпротивление трябва да взема за да намаля до толкова светлината? Искам да ползвам лампа с нажежаема жичка, защото в колата нямам лед светлини...
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Свързване на допълнително осветление Passat B5
Тогава имаш евтино решение,но с по две лампи.Едната я връзваш към плафона-свети силно заедно с него.Втората-взимаш от подсветката някъде и за да свети слабо-взимаш 24V от камион или по-добре-от малките лампи - 1,2W(12V) или 3W (12V).
Правиш двойна инсталация,но лампите са стотинки и нямаш модули,трафове и т.н.
Правиш двойна инсталация,но лампите са стотинки и нямаш модули,трафове и т.н.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 121 госта