Аларма и централно заключване/отключване

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
abit
Мнения: 88
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Cyprus
Контакти:

Аларма и централно заключване/отключване

Мнениеот abit » Нед 09 авг 2009 21:39


Така... първо да благодаря на egoist_ok/Здравко(най малкото което заслужава са благодарности)който ме уреди с нова "евтина" аларма и помогна online за инсталирането.

Аз първо започнах от шофьорската врата, понеже отварях за първи път кора на ГОЛФ4, беше трудно но след упътвания та на Здравко, стана като детска играчка.
При мен беше доста тъмно и нямах възможност да снимам цялата процедура с отваряне и затваряне на корите.
Да подчертая, че аз съм с десен волан, но няма разлика.

Инструментите които ми бяха нужни
Изображение

Във врата имате да свържете само две жици, по 0.5 дебелина и дължина не повече от 1 м.вършат идеална работа.Които задействат централното заключване/отключване и вдигат отворени прозорци.
1.издърпайте внимателно на вътре
Изображение
2.със сините стрелки съм показал къде се държи конзолата, има 6 клика, внимавайте при издърпването да не счупите някой( няма да е приятно)
Изображение
3.за да отделите напълно конзолата е нужно да разкачите и тези кабели
Изображение
4.започнете да развивате първо от тука(за да не го забравите),развивате 3та болта в дръжката снимка 2 с червените стрелки и 3та болта на снимка 5.
Изображение
5.След като развийте и тези 3 отдолу кората все още не е отворена!
Изображение
6.Захващате внимателно първо от долу и издърпвате към вас, с червени стрелки съм показал къде е захваната(мисля че от дясната трябва да има още 1-2 дупки но на тази снимка не мога да различа).За да излезе цялата кора трябва да я хванете здраво от двете страни в най високата и част, след това да повдигате внимателно, показал съм със сини стрелки къде се намира улея който я държи от-горе!
На тази снимка е показана свалена цялата, но при нашия случай не е нужно, положете нещо меко под врата и я подпрете на нея(за да не си играете да изкарвате останалите кабели и жилото на езика за заключване).
Изображение
7.Това ще го намерите от дясната страна на врата, но за да отделите кабелите обърнете внимание на езичето което трябва да издърпате на долу(в противен случай не се отделят от устройството)
Изображение
8.Тука е в отворено положение, за да го сложите... поставяте кабелите на мястото им и затваряте езика навътре.
Изображение
9.Свързвате единия кабел на позиция 4 а другия на 24.Аз не използвах никъде поялник, свързах с заголване леко на кабела и след това изолирах с тиксо.За да сте сигурни, че сте свързали правилно използвайте 12волтова крушка с два кабела единия закачете към свръзката която сте направили а на другия дайте маса към купето, така ще разбере кой от двата кабела заключва/отключва(при изпробване лампата не светва, трябва вратите да се отключат/заключат,лампата се използва като застраховка)
Изображение
10.След като привършите с двете жици, поглеждате къде минават останалите към купето,отваряте гуменото уплътнение между врата и купето, което съм отбелязал на тази снимка с 1, на 2 от вътрешна страна на купето също има една тапа за уплътнение от доста мек материал който ако ви затруднява може леко да издърпате.След като сте прекарали 2та кабела към купето може спокойно да си затворите кората на вратата.(тази свръзка към алармата води до – заключване/отключване на централното и затваряне на прозорците по ваше желание зависимост от секундите на заключване които ще зададете към програмата на алармата,мисля че бяха две късо/дълго заключване)
Изображение

