Историята е следната: прибирайки се по магистралата, 30-тина километра преди София, изведнъж започва да се чува някакво силно, неприятно и обезпокояващо свистене, идващо някъде от предната част на колата. Карах си съвсем спокойно на 5-та с 3000 оборота, с около 145км/ч. Като чух шума, спрях, отворих капака и започнах да оглеждам за проблем, но не видях нищо. Свистенето се чуваше само когато двигателят е натоварен и се натиска газта. След кратка телефонна консултация с Вальо Вентомана (за което съм му много благодарен) стигнахме до заключението че има спукано някъде по турбо пътищата или самия интеркулер. Бавно бавно се дотътрих до София, внимавайки много с подаването на газ, за да не ми замине турбината в опитите си да достигне опраделено налягане, което няма как да стане при наличието на пробойна.
На другия ден започнах да разгобявам и да търся причината, която всъщност се видя веднага след като легнах под колата,
спукано е мекото коляно на входа на интеркулера. За 12 години, изложено на всичко, защото е най-отдолу, не е покрито и го пръска всичко и зиме и лете пак доста е изкарало.

Успокоих се, че поне интеркулера не е за смяна.
Предполагайки, че той е много мръсен, имайки предвид че от както я имам тази кола (над 2 години), не съм го чистил, реших да го сваля и измия.
Свалих предно ляво колело и сложих един пън под колата, за всеки случай.
Подкалника се сваля като се отвият около 8-9 винтчета с торкс 20. (с червено е обозначен винта който държи бронята):

Свалих и кората под двигателя, тя се държи на 3 болта за камък 10, които са точно отдолу под колата, по средата на кората. И от двете страни се държи на още по два винта, пак за торкс 20:

След което кората пада надолу:

Дойде ред и на бронята. Отпред е хваната на 4 болта за камък 13, намират се под блендите до мигачите. Отстрани е хваната и на по един винт за торкс 20 от всяка страна (втората снимка). Като се отвие всичко, бронята просто се издърпва напред, внимавайте с кабелите за халогени и мигачи:

Откачих спукания маркуч. Скобите са стандартните за ВАГ групата, здрави, но и тегави за работа. Така съжалявах, че нямам подходящия ВАГ Туул за тази цел. Но с помоща на едни чираци и гарги се справих.

Очаквах че ще изтече много масло, но се изсипаха не повече от 20-30 милилитра.
Интеркулера беше трагична гледка, оплескан с масло и прах. Даже мисля че е капела хидравлична течност там. Това отпред е фуния, която насочва въздушната струя. Тя е захваната за самия кулер чрез 4 болта за камък 10.

Кулера трябва да се откачи и от горната тръба за въздух, пак като се освободи скобата, малко е тегаво и тясно. Скобата е някъде в ограденото


От двете си страни кулера е и хванат с два болта за камък 10. Това е единия:

От другата страна не е точно гайка, ами това нещо, което беше застопорено с една пластмаска която се разпадна при отвиването, може да се хване контра с клещи или гаечен ключ + ВД-40:

Другия болт е на още по-неприятно място, защото заради планката не може да излезе добре навън. Чак по-късно се сетих че е по-лесно да се отвие самата планка, тя е хваната с два болта.

Накрая и кулера падна. Наистина много мръсен:

След това се започна едно търкане с четка и с активното участие на Megglio. Меглио, четка, вода, меглио, четка, вода......
Това е препарата, друго не ви трябва, направо разгражда маслото. И не го пестете.
Накрая потопих кулера в леген с гореща вода, покисна за да се разтвори каквото има между ребрата.
Накрая заприлича на това:

Това е новия маркуч

Оригинален струва 65лв., но навсякъде се чака от 3 до 5 работни дни за доставка, и в Сакар ауто и в Порше БГ и по Симеон.
Тука е мястото да благодаря на Бюрцето, който винаги посреща с добротата и търпението си нашите нахални въпроси за резервни части. Тенк ю Лъче

Голями благодарности и на Визи, който излезе от работа за да дойде лично на място и да се убеди че магазина го няма

Накрая отидох до един магазин в Илиенци и взех синия за 32лв. Имаха над 50 вида връзки, колена, и др. С шублер измерихме диаметъра, оказа се 50мм. Имаха такъв с абсолютно същата дължина, ъгъл и диаметър.
Започнах да сглобявам по-обратния ред, отново борейки се със скобите

Вече в завършен вид


На тази снимка с червено са оградени болтовете на планката, кулера се сваля по-лесно заедно с планката, другия болт отстрани е много труден.
