Процесът по ъпгрейда протича по следния начин:
1. Избор на ново табло
2. Монтаж на таблото и обучаване
3. Свързване на кабелите и подкарване на системата
Необходими части и материали:
1. Ново табло, което да има МФА
2. Ново лостче за чистачки (с контроли за МФА)
3. Ако нямате климатроник, датчик за външната температура (1J0 919 379)
4. Букса с 6 кабела за лостчето (по желание). Ако не намерите, тогава ви трябва евробукса за радио.
5. Кабели и стандартни инструменти (не ви трябва нищо специално)
6. Диагностичен кабел с VCDS, евентуално и кабели за vag commander или vag tacho (ако не знаете пиновете на таблата).
А сега подробно.
1. Избор на ново табло
Започваме с малко инфо какво значат буквите от номера на таблото. Всички номера са във формат: 1JX XXX XXX XX
Отделните знаци означават:
1JX XXX XXX XX: платоформата (Голф/Бора)
1JX XXX XXX XX: 0 = обикновено табло; 5 = с хромирани рингове
1JX XXX XXX XX: 919 = без CAN; 920 = с CAN
1JX XXX XXX XX: 8 = циферблати с км/ч; 9 = мили в час
1JX XXX XXX XX: 6 = няма MFA; 2 = half mfa; 4 = full mfa
1JX XXX XXX XX: всички цифри без 6 значат immo2; 6 = immo3
1JX XXX XXX XX: последните 2 цифри са допълнителни опции... значението им е неясно.
Горното не покрива всички възможни комбинации, но тези са най-често срещаните.
За да си разберете номера на таблото, трябва или да го свалите и да видите етикета, или да пуснете vcds на канал 17 (Instruments) и да го прочетете там.

Източник: http://uk-mkivs.net/forums/t/167146.aspx
Сега пренимаваме съм избора. Най-важното е втората тройка знаци: 919 или 920. Силно препоръчително е новото табло да използва същия интерфейс като старото, т.е. ако старото ви табло е без КАН (т.е. пише 919), търсете си такова без. Ако таблото ви има КАН (т.е. пише 920), тогава търсете табло с КАН.
Ето списък на таблата с и без КАН интерфейс: http://www.gti-tdi.de/PDF/Golf%20IV%20T ... %20CAN.pdf
2. Монтаж на таблото и обучаване
Смяната на таблото става по следния начин:
2.1. Поставяме волана в най-долно положение и го издърпваме докрай към нас. Застопоряваме го в такова положение.
2.2. Дърпаме пластмасата зад волана (става само с ръце, гледайте да не изпочупите щипките.. лесно става фал), след което развиваме двете винтчета под таблото:


Източник: http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... e-FINALLY!!
2.3. Внимателно подхващаме таблото от левия край и разкачаме синята букса. След това издърпваме таблото още малко и разкачаме зелената. За да се откачат буксите, трябва да се повдигне палчето, което ги прикрепва към таблото:
Източник: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1921113
2.3. Новото табло се поставя по същия начин в обратен ред.
Следва обучаването на новото табло към ECU-то, както и на ключовете към имобилайзера на новото табло. Ако сте с Immo2 ви трябва само ПИН-а на новото табло, ако сте с Immo3 ви трябват обикновено и двата PIN-a. На мен смяната на таблото и обучението ми го направи колегата Vladko, така че там нямам опит и не мога да ви разкажа подробно. Все пак процедурата е описана подробно ето тук:
За Immo2: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/I ... pping.html
За Immo3: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/I ... pping.html
Аз не се осмелих да си го направя сам, за да не взема да блокирам иммо-то, понеже нямам опит. Всеки си преценява сам.
На този етап трябва да имате работещо ново табло с MFA, което обаче не можете да контролирате, защото нямате лостче с управление на функциите.
3. Свързване на кабелите и подкарване на системата
3.1. Откачате акумулатора.
3.2. Сваляте airbag-a. Има едни отвори в задния край, където трябва да се бръкне с плоска отвертка и да се освободят телчетата. Ето една тема с много картинки: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2541684. Долните снимки са от нея.


Клипче с демонстрация как е захванат бегът и как се маха: http://www.youtube.com/watch?v=q0jZHRy3t1c
3.3. Внимателно откачате жълтата букса на бега (аз я махнах от страната на волана, а не откъм самия бег), както и двете маси.
3.4. Развивате самия волан. Трябва ви 12мм вложка XZN (хората й викат "троен квадрат"):

Източник: http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-foru ... heavy.html
3.5. Махате пластмасите около волана


3.6. Сваляте деликатния механизъм зад волана, който също има жълта букса.

3.7. Пред вас са двете лостчета - за мигачите и за чистачките. За да свалите лостчето за чистачките, трябва да натиснете на заграденото място с плоска отвертка.