Сега предстои малко по сложна операция, капаците и корите под кормилото ги бях свалил преди да почна с вратата.
Сваляте капака на бушоните който се намира на таблото от страната на шофьорската врата, отваряте и кората на която се държи капакът, не е хваната с никакви болтове, хващате я от към вашата страна и отваряте по начина който отваряте и шофьорската врата :bishop спазвайте редът на отваряне/затваряне на корите.След което идва ред на 1вата кора под кормилото(тази от към врата)отвъртате болтовете и я сваляте внимателно на снимката съм показал някой от местата с червени стрелки на които се държи здраво,след като я свалите идва ред и на втората(пак внимателно защото не се държи само на болтове).
След като сте свалили двете идва ред на 3тата която се държи само на болтове( но пък за сметка на това са доста).Има още една отдолу но която не е нужно да сваляте(аз я свалих защото дунапрена който имаше на нея беше събрал ужасно много прахуляк и космалаци, а и се сваля/качва най лесно.
11.
Изображение
12.След успешно сваляне на корите за награда пред вас застава като Х*Й комфорд-модула и затова и вие като П***А започвате да обикаляте около него и да оглеждате,сега на сериозно...
Изображение
13.Аз намерих само една четка със светло-син цвят, към модула.
Изображение
14.Но това не е фатално, понеже ми беше достатъчно да закача на модула две жици, 1 за вратите и 1 за багажника.А мигачите... за мен беше по лесно да пусна 2 жици с кабелите на свирката извън купето, едната за левия фар, другата за десния.Здравко ми предложи и по лесен вариант към бутона на ... но при мен жиците му са къси и не можах да го изкарам целия.
Изображение
15.Кутията с бушоните се държи на два болта, след което излиза на вътре.
Изображение
16.От задната страна на кутията има един капак който се държи на 2-3 клик. Така... тука търсим кабел +15 който е черно/син
Изображение
17.За да съм сигурен, че съм на правилния използвам 12волтовата крушка с двата кабела, закачам 1вия на маса по купето, 2рия на кабела в случая черно/син.Изпробваме по следния начин, подавам ключа на контакт и крушката светва, "ПРИ ЗАПАЛВАНЕ КРУШКАТА НЕ УГАСЯ"(може "леко" да намали светлината)
Изображение
18.С 10ти номер ключ разхлабих леко този болт, като внимавах да не направя някъде маса, и свързах +- свързах на друг болт на купето
Изображение
19.Избрах си това място за свирката на алармата...лесно и практично за мен, като внимавах защото има кабели под тази пластмаса.
Изображение
20.Това е тапата която можете да вкарате или изкарате кабели към купето/капака на двигателя.На снимка 19 съм показал със синя стрелка къде точно е разположена.
Отрязвате едно от тези 4 които съм отбелязали с червен кръг, и всички размисли как и от къде приключват.
Изображение

Това бяха основните компоненти(но не са единствените,не съм свързал мобилайзер за блокиране на двигателя, защото е ненужен за мен) към които си свързах/инсталирах алармата с централно заключване и понеже ми харесва да ми вдига прозорците.След тази инсталация се чувствам перфектно, психически и икономически.
И дано се срещат по често такива хора като egoist_ok / Здравко Ангелов който се нае да ми изпрати алармата до Кипър и да помогне до край за инсталацията.След като се върна в България, знам на кого да се доверя(което е най важно)за инсталиране на ксенон система.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=117397

Последна промяна от abit на Чет 13 авг 2009 14:18, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
vaso18
T.N.T.
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

Re: Аларма и централно заключване/отключване

Мнениеот vaso18 » Нед 09 авг 2009 23:42


здравко е номер 1


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Аларма и централно заключване/отключване

Мнениеот L&R » Чет 13 авг 2009 2:34


Колега само една забележка пробната лампа която си стъкмил е много опасна за пипане по инсталацията, ползвай светодиод+1килоом последователно следващият път.
Темата е полезна браво.


Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Аларма и централно заключване/отключване

Мнениеот santo_trafficante » Чет 13 авг 2009 6:49


Здравко си разбира от работата :beer


Потребителски аватар
abit
Мнения: 88
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Cyprus
Контакти:

Re: Аларма и централно заключване/отключване

Мнениеот abit » Пет 14 авг 2009 10:25


L&R написа:Колега само една забележка пробната лампа която си стъкмил е много опасна за пипане по инсталацията, ползвай светодиод+1килоом последователно следващият път.
Темата е полезна браво.