3.8. Разкачате буксите. Ако таблото е монтирано (след пробите от точка 2) го свалете отново.
3.8. Малката букса с 6 пина, която е към лостчето за чистачки, се нарича за по-кратко Т6е, а зелената букса на таблото - Т32а. Трябва да свържете:
От T6e/1 до T32a/24.
От T6e/2 до T32a/23.
От T6e/3 към маса.
От T6e/4 до T32a/25.
Заб. Т6е/1 значи първи пин на букса Т6е

Ако имате букса за лостчето с 6 кабели, това е улеснение. Ако не, трябва да извадите пиновете от евробукса за касетофон, букса за мигач, за говорител (оригинален) или каквато друга намерите. Пиновете изглеждат така:
Всяка автомобилна букса, която е с такива пинове, става за донор. Пиновете от буксата-донор се вадят по следния начин: http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... 46202&st=0 (темата е на руски, но от снимките става ясно и без да се чете текстът).
Друга алтернатива е да си закупите такива пинчета от VW. Номерът им е 000 979 133.
След като намерите пинове, буксата се отваря и кабелчетата се напъхват вътре.
За да отворите буксата, трябва да подпъхнете една отвертка в горния край и да открехнете капачето:


Пъхате пиновете:

Източник: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=48366
След това затваряте буксата. Ето как се получи при мене (вижда се къде съм запоил новите кабели съм пиновете от буксата за радио):

Зелената букса се разглобява, като се издърпа лилавата пластмаса от единия край, а след това зелената пластмаса се дърпа в посока, обратна на кабелите:

Вътре се вижда следното:

На местата, където трябва да пъхнете новите кабелчета, има празни пинове. Те се вадят, като с много тънка отвертка или ножче подвиете ламариненото краче, което ги държи на място. Избутвате ги нагоре, както е показано на горната снимка, и вадите.
Ако по моргите не сте си намерили зелена букса, от която да вадите свързани кабели, можете да използвате извадените празни пинове, като им свържете кабел. Празният пин изглежда така:

Можете да му добавите кабел, все едно е кабелна обувка, и да го върнете на място. Но ако си имате резервна букса-донор е много по-лесно.
3.9. Само за коли без КАН!! Ако таблото ви има CAN interface, тогава прескочете тази стъпка!
Ако колата няма КАН шина, трябва да се прекара кабел от Пин 18 на ECU-то до Т32а/32. При мен се оказа, че има фабрично прекаран кабел от Пин 18 на ECU-то до пин 2 на ето тази оранжева букса:

За да стигнете до нея, трябва да свалите чистачките и да разкарате черната пластмаса под предното стъкло. След това отвивате механизма на чистачките (3 болта):

Махате го и отваряте черната кутия (при някои коли е бяла).
Вадите оранжевата букса, от снимката по-горе, запоявате един кабел към проводника на Пин 2 и прекарвате току-що запоения кабел в колата. След това го свързвате на Пин 32 на зелената букса.
За да прекарате кабела от оранжевата букса до купето, трябва да свалите пластмасите в краката на шофьора:



Източник: http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... AC-cage%29
Махате и черната пластмаса, която е зад току-що свалените панели и пред вас се разкрива следната гледка:

На практика като погледнете през дупките м/у релетата виждате буксите от кутията под предното стъкло. Трябва просто да прекарате един кабел, който да минава от там.
3.10. Ако нямате климатроник, монтирате сензора за външната температура. Трябва ви сензора, буксата му и скобата, с която се прикрепва:

Сензорът се намира зад решетката на бронята от ляво:

Източник: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=261027
Единият пин (пин2) отива на маса, а другият (пин1) - към пин 26 от зелената букса.
3.11 Свързвате всички букси отново, сглобявате всичко, което сте разглобили в обратен ред, закачате акумулатора и... това е

The End
А сега някои типични въпроси и отговори.
Въпрос: Мога ли на кола без КАН да сложа табло с КАН?
Отговор: По принцип може, но няма смисъл. За целта трябва КАН адаптер, който е доста скъп, а и нещата с него не стават перфектно. Появяват се проблеми от сорта на постоянно светеща лампа за airbag, неволи с разходомера и т.н.
Ако карате дизел, може да опитате да сложите табло с CAN на вашето TDI без CAN, без никакви адаптери, и да видите ще тръгне ли. При някои коли става, но вероятността е малка. Все пак, четох в един форум, че така на един човек е тръгнало. От опит глава не боли, но като цяло не разчитайте на тази опция.
Въпрос: Какво е това КАН, за какво служи и има ли то почва у нас?
Отговор: http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_area_network
Въпрос: Имам малкото MFA, обаче искам да ъпгрейдна към голямото (full FIS). Как става?
Отговор: Става за 15 минути. Ако имате вече малкото МФА, но искате да имате от голямото, тогава купувате съответното табло, слагате, обучавате и сте готови.
Въпрос: Как да си разбера ПИН кода на таблото?
Отговор: Или отивате на автоключар, който ще ви го прочете, или си купувате специален кабел за целта. Върши ви работа vag commender или vag tacho (втората програма е създадена от българин доколкото знам). Ако ще работите с тези кабели, внимавайте какво пипате


Въпрос: Как да си прехвърля показанията на километрите от старото табло на новото?
Отговор: Отговорът е същият като на горния въпрос. Или автоключар, или vag commander, или vag tacho. Ако таблото ви е ресетнато на пробег, по-малък от 100 км (т.нар. new mode), можете еднократно да модифицирате показанието с vcds.
Въпрос: Какво да правя, ако купя табло, което е надраскано отпред?
Отговор: Много често таблата в моргите ги мятат по земята и хич не ги пазят, в резултат на което плексигласът им се драска. Решението в такъв случай е или автомобилна паста, или паста за зъби. Пада си търкане на ръка, но няма начин. Ето какво постигнах при моето табло след около 20 минути търкане с паста за зъби:
Преди:

След:

Засега от мен толкова, по-нататък ще добавям още снимки, както и още въпроси и отговори.
Темата не претендира за изчерпателност. Просто споделям опит и ви показвам какво съм намерил в нета. Ако ви се вижда сложно или нямате време да се занимавате - идете при Vladko. Ще ви го направи бързо и качествено

Поздрави!