Мерси колега, колкото до забележката приемам я, Здравко ми беше препоръчал още по безопасен начин за измерване ... но само с крушка 12в. разполагах. :bishop :beer


Потребителски аватар
gicho76
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
Автомобил: VW Golf VI Variant
Двигател: 1600 tdi CAYC
Местоположение: Асеновград

Re: Аларма и централно заключване/отключване

Мнениеот gicho76 » Съб 10 апр 2010 20:42


ето ви и някоя схемичка по Кобра, Мета систем и Джемини :да:


Потребителски аватар
haga
Мнения: 200
Регистриран на: Пон 15 окт 2007 8:09
Автомобил:
Двигател:

Re: Аларма и централно заключване/отключване

Мнениеот haga » Нед 11 апр 2010 7:46


Колеги търся спешно схема на аларма МАК.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Аларма и централно заключване/отключване

Мнениеот znainainai » Нед 11 апр 2010 10:29


haga написа:Колеги търся спешно схема на аларма МАК.

Коя от всичките модификации?


Потребителски аватар
haga
Мнения: 200
Регистриран на: Пон 15 окт 2007 8:09
Автомобил:
Двигател:

Re: Аларма и централно заключване/отключване

Мнениеот haga » Нед 11 апр 2010 12:12


Ще проверя


tundjay2
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 21:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Аларма и централно заключване/отключване

Мнениеот tundjay2 » Вто 14 фев 2012 15:28


Като стане въпрос за аларми [като цяло за електрониката на една кола] сещам се за Здравко.Той е номер 1 в България като майстор на подобна работа.А като човек, до сега не съм срещнал като него втори.Човек който помага колкото може,обяснява всичко без да крие нищо до най тънката част и след което се интересува дали всичко е на ред и как е протекла цялата работа.Искам да споделя моята благодарност към Здравко.Човека който ми помогна за монтирането на централното заключване в продължение на два дни с голяма търпимост.Невярвам друг да си остави работата,и да се хване да обясни по скайп и по телефона цялата процедура.МЕРСИ ЗА ПОМОЩТА ТИ ЗДРАВКО.


kris.pavlov
Мнения: 2
Регистриран на: Нед 11 авг 2013 9:35
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL

Re: Аларма и централно заключване/отключване

Мнениеот kris.pavlov » Нед 11 авг 2013 11:54


Здраейте колеги,
Нов горд собственик съм на Голф 4-ка и естествено веднага във форума за въпрос към вас.
Темата е стара, но не исках да спамя като създавам нова.
Питането ми е свързано с аларма "Кобра". Голфчето е внесено от Италия с монтирана аларма кобра. Има блокаж на двигателя, вдига стъклата, както и всичко останало. Единственият проблем е, че няма звуков сигнал. Огледах отпред, но не намирам пищялка. Казаха ми, че може да е вързана към клаксона, но странното е, че клаксона работи само, когато колата е на контакт. Питането ми е дали някой може да ми помогне или къде да отида евентуално, за да ми сложат или включат звуковия сигнал. Минах през така препоръчвания сервиз за аларми в Младост 3, но ме отсвириха без да я погледнат даже - " А с това няма да се занимавам, ако искаш нова за 120 лв". Малко несериозно при положение, че алармата е хубава и струва двойно. Ще съм ви много благодарен за помощта.
Поздрави.


karamfil40
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 13 май 2009 11:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: Аларма и централно заключване/отключване

Мнениеот karamfil40 » Пет 28 авг 2015 16:38


Здрасти на всички. Много добре е описано всичко, но на мен неми отваря изображенията. Какъв формат са? Или при мен е проблема?


Потребителски аватар
valkilmera
Мнения: 800
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:58
Автомобил: Golf3 4 Audi A3
Двигател: ABS AZD 8P
Местоположение: Русе.... Golf 3 1,8mi.ABS 1992g,Passat1,8 RP.1990g

Re: Аларма и централно заключване/отключване

Мнениеот valkilmera » Съб 26 сеп 2020 13:43


Изображенията не се отварят!
:banghead


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3923
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Аларма и централно заключване/отключване

Мнениеот joro_kem » Съб 26 сеп 2020 14:40


След само 11 години...



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mironski и 50 госта